różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-2009)
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: śr wrz 03, 2008 5:37 pm
- Lokalizacja: Płock
różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-2009)
Witam wszystkich,
Mam pytanie do znawców. Jakie są różnice w budowie zawieszenia i przeniesienia napędu land cruisera prado i 4runnera (2003-2009).
Przeczytałem, że 4runner (2003-2009) bazuje na land cruiser prado, ale może ktoś wie czy zawias i przeniesienie napędu maja takie samo czy może się czymś różnią?
Auto chcę do ostrzejszego upalania i dlatego zależy mi aby w.w. podzespoły były mocne i bezawaryjne, a 4runner występuje w silnikach benz 4,7l co po wrzuceniu gazu bardzo by mnie zadowalało. Niby najlepszą opcją jest tu patrol z silnikiem v8 od bmw, ale tu w 4runerze wszystko byłoby fabryczne, więc wolałbym 4runnera chyba, że się po prostu do ostrego upalania nie nadaje.
Mam pytanie do znawców. Jakie są różnice w budowie zawieszenia i przeniesienia napędu land cruisera prado i 4runnera (2003-2009).
Przeczytałem, że 4runner (2003-2009) bazuje na land cruiser prado, ale może ktoś wie czy zawias i przeniesienie napędu maja takie samo czy może się czymś różnią?
Auto chcę do ostrzejszego upalania i dlatego zależy mi aby w.w. podzespoły były mocne i bezawaryjne, a 4runner występuje w silnikach benz 4,7l co po wrzuceniu gazu bardzo by mnie zadowalało. Niby najlepszą opcją jest tu patrol z silnikiem v8 od bmw, ale tu w 4runerze wszystko byłoby fabryczne, więc wolałbym 4runnera chyba, że się po prostu do ostrego upalania nie nadaje.
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
nie, nie nadaje sięmaczbil108 pisze:Auto chcę do ostrzejszego upalania
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
Jak wyżej. Do ostrego upalania to seria J7, a jeżeli specjalne wymagania co do parametrów napędu - to można se go poskładać jak klocki lego na bazie innych modeli. Do J7 bolt on można zamontować silnik lexa 4,0 V8 260 HP. I w przeciwieństwie do patrola - nadal będzie to niewiele ponad półtorej tony wagi ... 

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: śr wrz 03, 2008 5:37 pm
- Lokalizacja: Płock
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
a w RMPST jeździ załoga Terratrek land crusierem 120. To ten chyba się też nadaje?
A te J7 to jakie roczniki, bo na otomoto po wpisaniu j7 nic mi nie wyskakuje
Dodam też że pod pojęciem upalania mam na myśli szybkościówki, a nie przeprawy.
A te J7 to jakie roczniki, bo na otomoto po wpisaniu j7 nic mi nie wyskakuje

Dodam też że pod pojęciem upalania mam na myśli szybkościówki, a nie przeprawy.
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
Do ostrego upalania nie nadaje się żadna seryjna toyota. Tyle w temacie.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
Tak jak wyżej - żadne seryjne auto się nie nadaje. Do szybkościówek auto trzeba zbudować właściwie od podstaw.
A jak już się wie dokładnie, czego się chce - to z puzzli z logiem toyoty można złożyć prawie dowolną konfigurację.
A jak już się wie dokładnie, czego się chce - to z puzzli z logiem toyoty można złożyć prawie dowolną konfigurację.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: śr wrz 03, 2008 5:37 pm
- Lokalizacja: Płock
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
To prawda, że do szybkościówek zwłaszcza do ich wygrywania nie nadaje się żadne seryjne auto, ale spytałem któremu autu najbliżej.
A Twoim Rockfor zdaniem, jakie klocki w 4runnerze (oprócz zawiasu oczywiście, bo to trzeba w każdej terenówce zmienić) trzeba by założyć by pośmigać trochę w szybkościówkach i na bazie jakiego auta?
I wracając do pytanie wyjściowego: Czym się różni land cruiser prado a 4runner (2003-2009)?
A Twoim Rockfor zdaniem, jakie klocki w 4runnerze (oprócz zawiasu oczywiście, bo to trzeba w każdej terenówce zmienić) trzeba by założyć by pośmigać trochę w szybkościówkach i na bazie jakiego auta?
I wracając do pytanie wyjściowego: Czym się różni land cruiser prado a 4runner (2003-2009)?
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
nie mam pojęcia ale jako użytkownik j95 d4d nie wyobrażam sobie szybkiej jazdy po wyjebach z tym przodem. Podczas leniwej rodzinnej turystyki takie elementy jak sworznie, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatorów, gumy amortyzatorów - prenumeruję. O atutach przekładni nie będę wspominał
to jest duże i ciezkie auto na papierowym zawiasie. Wiesz, ze tylne górne wahacze to pręcik 12mm długi na jakieś 20 cm? Wyobrażasz sobie co się z tym dzieje podczas pracy w całym zakresie?
przednie górne wahacze też króciutkie, sworznie bardzo narażone na przesilenie..
to jest duże i ciezkie auto na papierowym zawiasie. Wiesz, ze tylne górne wahacze to pręcik 12mm długi na jakieś 20 cm? Wyobrażasz sobie co się z tym dzieje podczas pracy w całym zakresie?
przednie górne wahacze też króciutkie, sworznie bardzo narażone na przesilenie..
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
Ja nie widzę sensu kupowania auta za ponad 50 tysi żeby pośmigać "trochę" ...
Takie auto trzeba zbudować. Jak? a to zależy w jakiej specyfikacji FIA ma to być.
Najtaniej to opcja mniej więcej taka: rama ze średnim rozstwem osi, w okolicach 2500 mm. do tego mosty 8" ze wzmocnionymi rurami, z przerobionym systemem zawieszenia na 3 lub 4link, i dołożone sportowe amortyzatory, powiedzmy foxy ze skokiem na poziomie10". Do takiej ramy napęd - do wyboru full lub part time, na reduktorach w całości na kołach (łańcuchowe słabiej znoszą silne przeciążenia). Plus któryś z lekkich silników benzynowych, 1UZ-FE jest już całkiem sensowny, albo jego młodsze wcielenia.
Na to nadwozie w zasadzie dowolne, byle kształtem z grubsza pasiło, maksymalnie odchudzone. Plus klatka - w szybkościówkach niezbędna, i wymagana zresztą przepisami.
Uzyskuje sie auto, które zejdzie z masą poniżej 1,5tony, z mocą na poziomie 260HP i wyżej, które będzie mogło znacznie więcej niż "trochę" ...
Przy cenie podobnej jak seryjny 4Runner czwartej generacji ...
Wersja bardziej wypasiasta - zerknij se w dziale technicznym na projekt kolegi @Szarbia. Znajdziesz też tam poziom kosztów takiego projektu ...

Takie auto trzeba zbudować. Jak? a to zależy w jakiej specyfikacji FIA ma to być.
Najtaniej to opcja mniej więcej taka: rama ze średnim rozstwem osi, w okolicach 2500 mm. do tego mosty 8" ze wzmocnionymi rurami, z przerobionym systemem zawieszenia na 3 lub 4link, i dołożone sportowe amortyzatory, powiedzmy foxy ze skokiem na poziomie10". Do takiej ramy napęd - do wyboru full lub part time, na reduktorach w całości na kołach (łańcuchowe słabiej znoszą silne przeciążenia). Plus któryś z lekkich silników benzynowych, 1UZ-FE jest już całkiem sensowny, albo jego młodsze wcielenia.
Na to nadwozie w zasadzie dowolne, byle kształtem z grubsza pasiło, maksymalnie odchudzone. Plus klatka - w szybkościówkach niezbędna, i wymagana zresztą przepisami.
Uzyskuje sie auto, które zejdzie z masą poniżej 1,5tony, z mocą na poziomie 260HP i wyżej, które będzie mogło znacznie więcej niż "trochę" ...

Przy cenie podobnej jak seryjny 4Runner czwartej generacji ...

Wersja bardziej wypasiasta - zerknij se w dziale technicznym na projekt kolegi @Szarbia. Znajdziesz też tam poziom kosztów takiego projektu ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
Zacznij od tego, że to, co nazywasz "prado" to model j125 lub j120.maczbil108 pisze:
I wracając do pytanie wyjściowego: Czym się różni land cruiser prado a 4runner (2003-2009)?
4runner w wersji 4,0 zazwyczaj ma możliwość dołączania przodu, w wersji 4,7 jest tylko stały 4x4. Zazwyczaj występują tylko automaty i tylko w benzynie. Podwoziem jest dół hila z wszystkimi jego wadami, zazwyczaj bez blokad mostów. Auto rzadkie i drogie w utrzymaniu.
J12 to stały napęd 4x4, mniejsza masa i jest coś, co do zabawy pasuje najbardziej - J125 czyli wersja krótka, lekka , sporo sztuk z blokadą tyłu w serii, oszczędni diesel, manuale i automaty do wyboru, plus benzyna 4,0 jako wisienka na torcie. Sporo szpeju po taniości w używce i cena dobrej sztuki nie odstrasza.
Oczywiście żadne z tych wozideł do sportu się nie nadaje - do zabawy są bardzo OK.
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
No, nie bałdzo - J90/95 to tyż Prado...lech. pisze:
Zacznij od tego, że to, co nazywasz "prado" to model j125 lub j120.
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
Roczniki w tytule czytał, czy brailem było postukane? 

- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
J7, tez bylo prado w wersji J75
Fourunner z lat 2003-9 to nie jest Hil, tylko zupelnie odrebna konstrukcja i blizej mu do FJ Cruisera, tylko buda na bardziej staroswieckie rynki.
Fourunner z lat 2003-9 to nie jest Hil, tylko zupelnie odrebna konstrukcja i blizej mu do FJ Cruisera, tylko buda na bardziej staroswieckie rynki.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: śr wrz 03, 2008 5:37 pm
- Lokalizacja: Płock
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
No dobra czyli podsumowując jak napisał lech:
"Do ostrego upalania nie nadaje się żadna seryjna toyota. Tyle w temacie."
Trzeba zatem szukać albo pajero albo patrola albo budować zmotę od podstaw. Tak na marginesie zatem to po co ludzie jeżdżą takimi wielkimi nieprowadzącymi się klamotami na codzień, które wytrzymałość w terenie jak się okazuje mają skody ocatvii czy fiata pandy? Myślałem, że toyoty mocniejsze są. Ja grand vitarą jeżdżę w terenie od kilku lat i jeszcze nic w zawieszeniu nie wymieniałem.
A inne pytanie, na które w sumie bardziej mnie interesuje odp. do których wersji toyoty wchodzi stosunkowo łatwo ten silnik 4.0 z lexusa i żeby masa była ok. 1,5 t. Bo ta opcja wygląda na bardzo ciekawą.
"Do ostrego upalania nie nadaje się żadna seryjna toyota. Tyle w temacie."
Trzeba zatem szukać albo pajero albo patrola albo budować zmotę od podstaw. Tak na marginesie zatem to po co ludzie jeżdżą takimi wielkimi nieprowadzącymi się klamotami na codzień, które wytrzymałość w terenie jak się okazuje mają skody ocatvii czy fiata pandy? Myślałem, że toyoty mocniejsze są. Ja grand vitarą jeżdżę w terenie od kilku lat i jeszcze nic w zawieszeniu nie wymieniałem.
A inne pytanie, na które w sumie bardziej mnie interesuje odp. do których wersji toyoty wchodzi stosunkowo łatwo ten silnik 4.0 z lexusa i żeby masa była ok. 1,5 t. Bo ta opcja wygląda na bardzo ciekawą.
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
jak przez kilka lat jeździsz w terenie vitarą i nie ruszałeś zawieszenia to wiesz.. albo masz eksperymentalną vitarę albo inaczej definiujemy teren. Bardzo inaczej
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
Tylko ze lech nie ma zielonego pojecia o upalaniu a pisze jako expert ...maczbil108 pisze:No dobra czyli podsumowując jak napisał lech:
"Do ostrego upalania nie nadaje się żadna seryjna toyota. Tyle w temacie."
.
LC GRJ120
http://www.tlc.org.pl
http://www.tlc.org.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: śr wrz 03, 2008 5:37 pm
- Lokalizacja: Płock
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
To może ktoś ma faktyczne porównania między sobą aut różnych marek i by się z nami podzielił. Faktyczne czyli wzięte z życia. Inna rzecz, że w szybkościówkach dominują głównie pajero i patrole. Poprzerabiane, ale nie aż tak bardzo. Więc może coś w tym jest.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
Jet. Cena.
Przy niskobudżetowej ZABAWIE tak sie robi - kupuje bazę za 5 tysi, podrutuje trochę w stodole, i zabawa jest.
Natomiast auta profesjonalnie przygotowywane do cross country - to co pisałem wyżej. Zakres przeróbek zależy od klasyfikacji FIA.
Co do wytrzymałości - jedne z najbardziej niezajebliwych terenówek - toylki HZJ70 - myślisz że nadają się do szybkościówek?
Normalnie jeżdżona będzie działać kilkadziesiąt lat. Ale to resorak z krótkim rozstawem osi - potraktowany siłami dynamicznymi zacznie się rozpadać.
Silniki lexa można łączyć ze wszystkimi modelami LD toyot, z tym że w prado i hilach jest dosyć ciasno w komorze silnika dla niego. Ja teraz kończę jeden projekt na bazie tego silnika - ale auto nie do sportu, a zabawka właśnie. No i nie ja wykładam na to kasę, więc zasadność mania takiego wozu jest dla mnie poza dyskusją
. Się zastanawiałem nad zbudowaniem auta do szybkościówek - ale dałem se spokój, bo mnie nie cieszy taka jazda, a auto wyglądem nieszczególne, z zerową oryginalnością do jakiegokolwiek modelu, za ponad 50 tysi (bo tyle wyjdzie cena samych gratów do budowy) ... jest później w zasadzie niesprzedawalne. No chyba że z potężną stratą.
Mogę taki wóz zbudować - ale tylko pod konkretne zamówienie.
Przy niskobudżetowej ZABAWIE tak sie robi - kupuje bazę za 5 tysi, podrutuje trochę w stodole, i zabawa jest.
Natomiast auta profesjonalnie przygotowywane do cross country - to co pisałem wyżej. Zakres przeróbek zależy od klasyfikacji FIA.
Co do wytrzymałości - jedne z najbardziej niezajebliwych terenówek - toylki HZJ70 - myślisz że nadają się do szybkościówek?

Silniki lexa można łączyć ze wszystkimi modelami LD toyot, z tym że w prado i hilach jest dosyć ciasno w komorze silnika dla niego. Ja teraz kończę jeden projekt na bazie tego silnika - ale auto nie do sportu, a zabawka właśnie. No i nie ja wykładam na to kasę, więc zasadność mania takiego wozu jest dla mnie poza dyskusją

Mogę taki wóz zbudować - ale tylko pod konkretne zamówienie.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
Drogi Rokforze, nie możesz tego zrobić, ponieważ Kolega absolutnie nie wie czego chce- a to przekreśla powodzenie takiego projekturokfor32 pisze:Mogę taki wóz zbudować...

Patrol LS1 "Czarna Mamba"
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
Niby tak. Chyba że się przyjmie założenie - że ja zadecyduje o tym, czego ma chcieć ... 

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: śr wrz 03, 2008 5:37 pm
- Lokalizacja: Płock
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
To prawda. Do końca jeszcze nie wiem, ale kto pyta nie błądzi, więc po zadaniu odpowiedniej ilości pytań i ja przestanę błądzić i będę wiedział czego chcę. 
A na serio to wszystko się rozbija o kasę, bo pewnie takie bmw cc X3 z x-raida to fajnie lata i nie byłoby co marudzić, tyle, że kosztuje używane w dobrym stanie pewnie z pół miliona.
Powiem, że pięknie jechało mi się pajero T2. Jedyne co w nim brakowało to mocy, ale zawias pięknie pracował. Przy tej masie jakby miało ze 400KM to za 50tys. bym je brał w ciemno

A na serio to wszystko się rozbija o kasę, bo pewnie takie bmw cc X3 z x-raida to fajnie lata i nie byłoby co marudzić, tyle, że kosztuje używane w dobrym stanie pewnie z pół miliona.
Powiem, że pięknie jechało mi się pajero T2. Jedyne co w nim brakowało to mocy, ale zawias pięknie pracował. Przy tej masie jakby miało ze 400KM to za 50tys. bym je brał w ciemno

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
A jak by to P3 miało benzynową V8 300koni/450Nm to by było mało?maczbil108 pisze: Powiem, że pięknie jechało mi się pajero T2. Jedyne co w nim brakowało to mocy, ale zawias pięknie pracował. Przy tej masie jakby miało ze 400KM to za 50tys. bym je brał w ciemno
Albo 3,2 DiD spycone na 240koni i 600Nm....
Powiedz dlaczego auto jedzie lepiej w terenie mając 400 koni od tego co ma 250 lub 300

Patrol LS1 "Czarna Mamba"
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: śr wrz 03, 2008 5:37 pm
- Lokalizacja: Płock
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
Trochę żartowałem. Myślę, że to 3,2 DID zrobione na 240KM/600Nm to już jest to. Tylko jak jest z wytrzymałością takiego silnika. Czy one dobrze znoszą aż takie przeróbki? Poza tym jak kosztowna jest aż taka przeróbka tego silnika?
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
O to pytaj już w dziale Mitsu 

Patrol LS1 "Czarna Mamba"
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20
Kolego maczbil - zasada kto pyta nie błądzi jest słuszna w swoich założeniach, ale na na tym forum, (ani na żadnym innym terenowym - wielomarokwym) nie uzyskasz jednoznacznych satysfakcjonujących Cię odpowiedzi.
Ludzie mają różne doświadczenia z różnymi samochodami, różne upodabnia i zboczenia markowe, różne definicje terenu. Terminy dobry terenowy samochód czy rajdy szybkościowe można definiowac na dziesiątki sposobów itd.
Miałem Uazy, Toyoty - różne Land Cruisery, Patrola i Land Rovera. W Rodzinie oprócz kilku Toyot i Patroli, przerabiane były także Pajero, G-klasy, Suzuki, Pic-upy - Nissana, Mazdy, Toyoty - wszystkimi nimi jeździłem po lżejszym lub cięższym terenie - czasami szybko, a czasami bardzo wolno (z prędkością wyciągarki) i już dawno odkryłem, że nie ma tego jednego najlepszego terenowego, nawet do konkretnych zastosowań.
Obawiam się że musisz coś wybrać i zacząć poznawać praktykę i uczyć i zbierać swoje doświadczenia.
Zarówno Pajero, jak i Vitara jak i Patrol jak i 90/120 bedzie rozwiązaniem bezpiecznym (chociaż każde zupełnie inne) bo ludzie to przerabiali i adaptowali do rajdów szybkościowych, mając już jeden z tych będziesz mógł zadawać bardziej konkretne pytania. I na pewno nie będzie tak że trafisz w 10 - bo co byś nie wybrał to po kilku latach (albo nawet miesiąch) będzie Ci mało i będziesz kombinował żeby było lepiej.
A co do 120-tki czy tam nawet 4Runneru - to bez przesady, że się nie nadaje do terenu zwłaszcza, że rozumiem że chcesz jeździć szybko. W USA jest to jedna z najpopularniejszych platform do upalania (FJ Cruiser, Tacoma, Prado, 4 Runner - z grubsza to prawie te same samochody) - i tam funkcjonuje każda możliwa przeróbka i modyfikacja do tych samochodów. U nas są trochę mniej popularne bo mimo wszystko Toyota - zwłaszcza te nowsze modele, nie są ani tanie w zakupie, ani w częściach ani w importowanych akcesoriach terenowych.
Ludzie mają różne doświadczenia z różnymi samochodami, różne upodabnia i zboczenia markowe, różne definicje terenu. Terminy dobry terenowy samochód czy rajdy szybkościowe można definiowac na dziesiątki sposobów itd.
Miałem Uazy, Toyoty - różne Land Cruisery, Patrola i Land Rovera. W Rodzinie oprócz kilku Toyot i Patroli, przerabiane były także Pajero, G-klasy, Suzuki, Pic-upy - Nissana, Mazdy, Toyoty - wszystkimi nimi jeździłem po lżejszym lub cięższym terenie - czasami szybko, a czasami bardzo wolno (z prędkością wyciągarki) i już dawno odkryłem, że nie ma tego jednego najlepszego terenowego, nawet do konkretnych zastosowań.
Obawiam się że musisz coś wybrać i zacząć poznawać praktykę i uczyć i zbierać swoje doświadczenia.
Zarówno Pajero, jak i Vitara jak i Patrol jak i 90/120 bedzie rozwiązaniem bezpiecznym (chociaż każde zupełnie inne) bo ludzie to przerabiali i adaptowali do rajdów szybkościowych, mając już jeden z tych będziesz mógł zadawać bardziej konkretne pytania. I na pewno nie będzie tak że trafisz w 10 - bo co byś nie wybrał to po kilku latach (albo nawet miesiąch) będzie Ci mało i będziesz kombinował żeby było lepiej.
A co do 120-tki czy tam nawet 4Runneru - to bez przesady, że się nie nadaje do terenu zwłaszcza, że rozumiem że chcesz jeździć szybko. W USA jest to jedna z najpopularniejszych platform do upalania (FJ Cruiser, Tacoma, Prado, 4 Runner - z grubsza to prawie te same samochody) - i tam funkcjonuje każda możliwa przeróbka i modyfikacja do tych samochodów. U nas są trochę mniej popularne bo mimo wszystko Toyota - zwłaszcza te nowsze modele, nie są ani tanie w zakupie, ani w częściach ani w importowanych akcesoriach terenowych.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość