kompresor trd w fj
Moderator: Mroczny
kompresor trd w fj
Czy ktoś ma taki wynalazek ? Tydzień temu zamontowałem, ale nie pomyślałem ,że będzie potrzebny nowy soft do sterownika.Nasze serwisy Toyki nie mają pojęcia nawet o co pytam. Sterownik jest nieprogramowalny.Przyjmuje tylko jedną zmianę softu poprzez odpowiedni programator. 
- vandall_jr
-

- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: kompresor trd w fj
Stand-alone or box ew. dobra firma która ogarnia programowanie sterownika, w serwisie tego nie załatwisz 
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: kompresor trd w fj
Pytałem w V-tech Kraków -nie podjęli tematu właśnie z powodu nieprogramowalności sterownika. Rozwiązanie problemu ma tak wyglądać: TRD ma wsad do sterownika, który pobiera się w sieci toyoty poprzez ich programator i można go zapodać do sterownika, a tenże przyjmuje taką operację tylko RAZ. Później ponoć tylko nowy sterownik. Po wytłumaczeniu w serwisie od a do z jak to trzeba zrobić, chłopaki się uwinęli, zamówili programator w centrali we Stolicy i coś może z tego będzie. Dam znać.
- vandall_jr
-

- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: kompresor trd w fj
O jakich kosztach mówisz jeśli można wiedzieć 
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: kompresor trd w fj
Vandall, o jakich kosztach mówisz??. Kompresor w USA- 3850 plus chłodnica z osprzętem do intercoolera( ten jest chłodzony wodą z własnym obiegiem i elektr. pompą)-cena nieznana. Zrobiliśmy sami z wykorzystaniem chłodnicy cc1100-110 zł. Do gratów zza wody dodaj transport,cło i na koniec 23% vat oraz zarobek pośrednika(w stanach nie mam rodziny ani kumpla).Jeśli pośrednik w branży moto nie kumaty -kupuje w serwisie i jest 4500 $plus te cła,transporty, vaty...itd Programowanie w serwisie
??!!!Pytanie czy na pewno potrafią-postaram się przypilnować.Montaż prosty, działa, ale przy wykorzystaniu więcej niż ok.50% z obiecanych 304 kM -czek
. Nie było by bólu ale jak to w toykach świeci wszystko na desce,nie ma ABS i kontroli trakcji. Na oponach w teren po mokrym asfalcie ....Wyjeżdżając z podporządkowanej pod górkę(podkarpacie) miałem w spodniach mokro.A wtym zestawie dużo gratów(wtryski 475ccm, inne świece,napinacz i cały napęd dodatkowego paska, a wewnątrz kompresora-niespodzianka mokry intercooler . Moc potrzebna, bo kapcie 35''.Ale się nachwaliłem. Wystarczy. Najlepsze na koniec -auto kumpla, ja murzyn od czarnej roboty i testów.
- vandall_jr
-

- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: kompresor trd w fj
Pytam o koszt wgrania programu do sterownika, ile taka usługa kosztuje w autoryzowanym serwisie 
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: kompresor trd w fj
Kosztów serwisowych jeszcze nie znam. Na wtorek jestem umówiony-zobaczymy.Myślę ,że sami jeszcze nie wiedzą, skoro trzeba im było krok po kroku podyktować co mają robić( no i,że w ogóle mogą to zrobić).
- vandall_jr
-

- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: kompresor trd w fj
Daj znać, ile 
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: kompresor trd w fj
Ty aby na pewno masz kompresor trd wraz z zestawem dedykowanym?
Nie rozeznawałem silnika 1GR-FE, ale do wszystkich poprzednich trd robiło sprężarki "bezinwazyjnie". Znaczy się - dwie opcje. 4 psi doładowania - i sprężarka bolt on bez modyfikacji czegokolwiek - ori wtryski nadążały, i komp się dostosowywał, albo wersja 7 psi i dodatkowy wtryskiwacz - wtedy świnka do jego obsługi.
I jestem szczerze zdziwiony tym co piszesz - wtryski 475ccm przy V6 są w stanie obsłużyć moc rzędu nieco ponad 500HP. Ale żeby takie parametry osiągnąć - trza odprężyć silnik, albo na lotniczym paliwie jeździć.
Generalnie - ktoś przedobrzył. Tak wydajne wtryski faktycznie potrzebują przemapowania kompa - ino po jaki uj taki zabieg, jeżeli silnik nie jest odprężony - i faktycznie najwyżej te 300 hp można bezpiecznie wykrzesać - a to powinno obskoczyć na ori wtryskach?
Komp wywala błędy - więc zacząć należy od sprawdzenia co to za błędy. Z doświadczenia wiem, że komp w FJC jest pierońsko czuły na skład spalin, i potrafi zaświecić choinką na desce nawet w zupełnie seryjnym aucie (z powodu odczytu zbyt ubogiej mieszanki).
Nie rozeznawałem silnika 1GR-FE, ale do wszystkich poprzednich trd robiło sprężarki "bezinwazyjnie". Znaczy się - dwie opcje. 4 psi doładowania - i sprężarka bolt on bez modyfikacji czegokolwiek - ori wtryski nadążały, i komp się dostosowywał, albo wersja 7 psi i dodatkowy wtryskiwacz - wtedy świnka do jego obsługi.
I jestem szczerze zdziwiony tym co piszesz - wtryski 475ccm przy V6 są w stanie obsłużyć moc rzędu nieco ponad 500HP. Ale żeby takie parametry osiągnąć - trza odprężyć silnik, albo na lotniczym paliwie jeździć.
Generalnie - ktoś przedobrzył. Tak wydajne wtryski faktycznie potrzebują przemapowania kompa - ino po jaki uj taki zabieg, jeżeli silnik nie jest odprężony - i faktycznie najwyżej te 300 hp można bezpiecznie wykrzesać - a to powinno obskoczyć na ori wtryskach?
Komp wywala błędy - więc zacząć należy od sprawdzenia co to za błędy. Z doświadczenia wiem, że komp w FJC jest pierońsko czuły na skład spalin, i potrafi zaświecić choinką na desce nawet w zupełnie seryjnym aucie (z powodu odczytu zbyt ubogiej mieszanki).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: kompresor trd w fj
Błędy czytane wielokrotnie: system za bogaty, innym razem nie wydolny kat oraz ( i to ciekawe za ubogo) Podejrzewam, że jednak sterownik nie radzi sobie widząc ciśnienie w kolektorze oraz wtryski lejące paliwo jak z węża ogrodowego. Nr dedykowanego zestawu podam później ,bo teraz nie mam czasu szukać ( robię wnętrze w ogórku UAZ, bo zbliża się kolejny wyjazd na Ukrainę-a co, wolno mi).
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: kompresor trd w fj
Ori sterownik nie kontroluje ciśnienia w kolektorze, a mierzy ilość powietrza zasysanego. Dlatego właśnie przy 4 psi nie modyfikuje sie niczego, i ma działać. Natomiast przy 7 psi dodatkowy wtryskiwacz i świnka go obsługująca - żeby nie bawić się przemapowanie kompa do większych wtrysków.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: kompresor trd w fj
Znalazłem nr tego kitu:
P/N PTR29-35070 . A co do ciśnienia to była przenośnia- z ciekawości mierzyłem je chwilę po zamontowaniu ustrojstwa:bez pałowania nie przekroczyło 0,35 bar, ale to jednak ok.5 psi. Myślę, że to na razie jałowa dyskusja. Zobaczymy zabiegi serwisu.świnka była brana pod uwagę, gdy panowie z serwisu niechętnie ( w moim odczuciu,bo może się mylę) podejmowali działania.
P/N PTR29-35070 . A co do ciśnienia to była przenośnia- z ciekawości mierzyłem je chwilę po zamontowaniu ustrojstwa:bez pałowania nie przekroczyło 0,35 bar, ale to jednak ok.5 psi. Myślę, że to na razie jałowa dyskusja. Zobaczymy zabiegi serwisu.świnka była brana pod uwagę, gdy panowie z serwisu niechętnie ( w moim odczuciu,bo może się mylę) podejmowali działania.
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: kompresor trd w fj
Zobacz se ile kosztuje komp do tego auta po cenach serwisowych. Zrozumiesz wtedy ich niechęć do roboty z wysokim ryzykiem uszkodzenia sprzętu ... 
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: kompresor trd w fj
Spróbuj tu: http://www.projectxs.pl/
Chłopaki fajnie ogarnęły nam Carlosa.
Współpracują na stopie koleżeńsko-zawodowej z twórcą ecumastera/emu, są elastyczni i kumaci. Może coś pomogą.
Możesz wspomnieć, że kontakt masz od Rzeszowiaków od czerwonej tujoty, będą bardziej weseli w rozmowie
Chłopaki fajnie ogarnęły nam Carlosa.
Współpracują na stopie koleżeńsko-zawodowej z twórcą ecumastera/emu, są elastyczni i kumaci. Może coś pomogą.
Możesz wspomnieć, że kontakt masz od Rzeszowiaków od czerwonej tujoty, będą bardziej weseli w rozmowie
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: kompresor trd w fj
240 zet i po bólu
Podobała mi się kreatywność doradcy serwisowego, gdy wyszedł w celu opisania auta do nazwijmy to zlecenia naprawy i zapisał: zabrudzenie nie pozwala określić stanu lakieru. Chłopisko chyba bał się napisać: lakier na całej powierzchni podrapany krzaczyskami, w kilku miejscach wgnieciony itp. A taki czysty to on rzadko bywa. Po wgraniu nowego wsadu auto dostało skrzydeł. Jak komuś brakuje mocy,to przytoczę bardzo lubiane hasło: "gorąco polecam". Kiedyś wkładałem kompresor do wranglera 4,0 (taka własna wydumka) i było to rzeźbienie w litym metalu, rurach oraz złączkach, robienie baypasów z wykorzystaniem przepustnicy sterowanej tps itd. A tu rach ciach (ciach nawet nie było
) i gotowe.Tylko różnica w kasie ok.10-cio krotna. Efekt wizualny pod maską też niczego sobie. Za trzy tygodnie większy sprawdzian na Przełęczy Legionów.
- Janusz2000
-

- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: kompresor trd w fj
W której Toyocie Ci to ogarnęli w końcu?
Ja mam taki sam wynalazek - ale do rajdów i jeszcze dużo na nim nie jeździłem, ale z kilku jazd testowych wrażenie jest super. Ja kupiłem samochód z USA od razu z kompresorem, wiec nie miałem problemów ze strojeniem. Z tego co czytałem to po instalacji miimo tego upgradu softu TRD to i tak komputer musi sie w pełni dostroić do działania z kompresorem i pełną efektowyność uzyskuje po 500milach czy jakoś tak.
A wtryski wymieniałeś? Teoretycznie nie trzeba, ale seryjne nie zwsze wyrabiają, wydawało mi sie że pełnych zestawach TRD od jakiegoś czasu dają też inne wtryski wraz kompresorem.
Właśnie kupiłeś sam kompresor czy cały zestaw z intercoolerami itd do podłączenia plug&play?
Ja mam taki sam wynalazek - ale do rajdów i jeszcze dużo na nim nie jeździłem, ale z kilku jazd testowych wrażenie jest super. Ja kupiłem samochód z USA od razu z kompresorem, wiec nie miałem problemów ze strojeniem. Z tego co czytałem to po instalacji miimo tego upgradu softu TRD to i tak komputer musi sie w pełni dostroić do działania z kompresorem i pełną efektowyność uzyskuje po 500milach czy jakoś tak.
A wtryski wymieniałeś? Teoretycznie nie trzeba, ale seryjne nie zwsze wyrabiają, wydawało mi sie że pełnych zestawach TRD od jakiegoś czasu dają też inne wtryski wraz kompresorem.
Właśnie kupiłeś sam kompresor czy cały zestaw z intercoolerami itd do podłączenia plug&play?
Re: kompresor trd w fj
Pisałem wcześniej- pełny zestaw, jedynie przez przypadek nie kupiłem oryginalnej chłodnicy do intercoolera( bo to był osobny "podzestaw" wraz z opaskami i podtrzymką jakiegoś węża). ASO w Rzeszowie. Wszystko działa jak należy 
Re: kompresor trd w fj
Po kilku miesiącach mogę wydać opinię, że zestaw sprawdza się idealnie. Auto jeździ również w ciężkim terenie, ale błoto tylko do krawędzi drzwi(to i tak głęboko, bo koła 35'') oraz regularnie po czarnym. Bardzo podobają mi się miny przedstawicieli handlowych po starcie z zielonego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

