Hilux problem z napędem

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Sarin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 13, 2011 6:25 pm

Hilux problem z napędem

Post autor: Sarin » pn paź 07, 2013 1:08 pm

Hilux 97 sprzęgiełka manualne. Sytuacja wygląda następująco sprzęgiełka w kołach przełączam w pozycję "lock", zapinam napęd 4h, samochód stoi na luzie jest ok, wjeżdżam w teren, jeżdżę 15- 30 min, zatrzymuje samochód (cały czas mając 4h) i buda dostaje dziwnych drgań, odłączam napęd przednich kół drgania znikają, załączam z powrotem 4h i drgań nie ma, pojeżdżę ok 20 min i drgania wracają. Teraz tak, przed rozpoczęciem jazdy w terenie przełączanie napędów z 2h na 4h i odwrotnie zarówno na postoju jak i w czasie jazdy odbywa się bezproblemowo ale po dłuższej jeździe w terenie jak chcę odłączyć napęd i z 4h przejść na 2h to nie mogę dopóki nie cofnę parę metrów do tyłu, jak cofnę problem znika i wajhę bez problemu mogę przełączyć na 2h, jak już raz to zrobię kolejne przełączenia odbywają się bez problemu. Co jest grane? co się spie...ło? Oleje w mostach i reduktorze mam świeżo wymienione (ok 1000 km temu), od mechaników na przeglądzie też nie miałem sygnałów by były w starym oleju jakieś opiłki ani by coś było nie tak. Może mieć na to jakikolwiek wpływ kończące się sprzęgło?

Awatar użytkownika
RADZILLA
Posty: 375
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 4:22 pm
Lokalizacja: Jarocin

Re: Hilux problem z napędem

Post autor: RADZILLA » pn paź 07, 2013 3:21 pm

Nie wiem jak w tyocie ale w pajero takie drgania to objaw padnietych lozysk igielkowych w zwrotnicy. W toyocie moga byc tuleje mosiezne.
LJ 70

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Hilux problem z napędem

Post autor: rokfor32 » pn paź 07, 2013 3:33 pm

Sarin pisze:[...] jak chcę odłączyć napęd i z 4h przejść na 2h to nie mogę dopóki nie cofnę parę metrów do tyłu, jak cofnę problem znika i wajhę bez problemu mogę przełączyć na 2h, jak już raz to zrobię kolejne przełączenia odbywają się bez problemu.[...]
Tak ma być w tym akurat modelu. Parę metrów jazdy do przodu (prosto) też powinno uwolnić reduktor.

No - chyba że w ramach apgrejdu ktoś zapodał inne przełożenia przód/tył ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Sarin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 13, 2011 6:25 pm

Re: Hilux problem z napędem

Post autor: Sarin » pn paź 07, 2013 4:50 pm

rokfor32 pisze:
Sarin pisze:[...] jak chcę odłączyć napęd i z 4h przejść na 2h to nie mogę dopóki nie cofnę parę metrów do tyłu, jak cofnę problem znika i wajhę bez problemu mogę przełączyć na 2h, jak już raz to zrobię kolejne przełączenia odbywają się bez problemu.[...]
Tak ma być w tym akurat modelu. Parę metrów jazdy do przodu (prosto) też powinno uwolnić reduktor.

No - chyba że w ramach apgrejdu ktoś zapodał inne przełożenia przód/tył ... :wink:
Przy manualnych sprzęgiełkach? zawsze myślałem że tylko przy automatycznych trzeba cofać. Dzięki.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Hilux problem z napędem

Post autor: rokfor32 » pn paź 07, 2013 7:57 pm

To nie jest kwestia sprzęgiełek - a budowy reduktora. Ten typ - czyli reduktor o oznaczeniu RF1A - ma spięty schifter z przesuwką (od dopinania przedniego napędu) na sztywno. Co oznacza, że jak napęd jest pod obciążeniem - to nie masz szans go przestawić. To samo dotyczy J6 i J7 z manualnym dopinaniem przedniego napędu.

Inaczej sprawa wygląda w hilach (głównie w 4Runnerach) z reduktorem VF1A (i pochodnych - mowa o reduktorach z łańcuchem), oraz młodszych LC z napędem typu part time - tam schifter napiera na sprężynę, a nie bezpośrednio na widełkę przesuwki. Więc dźwignię da się przesunąć zawsze. Natomiast napęd się rozłączy - jak się układ rozpręży. Wtedy sprężyna popchnie przesuwkę.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Sarin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 13, 2011 6:25 pm

Re: Hilux problem z napędem

Post autor: Sarin » czw gru 12, 2013 6:11 pm

rokfor32 pisze:To nie jest kwestia sprzęgiełek - a budowy reduktora. Ten typ - czyli reduktor o oznaczeniu RF1A - ma spięty schifter z przesuwką (od dopinania przedniego napędu) na sztywno. Co oznacza, że jak napęd jest pod obciążeniem - to nie masz szans go przestawić. To samo dotyczy J6 i J7 z manualnym dopinaniem przedniego napędu.

Inaczej sprawa wygląda w hilach (głównie w 4Runnerach) z reduktorem VF1A (i pochodnych - mowa o reduktorach z łańcuchem), oraz młodszych LC z napędem typu part time - tam schifter napiera na sprężynę, a nie bezpośrednio na widełkę przesuwki. Więc dźwignię da się przesunąć zawsze. Natomiast napęd się rozłączy - jak się układ rozpręży. Wtedy sprężyna popchnie przesuwkę.
Teraz dokopałem się do oryginalnej instrukcji obsługi od mojego hila i co ciekawe nie umieścili tam info że trzeba cofnąć by rozłączyć napęd, jest tylko info że jak nie chce kontrolka zgasnąć to trzeba cofnąć lub pojechać do przodu.

Dagu
Posty: 533
Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:20 pm
Lokalizacja: Ostroróg

Re: Hilux problem z napędem

Post autor: Dagu » sob gru 14, 2013 5:37 pm

Nie trzeba zawsze cofać, ja np. jak nie idzie dźwigni przełączyć delikatnie podjadę do przodu odwijając kierownicę w przeciwnym kierunku niż ostatnio jechałem, znikają naprężenia z dyfrów ( jadąc po łuku tylnie koła mają mniejszy promień zawracania, wiadomo) i działa.
Ale jeśli jest opór przy jechaniu kilku obrotów kół na wprost, to uważam że coś nie halo z reduktorem.
Subaryna leśnik, i piździk dzielny w teren. Poszukiwanie sztywnych mostów...

Sarin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 13, 2011 6:25 pm

Re: Hilux problem z napędem

Post autor: Sarin » wt gru 17, 2013 12:35 am

Dagu pisze:Nie trzeba zawsze cofać, ja np. jak nie idzie dźwigni przełączyć delikatnie podjadę do przodu odwijając kierownicę w przeciwnym kierunku niż ostatnio jechałem, znikają naprężenia z dyfrów ( jadąc po łuku tylnie koła mają mniejszy promień zawracania, wiadomo) i działa.
Ale jeśli jest opór przy jechaniu kilku obrotów kół na wprost, to uważam że coś nie halo z reduktorem.
Heh, to teraz wreszcie nie wiem...czy wogule to cofanie czy jazda do przodu celem powrotu z 4h na 2h jest normalne czy mam coś nie tak z reduktorem? U mnie ten opór zawsze się pojawia i by odpiąć napęd muszę cofnąć lub pojechać do przodu. A jak jest u Ciebie? zdarza Ci się wogule że na postoju po jeździe z 4h możesz swobodnie przełączyć na 2h? czy tez zawsze musisz cofać lub jechać do przodu te parę metrów?

Dagu
Posty: 533
Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:20 pm
Lokalizacja: Ostroróg

Re: Hilux problem z napędem

Post autor: Dagu » wt gru 17, 2013 8:16 pm

U mnie bardzo rzadko nie chce się rozłączyć ( dźwignia stawia opór). Najczęściej jeśli to gdy zimą wjeżdżam po łuku do garażu z zapiętym przodem ( trochę na górce mam i próg). Gdy wyjeżdżam, to nie rozepnę puki za bramę już po prostej ze dwie długości auta ujadę jak pisałem odwinę kierą w przeciwnym kierunku.
Masz na osiach równe koła, równe ciśnienie? Obwód musi być taki sam.
Ze dwa lata temu kolega kupił samuraja z niemcowni od handlarzy, i były różne główki mostów, tam to były cyry, trzeba było przełożenia wyrównać.
Subaryna leśnik, i piździk dzielny w teren. Poszukiwanie sztywnych mostów...

Sarin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 13, 2011 6:25 pm

Re: Hilux problem z napędem

Post autor: Sarin » wt gru 17, 2013 10:21 pm

Koła mam nowe i niedawno założone więc to na pewno nie to. Może faktycznie jest tak jak pisze Rokfor że taka konstrukcja reduktora. Ciekawe czy mam taki sam typ reduktora jak Ty bo z tego co widzę Ty nie masz z przodu IFS a ja mam.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Hilux problem z napędem

Post autor: rokfor32 » śr gru 18, 2013 7:49 am

Wejdź pod auto, i zrób fotę tylnej pokrywy reduktora - to będzie wiadomo co za typ.

Ale generalnie - hile do '97 miały reduktory na kołach zębatych, i sztywne połączenie shiftera i przesuwki. łańcuchowe reduktory były montowane w 4runnerach od '89.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość