Strona 1 z 1
Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?
: wt lut 18, 2014 3:51 pm
autor: Ingrid
Nie znalazłem. Jaka jest różnica w przełożeniach między BJ a HZJ 73 po 91 roku ? Mogę przełożyć cały most czy są jakieś różnice ?
Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?
: wt lut 18, 2014 10:05 pm
autor: rokfor32
Całe OBA - to w ciemno. natomiast w detalach - mogą być różnice.
Nie ma reguły, bo na naszym rynku trafiają się wersje ze wszystkich stron świata. Pisałem Ci na pw o przełożeniach - oprócz tego możesz mieć jeszcze wersje (tylny most) full lub semi float, mogą też być fabryczne blokady.
Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?
: wt lut 18, 2014 11:28 pm
autor: Ingrid
chodzi o przedni most... póki co... Auto to hzj 73 91r. Blokady ARB w obu mostach. Według poprzedniego właściciela wszystko gut, po zakupie i rewizji... Ech... mam mosty od BJ 73, i nadzieja w tym, żeby to pogodzić.. Oczywiście zestawy naprawcze, łożyska itd kupiłem, ma być porządnie, bo auto na 35tkach maxissach, i wogóle jak robić to raz a dobrze, ale główki nowej nie kupię...

Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?
: śr lut 19, 2014 7:38 am
autor: rokfor32
A jakie potrzebujesz przełożenie?
Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?
: śr lut 19, 2014 9:39 am
autor: Ingrid
Poszło łożysko na ataku, także zostanie stara główka. Tylko trzeba poczekać na łóżysko. Dzięki za pomoc.
Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?
: śr lut 19, 2014 7:58 pm
autor: Ingrid
Wyszło na to że BJ 73 z 86r ma większą główkę mostu z przodu niż hzj 73 z 91........ Tą z bj mam w stanie idealnym, a ta z hz podjeżdzona... ale ma blokadę ARB w tej małej główce... nie przełoże jej do dużej... Pozostaje wrzucić 4 tys zł w most na małej głowie, który i tak nie podoła na przestrzeni czasu 35 calowym kołom, a takie są na aucie, albo wyrzucić ARB

.. Super... Toyota Heave Duty z małą główeczką...
Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?
: śr lut 19, 2014 8:39 pm
autor: rokfor32
Tak samo jak w J8.
Ja mam J7 LD, na obu ośmoicalowych dyfrach. I maxxisy cc 35". I ani trochę się nie obawiam o trwałość. Ale też i nie jeżdżę tak, jak się jeździ parchem ....

A i przekładnie sa dokładnie ustawione.
Most przedni z 9,5" przekładnią możesz spokojnie zapodać - ale nie bolt on. Adaptacja wymaga paru przeróbek. Ale się da.
Tak przerabiałem auto w ostatnim projekcie - czyli J4. oba mosty sa postawione na sprężynach, oba są HD, i na fabrycznych blokadach. Ale silnik ma 260 kucy ...
Mosty przednie HD współpracowały oryginalnie wyłącznie z resorem.
Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?
: śr lut 19, 2014 9:07 pm
autor: Ingrid
Czyli występowały HZj niby wersja HD na małych główkach seryjnie ? Jako dawce mam zdrowiutkie mosty z BJ 73 i mimo słabszego motoru ma dużą głowę z przodu... przełożyłbym bez mrugnięcia okiem całe mosty (oczywiście zapodając nowe uszczlniacze i łożyska na zwrotnicach) ale... w tej HZJ 73 którą robię jest ARB x 2, i trochę szkoda tych blokad, nie pasują przecież do 9.5 calowych główek. A znowu zamawiać nowe przełożenie, albo nawest same łożyska do dyfra w toyocie, i uszczelniacze do arb-a byłby sens, ale nie w tak małe główki... patowa sytuacja trochę... głupota moim zdaniem poprzedniego właściciela, lub jego doradców że ładował worek kasy w takie mosty... Nie chce mi się już nawet mówić kto.. zacne persony warszawskiego off światka

Auto od dawna właćnie ma maxissach cc 35.
Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?
: czw lut 20, 2014 8:53 am
autor: rokfor32
Aż se zerknąłem do epc.
Faktycznie w HZJ po '90 zapakowali mniejszą przekładnie przednią - ale został resor, i został system drążków przed osią - bez panharda. A to oznacza - że możesz bez problemu zapodać most 9,5". Normalnie, bolt on. No - prawie, bo do wymiany będziesz też miał przedni wał, włącznie z flanszą reduktora (inny rozstaw śrub) - jeżeli chcesz mieć pełne HD.
Silnik 1HZ to dychawiczny osiołek. Nie dziw sie za bardzo, że poszła przekładnia z wersji lekkiej ...
A - i nie napinał bym się jakoś specjalnie na przednia blokadę. Owszem, nie zaszkodzi - ale w praktyce, jak nie jeździsz stricte przeprawowo - to używa się jej raz do roku, albo i rzadziej ...
Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?
: czw lut 20, 2014 10:29 am
autor: Ingrid
Trochę się dziwie oznaczeniu HD z taką przekładnią, silnik jest 1HZ, to nie oznacza że mosty mają być słabe, parch czy gela też ma słabe silniki, a mosty mocniejsze. Co do blokad to też nie jestem fanatykiem przedniej, ale trochę szkoda jak już jest.. No chyba że ktoś chce kupić

Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?
: czw lut 20, 2014 12:28 pm
autor: rokfor32
Ja jestem zwolennikiem blokad fabrycznych - arb widziałem już kilka razy rozsypane mechanicznie. ori jeszcze nie ...

Szczytem to był kosz arb, z otworkami mocującymi wieniec przeciągniętymi w fasole ...
A most 8" pozwala Ci na bezproblemowy montaż główki z z fabryczna blokadą. Przy 9,5" trzeba do takiego swapu dokupić ekstra półośkę - bo przy 9.5" przesówka blokady jeździ właśnie po wydłużonym frezie półosi. Przy 8" półosie zostają ori, a adaptacja polega na przestawieniu czterech otworków w pochwie, i zrobienia podcięcia na ramie przesuwki.
tak na marginesie - most 8" w J7 to nie jest taka znowu lichota. Ważne - żeby był poprawnie wyregulowany. W moim mój tatusiek był łaskaw załatwić przedni napęd - szarpiąc się na stalówce jak na kinetyku. Szarpiąc do tyłu. Obciązenia były na tyle duże - że eksplodował przegub (dosłownie - rozerwało kielich na drobne kawałki. A nie był to gównolitowy zmiennik). Przekładni natomiast zupełnie nic się nie stało.
Bardziej wrażliwy od samej przekładni jest mechanizm różnicowy - jeżeli jest w wersji dwusatelitowej. Są oczywiście również czterosatelitowe mechanizmy - w wersji otwartej, lub LSD (dla spokoju sumienia można lds tak ustawić - żeby nie spinało wogule).
Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?
: czw lut 20, 2014 1:59 pm
autor: Ingrid
Dobrze rozumuję że blokady ARB z "małej" główki do "dużej" nie przełożę ?
Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?
: czw lut 20, 2014 3:37 pm
autor: rokfor32
Oczywiście że nie. ARB to po prostu cały kosz satelitów - z mechanizmem blokującym.
Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?
: pt lut 21, 2014 8:57 pm
autor: Kylon
Jak to auto trafiło do Polski to HZJ-otów było jak na lekarstwo (chyba 2006 lub 2007). Podobnie z częściami. Wtedy to było coś. Nieliczni mogli cieszyć się takim autem. Ostatni raz było u nas na watsztacie z 5-6 lat temu chyba. Jeszcze na Szczęsnej. Zatem od tamtej pory mogło się wiele zmienić zwłaszcza, że gdzieś przeszło odbudowę z wykorzystaniem BJ-ota na części. Teraz i części multum do zmian i przekładek, a HZJ otów jak mrówków głównie w tragicznym stanie. Stojące auto sypie się najbardziej
Nie ma się co oszukiwać że Toyota zawsze będzie droga w stawianiu na nogi.
Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?
: sob lut 22, 2014 12:19 am
autor: Ingrid
Stawia to się pomniki..

Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?
: sob lut 22, 2014 3:35 pm
autor: Kylon
Coś w tym jest
