UNIMOG 404

G, Unimog

Moderator: Mroczny

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » ndz kwie 06, 2008 8:15 pm

Wirowke zamontuje na oryginalnych mocowaniach do tej mega pradnicy tak ze mam nadzieje ze szybko sie nie urwie.
Najwiekszy problem teraz z lapami silnika.
Pozdrawiam Rafal
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » ndz kwie 06, 2008 10:41 pm

moj 617 "wisi" jak oryginal, skrecony ze skrzynia i na mocowaniu przednim. w miejscu łap sa przykrecone wzmocnienia/odciagi do dzwonu sprzegla. mozesz podejrzec na www.offroad-Bildergalerie.de w podgrupie "der Motor" 8)
jeden strzał-jeden trup. Stajnia:u404s, Y60 Long

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » pn kwie 07, 2008 3:38 pm

Kolego INDIAN moze dasz rade zrobic zdjecie i mi wyslac w jaki sposob zrobiona masz zawieche z przodu silnika? Jakie masz kolo pasowe z przodu silnika? Z diesela czy benzyny?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » śr kwie 09, 2008 7:40 pm

kolo pasowe jest od diesla a co do zawiechy to moj silnik ma oryginalne otwory do wykorzystania zawieszenia z benzyny. sprobuje zrobic foto i jakos to wkleic choc noga ze mnie w tej kwestii straszna :oops:
jeden strzał-jeden trup. Stajnia:u404s, Y60 Long

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » czw kwie 10, 2008 10:06 am

moj OM 617 D 30 nieposiada niestety otworow w bloku ktore by pasowaly do zawiechy z benzyny, no i jest krutszy od oryginalnej benzyny o 4.2cm.
Dlatego wlasnie jestem w trakcie budowy adaptera ktory zostanie przykrecony do bloku silnika. Od strony turba adapter zostanie przykrecony w miejscu oryginalnej lapy silnika 4srubami o przekroju 10mm i jedna z przodu silnika tez 10mm. Z drogiej strony bedzie druga czesc adaptera ktora bedzie zamontowana w dwoch miejscach pod pompom wtryskowa srobami o przekroju 12mm.
Adaptery beda wysuniete do przodu w stosunku do powieszchni czolowej bloku silnika o 4.2cm.
Adaptery sa wykonane z plaskownika 10x80mm.
Jak juz je skoncze to zrobie jakies zdjecia to wkleje.
Aha odnosnie kola zamachowego z przodu to uzyje z diesela ale jest ono przetoczne tak aby zmiescic je w zawoeszenie silnika z przodu. Kola pasowe uzyje z silnika benzynowego. Pompa wody tez z silnika benzynowego. Wietrak tez z beznzyny. Caly system napedzania pompy wody, "dynama" napinacza i wiatraka zostanie przeszczepiony z benzynowego motorku.
Indian a jaki ty masz silnik w swoim?
Pozdrawiam Rafal
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

wapniaczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pt lut 15, 2008 1:28 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: wapniaczek » czw kwie 10, 2008 5:14 pm

Proponuję zwrócić uwagę na różne przełożenia między kołami pasowymi napędu alternatora przy dieslu i benzynie. Silniki benzynowe mają wyższe obroty od diesli. Przy zastosowaniu kół od benzyny w dieslu może wystąpić niedoładowywanie akumulatora...

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » czw kwie 10, 2008 6:17 pm

wszystko jedno jakie beda przelozenia o ile mowiac o "dynamie" rafal ma na mysli alternator. drogi rafale info dla ciebie moj motorek to 617 910 a twoj to 617 952 wiec otworkow nie posiada, ale nie zle kombinujesz. moj silnik montowal serwis mercedesa w rzeszy i oprocz bloku reszta jest nowa a wszystko wyglada jakby tam bylo od zawsze. 8)
jeden strzał-jeden trup. Stajnia:u404s, Y60 Long

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » sob kwie 12, 2008 8:42 pm

No i prosze oto moj OM 617 przygotowany do zamontowania w ramie.
Obrazek
Silnik juz zamontowany na oryginalnej zawieszce z przodu. Zdjecie zrobie jutro. Rozrusznik i alternator zostal zamontowany z jednostki benzynowej tak ze zostaje przy 24V :)
Rozrusznik musialem troche przyszlifowac poniewaz blok silnika go blokowal ale teraz juz siedzi na swoim miejscu.
Zawiecha do alternatora udala sie super. Solidniejsza niz oryginalna. Na zdjeciu niema jeszcze alternatora.
Jeszcze nie rozwiazalem do konca problemu z rurka odchodzaca od turba w dol do miski olejowej. Zamiast oryginalnej rurki schodzacej do miski chce uzyc jakiesj elastycznej rurki z zewnetrznym oplotem odpornej na wysoka teperature i poprowadze ja obok wielkiego alternatora ktory to uniemozliwia zajscie proste do miski olejowej.
Do wentylatora zamontownanego na wale silnika musze jeszcze dorobic 4cm dystans ktory wysunie wiatrak w przod.
Problemem jest jeszcze chlodnica oleju. Bardzo ladnie i latwo by spoasowala obok ogyginalnej chlodnicy tyle ze w tym miejscu jest przygotowany adapter do PTO i jesli sie na ten watiant zdecyduje to niebede mial mozliwosci wyprowadzenia PTO na przod.
Pozdrawiam Rafal
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » ndz kwie 13, 2008 7:44 pm

coz mam powiedziec? po prostu KLASA rafal, a niektore "renomowane" warsztaty moga sie czegos od ciebie nauczyc a nie psuc tego co wymyslił Hans Zabel i udoskonalili jego nastepcy. :)2 :)2 :)2 8)
jeden strzał-jeden trup. Stajnia:u404s, Y60 Long

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » pn kwie 14, 2008 4:06 pm

Motorek zamontowany w ramie. Wiatrak zamontowany na dystansie 42mm.
Obrazek
Na drugim zdjeciu widac srebrna rure odchodzaca od turbiny w dol. Jest to rurka oleju z turba do miski olejowej. Zrobilem ja z dwoch kawalkow rurki gomowej, kawalka specjalej rurki stalowej dajacej sie modelowac i ten kawalek sluzy jako oslona przed wyska teperatura z kolektorow. Rurka gumowa jest wlozona w srodek tej spec rurki. Koncowka przy turbo jest oryginalna tak samo przy misce olejowej. Obrazek
Obrazek
pozdrawiam Rafal
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » pn kwie 14, 2008 5:44 pm

oceniajac postep prac dochodze do wniosku ze chyba masz urlop albo tyle kasiory ze nie musisz pracowac bo tempo jest godne pozazdroszczenia :o powtorze sie bo warto: KLASA, KLASA Rafal. pozdrawiam indian :)2
jeden strzał-jeden trup. Stajnia:u404s, Y60 Long

wapniaczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pt lut 15, 2008 1:28 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: wapniaczek » pn kwie 14, 2008 6:49 pm

A nie łatwiej było to zrobic z kawałka rury silikonowej o odporności do 300 stopni C? Jak sie stalowa rurka rozgrzeje to i guma w środku sie spier....li...

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » pn kwie 14, 2008 6:58 pm

cos ty taki sceptyk wapniaczek? bedzie git, olej w silniku nie jest duzo goretszy od wody, byle tylko guma byla olejoodporna, awidzac co i jak robi rafal mozesz byc o to spokojny. :wink:
jeden strzał-jeden trup. Stajnia:u404s, Y60 Long

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » pn kwie 14, 2008 8:15 pm

Rurki gumowe oczywiscie olejoodporne i zbrojone ale to czy to zda egzamin to sie dopiero okaze jak odpale silnik. Jesli niezda to zapodam rurka stalowa z gory na dol odpowiednio wyprofilowana.
Prace sie posuwaja do przodu dzieki mojej zonie ktora pozwala mi robic przy unimogu. Ale wiadomo Agatki cierpliwosc nie jest bez granic.
Dzisiaj zrobilem dwa dolne odciagi z bloku silnika do kielicha z srob rzymskich. Bardzo fajnie to zadzialalo. Skrecone srobki naprawde solidnie dociagnely skrzynie do silnika.
pozdro Rafal
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » pn kwie 14, 2008 10:54 pm

i tak trzymaj Rafał! wyrazy uznania dla zony, indian 8)
jeden strzał-jeden trup. Stajnia:u404s, Y60 Long

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » ndz kwie 20, 2008 9:31 pm

Wczoraj udalo sie odpalic motorek. Oczywiscie juz zamontowany w ramie i z zalonona kabina. Powiem wam panowie piekna sprawa. :D
Alternator oczywiscie 24V tak samo rozrusznik.
Co do alternatora to powstal problem z niewystarczajacymi niskimi obrotami na niskich obrotach silnika ale rozwiazalem to zmieniajac na mniejsze kolo pasowe z alternatora.
Po rozgrzaniu silnika nie zauwazylem zadnych wyciekow procz maluch nieszczelnosci w ukladzie zasilajacym pape wtryskowa.
Chlodnice oleju umiescilem w miejscu zaraz obok chlodnicy wody po lewej stronie ktora to jest bokiem obrucona do kierunku jazdy. Tak ze to rozwiazanie nieogranicza wyjscia PTO wymaga jedynie zmontowania dodatkowego lapaka strumienia powietrza ktory to bedzie kierowal powietrze na chlodnice oleju. Chlodnice oleju uzylem z modelu 300D pomiewaz jest o 2.5cm wezsza do oryginalnej z TURBA. Oryginalna z TURBA po zalozeniu kabiny niewchodzila w zaplanowane miejsce. Mysle ze te 2.5cm beda robily roznice temp. w chlodzeniu silnika ale zawsze jest mozliwosc zamontowania jakiegos wiatraczka. :D
W tej chwili jestem na etapie budowy systemu ciegiel do gazu i motania oslon silnika.
Jak wyjade z garazu to nakrece moja bestie to pokaze.
Pozdrawiam Rafal
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

wapniaczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pt lut 15, 2008 1:28 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: wapniaczek » pn kwie 21, 2008 1:24 pm

indian404s pisze:cos ty taki sceptyk wapniaczek? bedzie git, olej w silniku nie jest duzo goretszy od wody, byle tylko guma byla olejoodporna, awidzac co i jak robi rafal mozesz byc o to spokojny. :wink:
Gdyby to chodziło o olej z silnika , to pewnie głosu bym nie zabierał. Ale tu chodzi o olej smarujący turbo, a to się "ociera" o wydech a i temperaturki są trochę wyższe.Guma może długo nie pochodzić...
Podobnie zresztą wyszło z alternatorem....
Po co robić coś dwa razy, jak można pewne rzeczy przewidzieć z góry.. :wink:

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » pn kwie 21, 2008 7:59 pm

jest dokladnie tak jak piszesz, olej "ociera" sie o duzo wyzsze temperatury. czas kontaktu jest tak krotki iz temperatura oleju nie wzrasta az tak radykalnie by miec destrukcyjny wplyw na gume. rafal polaczyl z soba przeciety wczesniej oryginalny przewod celem zmiany jego biegu.takie rozwiazania nie sa rzadkoscia i mysle ze u rafala tez zda egzamin. poza tym moglibysmy tak polemizowac bez konca co moze sie spie...., ale po co? niech Mu maszynka chodzi jak zegarek czego zreszta wszystkim zycze :)2 8)
jeden strzał-jeden trup. Stajnia:u404s, Y60 Long

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » pn kwie 21, 2008 9:01 pm

Niema co gadac o tym co moze byc a co nie moze. Ale zawsze bardzo dobrze wysluchac rad innych za ktore z gory wszystkim wielkie DZIEKI.
Mysle ze na ta rurke to bede musial bardzo uwazac i ja dokladnie ogladnac po tym jak pojezdze chwile moim unikiem.
Pozdrawiam.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość