Pytania o "G"

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Pytania o "G"

Post autor: Bukol » sob mar 20, 2004 12:38 pm

Oglądałem wczoraj gelande która mnie interesuje. Jest to '87 460.3 czyli krótka ze zmienionym silnikiem. Oryginalnie był tam OM617 (300D 88KM) a teraz siedzi OM603 (też 300D ale R6 + turbo, 147KM). Przy zmianie silnika zmieniono także skrzynię biegów na manualną 5-cio biegową (raczej pochodzącą z W124 - czyli z osobówki). Moje wątpliwośi dotyczą skrzyni:

1. czy skrzynia "osobowa" długo wytrzyma w G? nie rajdowo, ale turystycznie
2. skrzynia pod spodem jest podparta na stalowym wsporniku przyspawanym do ramy za pomocą poduszki, w tym przypadku poduszka jest samoróbą; składa się z kawałka stalowego profila i grubej poduchy gumowej - czy to wynika z różnej konstrukcji skrzyń w G i W124 czy raczej z niedbalstwa poprzedników i zastosowania taniego patentu w miejsce drogiego oryginała?
3. ze skrzyni w stronę przedniego mostu wychodzi obok wału drugi zakończony wieloklinem - czy powinien on być odsłonięty czy zasłonięty np. gumową osłoną?

Będę wdzięczny za odpowiedzi, ponieważ dość poważnie zastanawiam się nad zakupem tego wozu zamiast GR-a.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Pytania o "G"

Post autor: Drako » sob mar 20, 2004 2:55 pm

Bukol pisze:3. ze skrzyni w stronę przedniego mostu wychodzi obok wału drugi zakończony wieloklinem - czy powinien on być odsłonięty czy zasłonięty np. gumową osłoną?

.
:o :o a to nie jest naped do mechanicznej wyciagarki ? opisz to dokladnie . moze poprostu jest przedni wal odpiety '? i to reduktor ?

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Post autor: Bukol » ndz mar 21, 2004 12:19 pm

Wał odpięty nie jest - jeżdziłem w terenie i wszystko OK. Cholera, że też fotek nie zrobiłem. Może to jest wyjście mocy z reduktora? Może ktoś podrzuci rysunek z EPC?
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: niedz » ndz mar 21, 2004 1:00 pm

co do skrzyni - zdania sa podzielone, moim zdaniem do jazdy po czarnym spokojnie wytrzyma, ale juz w teren ambitniej to bym sie nie pchal, mysle ze przeciazenia beda spore, aczkolwiek znam typa ktory zmienil skrzynie w 460tce na ta od 123 i smigal dalej, ale glownie po asfalcie, spytaj sie arka.d on zmienila skrzynie i ma w tej kwesti doswiadczenie

co do poduchy to gelendy 463 z tym motorem szly tylko z automatem, poszukalem w EPC, i skrzynia 5tka do 124 300 turbo ma na 'oko' podobna poducha jak np do 300GD W460 skrzynia 4ka, tutaj fotka tej poduchy od 124:
Obrazek

co do walow to ta fotka wszystko wyjasnia (na czerwono zaznaczylem miesce gdzie wchodzi pto):
Obrazek

chyba ze trafiles na wersje z PTO :o najlatwiej to sprawdzic w kabinie - masz dwie wajchy od blokad mostow, wersja z PTO ma jeszcze jedna tak dzwignie kolo lewarka od reduktora, jesli tak jest to jest to rzadka sprawa :)2
PTO:
Obrazek
ex MB 300GD

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz mar 21, 2004 4:22 pm

jakby co to ja sie z checia wymienie :)21

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: niedz » ndz mar 21, 2004 10:01 pm

napisz cos wiecej o tej gelendzie - czy moze jest zielona, i tylnie drzwi dzielone? no i ile za nia krzycza?
ex MB 300GD

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Post autor: Bukol » pn mar 22, 2004 10:59 am

Ta gelanda to krótka 460-tka z '87 roku. W oryginale 300GD OM617 + automat (tak wychodzi z VIN'u i briefu) w kolorze oliwkowym, tapicerka ciemny beż w obowiązkową kratkę. Wypass: obrotomierz, blokady (to już chyba standart w '87) ... i to tyle. Obecnie ciemna zieleń metalik z nadkolami od 463 też w kolorze, silnik OM603 z turbiną (ładnie chodzi) i do tego 5-tka manual (wsteczny wchodzi do tyłu - nie wiem co to za skrzynia :oops: ). Tylne drzwi pojedyńcze. Widać ślady napraw blacharskich, rdza wokół przedniej szyby wewnątrz. Wrażenia z jazdy baaardzo pozytywne - zawias nie wytłuczony, nie buja i nie znosi nawet przy ostrym hamowaniu mimo zakolcowanych :o :o opon. W terenie rewelacja (ujeżdżanie miało miejsce na trasie rajdu "Masakra"), wykrzyże rewelacja, napędy chodzą - niestety nie działają kontrolki blokad (co to może być? żaróweczki? czujniki?). Silnik pracuje miękko i nie buja, co może wskazywać na równomierne zużycie. Nie dymi nawet pod dużym obciążeniem (kolega jechał za Gelandą i uczuliłem go na kontrolę dymienia z rury). Jedno co zastanawiające przy silniczku - po odpaleniu tak jakby nie chodził na wszystkich garnkach, dopiero lekkie muśnięcia gazu powoduje, że zaskakuje i chodzi pięknie - co to może być? No i na koniec cena: 36tyś ewentualnie do targów. Co wy na to? Brać - nie brać? Generalnie szukałem auta długiego (wyprawówka) i chodził mi po głowie GR. Poradźcie coś!
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: niedz » pn mar 22, 2004 11:22 am

jak dla mnie to optymalny setup ten silnik ze skrzynia 5tka - tylko szkoda ze nie od gelendy, moze sproboj poszukac na niej numeru ? nadkola fana sprawa - tez mialem u siebie :)2 gorzej jak sie polamia, praktycznie uzywek brak, nowe w astronomicznej cenie, a jak je zdejmiesz to na nadkolach zostaja dziury po srubach :(
rdza pod szyba - u mnie tez byla, poprzedni wlasiciel robil, u mnie zaczelo to wychodzic - typowa sprawa, podobno zapychaja sie odplywy pod uszczelka ? jak wyglada tyl pod katem blacharskim? okolice lamp i powyzej? praktycznie caly tyl lubi rdzewiec, zobacz w nadkolu tylnich kol - w kierunku na lampy - tam tez czesto rdzy jest mase,
blokady, mi tez czesto sie kable urywaly, sprawdz tak - podnies most tak zeby z jednej strony kolo bylo w powietrzu, zapnij blokade i obracaj, jesli blokada dziala to po chyba 1/2 obrotu powinno sie zablokowac, jak sie nie blokuje to kaplica...
co do motoru u mnie podoby byl patent - jak zapalil to lekko nierowno chodzil, lae nie kopcil, skonczylo sie na remoncie silnika - sprawdz cisnienie w garach, zreszta komu jak komu, ale chyba wiesz jak motor sprawdzic :D
moim zdaniem cena jest hmm polska ? jak zwykle za drogo, ale z drugiej strony jesli okarze sie ze motor jest ok, skrzynia to nie jest jakis wynalazek, ze blokady dzialaja i ze blacharsko jest znosnie to mysle ze mozna sie pokusic...
tylko ze jest krotka :roll:
ja tez powoli sie rozgladam za dluga
ex MB 300GD

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Post autor: Bukol » pn mar 22, 2004 11:31 am

Gdyby była długa, to chyba by już u mnie stała. Ale jednak krótka też ma kawał bagażnika (w porównaniu do Toyoty LC 70 to gigantyczny). Zobaczę jeszcze GR'a w Gdańsku i pomyślę (GR'ek będzie prawie 10k tańszy - za te pieniądze będę mógł go podszykować i trochę przygotować do jazdy - opony, snorkel, progi itp).

Blacha w miejscach o które pytałeś wyglądała nieźle, aczkolwiek była stosunkowo niedawno robiona, więc może coś wyjść. Ale jazda G jest piękna.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: niedz » pn mar 22, 2004 11:53 am

taak bagaznik nawet w krotkiej jest spory, a jak zapodasz dachowy, to zajedziesz daleko, pytanie dla ilu osob? w 2 osoby nie ma zadnego problemu, zreszta zerknij np tutaj <- kreci mnie taka wyprawa
mozesz zlozyc lub wyjac cala tylnie lawe - chwila moment i masz bagazowke :) tylko sama lawa jest pierunsko ciezka
jazda g jest niepowtarzalna, ja wole smigac g niz osobowym :D
ex MB 300GD

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Post autor: Bukol » pn mar 22, 2004 4:03 pm

Właśnie - sami to piszą, że wadą samochodu jest wielkość i nie można w nim spać (choć znam na to patent podpatrzony w LR 90 - zamiast lewego tylnego okna montuje się aluminiową, solidną klapę z namiotem i można spać w poprzek auta, taką przeróbkę oferuje do 90 niem. firma ex-tec). Dlatego, że polanuję za jakiś rok dłuższą eskapadę (raczej na początek będzie to Afryka) szukam długiego auta, tak aby nie trzeba było spać w namiocie. Wiadomo, że jest to rozwiązanie tylko dla 2 osób - jeżeli pojedziemy we 4 to druga para i tak musi spać w namiocie. Cóż - poszukiwania trwają. Po analizach "za i przeciw" w zasadzie interesują mnie: G długi (krótki musiał by być I-DE-AL-NY), GR długi, LC 73 (czyli Bush taxi). Oczywiście tylko diesle.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Post autor: Bukol » pn mar 22, 2004 4:05 pm

Czemu sprzedałeś swoją G? Jakieś problemy miała?
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: niedz » pn mar 22, 2004 4:19 pm

moja g sprzedalem bo milem nagrana robote za zachodnia granica i potrzebowalem funduszy, ale jak to w zyciu bywa, sprawa sie rozeszla po kosciach i zostalem bez furmanki, samochod sprzedawalem po remoncie silnika, zostala juz tylko kwestia blacharki, cala reszta byla juz zrobiona, teraz mi go szkoda, ale co sie na nim nauczylem to moje, wiec teraz wybieram juz rozsadniej....
ex MB 300GD

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pn mar 22, 2004 4:43 pm

Bukol pisze:do tego 5-tka manual (wsteczny wchodzi do tyłu - nie wiem co to za skrzynia
to jest stodziewiędziesiątka....

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Post autor: Bukol » pn mar 22, 2004 8:56 pm

banan pisze:
Bukol pisze:do tego 5-tka manual (wsteczny wchodzi do tyłu - nie wiem co to za skrzynia
to jest stodziewiędziesiątka....
Chodzi Ci o W201? Jeżeli tak, to co do cholery robi ta skrzynia w Gelandzie i to z silnikiem, którego nie było pod maską W201??? Oj coraz mniej mi się to podoba.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: niedz » pn mar 22, 2004 10:52 pm

co do podrozy krotka gelenda, to zerknij tutaj
maja swietne fotki - tylko szkoda ze takie male, ale jestem naprawde pod wrazeniem :)2
i to wszysto zrobili na powolonym, mulowatym, dlugowiecznym OM 617 - czyli mozna :)
ex MB 300GD

Awatar użytkownika
mercg280ge
Posty: 1557
Rejestracja: sob kwie 12, 2003 9:25 pm
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
Kontaktowanie:

czy to jest dobra cena ?

Post autor: mercg280ge » sob kwie 17, 2004 7:02 pm


ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości