Pytania o "G"
Moderator: Mroczny
Pytania o "G"
Oglądałem wczoraj gelande która mnie interesuje. Jest to '87 460.3 czyli krótka ze zmienionym silnikiem. Oryginalnie był tam OM617 (300D 88KM) a teraz siedzi OM603 (też 300D ale R6 + turbo, 147KM). Przy zmianie silnika zmieniono także skrzynię biegów na manualną 5-cio biegową (raczej pochodzącą z W124 - czyli z osobówki). Moje wątpliwośi dotyczą skrzyni:
1. czy skrzynia "osobowa" długo wytrzyma w G? nie rajdowo, ale turystycznie
2. skrzynia pod spodem jest podparta na stalowym wsporniku przyspawanym do ramy za pomocą poduszki, w tym przypadku poduszka jest samoróbą; składa się z kawałka stalowego profila i grubej poduchy gumowej - czy to wynika z różnej konstrukcji skrzyń w G i W124 czy raczej z niedbalstwa poprzedników i zastosowania taniego patentu w miejsce drogiego oryginała?
3. ze skrzyni w stronę przedniego mostu wychodzi obok wału drugi zakończony wieloklinem - czy powinien on być odsłonięty czy zasłonięty np. gumową osłoną?
Będę wdzięczny za odpowiedzi, ponieważ dość poważnie zastanawiam się nad zakupem tego wozu zamiast GR-a.
1. czy skrzynia "osobowa" długo wytrzyma w G? nie rajdowo, ale turystycznie
2. skrzynia pod spodem jest podparta na stalowym wsporniku przyspawanym do ramy za pomocą poduszki, w tym przypadku poduszka jest samoróbą; składa się z kawałka stalowego profila i grubej poduchy gumowej - czy to wynika z różnej konstrukcji skrzyń w G i W124 czy raczej z niedbalstwa poprzedników i zastosowania taniego patentu w miejsce drogiego oryginała?
3. ze skrzyni w stronę przedniego mostu wychodzi obok wału drugi zakończony wieloklinem - czy powinien on być odsłonięty czy zasłonięty np. gumową osłoną?
Będę wdzięczny za odpowiedzi, ponieważ dość poważnie zastanawiam się nad zakupem tego wozu zamiast GR-a.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92
Re: Pytania o "G"
Bukol pisze:3. ze skrzyni w stronę przedniego mostu wychodzi obok wału drugi zakończony wieloklinem - czy powinien on być odsłonięty czy zasłonięty np. gumową osłoną?
.


co do skrzyni - zdania sa podzielone, moim zdaniem do jazdy po czarnym spokojnie wytrzyma, ale juz w teren ambitniej to bym sie nie pchal, mysle ze przeciazenia beda spore, aczkolwiek znam typa ktory zmienil skrzynie w 460tce na ta od 123 i smigal dalej, ale glownie po asfalcie, spytaj sie arka.d on zmienila skrzynie i ma w tej kwesti doswiadczenie
co do poduchy to gelendy 463 z tym motorem szly tylko z automatem, poszukalem w EPC, i skrzynia 5tka do 124 300 turbo ma na 'oko' podobna poducha jak np do 300GD W460 skrzynia 4ka, tutaj fotka tej poduchy od 124:

co do walow to ta fotka wszystko wyjasnia (na czerwono zaznaczylem miesce gdzie wchodzi pto):

chyba ze trafiles na wersje z PTO
najlatwiej to sprawdzic w kabinie - masz dwie wajchy od blokad mostow, wersja z PTO ma jeszcze jedna tak dzwignie kolo lewarka od reduktora, jesli tak jest to jest to rzadka sprawa 
PTO:

co do poduchy to gelendy 463 z tym motorem szly tylko z automatem, poszukalem w EPC, i skrzynia 5tka do 124 300 turbo ma na 'oko' podobna poducha jak np do 300GD W460 skrzynia 4ka, tutaj fotka tej poduchy od 124:
co do walow to ta fotka wszystko wyjasnia (na czerwono zaznaczylem miesce gdzie wchodzi pto):

chyba ze trafiles na wersje z PTO


PTO:

ex MB 300GD
Ta gelanda to krótka 460-tka z '87 roku. W oryginale 300GD OM617 + automat (tak wychodzi z VIN'u i briefu) w kolorze oliwkowym, tapicerka ciemny beż w obowiązkową kratkę. Wypass: obrotomierz, blokady (to już chyba standart w '87) ... i to tyle. Obecnie ciemna zieleń metalik z nadkolami od 463 też w kolorze, silnik OM603 z turbiną (ładnie chodzi) i do tego 5-tka manual (wsteczny wchodzi do tyłu - nie wiem co to za skrzynia
). Tylne drzwi pojedyńcze. Widać ślady napraw blacharskich, rdza wokół przedniej szyby wewnątrz. Wrażenia z jazdy baaardzo pozytywne - zawias nie wytłuczony, nie buja i nie znosi nawet przy ostrym hamowaniu mimo zakolcowanych
opon. W terenie rewelacja (ujeżdżanie miało miejsce na trasie rajdu "Masakra"), wykrzyże rewelacja, napędy chodzą - niestety nie działają kontrolki blokad (co to może być? żaróweczki? czujniki?). Silnik pracuje miękko i nie buja, co może wskazywać na równomierne zużycie. Nie dymi nawet pod dużym obciążeniem (kolega jechał za Gelandą i uczuliłem go na kontrolę dymienia z rury). Jedno co zastanawiające przy silniczku - po odpaleniu tak jakby nie chodził na wszystkich garnkach, dopiero lekkie muśnięcia gazu powoduje, że zaskakuje i chodzi pięknie - co to może być? No i na koniec cena: 36tyś ewentualnie do targów. Co wy na to? Brać - nie brać? Generalnie szukałem auta długiego (wyprawówka) i chodził mi po głowie GR. Poradźcie coś!



Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92
jak dla mnie to optymalny setup ten silnik ze skrzynia 5tka - tylko szkoda ze nie od gelendy, moze sproboj poszukac na niej numeru ? nadkola fana sprawa - tez mialem u siebie
gorzej jak sie polamia, praktycznie uzywek brak, nowe w astronomicznej cenie, a jak je zdejmiesz to na nadkolach zostaja dziury po srubach
rdza pod szyba - u mnie tez byla, poprzedni wlasiciel robil, u mnie zaczelo to wychodzic - typowa sprawa, podobno zapychaja sie odplywy pod uszczelka ? jak wyglada tyl pod katem blacharskim? okolice lamp i powyzej? praktycznie caly tyl lubi rdzewiec, zobacz w nadkolu tylnich kol - w kierunku na lampy - tam tez czesto rdzy jest mase,
blokady, mi tez czesto sie kable urywaly, sprawdz tak - podnies most tak zeby z jednej strony kolo bylo w powietrzu, zapnij blokade i obracaj, jesli blokada dziala to po chyba 1/2 obrotu powinno sie zablokowac, jak sie nie blokuje to kaplica...
co do motoru u mnie podoby byl patent - jak zapalil to lekko nierowno chodzil, lae nie kopcil, skonczylo sie na remoncie silnika - sprawdz cisnienie w garach, zreszta komu jak komu, ale chyba wiesz jak motor sprawdzic
moim zdaniem cena jest hmm polska ? jak zwykle za drogo, ale z drugiej strony jesli okarze sie ze motor jest ok, skrzynia to nie jest jakis wynalazek, ze blokady dzialaja i ze blacharsko jest znosnie to mysle ze mozna sie pokusic...
tylko ze jest krotka
ja tez powoli sie rozgladam za dluga


rdza pod szyba - u mnie tez byla, poprzedni wlasiciel robil, u mnie zaczelo to wychodzic - typowa sprawa, podobno zapychaja sie odplywy pod uszczelka ? jak wyglada tyl pod katem blacharskim? okolice lamp i powyzej? praktycznie caly tyl lubi rdzewiec, zobacz w nadkolu tylnich kol - w kierunku na lampy - tam tez czesto rdzy jest mase,
blokady, mi tez czesto sie kable urywaly, sprawdz tak - podnies most tak zeby z jednej strony kolo bylo w powietrzu, zapnij blokade i obracaj, jesli blokada dziala to po chyba 1/2 obrotu powinno sie zablokowac, jak sie nie blokuje to kaplica...
co do motoru u mnie podoby byl patent - jak zapalil to lekko nierowno chodzil, lae nie kopcil, skonczylo sie na remoncie silnika - sprawdz cisnienie w garach, zreszta komu jak komu, ale chyba wiesz jak motor sprawdzic

moim zdaniem cena jest hmm polska ? jak zwykle za drogo, ale z drugiej strony jesli okarze sie ze motor jest ok, skrzynia to nie jest jakis wynalazek, ze blokady dzialaja i ze blacharsko jest znosnie to mysle ze mozna sie pokusic...
tylko ze jest krotka

ja tez powoli sie rozgladam za dluga
ex MB 300GD
Gdyby była długa, to chyba by już u mnie stała. Ale jednak krótka też ma kawał bagażnika (w porównaniu do Toyoty LC 70 to gigantyczny). Zobaczę jeszcze GR'a w Gdańsku i pomyślę (GR'ek będzie prawie 10k tańszy - za te pieniądze będę mógł go podszykować i trochę przygotować do jazdy - opony, snorkel, progi itp).
Blacha w miejscach o które pytałeś wyglądała nieźle, aczkolwiek była stosunkowo niedawno robiona, więc może coś wyjść. Ale jazda G jest piękna.
Blacha w miejscach o które pytałeś wyglądała nieźle, aczkolwiek była stosunkowo niedawno robiona, więc może coś wyjść. Ale jazda G jest piękna.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92
taak bagaznik nawet w krotkiej jest spory, a jak zapodasz dachowy, to zajedziesz daleko, pytanie dla ilu osob? w 2 osoby nie ma zadnego problemu, zreszta zerknij np tutaj <- kreci mnie taka wyprawa
mozesz zlozyc lub wyjac cala tylnie lawe - chwila moment i masz bagazowke
tylko sama lawa jest pierunsko ciezka
jazda g jest niepowtarzalna, ja wole smigac g niz osobowym
mozesz zlozyc lub wyjac cala tylnie lawe - chwila moment i masz bagazowke

jazda g jest niepowtarzalna, ja wole smigac g niz osobowym

ex MB 300GD
Właśnie - sami to piszą, że wadą samochodu jest wielkość i nie można w nim spać (choć znam na to patent podpatrzony w LR 90 - zamiast lewego tylnego okna montuje się aluminiową, solidną klapę z namiotem i można spać w poprzek auta, taką przeróbkę oferuje do 90 niem. firma ex-tec). Dlatego, że polanuję za jakiś rok dłuższą eskapadę (raczej na początek będzie to Afryka) szukam długiego auta, tak aby nie trzeba było spać w namiocie. Wiadomo, że jest to rozwiązanie tylko dla 2 osób - jeżeli pojedziemy we 4 to druga para i tak musi spać w namiocie. Cóż - poszukiwania trwają. Po analizach "za i przeciw" w zasadzie interesują mnie: G długi (krótki musiał by być I-DE-AL-NY), GR długi, LC 73 (czyli Bush taxi). Oczywiście tylko diesle.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92
moja g sprzedalem bo milem nagrana robote za zachodnia granica i potrzebowalem funduszy, ale jak to w zyciu bywa, sprawa sie rozeszla po kosciach i zostalem bez furmanki, samochod sprzedawalem po remoncie silnika, zostala juz tylko kwestia blacharki, cala reszta byla juz zrobiona, teraz mi go szkoda, ale co sie na nim nauczylem to moje, wiec teraz wybieram juz rozsadniej....
ex MB 300GD
Chodzi Ci o W201? Jeżeli tak, to co do cholery robi ta skrzynia w Gelandzie i to z silnikiem, którego nie było pod maską W201??? Oj coraz mniej mi się to podoba.banan pisze:to jest stodziewiędziesiątka....Bukol pisze:do tego 5-tka manual (wsteczny wchodzi do tyłu - nie wiem co to za skrzynia
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92
co do podrozy krotka gelenda, to zerknij tutaj
maja swietne fotki - tylko szkoda ze takie male, ale jestem naprawde pod wrazeniem
i to wszysto zrobili na powolonym, mulowatym, dlugowiecznym OM 617 - czyli mozna
maja swietne fotki - tylko szkoda ze takie male, ale jestem naprawde pod wrazeniem

i to wszysto zrobili na powolonym, mulowatym, dlugowiecznym OM 617 - czyli mozna

ex MB 300GD
- mercg280ge
- Posty: 1557
- Rejestracja: sob kwie 12, 2003 9:25 pm
- Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
- Kontaktowanie:
czy to jest dobra cena ?
pytanie do fachowcow j.w. http://www.allegro.pl/show_item.php?item=23836323
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości