Smarowanie G

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
skorek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: sob sie 26, 2006 11:47 pm
Lokalizacja: polska

Smarowanie G

Post autor: skorek » pt gru 19, 2008 10:09 am

o których miejscach warto pamietać gdy się człowiek nachyli z tawotnicą nad g klasą?
pytam bo nie chcialbym czegoś przeoczyć, ale najpierw to muszę sie tam z karcherem nachylic bo żadnej kalamitki nie mogę znaleść :lol:
prawa połkóla przedniego mostu troszke smaru mi wypuszcza, jaki koszt uszczelniaczy i czy duzo pracy? w g tego jeszcze nie robiłęm w patrolu to pare browców i po sprawie.
no i koszt uszczelniaczy może jakis wymiary, napewno ktoś to już wymieniał.
wrzerów na polkólach nie ma to mysle ze to bedą uszczelniacze.
dzieki za info.
off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.

sinkler
Posty: 339
Rejestracja: sob sty 15, 2005 5:28 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sinkler » sob gru 20, 2008 7:30 pm

na wałach przy krzyżakach masz kalamitki . jeśli są orginalne to potrzebujesz końcówkę stożkową . oczyść dokładnie kalamitki aby nie było brudu. Smaruj tekże zamki do kluczy stacyjkę a także zawiasy i prowadnice foteli ..
stary dyfer

yaro 65
 
 
Posty: 281
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:36 am
Lokalizacja: Chełmek

Re: Smarowanie G

Post autor: yaro 65 » ndz gru 21, 2008 3:46 pm

skorek pisze: prawa połkóla przedniego mostu troszke smaru mi wypuszcza,
to nie problem , ale jeśli to olej z mostu - do wymiany simering półosi lub też tulejka ślizgowa , półoś nie może mie luzu promieniowego .
W kólach też warto uzupełniac smar,odkręcając korki .

sinkler
Posty: 339
Rejestracja: sob sty 15, 2005 5:28 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sinkler » ndz gru 21, 2008 7:14 pm

W mercu na półoskach nie ma tulei slizgowej jest tylko zimering. półosie są odciążone.wysiadło uszczelnienie pólosi lub teflonowy ring na kuli.
Ciężko radzić bo nie podajesz typu i nie wiadomo czy masz chromowane kule czy nie.
stary dyfer

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » ndz gru 21, 2008 7:47 pm

Hmm ośmiele się być innego zdania, w nowszych 460 wzwyż jest taka tuleja :P

kita
 
 
Posty: 260
Rejestracja: czw maja 13, 2004 8:49 pm

Post autor: kita » ndz gru 21, 2008 7:54 pm

http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 530&SGN=02

poz 62 i 65 tuleja i uszczelniacz półosi

kita
 
 
Posty: 260
Rejestracja: czw maja 13, 2004 8:49 pm

Post autor: kita » ndz gru 21, 2008 7:56 pm

starsze mosty (bodajże do 83 roku) miały inną budowę - półosie, przesuwkę blokady i uszczelnienie półosi bliżej mech. różnicowego oraz cieńsze sworznie końcówek drążków i drążki kier.

Awatar użytkownika
skorek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: sob sie 26, 2006 11:47 pm
Lokalizacja: polska

Post autor: skorek » pn gru 22, 2008 11:27 am

kita pisze:http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 530&SGN=02

poz 62 i 65 tuleja i uszczelniacz półosi
to wg tego schematu sruba 134 służy do uzupełniania smaru w półkóli?
off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.

yaro 65
 
 
Posty: 281
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:36 am
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: yaro 65 » pn gru 22, 2008 12:56 pm

tak
p.Jarek

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pn gru 22, 2008 2:37 pm

A ja nie mam smaru w kulach :)

yaro 65
 
 
Posty: 281
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:36 am
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: yaro 65 » pn gru 22, 2008 5:59 pm

o :o
powiesz kolego cóż to za przyczyna jest ??
tak się zastanawiam , zasadniczo tarcie kulach występuje tylko na pierścieniu uszczelniającym o ile jest , łożyska na piaście i zwrotnicach są dobrze zabezpieczone , przegub w osłonie , to może i bez smaru się obejdzie ?
p. Jarek

Awatar użytkownika
skorek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: sob sie 26, 2006 11:47 pm
Lokalizacja: polska

Post autor: skorek » pn gru 22, 2008 9:06 pm

Liroz pisze:A ja nie mam smaru w kulach :)
no wlasnie???
off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » wt gru 23, 2008 11:53 am

Moim zdaniem (zastrzegam że ja sie nie znam) wystarczy przesmarować uszczelnienie kuli. To że będzie w środku zapaskudzone smarem nie ma chyba żadnego znaczenia w przypadku dostania się wody a może utrudnić jej pozbycie się (przez odkręcenie jednej z dolnych śrub).

Dobrze jest po mokrych jazdach odkręcić śrubę dolną oraz korek i jakiś czas przewentylować kule gdy auto jest odstawione.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość