wymiana silnika Gelenga

G, Unimog

Moderator: Mroczny

elmex
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 01, 2008 6:05 pm
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: elmex » wt lip 21, 2009 9:03 am

-LIROZ-
jak możesz to napisz mi jakie sprzęgło itd.
żebym i ja mógł się cieszyć tak jak inni
szczęśliwi posiadacze 300 D 24V
a o jakich problemach z pompą elektryczną myślisz

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Liroz » wt lip 21, 2009 12:31 pm

Ja mam skrzynię od starej kaczki i sprzęgło robione ze spieków. Oba elementy super trwałe tylko sprzęgło jest trochę zerojedynkowe, trudne do wyczucia (spora wada). Oczywiście można tam wstawić jakiś automat ale raczej nie orginalny.

Chodzi o to że orginalnie jest komputer zsieciowany na CAN-busie ze stacyjką i zegarami, oplata to równiez orginalną skrzynię. Przekładanie tego wszystkiego to :)11 (no chyba że jest to już wsadzone orginalnie w 463).
Dlatego potrzebny jest moduł w postaci niewielkiej wodoszczelnej obudowy z wyjściem na pompę zawór odcinający zawór turbiny czujnik obrotów potencjometr gazu świece żarowe oraz stacyjkę :)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Zbyszek G
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: śr gru 05, 2007 9:17 am
Lokalizacja: Zgierz

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Zbyszek G » wt lip 21, 2009 6:21 pm

elmex pisze:Rozumiem silnik 300GD 24V z okulara a co dalej od jakiego modelu sprzęgło koło zamachowe czy dwu masowe i chcę założyć do tego moją skrzynię z wolfa 2.4 D
na pewno będę potrzebował jeszcze obudowę sprzęgła żeby połączyć silnik ze skrzynią.
jeszcze coś ciekawego co może spotkać mnie na drodze takiej roboty
pytanko do tych co już to przeszli czy też co cieszą się nowym 300 D 24V

Koło dwumasowe z kompletnym dociskiem i tarczą od kaczki 410 z lat 94. Kołnierz od skrzyni od 410 dokręć zamiast kołnierza w swojej skrzyni bo masz rozrusznik po drugiej stronie. Pompa mechaniczna rzędowa od td mercedesa 6 cio cylindrowego ustawiona jak najbliżej oryginału E210. Szkoda moim zdaniem czasu na podłączanie tego na elektronice bo niewiele więcej z oryginalnej pompy można osiągnąć. Taki zestaw siedzi w aucie od 2 lat i jak na razie mimo kilkunastu rajdów bezawaryjnie.

elmex
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 01, 2008 6:05 pm
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: elmex » wt lip 21, 2009 9:03 pm

W takim układzie również rozrusznik musi być od kaczki 410

a jeśli chodzi o instalację to okular po wypięciu licznika chodzi tak jak chodził i normalnie odpala więc chyba nie ma licznik w tym układzie nic wspólnego
stacyjka nie ma immobilisera tak jak grupa VW AUDI więc nie widzę powiązania stacyjki z kompem poza zasilaniami
a jakie sygnały może dostawać sterownik silnika ze skrzyni ?
wg. mojej wiedzy to skrzynia automatyczna dostaje informację z potencjometru gazu czy też z pedału gazu
więc tą część instalacji można wyciąć w tym układzie
sorki mi się coś może wydawać ale ja jeszcze tego nie robiłem
więc z pokorą posłucham tych co to już mają za sobą
Tomek

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Liroz » wt lip 21, 2009 9:50 pm

Możliwe że są różne wersje nie wiem z którego roku Twój okular. Dziwne. I czy to nie jest wogóle starszy silnik? jaki ma symbol OM606.???

Zbyszek G czy to Twoim się przejechałem wtedy w zeszłym roku na PP? A jak masz podłączoną turbinę? Pamiętam że miałeś miodzio wybierak i wogóle fajniutko to jeździło.
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Zbyszek G
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: śr gru 05, 2007 9:17 am
Lokalizacja: Zgierz

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Zbyszek G » śr lip 22, 2009 10:19 am

Liroz pisze:Możliwe że są różne wersje nie wiem z którego roku Twój okular. Dziwne. I czy to nie jest wogóle starszy silnik? jaki ma symbol OM606.???

Zbyszek G czy to Twoim się przejechałem wtedy w zeszłym roku na PP? A jak masz podłączoną turbinę? Pamiętam że miałeś miodzio wybierak i wogóle fajniutko to jeździło.
Tak to z nami posilałeś się kiełbasą z cebulą w zeszłym roku na Ostródzie. Co masz na myśli z tym podłączeniem turbiny?

Zbyszek G
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: śr gru 05, 2007 9:17 am
Lokalizacja: Zgierz

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Zbyszek G » śr lip 22, 2009 10:33 am

elmex pisze:W takim układzie również rozrusznik musi być od kaczki 410

a jeśli chodzi o instalację to okular po wypięciu licznika chodzi tak jak chodził i normalnie odpala więc chyba nie ma licznik w tym układzie nic wspólnego
stacyjka nie ma immobilisera tak jak grupa VW AUDI więc nie widzę powiązania stacyjki z kompem poza zasilaniami
a jakie sygnały może dostawać sterownik silnika ze skrzyni ?
wg. mojej wiedzy to skrzynia automatyczna dostaje informację z potencjometru gazu czy też z pedału gazu
więc tą część instalacji można wyciąć w tym układzie
sorki mi się coś może wydawać ale ja jeszcze tego nie robiłem
więc z pokorą posłucham tych co to już mają za sobą
Tomek

Skrzynia w okularze jest sterowana elektrycznie i sterownik czyta prędkość z czujników ABS przy kołach.Ale może coś ciekawego wymyślisz. Immobilizer jest w lusterku wstecznym. Kluczyk jest plastikowy i bez oryginalnej stacyjki i komputera tego nie odpalisz. Na pewno uruchomienie całego zestawu jest do zrobienia ale czas i koszty nie pokryją efektu bo to samo zrobisz ustawiając precyzyjnie pompę mechaniczną.

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Liroz » śr lip 22, 2009 12:21 pm

No, jest tam siłownik na podciśnienie. Conajmniej musisz do niej doprowadzić podciśnienie bo inaczej jest zamknięta. Orginalnie jest elektrozawór podciśnienia pod turbo. Ja mam takie ustawienie że poniżej 1000 obrotów ją zamyka (co jest podobno dla niej zdrowe).

Przy okazji, ten silnik ktoś stuningował w Finlandii na 450KM, turbina od dużego traktora :)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

elmex
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 01, 2008 6:05 pm
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: elmex » śr lip 22, 2009 12:27 pm

A co z intercolerem jakieś rozwiązania się sprawdziły

Zbyszek G
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: śr gru 05, 2007 9:17 am
Lokalizacja: Zgierz

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Zbyszek G » śr lip 22, 2009 2:26 pm

U mnie wywaliłem zawór na podciśnienie i kupiłem zawór od jakiegoś td starszego typu sterowany ciśnieniem. W końcu i tak go zaślepiłem i zawór jest zamknięty na stałe i nic się złego nie dzieje. Turbina jest w tym motorze pancerna i kolega mój kupił taki silnik bez turbiny w komplecie. Jak spytał sprzedawcę turbin na giełdzie w Poznaniu to koleś powiedział że w ciągu 2 lat sprzedał tylko dwie sztuki do aut w których uszkodzone były w wypadku.

Zbyszek G
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: śr gru 05, 2007 9:17 am
Lokalizacja: Zgierz

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Zbyszek G » śr lip 22, 2009 2:30 pm

elmex pisze:A co z intercolerem jakieś rozwiązania się sprawdziły
Nowe Vito 2,2 CDI cały metalowy chodzi u nas w 2 Gieniach i ok. Podpowiedział mi to swojego czasu kol Liroz i to jego zasługa. Testowaliśmy od nowego Sprintera 2,8 CDI ale bok mu się rozerwał.

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Liroz » śr lip 22, 2009 9:23 pm

Ten motor jest wogóle cały pancerny 8) Idealny na pojazd który ma jechać na koniec świata.
A sprawdzałeś Zbyszek czy masz sprężanie? bo jak nic nie jest podłączone w orginalnym układzie to sprężania nie ma. Podłączenie podciśnienia powoduje że miechowy siłowniczek ciągnie za dźwigienkę i przestawia kierownicę turbiny. W takim razie musisz mieć tą dźwignię pociągniętą na stałe?

Jeszcze 1 ważna sprawa przy montażu, trzeba się upewnić że miska nie będzie kolidowała z gruchą mostu. U mnie musiałem ściąć 1 róg miski bo po wymianie sprężyn w skrajnym położeniu dochodziło i wybiło w niej dziurkę.
Silniczek jest taki wysoki że ledwo wchodzi go G :)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Zbyszek G
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: śr gru 05, 2007 9:17 am
Lokalizacja: Zgierz

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Zbyszek G » śr lip 22, 2009 9:47 pm

Turbina daje chyba ciśnienie bo rozerwało intercooler od 2,8 CDI sprintera 180 KM.

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: decc » śr lip 22, 2009 10:53 pm

Uwaga, KASZTAN: :wink:


Kurna, madafaka, jak widzę, że ludzie tu na forum piszą "samochud", albo "pruba" to się nie odzywam, choć mnie skręca, ale tym razem nie mogę... Żeby sknocić nazwę terenowej legendy na terenowym forum, w dziale dotyczącym tej właśnie marki i w dodatku dzieła tego dokonał właściciel egzemplarza terenówki tejże marki- wwwstyyyyd i masakraaaaa! :)9 :)21

Z poważaniem
Właściciel Nisana Patrona :D
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Liroz » śr lip 22, 2009 11:32 pm

A moderator nie poprawia...
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: rafalwicher » pt sie 14, 2009 3:01 pm

Koledzy w jaki sposob trzeba zasilic pape wtryskowa w paliwo w silniku 290turbodiesel? Czy pomiedzy zbiornikiem paliwa a papa wtryskowa powinna byc papka podajaca paliwo? Na silniku tego niema a wiec moze powinna byc na zbiorniku paliwa?
Przypomne ze moje G oryginalnie bylo 280GE i jakas papaka na zbiorniku jest.
Po podlaczeniu kapa silnik nie odpala.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Liroz » sob sie 15, 2009 11:49 am

:)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: rafalwicher » ndz sie 16, 2009 8:25 pm

No wiec jak to wyglada w 290td? Gdzie jest ta pompa? Doradzcie cos.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: jeep_user » czw sie 20, 2009 7:36 pm

To i ja się podepnę do tematu, trochę odświeżę,bo mi chodzi po głowie podobna sprawa. Sytuacja jest prawie identyczna jak u kolegi- motor 3.0 benz na automacie i ma być 300TD. Bena jest fajniutka, ale w teren ma być diesel i koniec.Wiem, że łatwiej wywlić skrzynkę i posadowić manuala, a ja chciałbym bardzo zostawić automat. Spodziewam się, że może być kłopot z wysterowaniem skrzyni. Pisaliście, że automat czyta sygnał z abs, a jeśli u mnie nie ma absu? Jeśli chodzi o zakres obrotów- wiadomo, że diesel ma całkowicie inaczej rozłożony i przesunięty niżej moment, ale czy ktoś testował żywcem przeszczep diesla do automatu brykającego z benzyną? Bo mnie się wydaje, że to może jeździć, byłbym wtedy bardzo rad.Będę wdzięczny za wszelki wskazówki i doświadczenia.
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Liroz » pt sie 21, 2009 10:36 pm

Są automaty sterowane mechanicznie... orginalnej elektroniki bym się wystrzegał. Ja u siebie elektronikę mam przemysłową, odporność na warunki z innej bajki. A te orginalne... zapomnieć :)3
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: jeep_user » sob sie 22, 2009 11:03 pm

Liroz pisze:Są automaty sterowane mechanicznie... orginalnej elektroniki bym się wystrzegał. Ja u siebie elektronikę mam przemysłową, odporność na warunki z innej bajki. A te orginalne... zapomnieć :)3
znaczy radzisz odpuścić- dobra, niech będzie, w końcu jak mówią prawdziwi offroaderzy wajcha musi być. Dzięki za podpowiedzi.
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Liroz » ndz sie 23, 2009 8:02 pm

Mnie ta wajcha uwierała, założyłem sterowanie sekwencyjne, mam joystick przy kierownicy bieg w górę-w dół oraz boczne wychylenie dźwigienki =luz :)2

Ale gdybyś przebadał możliwości założenia mechanicznego automata i pochwalił się tutaj byłoby dobrze :wink: sekwencja działa bez zarzutu ale ciągłe używanie sprzęgła boli :wink:


Wogóle to marzy mi się elektryczne przeniesienie napędu...
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: jeep_user » pn sie 24, 2009 8:35 am

Liroz pisze:Mnie ta wajcha uwierała, założyłem sterowanie sekwencyjne, mam joystick przy kierownicy bieg w górę-w dół oraz boczne wychylenie dźwigienki =luz :)2

[/size]
:o
łał, chciałbym zasiąść kiedyś w twoim wozie i potestować takie cuś...
Chyba nie mi zasobów nie starczy, żeby się kombinować z automatem.
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: rafalwicher » pn sie 24, 2009 2:48 pm

Silnik odapil na 2 sekundy i zgasl.
Paliwo dochodzi do papy wtryskowej a nawet jest przez nia pobierane. Wtryski sa zasilone paliwem ale cisnienie paliwa jest o wiele za male. Zrobilem porownanie z cisnieniem z 250D.
Moja teoria jest taka. Przez te dwie sekundy pracy silnika komputer przemyslal sprawe i zlokalizowal niesprawnosc ulkadu chlodzenia albo czegos innego (silnik odpalalem bez plynu chodniczego) i teraz elektronika go nie puszcza.
Moze ktos z was ma jakas teorie w tej sprawie? Moze ktos z was wie jak skasowac bledy na takim sprzecie(gniazdo diagnostycze niekapletne i brak sprzetu do diagnostyki) ?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Liroz » pn sie 24, 2009 9:07 pm

jeep_user pisze: łał, chciałbym zasiąść kiedyś w twoim wozie i potestować takie cuś...
jakbyś przejeżdżał przez Lębork to zapraszam :)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość