wymiana silnika Gelenga
Moderator: Mroczny
Re: wymiana silnika Gelenga
-LIROZ-
jak możesz to napisz mi jakie sprzęgło itd.
żebym i ja mógł się cieszyć tak jak inni
szczęśliwi posiadacze 300 D 24V
a o jakich problemach z pompą elektryczną myślisz
jak możesz to napisz mi jakie sprzęgło itd.
żebym i ja mógł się cieszyć tak jak inni
szczęśliwi posiadacze 300 D 24V
a o jakich problemach z pompą elektryczną myślisz
Re: wymiana silnika Gelenga
Ja mam skrzynię od starej kaczki i sprzęgło robione ze spieków. Oba elementy super trwałe tylko sprzęgło jest trochę zerojedynkowe, trudne do wyczucia (spora wada). Oczywiście można tam wstawić jakiś automat ale raczej nie orginalny.
Chodzi o to że orginalnie jest komputer zsieciowany na CAN-busie ze stacyjką i zegarami, oplata to równiez orginalną skrzynię. Przekładanie tego wszystkiego to
(no chyba że jest to już wsadzone orginalnie w 463).
Dlatego potrzebny jest moduł w postaci niewielkiej wodoszczelnej obudowy z wyjściem na pompę zawór odcinający zawór turbiny czujnik obrotów potencjometr gazu świece żarowe oraz stacyjkę
Chodzi o to że orginalnie jest komputer zsieciowany na CAN-busie ze stacyjką i zegarami, oplata to równiez orginalną skrzynię. Przekładanie tego wszystkiego to

Dlatego potrzebny jest moduł w postaci niewielkiej wodoszczelnej obudowy z wyjściem na pompę zawór odcinający zawór turbiny czujnik obrotów potencjometr gazu świece żarowe oraz stacyjkę

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: wymiana silnika Gelenga
elmex pisze:Rozumiem silnik 300GD 24V z okulara a co dalej od jakiego modelu sprzęgło koło zamachowe czy dwu masowe i chcę założyć do tego moją skrzynię z wolfa 2.4 D
na pewno będę potrzebował jeszcze obudowę sprzęgła żeby połączyć silnik ze skrzynią.
jeszcze coś ciekawego co może spotkać mnie na drodze takiej roboty
pytanko do tych co już to przeszli czy też co cieszą się nowym 300 D 24V
Koło dwumasowe z kompletnym dociskiem i tarczą od kaczki 410 z lat 94. Kołnierz od skrzyni od 410 dokręć zamiast kołnierza w swojej skrzyni bo masz rozrusznik po drugiej stronie. Pompa mechaniczna rzędowa od td mercedesa 6 cio cylindrowego ustawiona jak najbliżej oryginału E210. Szkoda moim zdaniem czasu na podłączanie tego na elektronice bo niewiele więcej z oryginalnej pompy można osiągnąć. Taki zestaw siedzi w aucie od 2 lat i jak na razie mimo kilkunastu rajdów bezawaryjnie.
Re: wymiana silnika Gelenga
W takim układzie również rozrusznik musi być od kaczki 410
a jeśli chodzi o instalację to okular po wypięciu licznika chodzi tak jak chodził i normalnie odpala więc chyba nie ma licznik w tym układzie nic wspólnego
stacyjka nie ma immobilisera tak jak grupa VW AUDI więc nie widzę powiązania stacyjki z kompem poza zasilaniami
a jakie sygnały może dostawać sterownik silnika ze skrzyni ?
wg. mojej wiedzy to skrzynia automatyczna dostaje informację z potencjometru gazu czy też z pedału gazu
więc tą część instalacji można wyciąć w tym układzie
sorki mi się coś może wydawać ale ja jeszcze tego nie robiłem
więc z pokorą posłucham tych co to już mają za sobą
Tomek
a jeśli chodzi o instalację to okular po wypięciu licznika chodzi tak jak chodził i normalnie odpala więc chyba nie ma licznik w tym układzie nic wspólnego
stacyjka nie ma immobilisera tak jak grupa VW AUDI więc nie widzę powiązania stacyjki z kompem poza zasilaniami
a jakie sygnały może dostawać sterownik silnika ze skrzyni ?
wg. mojej wiedzy to skrzynia automatyczna dostaje informację z potencjometru gazu czy też z pedału gazu
więc tą część instalacji można wyciąć w tym układzie
sorki mi się coś może wydawać ale ja jeszcze tego nie robiłem
więc z pokorą posłucham tych co to już mają za sobą
Tomek
Re: wymiana silnika Gelenga
Możliwe że są różne wersje nie wiem z którego roku Twój okular. Dziwne. I czy to nie jest wogóle starszy silnik? jaki ma symbol OM606.
?
Zbyszek G czy to Twoim się przejechałem wtedy w zeszłym roku na PP? A jak masz podłączoną turbinę? Pamiętam że miałeś miodzio wybierak i wogóle fajniutko to jeździło.

Zbyszek G czy to Twoim się przejechałem wtedy w zeszłym roku na PP? A jak masz podłączoną turbinę? Pamiętam że miałeś miodzio wybierak i wogóle fajniutko to jeździło.
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: wymiana silnika Gelenga
Tak to z nami posilałeś się kiełbasą z cebulą w zeszłym roku na Ostródzie. Co masz na myśli z tym podłączeniem turbiny?Liroz pisze:Możliwe że są różne wersje nie wiem z którego roku Twój okular. Dziwne. I czy to nie jest wogóle starszy silnik? jaki ma symbol OM606.?
Zbyszek G czy to Twoim się przejechałem wtedy w zeszłym roku na PP? A jak masz podłączoną turbinę? Pamiętam że miałeś miodzio wybierak i wogóle fajniutko to jeździło.
Re: wymiana silnika Gelenga
elmex pisze:W takim układzie również rozrusznik musi być od kaczki 410
a jeśli chodzi o instalację to okular po wypięciu licznika chodzi tak jak chodził i normalnie odpala więc chyba nie ma licznik w tym układzie nic wspólnego
stacyjka nie ma immobilisera tak jak grupa VW AUDI więc nie widzę powiązania stacyjki z kompem poza zasilaniami
a jakie sygnały może dostawać sterownik silnika ze skrzyni ?
wg. mojej wiedzy to skrzynia automatyczna dostaje informację z potencjometru gazu czy też z pedału gazu
więc tą część instalacji można wyciąć w tym układzie
sorki mi się coś może wydawać ale ja jeszcze tego nie robiłem
więc z pokorą posłucham tych co to już mają za sobą
Tomek
Skrzynia w okularze jest sterowana elektrycznie i sterownik czyta prędkość z czujników ABS przy kołach.Ale może coś ciekawego wymyślisz. Immobilizer jest w lusterku wstecznym. Kluczyk jest plastikowy i bez oryginalnej stacyjki i komputera tego nie odpalisz. Na pewno uruchomienie całego zestawu jest do zrobienia ale czas i koszty nie pokryją efektu bo to samo zrobisz ustawiając precyzyjnie pompę mechaniczną.
Re: wymiana silnika Gelenga
No, jest tam siłownik na podciśnienie. Conajmniej musisz do niej doprowadzić podciśnienie bo inaczej jest zamknięta. Orginalnie jest elektrozawór podciśnienia pod turbo. Ja mam takie ustawienie że poniżej 1000 obrotów ją zamyka (co jest podobno dla niej zdrowe).
Przy okazji, ten silnik ktoś stuningował w Finlandii na 450KM, turbina od dużego traktora
Przy okazji, ten silnik ktoś stuningował w Finlandii na 450KM, turbina od dużego traktora

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: wymiana silnika Gelenga
A co z intercolerem jakieś rozwiązania się sprawdziły
Re: wymiana silnika Gelenga
U mnie wywaliłem zawór na podciśnienie i kupiłem zawór od jakiegoś td starszego typu sterowany ciśnieniem. W końcu i tak go zaślepiłem i zawór jest zamknięty na stałe i nic się złego nie dzieje. Turbina jest w tym motorze pancerna i kolega mój kupił taki silnik bez turbiny w komplecie. Jak spytał sprzedawcę turbin na giełdzie w Poznaniu to koleś powiedział że w ciągu 2 lat sprzedał tylko dwie sztuki do aut w których uszkodzone były w wypadku.
Re: wymiana silnika Gelenga
Nowe Vito 2,2 CDI cały metalowy chodzi u nas w 2 Gieniach i ok. Podpowiedział mi to swojego czasu kol Liroz i to jego zasługa. Testowaliśmy od nowego Sprintera 2,8 CDI ale bok mu się rozerwał.elmex pisze:A co z intercolerem jakieś rozwiązania się sprawdziły
Re: wymiana silnika Gelenga
Ten motor jest wogóle cały pancerny
Idealny na pojazd który ma jechać na koniec świata.
A sprawdzałeś Zbyszek czy masz sprężanie? bo jak nic nie jest podłączone w orginalnym układzie to sprężania nie ma. Podłączenie podciśnienia powoduje że miechowy siłowniczek ciągnie za dźwigienkę i przestawia kierownicę turbiny. W takim razie musisz mieć tą dźwignię pociągniętą na stałe?
Jeszcze 1 ważna sprawa przy montażu, trzeba się upewnić że miska nie będzie kolidowała z gruchą mostu. U mnie musiałem ściąć 1 róg miski bo po wymianie sprężyn w skrajnym położeniu dochodziło i wybiło w niej dziurkę.
Silniczek jest taki wysoki że ledwo wchodzi go G

A sprawdzałeś Zbyszek czy masz sprężanie? bo jak nic nie jest podłączone w orginalnym układzie to sprężania nie ma. Podłączenie podciśnienia powoduje że miechowy siłowniczek ciągnie za dźwigienkę i przestawia kierownicę turbiny. W takim razie musisz mieć tą dźwignię pociągniętą na stałe?
Jeszcze 1 ważna sprawa przy montażu, trzeba się upewnić że miska nie będzie kolidowała z gruchą mostu. U mnie musiałem ściąć 1 róg miski bo po wymianie sprężyn w skrajnym położeniu dochodziło i wybiło w niej dziurkę.
Silniczek jest taki wysoki że ledwo wchodzi go G

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: wymiana silnika Gelenga
Turbina daje chyba ciśnienie bo rozerwało intercooler od 2,8 CDI sprintera 180 KM.
- decc
- Posty: 1837
- Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
- Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"
Re: wymiana silnika Gelenga
Uwaga, KASZTAN:
Kurna, madafaka, jak widzę, że ludzie tu na forum piszą "samochud", albo "pruba" to się nie odzywam, choć mnie skręca, ale tym razem nie mogę... Żeby sknocić nazwę terenowej legendy na terenowym forum, w dziale dotyczącym tej właśnie marki i w dodatku dzieła tego dokonał właściciel egzemplarza terenówki tejże marki- wwwstyyyyd i masakraaaaa!
Z poważaniem
Właściciel Nisana Patrona

Kurna, madafaka, jak widzę, że ludzie tu na forum piszą "samochud", albo "pruba" to się nie odzywam, choć mnie skręca, ale tym razem nie mogę... Żeby sknocić nazwę terenowej legendy na terenowym forum, w dziale dotyczącym tej właśnie marki i w dodatku dzieła tego dokonał właściciel egzemplarza terenówki tejże marki- wwwstyyyyd i masakraaaaa!


Z poważaniem
Właściciel Nisana Patrona

"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"
Re: wymiana silnika Gelenga
A moderator nie poprawia...
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
-
-
- Posty: 180
- Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
- Lokalizacja: Oppdal
Re: wymiana silnika Gelenga
Koledzy w jaki sposob trzeba zasilic pape wtryskowa w paliwo w silniku 290turbodiesel? Czy pomiedzy zbiornikiem paliwa a papa wtryskowa powinna byc papka podajaca paliwo? Na silniku tego niema a wiec moze powinna byc na zbiorniku paliwa?
Przypomne ze moje G oryginalnie bylo 280GE i jakas papaka na zbiorniku jest.
Po podlaczeniu kapa silnik nie odpala.
Przypomne ze moje G oryginalnie bylo 280GE i jakas papaka na zbiorniku jest.
Po podlaczeniu kapa silnik nie odpala.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
-
-
- Posty: 180
- Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
- Lokalizacja: Oppdal
Re: wymiana silnika Gelenga
No wiec jak to wyglada w 290td? Gdzie jest ta pompa? Doradzcie cos.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
Re: wymiana silnika Gelenga
To i ja się podepnę do tematu, trochę odświeżę,bo mi chodzi po głowie podobna sprawa. Sytuacja jest prawie identyczna jak u kolegi- motor 3.0 benz na automacie i ma być 300TD. Bena jest fajniutka, ale w teren ma być diesel i koniec.Wiem, że łatwiej wywlić skrzynkę i posadowić manuala, a ja chciałbym bardzo zostawić automat. Spodziewam się, że może być kłopot z wysterowaniem skrzyni. Pisaliście, że automat czyta sygnał z abs, a jeśli u mnie nie ma absu? Jeśli chodzi o zakres obrotów- wiadomo, że diesel ma całkowicie inaczej rozłożony i przesunięty niżej moment, ale czy ktoś testował żywcem przeszczep diesla do automatu brykającego z benzyną? Bo mnie się wydaje, że to może jeździć, byłbym wtedy bardzo rad.Będę wdzięczny za wszelki wskazówki i doświadczenia.
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl
biggy12@poczta.onet.pl
Re: wymiana silnika Gelenga
Są automaty sterowane mechanicznie... orginalnej elektroniki bym się wystrzegał. Ja u siebie elektronikę mam przemysłową, odporność na warunki z innej bajki. A te orginalne... zapomnieć 

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: wymiana silnika Gelenga
znaczy radzisz odpuścić- dobra, niech będzie, w końcu jak mówią prawdziwi offroaderzy wajcha musi być. Dzięki za podpowiedzi.Liroz pisze:Są automaty sterowane mechanicznie... orginalnej elektroniki bym się wystrzegał. Ja u siebie elektronikę mam przemysłową, odporność na warunki z innej bajki. A te orginalne... zapomnieć
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl
biggy12@poczta.onet.pl
Re: wymiana silnika Gelenga
Mnie ta wajcha uwierała, założyłem sterowanie sekwencyjne, mam joystick przy kierownicy bieg w górę-w dół oraz boczne wychylenie dźwigienki =luz 
Ale gdybyś przebadał możliwości założenia mechanicznego automata i pochwalił się tutaj byłoby dobrze
sekwencja działa bez zarzutu ale ciągłe używanie sprzęgła boli 
Wogóle to marzy mi się elektryczne przeniesienie napędu...

Ale gdybyś przebadał możliwości założenia mechanicznego automata i pochwalił się tutaj byłoby dobrze


Wogóle to marzy mi się elektryczne przeniesienie napędu...
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: wymiana silnika Gelenga
Liroz pisze:Mnie ta wajcha uwierała, założyłem sterowanie sekwencyjne, mam joystick przy kierownicy bieg w górę-w dół oraz boczne wychylenie dźwigienki =luz
[/size]

łał, chciałbym zasiąść kiedyś w twoim wozie i potestować takie cuś...
Chyba nie mi zasobów nie starczy, żeby się kombinować z automatem.
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl
biggy12@poczta.onet.pl
-
-
- Posty: 180
- Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
- Lokalizacja: Oppdal
Re: wymiana silnika Gelenga
Silnik odapil na 2 sekundy i zgasl.
Paliwo dochodzi do papy wtryskowej a nawet jest przez nia pobierane. Wtryski sa zasilone paliwem ale cisnienie paliwa jest o wiele za male. Zrobilem porownanie z cisnieniem z 250D.
Moja teoria jest taka. Przez te dwie sekundy pracy silnika komputer przemyslal sprawe i zlokalizowal niesprawnosc ulkadu chlodzenia albo czegos innego (silnik odpalalem bez plynu chodniczego) i teraz elektronika go nie puszcza.
Moze ktos z was ma jakas teorie w tej sprawie? Moze ktos z was wie jak skasowac bledy na takim sprzecie(gniazdo diagnostycze niekapletne i brak sprzetu do diagnostyki) ?
Paliwo dochodzi do papy wtryskowej a nawet jest przez nia pobierane. Wtryski sa zasilone paliwem ale cisnienie paliwa jest o wiele za male. Zrobilem porownanie z cisnieniem z 250D.
Moja teoria jest taka. Przez te dwie sekundy pracy silnika komputer przemyslal sprawe i zlokalizowal niesprawnosc ulkadu chlodzenia albo czegos innego (silnik odpalalem bez plynu chodniczego) i teraz elektronika go nie puszcza.
Moze ktos z was ma jakas teorie w tej sprawie? Moze ktos z was wie jak skasowac bledy na takim sprzecie(gniazdo diagnostycze niekapletne i brak sprzetu do diagnostyki) ?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
Re: wymiana silnika Gelenga
jakbyś przejeżdżał przez Lębork to zapraszamjeep_user pisze: łał, chciałbym zasiąść kiedyś w twoim wozie i potestować takie cuś...

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość