37 cali

G, Unimog

Moderator: Mroczny

treser
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob paź 21, 2006 3:55 am
Lokalizacja: Orpelów Numerki

37 cali

Post autor: treser » czw lip 23, 2009 6:45 pm

mam zamiar do swojego mesia załozyc 37 cali na 14,5 co o tym sądzicie odrazu powiem ze mam wymieniony motor na benzyne i zaadoptowana dobra skrzynie bardziej martwia mnie mosty bede wdzieczny waszym opiniom napewno dłuzej jezdzicie takimi autami niz ja

dodam ze auto jest szykowane pod wyprawy
Ostatnio zmieniony pt lip 24, 2009 5:40 am przez treser, łącznie zmieniany 1 raz.
S.K PROJEKT 4X4
serwis samochodow 4x4
szkolenie psów
mesiek g

G-man
 
 
Posty: 217
Rejestracja: wt maja 08, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Maz over

Re: 37 cali

Post autor: G-man » czw lip 23, 2009 8:31 pm

A w jakim celu?
W Islandii jeżdżą G z 38 calowymi oponami, ale to w celu przeprawy przez śnieg i lodowce z ciśnieniem 0.4 bara...
37 cali to 30% utraty momentu obrotowego i olbrzymie opory toczenia. Niezbędne są przełożenia 6.17 w mostach.

bartas 4x4
 
 
Posty: 905
Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: 37 cali

Post autor: bartas 4x4 » czw lip 23, 2009 8:48 pm

@kubakrysa ma taki rozmiar u siebie, ale on ma chyba diesela :wink:
student

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: 37 cali

Post autor: Liroz » czw lip 23, 2009 9:01 pm

Przedni most musi być idealny to będzie jeździć. Ja jeżdżę od kilku lat na 36x12,5 i były problemy, ponad rok temu kupiłem most w częściach idealny , starannie złożyliśmy na nowych łożyskach i uszczelkach i do dzisiaj spokój.

Inna sprawa że nie ma sensu robić takiego monstera z G, będzie za wielki nieporęczny, poważniejszego rajdu tym się i tak nie wygra.
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: 37 cali

Post autor: Flor » czw lip 23, 2009 10:34 pm

Liroz pisze:P
Inna sprawa że nie ma sensu robić takiego monstera z G, będzie za wielki nieporęczny, poważniejszego rajdu tym się i tak nie wygra.
:)2 a na niektóre nawet nie zostanie wpuszczony :)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: 37 cali

Post autor: Damian » pt lip 24, 2009 11:32 am

treser pisze:auto jest szykowane pod wyprawy

wyprawy w dziurę z dwumetrowym bagniskiem w pobliskim lesie?
:)21

na wyprawy to się zakłada 7.50R16 lub 235/85R16
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: 37 cali

Post autor: Liroz » sob lip 25, 2009 11:41 am

Właściwie jest jedna opcja żeby zrobić fajną Gelę na takich kołach, tzn. nie poszerzać, nie podwyższać tylko wycinać do środka. Z przodu nie obejdzie się bez modyfikacji ramy, tam gdzie zamiatają koła przy skręcie trzeba ją zwęzić. Dużo roboty ale efekt będzie... miodzio :)2
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

G-man
 
 
Posty: 217
Rejestracja: wt maja 08, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Maz over

Re: 37 cali

Post autor: G-man » sob lip 25, 2009 5:31 pm

Natomiast jeśli celem są "wyprawy" par excellance,to faktycznie jak wspomniał kolega wyżej normą są opony 235/85R16 NB także standard dakarowy. To najpopularniejszy rozmiar na świecie dla LT (light truck) i szerszy zamiennik wojskowego 7.50R16. Idealnie do tego felga stalowa 6 cali.
Sam przeszedłem drogę od 35x12.50 do LT/ dakarówki. Gela i tak żadnych rajdów trophy czy baja nie wygra i słabo nadaje się na transformację ala T1/T2.

ub1k
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt paź 19, 2007 1:45 pm

Re: 37 cali

Post autor: ub1k » pt lip 31, 2009 8:47 am

Kod: Zaznacz cały

W styczniu 1982 roku dwie załogi jadące samochodami Mercedes-Benz 280GE znalazły się w pierwszej trójce na mecie Rajdu Paryż-Dakar. Na drugim miejscu był Jacky Ickx, a na trzecim J.P. Jaussaud. Rok później, także jadąc samochodem 280GE, Jacky Ickx zwyciężył w maratonie Paryż-Dakar. Rajdowy egzemplarz 280GE (na zdjęciu) był furgonem z krótkim rozstawem osi, którego masę znacznie obniżono stosując szereg aluminiowych elementów. Osiągi samochodu podwyższono montując silnik o mocy 220 KM oraz stosując dodatkowe panele na nadwoziu, które poprawiły jego aerodynamikę.

źródło: http://gelenda.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=51
Samurai 1.9 PSA lift 2" BFG MUD MT
W463 300GE

W463 300GE
V70 2.5 TDI R5 na suwaku

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: 37 cali

Post autor: lbl78 » pt lip 31, 2009 8:56 am

ub1k pisze:

Kod: Zaznacz cały

W styczniu 1982 
:)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

ub1k
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt paź 19, 2007 1:45 pm

Re: 37 cali

Post autor: ub1k » pt lip 31, 2009 1:11 pm

Czytanie ze zrozumieniem to też sztuka :)12
Samurai 1.9 PSA lift 2" BFG MUD MT
W463 300GE

W463 300GE
V70 2.5 TDI R5 na suwaku

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: 37 cali

Post autor: lbl78 » pt lip 31, 2009 11:50 pm

ub1k pisze:Czytanie ze zrozumieniem to też sztuka :)12
no właśnie :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Re: 37 cali

Post autor: kubakrysa » ndz sie 02, 2009 7:45 pm

daaaaawno mnie nie było. witam ponownie. nie zgodze sie w temecie z co niektorymi. 37" to nie problem. u siebie mam mosty 4.9 i nie rob to specjalnie problemu tylko trzeba dbac i co 3-4 rajdy wymieniac łozyska (zwłaszcza na ataku) bo siada przez kilka kilometrow jak ma luz na tych kołach(sprawdzone 3km od małego luzu do rozerwania ataku)
silniczek to u mnie jest 3l disel 6 garowy 24zawory 156km.
i daje rade bez najmniejszego problemu.

dzis na drodze zauwazylem cos ciekawego ale to w innym temacie, zapraszam moze ktos cos podpowie, (zwlaszcza licze na liroza bo ma "dziwną" wiedze w temacie merca:D)
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: 37 cali

Post autor: Liroz » ndz sie 02, 2009 9:39 pm

Sorki Kubakrysa ale musiałeś mieć źle zmontowany ten atak. Ja od półtora roku sporo jeżdżę na 36x12,5 i nie ma luzu na nim. Przełożenie mostu to samo tylko silnik nieco mocniejszy.
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Re: 37 cali

Post autor: kubakrysa » pn sie 03, 2009 7:03 am

niewiem niewiem. mozliwe nic nie wykluczam. ale most przyszedl nowy w super stanie.
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 37 cali

Post autor: Mroczny » pn sie 03, 2009 8:46 am

też mnie się wydaje że coś nie teges było.. Prawie dwa lata latam na takich kołach i grama luzu nie przybyło wiec w te zmiany łożysk co wycieczka nie daję wiary

dziadek4x4
 
 
Posty: 199
Rejestracja: czw lut 21, 2008 5:41 pm
Lokalizacja: Słupsk

Re: 37 cali

Post autor: dziadek4x4 » czw paź 08, 2009 10:04 pm

treser żyjesz bo coś "cicho " u ciebie :) Cztery lata temu zołożyłem Simex 35/11,5/15---jezdził!!potem Fedima35/10,5/16---też jezdził ,potem Swamper 37/13/16 też zap........la(wszystkie opony srednica 91/92cm-waga od 38 do 46 kg przy aluminiowej feldze/niekoniecznie od G klasy/.Problem jest tylko z przegubami, jeśli za bardzo obciazysz jedno z przednich kół,zapniesz blokadę i pierd.......sz ze sprzęgła to uwalisz przegub i jezeli masz stary most(z uzczelniaczami od kosza- to 100%stoisz) a dlaczego ,to nastepnym razem ,bo czas minął :)21
treser pisze:mam zamiar do swojego mesia załozyc 37 cali na 14,5 co o tym sądzicie odrazu powiem ze mam wymieniony motor na benzyne i zaadoptowana dobra skrzynie bardziej martwia mnie mosty bede wdzieczny waszym opiniom napewno dłuzej jezdzicie takimi autami niz ja

dodam ze auto jest szykowane pod wyprawy

dziadek4x4
 
 
Posty: 199
Rejestracja: czw lut 21, 2008 5:41 pm
Lokalizacja: Słupsk

Re: 37 cali

Post autor: dziadek4x4 » czw paź 08, 2009 10:06 pm

Jagoda idzie z góry :lol: :lol:

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: 37 cali

Post autor: gri74 » czw paź 08, 2009 10:53 pm

:roll: 37 na wyprawy...

a , to pewnie na maramuresz :lol: :lol: :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
gizmo
 
 
Posty: 1296
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 2:57 pm
Lokalizacja: Krzepice/Częstochowa/Bystrzanowice
Kontaktowanie:

Re: 37 cali

Post autor: gizmo » czw paź 08, 2009 10:55 pm

Ja u siebie zmieniłem z Simex 33 cale na Maxxis BigHorn 31 cali i jest znaczna poprawa przyspieszenia :) Dodam tylko, że autko jest do rajdów szybkich :)
I chyba nie zgodzę się z teorią, że na G nie można zrobić nic sensownego na szybkościówki... Moja ma niestety za krótki rozstaw osi, więc będę szukał długiej G :)
A może mi ktoś doradzi mosty ?? Które były najmocniejsze ?? I który reduktor był najszybszy ??
Pozdr
Wojtek
Żabka... po prostu Żabka :-)
4X4 EXTREME TEAM i koniec...
www.dobreherbaty.pl

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: 37 cali

Post autor: gri74 » czw paź 08, 2009 11:00 pm

gizmo pisze:Ja u siebie zmieniłem z Simex 33 cale na Maxxis BigHorn 31 cali i jest znaczna poprawa przyspieszenia :) Dodam tylko, że autko jest do rajdów szybkich :)
I chyba nie zgodzę się z teorią, że na G nie można zrobić nic sensownego na szybkościówki... Moja ma niestety za krótki rozstaw osi, więc będę szukał długiej G :)
A może mi ktoś doradzi mosty ?? Które były najmocniejsze ?? I który reduktor był najszybszy ??
Pozdr
Wojtek

To chyba żart z tą teorią ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
gizmo
 
 
Posty: 1296
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 2:57 pm
Lokalizacja: Krzepice/Częstochowa/Bystrzanowice
Kontaktowanie:

Re: 37 cali

Post autor: gizmo » czw paź 08, 2009 11:07 pm

żart, nie żart :) moje jeździ :) pixel też ma na Geli zrobione auto :)
Rama dobra, mosty niczego sobie, zawieszenie dobre... ja lajtowo jeżdżę, nie muszę wrócić z Pucharem :)
Żabka... po prostu Żabka :-)
4X4 EXTREME TEAM i koniec...
www.dobreherbaty.pl

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: 37 cali

Post autor: gri74 » czw paź 08, 2009 11:11 pm

gizmo pisze:żart, nie żart :) moje jeździ :) pixel też ma na Geli zrobione auto :)
Rama dobra, mosty niczego sobie, zawieszenie dobre... ja lajtowo jeżdżę, nie muszę wrócić z Pucharem :)

tak to można i sorento :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
gizmo
 
 
Posty: 1296
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 2:57 pm
Lokalizacja: Krzepice/Częstochowa/Bystrzanowice
Kontaktowanie:

Re: 37 cali

Post autor: gizmo » czw paź 08, 2009 11:16 pm

to czerwone jest moje, czyli Żabka na Geli zrobiona:
http://www.gtv.zabrze.pl/index.php?id=1886
Żabka... po prostu Żabka :-)
4X4 EXTREME TEAM i koniec...
www.dobreherbaty.pl

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: 37 cali

Post autor: Liroz » ndz paź 18, 2009 11:21 am

Gela trochę przegrywa masą, te 200kg różnicy już trochę robi. Pewnie że po wstawieniu odpowiedniego motora będzie zasuwać ale...
Ja chcę w mojej następnej konstrukcji wykorzystać mosty z G, uważam że dla kół 37" przy nie za wielkim rozstawie są idealne.
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość