37 cali
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: sob paź 21, 2006 3:55 am
- Lokalizacja: Orpelów Numerki
37 cali
mam zamiar do swojego mesia załozyc 37 cali na 14,5 co o tym sądzicie odrazu powiem ze mam wymieniony motor na benzyne i zaadoptowana dobra skrzynie bardziej martwia mnie mosty bede wdzieczny waszym opiniom napewno dłuzej jezdzicie takimi autami niz ja
dodam ze auto jest szykowane pod wyprawy
dodam ze auto jest szykowane pod wyprawy
Ostatnio zmieniony pt lip 24, 2009 5:40 am przez treser, łącznie zmieniany 1 raz.
S.K PROJEKT 4X4
serwis samochodow 4x4
szkolenie psów
mesiek g
serwis samochodow 4x4
szkolenie psów
mesiek g
Re: 37 cali
A w jakim celu?
W Islandii jeżdżą G z 38 calowymi oponami, ale to w celu przeprawy przez śnieg i lodowce z ciśnieniem 0.4 bara...
37 cali to 30% utraty momentu obrotowego i olbrzymie opory toczenia. Niezbędne są przełożenia 6.17 w mostach.
W Islandii jeżdżą G z 38 calowymi oponami, ale to w celu przeprawy przez śnieg i lodowce z ciśnieniem 0.4 bara...
37 cali to 30% utraty momentu obrotowego i olbrzymie opory toczenia. Niezbędne są przełożenia 6.17 w mostach.
-
-
- Posty: 905
- Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 37 cali
Przedni most musi być idealny to będzie jeździć. Ja jeżdżę od kilku lat na 36x12,5 i były problemy, ponad rok temu kupiłem most w częściach idealny , starannie złożyliśmy na nowych łożyskach i uszczelkach i do dzisiaj spokój.
Inna sprawa że nie ma sensu robić takiego monstera z G, będzie za wielki nieporęczny, poważniejszego rajdu tym się i tak nie wygra.
Inna sprawa że nie ma sensu robić takiego monstera z G, będzie za wielki nieporęczny, poważniejszego rajdu tym się i tak nie wygra.
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: 37 cali
Liroz pisze:P
Inna sprawa że nie ma sensu robić takiego monstera z G, będzie za wielki nieporęczny, poważniejszego rajdu tym się i tak nie wygra.


- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: 37 cali
treser pisze:auto jest szykowane pod wyprawy
wyprawy w dziurę z dwumetrowym bagniskiem w pobliskim lesie?

na wyprawy to się zakłada 7.50R16 lub 235/85R16
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: 37 cali
Właściwie jest jedna opcja żeby zrobić fajną Gelę na takich kołach, tzn. nie poszerzać, nie podwyższać tylko wycinać do środka. Z przodu nie obejdzie się bez modyfikacji ramy, tam gdzie zamiatają koła przy skręcie trzeba ją zwęzić. Dużo roboty ale efekt będzie... miodzio 

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: 37 cali
Natomiast jeśli celem są "wyprawy" par excellance,to faktycznie jak wspomniał kolega wyżej normą są opony 235/85R16 NB także standard dakarowy. To najpopularniejszy rozmiar na świecie dla LT (light truck) i szerszy zamiennik wojskowego 7.50R16. Idealnie do tego felga stalowa 6 cali.
Sam przeszedłem drogę od 35x12.50 do LT/ dakarówki. Gela i tak żadnych rajdów trophy czy baja nie wygra i słabo nadaje się na transformację ala T1/T2.
Sam przeszedłem drogę od 35x12.50 do LT/ dakarówki. Gela i tak żadnych rajdów trophy czy baja nie wygra i słabo nadaje się na transformację ala T1/T2.
Re: 37 cali
Kod: Zaznacz cały
W styczniu 1982 roku dwie załogi jadące samochodami Mercedes-Benz 280GE znalazły się w pierwszej trójce na mecie Rajdu Paryż-Dakar. Na drugim miejscu był Jacky Ickx, a na trzecim J.P. Jaussaud. Rok później, także jadąc samochodem 280GE, Jacky Ickx zwyciężył w maratonie Paryż-Dakar. Rajdowy egzemplarz 280GE (na zdjęciu) był furgonem z krótkim rozstawem osi, którego masę znacznie obniżono stosując szereg aluminiowych elementów. Osiągi samochodu podwyższono montując silnik o mocy 220 KM oraz stosując dodatkowe panele na nadwoziu, które poprawiły jego aerodynamikę.
Samurai 1.9 PSA lift 2" BFG MUD MT
W463 300GE
W463 300GE
V70 2.5 TDI R5 na suwaku
W463 300GE
W463 300GE
V70 2.5 TDI R5 na suwaku
Re: 37 cali
ub1k pisze:Kod: Zaznacz cały
W styczniu 1982

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: 37 cali
Czytanie ze zrozumieniem to też sztuka 

Samurai 1.9 PSA lift 2" BFG MUD MT
W463 300GE
W463 300GE
V70 2.5 TDI R5 na suwaku
W463 300GE
W463 300GE
V70 2.5 TDI R5 na suwaku
Re: 37 cali
no właśnieub1k pisze:Czytanie ze zrozumieniem to też sztuka

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: 37 cali
daaaaawno mnie nie było. witam ponownie. nie zgodze sie w temecie z co niektorymi. 37" to nie problem. u siebie mam mosty 4.9 i nie rob to specjalnie problemu tylko trzeba dbac i co 3-4 rajdy wymieniac łozyska (zwłaszcza na ataku) bo siada przez kilka kilometrow jak ma luz na tych kołach(sprawdzone 3km od małego luzu do rozerwania ataku)
silniczek to u mnie jest 3l disel 6 garowy 24zawory 156km.
i daje rade bez najmniejszego problemu.
dzis na drodze zauwazylem cos ciekawego ale to w innym temacie, zapraszam moze ktos cos podpowie, (zwlaszcza licze na liroza bo ma "dziwną" wiedze w temacie merca:D)
silniczek to u mnie jest 3l disel 6 garowy 24zawory 156km.
i daje rade bez najmniejszego problemu.
dzis na drodze zauwazylem cos ciekawego ale to w innym temacie, zapraszam moze ktos cos podpowie, (zwlaszcza licze na liroza bo ma "dziwną" wiedze w temacie merca:D)
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen
Re: 37 cali
Sorki Kubakrysa ale musiałeś mieć źle zmontowany ten atak. Ja od półtora roku sporo jeżdżę na 36x12,5 i nie ma luzu na nim. Przełożenie mostu to samo tylko silnik nieco mocniejszy.
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: 37 cali
niewiem niewiem. mozliwe nic nie wykluczam. ale most przyszedl nowy w super stanie.
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen
Re: 37 cali
też mnie się wydaje że coś nie teges było.. Prawie dwa lata latam na takich kołach i grama luzu nie przybyło wiec w te zmiany łożysk co wycieczka nie daję wiary
-
-
- Posty: 199
- Rejestracja: czw lut 21, 2008 5:41 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Re: 37 cali
treser żyjesz bo coś "cicho " u ciebie
Cztery lata temu zołożyłem Simex 35/11,5/15---jezdził!!potem Fedima35/10,5/16---też jezdził ,potem Swamper 37/13/16 też zap........la(wszystkie opony srednica 91/92cm-waga od 38 do 46 kg przy aluminiowej feldze/niekoniecznie od G klasy/.Problem jest tylko z przegubami, jeśli za bardzo obciazysz jedno z przednich kół,zapniesz blokadę i pierd.......sz ze sprzęgła to uwalisz przegub i jezeli masz stary most(z uzczelniaczami od kosza- to 100%stoisz) a dlaczego ,to nastepnym razem ,bo czas minął


treser pisze:mam zamiar do swojego mesia załozyc 37 cali na 14,5 co o tym sądzicie odrazu powiem ze mam wymieniony motor na benzyne i zaadoptowana dobra skrzynie bardziej martwia mnie mosty bede wdzieczny waszym opiniom napewno dłuzej jezdzicie takimi autami niz ja
dodam ze auto jest szykowane pod wyprawy
-
-
- Posty: 199
- Rejestracja: czw lut 21, 2008 5:41 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Re: 37 cali
Jagoda idzie z góry



Re: 37 cali

a , to pewnie na maramuresz



Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
- gizmo
-
- Posty: 1296
- Rejestracja: pt wrz 08, 2006 2:57 pm
- Lokalizacja: Krzepice/Częstochowa/Bystrzanowice
- Kontaktowanie:
Re: 37 cali
Ja u siebie zmieniłem z Simex 33 cale na Maxxis BigHorn 31 cali i jest znaczna poprawa przyspieszenia
Dodam tylko, że autko jest do rajdów szybkich 
I chyba nie zgodzę się z teorią, że na G nie można zrobić nic sensownego na szybkościówki... Moja ma niestety za krótki rozstaw osi, więc będę szukał długiej G
A może mi ktoś doradzi mosty
Które były najmocniejsze
I który reduktor był najszybszy
Pozdr
Wojtek


I chyba nie zgodzę się z teorią, że na G nie można zrobić nic sensownego na szybkościówki... Moja ma niestety za krótki rozstaw osi, więc będę szukał długiej G

A może mi ktoś doradzi mosty



Pozdr
Wojtek
Re: 37 cali
gizmo pisze:Ja u siebie zmieniłem z Simex 33 cale na Maxxis BigHorn 31 cali i jest znaczna poprawa przyspieszeniaDodam tylko, że autko jest do rajdów szybkich
I chyba nie zgodzę się z teorią, że na G nie można zrobić nic sensownego na szybkościówki... Moja ma niestety za krótki rozstaw osi, więc będę szukał długiej G
A może mi ktoś doradzi mostyKtóre były najmocniejsze
I który reduktor był najszybszy
![]()
Pozdr
Wojtek
To chyba żart z tą teorią ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
- gizmo
-
- Posty: 1296
- Rejestracja: pt wrz 08, 2006 2:57 pm
- Lokalizacja: Krzepice/Częstochowa/Bystrzanowice
- Kontaktowanie:
Re: 37 cali
żart, nie żart
moje jeździ
pixel też ma na Geli zrobione auto 
Rama dobra, mosty niczego sobie, zawieszenie dobre... ja lajtowo jeżdżę, nie muszę wrócić z Pucharem



Rama dobra, mosty niczego sobie, zawieszenie dobre... ja lajtowo jeżdżę, nie muszę wrócić z Pucharem

Re: 37 cali
gizmo pisze:żart, nie żartmoje jeździ
pixel też ma na Geli zrobione auto
Rama dobra, mosty niczego sobie, zawieszenie dobre... ja lajtowo jeżdżę, nie muszę wrócić z Pucharem
tak to można i sorento

Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
- gizmo
-
- Posty: 1296
- Rejestracja: pt wrz 08, 2006 2:57 pm
- Lokalizacja: Krzepice/Częstochowa/Bystrzanowice
- Kontaktowanie:
Re: 37 cali
to czerwone jest moje, czyli Żabka na Geli zrobiona:
http://www.gtv.zabrze.pl/index.php?id=1886
http://www.gtv.zabrze.pl/index.php?id=1886
Re: 37 cali
Gela trochę przegrywa masą, te 200kg różnicy już trochę robi. Pewnie że po wstawieniu odpowiedniego motora będzie zasuwać ale...
Ja chcę w mojej następnej konstrukcji wykorzystać mosty z G, uważam że dla kół 37" przy nie za wielkim rozstawie są idealne.
Ja chcę w mojej następnej konstrukcji wykorzystać mosty z G, uważam że dla kół 37" przy nie za wielkim rozstawie są idealne.
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość