Zmiana 4-automat na 5-automat w 300gd

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
ari9
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn wrz 18, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków

Zmiana 4-automat na 5-automat w 300gd

Post autor: ari9 » śr lis 01, 2006 11:22 am

Witam.
Posiadam G W463,rok 91,300gd.Chce zmienić automat który jest cztero biegowy,na automat pienciobiegowy.Czy podejdzie skrzynia od s 140 300td,do mojego silnika?Czy auto będzie szybsze ,ekonomiczniejsze?
Proszę o porady,możę ktoś ma inne rozwiązania?
Pozdrawiam.
Aturro0013

Michal PUCH
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal PUCH » śr lis 01, 2006 3:54 pm

Nie podejdzie. Ale nawet jezeli by sie to udało to auto bedzie wolniejsze bo nie bedzie miało siły jechać i napewno by mniej nie spaliło , poniewaz byś musiał trzymać cały czas denkiem.

Skrzynia ma po drugiej stronie rozrusznik

Nie ma o czym pisać to bezsens

Awatar użytkownika
ari9
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn wrz 18, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ari9 » sob lis 11, 2006 8:58 pm

W takim razie co zrobić żeby auto jechało szybciej.Obecnie 130km,przy około 4000 tys.obr.na min.
Aturro0013

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » sob lis 11, 2006 10:19 pm

ari9 pisze:W takim razie co zrobić żeby auto jechało szybciej.Obecnie 130km,przy około 4000 tys.obr.na min.
no ciężko będzie żeby szybciej, przy tej skrzyni
Jakie masz koła?

A tak wogóle po co Ci szybciej?
Rozpędzić go to może i można, ale zatrzymać (awaryjnie) to już nie tak hop!

nim trzeba jeździć " z siłom i gdnościom " !
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=

Awatar użytkownika
ari9
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn wrz 18, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ari9 » sob lis 11, 2006 10:41 pm

no ciężko będzie żeby szybciej, przy tej skrzyni
Jakie masz koła?

A tak wogóle po co Ci szybciej?
Rozpędzić go to może i można, ale zatrzymać (awaryjnie) to już nie tak hop!

nim trzeba jeździć " z siłom i gdnościom " ![/quote]

Zgadzam się że jeździ się z godnością i że nie jest to F1.
Podróżuje w ostanin czasie dość często do Angli i V-max 130 mnie zadowala,ale nie przy 4000tys.obr.Poza tym jechać przez około 20 godzin z takimi obrotami to wydaje mi się że to nie jest dobre dla diesla(nie znam się).Zależy mi na zejściu z tych obrotów.
Co mam zrobić?
Koła mam 255/65/15
Aturro0013

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » ndz lis 12, 2006 9:26 am

300 GD:(long)
mam przy 3 000 obr V=~90 (max100). Potem tzn szybciej to:
a) jeszt zdecydowanie większy hałas(tu też dużo zależy od opon, ciśnienia)
b) zamiast 12-13 pali 16/100
c)żre olej
d)zaczyna dymić na czarno

Niektórzy używają (do takich tras) opon szosowych (jest ciszej i mniej pali ale "pod góre" nie wjedziesz)

Reasumując, to może się zgadzać te 4 000 i 130. Podrasowanie silnika( jaka jest kompresja) ew. nowe opony, najlepsze paliwo i oleje zrobi Ci np. 3 500 1 130 km/h.

Tylko czy jest sens?
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=

Awatar użytkownika
ari9
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn wrz 18, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ari9 » ndz lis 12, 2006 9:33 pm

a zmiana jednostki napędowej z skrzynią?Tylko na jaką,żeby nie były niewadomo jakie schody do pokonania.
Aturro0013

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » ndz lis 12, 2006 9:57 pm

ari9 pisze:a zmiana jednostki napędowej z skrzynią?Tylko na jaką,żeby nie były niewadomo jakie schody do pokonania.
Temat rzeka,
Silniejsze od 300 GD to:
300 GTD albo 350 GD (też TD)
tylko ten pierwszy (podobno) nie występował orginalnie w Gieni czytaj mogą być kłopoty

przeróbki=potrzeba kasę(ew. własne umiejętności czyt. Adam Słodowy ;-) )+czas

Potem czytasz posty pt. elektryka pomóżcie, skąd woda w kabinie, dlaczego wycieraczka z tył nie działa albo itd
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=

Awatar użytkownika
ari9
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn wrz 18, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ari9 » czw lis 23, 2006 12:34 am

zmiana opon na 33"polepszyła sprawę.Jest ok.
Aturro0013

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości