sprinter 4x4 z reduktorem

G, Unimog

Moderator: Mroczny

jacenty
Posty: 788
Rejestracja: pt sie 13, 2004 10:21 pm
Lokalizacja: sosnowiec

sprinter 4x4 z reduktorem

Post autor: jacenty » pn cze 04, 2012 8:22 am

Z uwagi na sprzeczne opinie w sieci ,mam pytanie do znawców marki. Czy wystepowały sprinrery 312 lub 313 z reduktorem i kompletem blokad międzyosiówki i mostów ?
Jak rozpoznać takie cudo?
I jeszce pytanko co to jest za guzik na konsoli (oznaczony samochodzikiem podjeżdżającym pod górke ) w miejscu obok klawiczy od blokad.
suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.

Baster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pt paź 20, 2006 8:19 pm
Lokalizacja: Mazowsze

Re: sprinter 4x4 z reduktorem

Post autor: Baster » czw lip 05, 2012 8:19 am

[quote="jacenty"]Z uwagi na sprzeczne opinie w sieci ,mam pytanie do znawców marki. Czy wystepowały sprinrery 312 lub 313 z reduktorem i kompletem blokad międzyosiówki i mostów ?
Jak rozpoznać takie cudo?
I jeszce pytanko co to jest za guzik na konsoli (oznaczony samochodzikiem podjeżdżającym pod górke ) w miejscu obok klawiczy od blokad.[/quote]

Mam 313 z reduktorem ( to ten przycisk pod górkę) i blokadą tylnego mostu. Standardowo napęd na tył - przód dołączany na "sztywno" bez centr. dyfra. Zwykle jest oznaczony jako 4x4. Poznać można z daleka po wysokim zawieszeniu.

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: sprinter 4x4 z reduktorem

Post autor: Misiek Bielsko » czw lip 05, 2012 11:22 am

Tak się mnie tłucze po głowie, że blokady przodu się zdarzały również.
@Baster
Jaką masz opinię o tym silniku? Bo słuchy chodzą, że najlepiej szukać 312 - bez common rail, przynajmniej do użytkowania gdzieś z dala od cywilizacji.
Jakie jest prowadzenie auta w stosunku do standardowego sprintka? Jakie prędkości przelotowe, takie nie meczące? Spalanie?
Standard (aczkolwiek muł 80KM) mieścił mi się w 10litrach, z lawetą 13, prędkość podróżna 90-110 (ale to już głośno).
Rozważam ciągle takiego busa na dalsze wyjazdy... Tylko drogie, jak cholera.

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: sprinter 4x4 z reduktorem

Post autor: Piotrul » czw lip 05, 2012 12:01 pm

Co do comnrejla w sprinterze to wg mnie unikac. I to nie tylko poza cywilizacją. Wystała mi się kiedyś uszczelka za powiedzmy 5 zł. Nie występuje oddzielnie w sprzedaży (może teraz już tak) tylko z całym zaworem czy tam jakimś innym gównem. Fura trafiła do serwisu, 7 stów pękło :)3
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Baster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pt paź 20, 2006 8:19 pm
Lokalizacja: Mazowsze

Re: sprinter 4x4 z reduktorem

Post autor: Baster » czw lip 05, 2012 12:47 pm

[quote="Misiek Bielsko"]Tak się mnie tłucze po głowie, że blokady przodu się zdarzały również.
@Baster
Jaką masz opinię o tym silniku? Bo słuchy chodzą, że najlepiej szukać 312 - bez common rail, przynajmniej do użytkowania gdzieś z dala od cywilizacji.
Jakie jest prowadzenie auta w stosunku do standardowego sprintka? Jakie prędkości przelotowe, takie nie meczące? Spalanie?
Standard (aczkolwiek muł 80KM) mieścił mi się w 10litrach, z lawetą 13, prędkość podróżna 90-110 (ale to już głośno).
Rozważam ciągle takiego busa na dalsze wyjazdy... Tylko drogie, jak cholera.[/quote]


Ma zalety i wady jak każdy inny CDI, trzeba dbać. I tak niedługo innych nie będzie. Pewnie niezawodny 2.9 byłby lepszy, ale taki znalazłem, bo zależało mi żeby był wysoki i srednio długi, 6 miejsc, z reduktorem, blokadą no i biegi nie w podłodze - przerabiam na kampera. Po asfalcie 110 - 120 można jechać i wtedy zużycie tak około 10-11l /100. Doświadczenia nie za wiele bo więcej stoi niż jeździ - cały czas coś zmieniam. Ostatnio opony BFG AT 245/70/16 więc pewnie zmienią się nieco osiągi. Drogie są to fakt mimo że blacha do d..y.

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: sprinter 4x4 z reduktorem

Post autor: Drako » czw lip 05, 2012 12:53 pm

Misiek Bielsko pisze:Tak się mnie tłucze po głowie, że blokady przodu się zdarzały również.
@Baster
Jaką masz opinię o tym silniku? Bo słuchy chodzą, że najlepiej szukać 312 - bez common rail, przynajmniej do użytkowania gdzieś z dala od cywilizacji.
Jakie jest prowadzenie auta w stosunku do standardowego sprintka? Jakie prędkości przelotowe, takie nie meczące? Spalanie?
Standard (aczkolwiek muł 80KM) mieścił mi się w 10litrach, z lawetą 13, prędkość podróżna 90-110 (ale to już głośno).
Rozważam ciągle takiego busa na dalsze wyjazdy... Tylko drogie, jak cholera.
Od nas z klubu Jacek ( wet ) buduje wlasnie takiego campera wiec za jakis czas beda wszystkie najpotrzebniejsze info z pierwszej reki :)

jacenty
Posty: 788
Rejestracja: pt sie 13, 2004 10:21 pm
Lokalizacja: sosnowiec

Re: sprinter 4x4 z reduktorem

Post autor: jacenty » pt lip 06, 2012 11:26 am

Wreszcie się ruszyło . 8)
A już myślałem że załozyłem temat o UFO. :)21
Prosimy o więcej danych , ew zdjęcia .
Jak możecie zrobić zdjęcia napędu ,reduktora to bardzo chetnie oblukam.
Czuję przez skóre że to może być to co mnie interesuje.
I pytanie do kolegi Bastera jaka mase własną i DMC ma w dowodzie ?
I czy ważył go w rzeczywistości ?
Jaką ma wysokość w srodku -zmierzoną ?
suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.

Baster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pt paź 20, 2006 8:19 pm
Lokalizacja: Mazowsze

Re: sprinter 4x4 z reduktorem

Post autor: Baster » wt lip 10, 2012 7:50 pm

[quote="jacenty"]Wreszcie się ruszyło . 8)
A już myślałem że załozyłem temat o UFO. :)21
Prosimy o więcej danych , ew zdjęcia .
Jak możecie zrobić zdjęcia napędu ,reduktora to bardzo chetnie oblukam.
Czuję przez skóre że to może być to co mnie interesuje.
I pytanie do kolegi Bastera jaka mase własną i DMC ma w dowodzie ?
I czy ważył go w rzeczywistości ?
Jaką ma wysokość w srodku -zmierzoną ?[/quote]

Cześć! Właśnie wróciłem z Giżycka, w sumie 600 km - po A2 i do Wyszkowa 130 bez problemu, chyba trochę most szumi.
Masa własna z dowodu - G 1870 kg, dop. ładowność 1425 kg.
S.1 6 osób, ale jeśli jest łóżko (można zdemontować) to tylko 2 osoby z przodu.
całkowita 3500, wys. do wręgów na suficie ok. 185 cm, do blachy dachu 190.
Całkowita zewn wys. ok. 270 cm
Nie ważyłem go jeszcze, ale wyrzuciłem sklejkę z obudowy ścian gr. 4 mm i obiłem 6 mm plus sufit.
Ścianka grodziowa wyrzucona to jakieś 50 kg, ławka 3 osob z 70 kg, dwuosobowa przód 20 kg. W zamian fotel z vito i zamiana fotela kierowcy na vito. Zabudowa lekka z mebli z przyczepy, łóżko piętrowe składane.
W sumie założenia się sprawdziły - spanie wygodne a w środku luźno mimo łazienki, szafy, lodówki szafek itp. Znad jeziora wyjechałem pod górkę bez reduktora, chociaż droga rozmiękła po nocnej burzy.
Teraz tylko dopieszczanie, dopieszczanie ...
Aha, blokada tył wygląda na podobną jak w W463, reduktora jeszcze nie obejrzałem, w instr nie ma przełożenia, ale chyba gdzieś czytałem że 1,33:1 -może kiedyś sprawdzę na podnośniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość