skrzynia 4 i 5 biegowa w 2,3b
Moderator: Mroczny
- 4x4gelenda
- Posty: 327
- Rejestracja: śr kwie 05, 2006 6:15 pm
- Lokalizacja: WROCŁAW
skrzynia 4 i 5 biegowa w 2,3b
Witam,
mam gelende z 4-o biegowa skrzynia i chce zamontowac piątke i sie zastanawialem czy sama zmiana przedniego wału(i oczywiscie skrzynie na 5biegowa) rozwiazuje problem czy jest cos jeszcze o czym ni wiem??
mam gelende z 4-o biegowa skrzynia i chce zamontowac piątke i sie zastanawialem czy sama zmiana przedniego wału(i oczywiscie skrzynie na 5biegowa) rozwiazuje problem czy jest cos jeszcze o czym ni wiem??
G:G : 5441285
TEL: 0048 662-746 746
Tom-C...4x4
TEL: 0048 662-746 746
Tom-C...4x4
Witam!
Nie przedni wał a wałek łączący pomiędzy skrzynią a reduktorem. Miejsce podparcia belki z poduszką skrzyni jest zmienne (szyny z rzędem otworów), więc to nie stanowi problemu. Jest jeszcze sprawa wybieraka. W zależności jaką skrzynię chcesz zastosować, różny może być potrzebny wybierak. W 2,3 były chyba stosowane skrzynie GL275 a czterobiegowe to chyba G17/4. Nie jestem pewien, ale wybieraki do tych skrzyń są raczej inne. Jeśli chciał byś zastosować G18/5 jako skrzynię 5-biegową, to możesz zostawić wybierak od 4-biegowej i 1-szy bieg będzie wtedy naprzeciwko wstecznego (wygodne do bujania się przód-tył). Tyle tylko że blokada wrzucenia wstecznego obejmuje wtedy także 1-szy bieg. Trochę się trzeba przyzwyczaić przy przełączaniu 1-2 i uważać aby nie wbić wstecznego.
Nie przedni wał a wałek łączący pomiędzy skrzynią a reduktorem. Miejsce podparcia belki z poduszką skrzyni jest zmienne (szyny z rzędem otworów), więc to nie stanowi problemu. Jest jeszcze sprawa wybieraka. W zależności jaką skrzynię chcesz zastosować, różny może być potrzebny wybierak. W 2,3 były chyba stosowane skrzynie GL275 a czterobiegowe to chyba G17/4. Nie jestem pewien, ale wybieraki do tych skrzyń są raczej inne. Jeśli chciał byś zastosować G18/5 jako skrzynię 5-biegową, to możesz zostawić wybierak od 4-biegowej i 1-szy bieg będzie wtedy naprzeciwko wstecznego (wygodne do bujania się przód-tył). Tyle tylko że blokada wrzucenia wstecznego obejmuje wtedy także 1-szy bieg. Trochę się trzeba przyzwyczaić przy przełączaniu 1-2 i uważać aby nie wbić wstecznego.
Paweł
MB G240D/300D 24V '84
MB G240D/300D 24V '84
-
- Posty: 612
- Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Ml_Kruszka18
- Posty: 315
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
Niebardzo. Rozruszniki w tych silnikach są po różnej stronie. W przypadku gdy skrzynia jest integralna z obudową sprzęgła to nic się rozsądnie nie da zrobić. Jeżeli jest rozłączna, to do niektórych skrzyń są obudowy sprzęgła obu rodzajów (jeden typ do rodziny OM616/617 a drugi do silników OM601..606) i można przy zmianie silnika zmienić tylko dzwon.SHEYR pisze:Czy skrzynia 5-biegowa pasuje jednocześnie do 300GD silnik OM617 i do 290GD silnik OM602.942 lub OM603.931 (300D 6-garów)??
Paweł
MB G240D/300D 24V '84
MB G240D/300D 24V '84
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość