skrzynia 4 i 5 biegowa w 2,3b

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
4x4gelenda
Posty: 327
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

skrzynia 4 i 5 biegowa w 2,3b

Post autor: 4x4gelenda » czw sty 18, 2007 8:30 am

Witam,
mam gelende z 4-o biegowa skrzynia i chce zamontowac piątke i sie zastanawialem czy sama zmiana przedniego wału(i oczywiscie skrzynie na 5biegowa) rozwiazuje problem czy jest cos jeszcze o czym ni wiem??
G:G : 5441285
TEL: 0048 662-746 746
Tom-C...4x4

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Suj » czw sty 18, 2007 10:57 am

Witam!

Nie przedni wał a wałek łączący pomiędzy skrzynią a reduktorem. Miejsce podparcia belki z poduszką skrzyni jest zmienne (szyny z rzędem otworów), więc to nie stanowi problemu. Jest jeszcze sprawa wybieraka. W zależności jaką skrzynię chcesz zastosować, różny może być potrzebny wybierak. W 2,3 były chyba stosowane skrzynie GL275 a czterobiegowe to chyba G17/4. Nie jestem pewien, ale wybieraki do tych skrzyń są raczej inne. Jeśli chciał byś zastosować G18/5 jako skrzynię 5-biegową, to możesz zostawić wybierak od 4-biegowej i 1-szy bieg będzie wtedy naprzeciwko wstecznego (wygodne do bujania się przód-tył). Tyle tylko że blokada wrzucenia wstecznego obejmuje wtedy także 1-szy bieg. Trochę się trzeba przyzwyczaić przy przełączaniu 1-2 i uważać aby nie wbić wstecznego.
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

mxw
 
 
Posty: 178
Rejestracja: czw sie 24, 2006 12:22 pm
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: mxw » czw sty 18, 2007 11:57 pm

Witam :D zrobiłem tą wymianę w moim G [z 4-5tke] sporo zabawy, ale szczegóły znają tylko fachowcy z warsztatu, bo ja jestem od niedawna w temacie 4x4, mogę jedynie dać namiary na tel. do mechaników.
Pozdrawiam M.
W 460 230GE@->300GE

szymon milimetr
Posty: 612
Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: szymon milimetr » pt sty 19, 2007 12:34 am

a jaki sens ??
cale zycie z wariatami

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » pn sty 22, 2007 4:46 pm

taki ze jak zapnie 5 i zobaczy wzniesienie wróci na 4. :wink: :) :)21
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn sty 22, 2007 6:47 pm

e tam
jak ma małe kółka

to sens jest jak najbardziej

bo ile razy masz tak ze silnik ci sie kończy bo obrotów za mało...


przy 33" oponach ten objaw nie występuje
ale przy 29" zdecydowanie tak.
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

SHEYR
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:59 pm
Lokalizacja: SOPOT

Post autor: SHEYR » wt sty 23, 2007 11:15 am

Czy skrzynia 5-biegowa pasuje jednocześnie do 300GD silnik OM617 i do 290GD silnik OM602.942 lub OM603.931 (300D 6-garów)??

Chcę zmienić skrzynię z automatu na manual i dobrze byłoby żeby później pasowała do innych silników.
DB 460 300GD, a w zasadzie już teraz 290GTD :)

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Suj » wt sty 23, 2007 12:19 pm

SHEYR pisze:Czy skrzynia 5-biegowa pasuje jednocześnie do 300GD silnik OM617 i do 290GD silnik OM602.942 lub OM603.931 (300D 6-garów)??
Niebardzo. Rozruszniki w tych silnikach są po różnej stronie. W przypadku gdy skrzynia jest integralna z obudową sprzęgła to nic się rozsądnie nie da zrobić. Jeżeli jest rozłączna, to do niektórych skrzyń są obudowy sprzęgła obu rodzajów (jeden typ do rodziny OM616/617 a drugi do silników OM601..606) i można przy zmianie silnika zmienić tylko dzwon.
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość