Mercedes G (460) rocznik 80-85- Napędy

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
N@rbi
Posty: 687
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 11:47 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: N@rbi » pn sie 20, 2007 10:24 pm

ExtremeG pisze:No a teraz na Bobku zajechałem silnik, czyli trzeba działać
Co się stanęło ? Toż dobry - choć słaby - motorek miałeś pod maską ...
G460 300TD '88 33" +4"
-> Badania Techniczne Pojazdów ..

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » wt sie 21, 2007 2:05 am

Ano taka historia:
Na początku rajdu dałem rurę pod górę, chyba za duże obroty i poszedł olej przez silnik, z wydechu wyrzygało ze 2l na trawę. Stracił też ciśnienie oleju ale po 500m odzyskał. Zauważyłem że jest dużo oleju nalane, powyżej górnego markera.
Upalaliśmy spokojnie dalej aż następnego dnia podczas spuszczania po stoku na wyciągarce (duży przechył do tyłu) stracił ciśnienie oleju i na płaskim już go nie odzyskał. Ponieważ znacznie spadła również temperatura oleju mierzona na filtrze nie mogła to być tylko awaria czujnika.
Zjechaliśmy do bazy a potem jechaliśmy tak przez pół Pomorza (!!!) powolutku 50km/h aż 20km przed Lęborkiem zgasł, rozrusznik nie mógł go zakręcić. Teraz daje się wprawdzie uruchomić ale chodzi dziwnie, hałasuje coś. Ciśnienie nagle znowu jest. Szacunek dla tego silnika choć zmienić go trzeba i tak z powodu mocy.

A więc dobry bodziec do poszukania czegoś mocniejszego. Korci mnie 3-litrowy diesel od BMW, R6 czyli ten sam układ i pojemność co teraz ale biturbo 272KM + tiptronic :)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » wt sie 21, 2007 5:58 am

tez bym tak chciał :lol: :lol: :lol:
ale w moim 300 D nic nie chce sie popsuć pomimo usilnych starań :-)
szkoda - też bym pomyślał o czymś mocniejszym :)2

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » wt sie 21, 2007 10:58 am

Taki komplet sprzedają za 15k a więc nie taka fortuna

Inna sprawa że to skomplikowany sprzęt, ma co nawalić
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » wt sie 21, 2007 5:37 pm

ExtremeG pisze:Taki komplet sprzedają za 15k a więc nie taka fortuna

Inna sprawa że to skomplikowany sprzęt, ma co nawalić
15 k !! to nie wiem czy nie warto pomyslec o benzynie V8 !!

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » wt sie 21, 2007 7:25 pm

Będzie taniej ale smród i wir w baku. Czyli pomijając koszty ciągłe myslenie o paliwie :)3
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » wt sie 21, 2007 9:26 pm

ExtremeG pisze:Będzie taniej ale smród i wir w baku. Czyli pomijając koszty ciągłe myslenie o paliwie :)3
bedzie i smrod i wir ale tak szybko nie dogonia tego pietnastaka !!

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » wt sie 21, 2007 10:31 pm

Tego dizla o którym mówie też nie :wink: wejdź na forum streetracing.pl, oni lubią te silniki :)
poza tym zalezy do czego ci to auto , na przeprawie duża moc przydaje się praktycznie tylko na stromym podjeździe. Poza tym wystarczy moc srednia
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » pt sie 24, 2007 11:19 am

Co do 463 to bodajże mają trochę grubsze półosie by wytrzymywały moment silników CDI (gdzieś był temat o porównaniu 460 i 463) ale na czymś musieli oszczędzić. W 460 przedni wał obraca się w inną stronę co we wszystkich chyba innych autach, w 463 już "normalnie". To że reduktor jest zsynchronizowany oznacza chyba, że można go zapinać (przełączać na reduktor) podczas jazdy co muszę przyznać, że się przydaje. W 463 jest stały 4x4 z możliwością blokowania wszystkich 3 dyfrów w kolejności centralny - tylny - przedni, inaczej chyba się nie da. Ja osobiście uważam, że lepiej zanabyć 460 i ją dobrze wypasić niż pakować się w 463. Oczywiście nie trzeba tam żadnych wodotrysków ale za cenę 463 można chyba naprawdę super odstawić 460. Acha no i w 460 z tyłu są bębny, w 463 - tarcze
Teraz my was jemy =)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość