ile pali 300D oraz poszukiwany OM617A

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » ndz paź 09, 2005 3:18 pm

banan - o jakim wybuchu ty mowisz ??
ma mi cos tam "wybuchnać" ??

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pn paź 10, 2005 9:46 am

no właśnie pompa zasilająca - wysokiego ciśnienia...

pikero
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn lut 16, 2009 11:29 pm

Re: ile pali 300D oraz poszukiwany OM617A

Post autor: pikero » pn kwie 12, 2010 8:18 pm

Panowie mam małe pytanko postanowiłem się podłączyć pod temacik gdyz wstawiam za 280 (m110) om 617A od W123 i jestem już krok od wsadzenia tylko martwi mnie troszkę miska olejowa (uderzenie w nia grucha mostu) czy ktoś przerabiał i ewentualnie co może pomóc, podniesienie silnika na poduchach ???? podcięcie miski ??? Pozdrawiam Piotr

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: ile pali 300D oraz poszukiwany OM617A

Post autor: Liroz » pn kwie 12, 2010 8:49 pm

Lepiej miskę podetnij.

Ciekawe co się stało z forumowym Bananem, jak widzę po profilu, pełno go było na forum do dnia 7.11.2005 po czym...zniknął.
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re:

Post autor: OldAdler » śr lis 03, 2010 11:34 pm

Bikl pisze:Co do silników w G to moim skromnym zdaniem najlepszym rozwiązaniem ( oczywiście do 460) jest OM617A
W tej chwili jeżdże na takim i jest super .
Zaczynałem od 2,3 benzyna gaźnik + gaz - chodziło super ale nie kochało wody :evil: - skończyłem 2 takie silniki 8) - spalanie ok 20l gazu
Nastęnie 300D OM617 - daje rade ze wszystkim tylko na asfalcie ciut za wolny (max 90km/h czs rozpędzania do tej zawrotnej prędkość ~ 30 min :lol: ) - też zajeździłem 2 takie motory - spalanie 15-18 l OO
Teraz mam 300TD OM617A i jest to optimum . Mocy nigdy nie brakło , prędkość maksymalna wzrosła odrobinkę a co najważniejsze autobus znacznie lepiej się zbiera . Pali praktycznie tyle co wersja bez turbo ( tn litr w tą czy w tą to przecież nieistone :lol: )

Powyższe i poniższe uwagi dotyczą 460.23117 na 36" i skrzynią 4biegową orginalną od G

A teraz parę faktów i mitów :

- mit to to że OM617 i OM617A to te same silniki - różnią się prawie wszystkim ( tłoki , korbowody , wał , pompa oleju , kanały olejowe , tryskacze , głowica , kolektory ) .
- mit że da się założyć głowice od 617A do zwykłego i ma się turbo - padnie max po 1000 km
- fakt to to że przekładka pomiędzy starymi silnikami czyli 2,3ben gaź , 2,4D i 300D OM617 nie wymaga żadnych przeróbek - do 300D potrzebny jest tylko krótki wałek

Dochodząc do obecnego stanu rozważałem też parę innych opcji ale upadły z różnych względów :

- 2,8 benz wrażliwa na wode
- 2,5D ze 124 - moc jak 300D OM617 a droższy i potrzebuje innej skrzyni i łap
- 2,5 TD ze 124 - mocy wystarczy a droogi i potrzebuje innej skrzyni i łap
- 300D i 300TD ze 124 - bardzo drogie i za duże - sporo przeróbek w 460-ce ( 463 ma inaczej umieszczone podpory silnika na ramie )
- 2,9 D z busa 210 - dobra opcja ale niewiele mocniejszy od OM617 , potrzebuje skrzyni biegów od busa i innych łap , drogi
- 2,9 TD ze sprintera - jak wyżej plus ELEKTRONIKA :evil: czyli DUŻE schody

W teren wystarcza w 100% OM617+skrzynia 4biegowa a w teren + asfalt OM617A + skrzynia 4biegowa .

Ale wyszedł z tego esej :oops:
mam takie dwa silniki o nazwie OM617.950, ale pytanie czy do tego silnika bedzie mozna zalozyc gllowice od zwyklego diesla bez turbo?
(silniki nie na sprzedaz z gory informuje)

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: ile pali 300D oraz poszukiwany OM617A

Post autor: Bikl » czw lis 04, 2010 9:21 am

OM 617.950 to zwykły wolnossący diesel - turbo to był OM617.952
Głowica podejdzie , ie było zauważalnych różnic pomiędzy nimi.
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Artur Maciąg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr cze 21, 2006 6:36 pm
Lokalizacja: Kozienice

Re: ile pali 300D oraz poszukiwany OM617A

Post autor: Artur Maciąg » pt gru 31, 2010 3:06 am

Polecam OM 617A, sam przekładałem w długiej geli, nic nie trzeba przerabiać, ze starego silnika musisz jedynie przełożyć podstawę filtra oleju z przewodami do chłodnicy oleju, łapy silnika, smok z miską olejową.

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: ile pali 300D oraz poszukiwany OM617A

Post autor: OldAdler » pt lut 11, 2011 12:32 pm

W tym OM617A i w innych silnikach mercedesa(?) nalezy uwazac na smok pompy olejowej, czesto sa takie przypadki, ze miska olejowa dobije (czyms - w mercedesie wystaje przed przednim zawieszeniem i latwo jest zanurkowac miska o "glebe") do stalowego smoka i potrafi ja przeciac.
Tak sie zastanawialem kiedys, czy nie warto czasem skrocic smok i zastapic go czyms elastycznym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości