
ma mi cos tam "wybuchnać"

Moderator: Mroczny
mam takie dwa silniki o nazwie OM617.950, ale pytanie czy do tego silnika bedzie mozna zalozyc gllowice od zwyklego diesla bez turbo?Bikl pisze:Co do silników w G to moim skromnym zdaniem najlepszym rozwiązaniem ( oczywiście do 460) jest OM617A
W tej chwili jeżdże na takim i jest super .
Zaczynałem od 2,3 benzyna gaźnik + gaz - chodziło super ale nie kochało wody- skończyłem 2 takie silniki
- spalanie ok 20l gazu
Nastęnie 300D OM617 - daje rade ze wszystkim tylko na asfalcie ciut za wolny (max 90km/h czs rozpędzania do tej zawrotnej prędkość ~ 30 min) - też zajeździłem 2 takie motory - spalanie 15-18 l OO
Teraz mam 300TD OM617A i jest to optimum . Mocy nigdy nie brakło , prędkość maksymalna wzrosła odrobinkę a co najważniejsze autobus znacznie lepiej się zbiera . Pali praktycznie tyle co wersja bez turbo ( tn litr w tą czy w tą to przecież nieistone)
Powyższe i poniższe uwagi dotyczą 460.23117 na 36" i skrzynią 4biegową orginalną od G
A teraz parę faktów i mitów :
- mit to to że OM617 i OM617A to te same silniki - różnią się prawie wszystkim ( tłoki , korbowody , wał , pompa oleju , kanały olejowe , tryskacze , głowica , kolektory ) .
- mit że da się założyć głowice od 617A do zwykłego i ma się turbo - padnie max po 1000 km
- fakt to to że przekładka pomiędzy starymi silnikami czyli 2,3ben gaź , 2,4D i 300D OM617 nie wymaga żadnych przeróbek - do 300D potrzebny jest tylko krótki wałek
Dochodząc do obecnego stanu rozważałem też parę innych opcji ale upadły z różnych względów :
- 2,8 benz wrażliwa na wode
- 2,5D ze 124 - moc jak 300D OM617 a droższy i potrzebuje innej skrzyni i łap
- 2,5 TD ze 124 - mocy wystarczy a droogi i potrzebuje innej skrzyni i łap
- 300D i 300TD ze 124 - bardzo drogie i za duże - sporo przeróbek w 460-ce ( 463 ma inaczej umieszczone podpory silnika na ramie )
- 2,9 D z busa 210 - dobra opcja ale niewiele mocniejszy od OM617 , potrzebuje skrzyni biegów od busa i innych łap , drogi
- 2,9 TD ze sprintera - jak wyżej plus ELEKTRONIKAczyli DUŻE schody
W teren wystarcza w 100% OM617+skrzynia 4biegowa a w teren + asfalt OM617A + skrzynia 4biegowa .
Ale wyszedł z tego esej
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości