ile pali 300D oraz poszukiwany OM617A

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » wt sty 04, 2005 8:29 am

Krecik pisze:Hehe, włąsnie rozmawiałem z handlarzem, jakis klient kupił 300D, i tak mu sie spieszyło ze sprawdzaniem ze... nie nalał oleju do silnika, i sprawdził go własnie w ten sposób na palecie. Skutek - silnik jest do wzięcia za 1200zł , ino ze ma dół do zrobienia, bo panewka sie obróciła....
Opowieści handlarzy...
A swoją drogą to olej służy do weryfikacji zawory czy pierścienie a nie do weryfikacji stanu silnika.
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt sty 04, 2005 9:40 am

Mikołaj pisze:
Krecik pisze:Hehe, włąsnie rozmawiałem z handlarzem, jakis klient kupił 300D, i tak mu sie spieszyło ze sprawdzaniem ze... nie nalał oleju do silnika, i sprawdził go własnie w ten sposób na palecie. Skutek - silnik jest do wzięcia za 1200zł , ino ze ma dół do zrobienia, bo panewka sie obróciła....
Opowieści handlarzy...
A swoją drogą to olej służy do weryfikacji zawory czy pierścienie a nie do weryfikacji stanu silnika.
Olej przydaje sie też żeby silnik działał :) Silnik bez oleju w misce olejowej działa gorzej :P

A czy opowieści, kto ich tam wie, moze: ) ja uz taki silnik mam, i drugiego nie potrzebuje, ale gdyby ktos szukał góry to tam jest :)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » wt sty 04, 2005 11:24 am

Co do silników w G to moim skromnym zdaniem najlepszym rozwiązaniem ( oczywiście do 460) jest OM617A
W tej chwili jeżdże na takim i jest super .
Zaczynałem od 2,3 benzyna gaźnik + gaz - chodziło super ale nie kochało wody :evil: - skończyłem 2 takie silniki 8) - spalanie ok 20l gazu
Nastęnie 300D OM617 - daje rade ze wszystkim tylko na asfalcie ciut za wolny (max 90km/h czs rozpędzania do tej zawrotnej prędkość ~ 30 min :lol: ) - też zajeździłem 2 takie motory - spalanie 15-18 l OO
Teraz mam 300TD OM617A i jest to optimum . Mocy nigdy nie brakło , prędkość maksymalna wzrosła odrobinkę a co najważniejsze autobus znacznie lepiej się zbiera . Pali praktycznie tyle co wersja bez turbo ( tn litr w tą czy w tą to przecież nieistone :lol: )

Powyższe i poniższe uwagi dotyczą 460.23117 na 36" i skrzynią 4biegową orginalną od G

A teraz parę faktów i mitów :

- mit to to że OM617 i OM617A to te same silniki - różnią się prawie wszystkim ( tłoki , korbowody , wał , pompa oleju , kanały olejowe , tryskacze , głowica , kolektory ) .
- mit że da się założyć głowice od 617A do zwykłego i ma się turbo - padnie max po 1000 km
- fakt to to że przekładka pomiędzy starymi silnikami czyli 2,3ben gaź , 2,4D i 300D OM617 nie wymaga żadnych przeróbek - do 300D potrzebny jest tylko krótki wałek

Dochodząc do obecnego stanu rozważałem też parę innych opcji ale upadły z różnych względów :

- 2,8 benz wrażliwa na wode
- 2,5D ze 124 - moc jak 300D OM617 a droższy i potrzebuje innej skrzyni i łap
- 2,5 TD ze 124 - mocy wystarczy a droogi i potrzebuje innej skrzyni i łap
- 300D i 300TD ze 124 - bardzo drogie i za duże - sporo przeróbek w 460-ce ( 463 ma inaczej umieszczone podpory silnika na ramie )
- 2,9 D z busa 210 - dobra opcja ale niewiele mocniejszy od OM617 , potrzebuje skrzyni biegów od busa i innych łap , drogi
- 2,9 TD ze sprintera - jak wyżej plus ELEKTRONIKA :evil: czyli DUŻE schody

W teren wystarcza w 100% OM617+skrzynia 4biegowa a w teren + asfalt OM617A + skrzynia 4biegowa .

Ale wyszedł z tego esej :oops:
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Kefir
 
 
Posty: 112
Rejestracja: pt kwie 30, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Kefir » wt sty 04, 2005 11:55 am

zgadzam sie z panem BIKLem praktycznie w 100% .Mam też 300TD ze 123 i to najlepiej pasuje do tej opcji.
Chciałbym jedynie dodac ze opcja sprinterowskiego motora i elektroniki to nie taki wielki problem.przrabiałem juz taki motor na 100%-towego mechanika-zaletą takiego układu poza oczywiscie brakiem kabli jest to ze w b.łatwy sposób mozna zwiekszyc moc dodając wiecej paliwa.(p-pa rotacyjna)

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt sty 04, 2005 11:59 am

Biklu, wlasnie taki opisik był mi potrzebny do szczęścia :D Dziekuje
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » wt sty 04, 2005 12:18 pm

Kefir pisze: Chciałbym jedynie dodac ze opcja sprinterowskiego motora i elektroniki to nie taki wielki problem.przrabiałem juz taki motor na 100%-towego mechanika-zaletą takiego układu poza oczywiscie brakiem kabli jest to ze w b.łatwy sposób mozna zwiekszyc moc dodając wiecej paliwa.(p-pa rotacyjna)
Przeróbka polegała tylko na wymianie pompy wtryskowej ?
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » wt sty 04, 2005 12:20 pm

Krecik pisze:Biklu, wlasnie taki opisik był mi potrzebny do szczęścia :D Dziekuje
Cała przyjemność po mojej stronie :D :)2
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » śr sty 05, 2005 9:35 pm

ja byłem dziasiaj w sklepie mb i stoi ładny silnik funkiel :)2 nówka 2,9d 5cyl z osprzętem na palecie za jedyne 6500zł :D i co wy nato jak kogos moge podac nr. tel. na priwa sklep jest w łodzi przy trasie nr 1
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: niedz » czw sty 06, 2005 3:43 pm

tez dorzuce swoje 2 grosze, wprawdzie chwilowo bez jedynego slusznego pojazdu, ale ciagle jade na ostrym filmie na gele, swego czasu tez zastanawialm sie jaki wybor jest optymalny do 460tki i tez uznalem ze om617a to piekna sprawa (zwlaszcza w polaczeniu z oryginalna skrzynia 5tka) - ilosc przerobek jest minimalna, nie ma walki se skrzynia, troche tych silnikow mozna dostac, z racji ich wieku i wyeksploatowania mozna nabyc w rozsadnej cenie, pozniej robisz mu remont i wiesz co siedzi w srodku, ciekawy jestem jak wyglada kwestia ceny czesci - podobno te ktore sa inne niz w om617 sa tez drozsze !! no i pozostaje kwestia przelozen - jak po wymienie motory bedzie jezdzil caly pojazd gdy w 300gd wymienisz motor nie wymieniajac przelozen? teorie troche kojarze, ciekawy jest praktycznych odczuc?
ex MB 300GD

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » czw sty 06, 2005 7:01 pm

Artur pisze:Znaczy ze spalaniem to w normie tyla gdzies pali. A jak wymiana silnika to lepiej 6-cylinder z 124 np.300D
JA profilaktycznie szukam sobie silnika od pol roku i chyba cosik chwycilem w tym temacie.

Silnik ze 124 robione miedzy 03.86/08.86 - 08.89 300TD to OM 603 D 30 / 603.912
Moc 109 hp / 80 kW at 4600 /min; since 02.89: 113 hp / 83 kW at 4600 /min
Moment obrotowy 185 Nm at 2800 /min; since 02.89: 191 Nm at 2800 - 3050 /min
6 cyl !!

Silnik ze 124 robione miedzy 09.89 - 07.93 300TD to OM 603 D 30 A / 603.960
Moc 147 hp / 108 kW at 4600 /min
Moment obrotowy 273 Nm at 2400 /min
6 cyl !!


A silnik ze 123 300TD to OM 617 D 30 A / 617.952
Moc 125 hp / 92 kW at 4350 /min
Moment obrotowy 250 Nm at 2400 /min
5 cyl !!

Wiec zaleznie jak sie trafi. Ale ten ze 123 powinien byc tanszy.
Najbardziej mi sie podoba 250 Nm przy 2400 obr :)23 to tylko lekko gazem cyknac i ciagnie jak szalony.

Jesli chodzi o silniki merca to polecam stronke http://mercedes.autokacik.pl/ jesli nie klamia to mozna sporo wiedzy łyknać :)21
Chcialbym jeszcze znac wage i srednia cene tych silnikow.
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Suj » czw sty 06, 2005 7:55 pm

Witam
Bikl pisze:300D i 300TD ze 124 - bardzo drogie i za duże - sporo przeróbek w 460-ce ( 463 ma inaczej umieszczone podpory silnika na ramie )
A toś mnie zmartwił. Ja jestem właśnie na etapie wkładania OM606.910 (3,0l wolnossący 6-cyl) do mojej W460.310. Zawiozłem już większość bebechów do mechaniora i w przyszłym tygodniu ma się zacząć akcja. Mój plan był taki aby zastosować łapy od W463 od silnika OM606.964 (3,0l turbo 6-cyl od G). Ale w świetle tego co piszesz moje założenia są błędne. Czy możesz coś szerzej napisać czym te mocowania się różnią? Czy one są przesunięte w tył/przód czy na szerokość?
Mnie czeka i tak dospawywanie nowych mocowań poduszek pod silnik (stare mam jeszcze pod okrągłe poduchy starego typu) które już kupiłem, gdyż i tak postanowiłem zmienić te mocowania pod poduszki nowego typu. Pozdrawiam!
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » pt sty 07, 2005 9:56 am

Czy sprawdziłeś cenę łap w mercedesie? Ja po poznaniu ceny /z dużym naprawdę rabatem/ dorobiłem łapy u ślusarzospawacza. Ale silnik masz naprawdę fajny i teraz sam trochę żałuję,że ....itd. Jaką skrzynię montujesz ?

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » pt sty 07, 2005 10:08 am

niedz pisze:tez dorzuce swoje 2 grosze, wprawdzie chwilowo bez jedynego slusznego pojazdu, ale ciagle jade na ostrym filmie na gele, swego czasu tez zastanawialm sie jaki wybor jest optymalny do 460tki i tez uznalem ze om617a to piekna sprawa (zwlaszcza w polaczeniu z oryginalna skrzynia 5tka) - ilosc przerobek jest minimalna, nie ma walki se skrzynia, troche tych silnikow mozna dostac, z racji ich wieku i wyeksploatowania mozna nabyc w rozsadnej cenie, pozniej robisz mu remont i wiesz co siedzi w srodku, ciekawy jestem jak wyglada kwestia ceny czesci - podobno te ktore sa inne niz w om617 sa tez drozsze !! no i pozostaje kwestia przelozen - jak po wymienie motory bedzie jezdzil caly pojazd gdy w 300gd wymienisz motor nie wymieniajac przelozen? teorie troche kojarze, ciekawy jest praktycznych odczuc?
Silniki strosowane w 460-kach (poza 240G) miały te same przełożenia czyli 4,86 . Tylko 240G miało wolne mosty 5,33 które zresztą są idealne do dużych kół .
Tak naprawde istotne przy zmianie silnika są pędkości obrotowe silnika dla maksymalnej mocy i momentu oraz maksymalne obroty . Jeżeli jest to zbliżona wartośc pomiędzy jedny a drugim motorem to nie ma problemu . A dokładnie tak jest przy zmianie M115 2,3 Stromberg na OM617 czy OM617A :wink:

Moc silnika decyduje tylko o przyspieszeniu , w niewielkim tylko stopniu wpływa na prędkość maksymalną .

A moment jest ważny przy dużym obciązeniu bo przy zwykłej jeżdzie po czarnym ma drugorzędne znaczenie .
Zaczyna być ważny dopiero przy Silverstonach i błocie o głębokości pół metra - wiem coś o tym :lol:
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » pt sty 07, 2005 10:40 am

A toś mnie zmartwił. Ja jestem właśnie na etapie wkładania OM606.910 (3,0l wolnossący 6-cyl) do mojej W460.310. Zawiozłem już większość bebechów do mechaniora i w przyszłym tygodniu ma się zacząć akcja. Mój plan był taki aby zastosować łapy od W463 od silnika OM606.964 (3,0l turbo 6-cyl od G). Ale w świetle tego co piszesz moje założenia są błędne. Czy możesz coś szerzej napisać czym te mocowania się różnią? Czy one są przesunięte w tył/przód czy na szerokość?
Mnie czeka i tak dospawywanie nowych mocowań poduszek pod silnik (stare mam jeszcze pod okrągłe poduchy starego typu) które już kupiłem, gdyż i tak postanowiłem zmienić te mocowania pod poduszki nowego typu. Pozdrawiam!
W Twoim przypadku bedą chyba duże schody :-?
Po pierwsze i najważniejsze - masz 240G o ile dobrze widze więc na 99% masz wolne mosty 5,33 ale o tym na końcu .
Co do mocowań - okrągłe poduszki takie jak w G230 mają zupełnie inne podpory niż w 463 . Dotyczy to kształtu oraz o ile dobrze pamiętam umieszczenia na ramie . Łapa od 463 za nic nie bedzie pasowała do tych podpór . Silnik który masz zamiar wkładać jest dugi więc musisz uważać na jego wyważenie . Rozwiązaniem bedzie albo wspawanie nowych podpór w rame (brrr...... :-? ) albo dorobienie łap które zastąpią oryginalne ( to będzie trudne ) .
Drugi problem - miska olejowa . W osóbówce silnik jest pochylony o 15 stopni na bok a w G stoi prosto . Miska olejowa będzie stała zatem zupełnie inaczej i możesz mieć problemy ze smarowaniem silnika podczas szybszej jazdy a na 100000% w terenie .
Problem trzeci - również miska olejowa - silnik który wkładasz jest ciężki i auto Ci usiądzie . Miska olejowa bedzie się spotykać z główką przedniego mostu . Co prawda tylko w maksymalnym skoku ale zawsze :cry: .
Bedziesz musiał dać dłuższe spężyny na przód i dokładnie sprawdzić jak idzie miska żeby się później nie zdziwić .
Dokładnie tak samo jest przy zamianie M115 na OM617 .
Przy pozostawieniu łap od M115 do nowego silnika okazuje się że miska olejowa ociera się lewym przednim narożnikiem o głowkę mostu . Co prawda jest to tylko ślad zatarcia ale wystarcza aby w pół roku rozerwać dokumentnie poduszkę z lewej strony .
Działo się tak nawet przy zawieszeniu podniesionym o 10 cm .
Pomogło dopiero danie innych poduszek (wyższych)
Problem czwarty - skrzynia biegów - nie będzie Ci pasowała skrzynia którą masz do nowego silnika . Inne są mocowania i inne jest sprzęgło

Co do mostów to auto po zmianie silnika nadal będzie Ci osiągało prędkośc maksymalną ok 110 Km/h ale za to silnik będzie miał bardzo wysokie obroty .
Zaradzić możesz temu na trzy sposoby .
Pierwszy najprostszy i najtańszy i rozwiązujący od razu problem czwarty to dać skrzynie biegów od osobówki . Niestety rozwiązanie to nie jest najtrwalsze szczególnie jeżeli będziesz jeździł w terenie
Drugie rozwiązanie to zmienić przełożenia w mostach z 5,33 na 4,86 .
Trzecie , o które pokusiłbym się aby być w pełni zadowolonym to zmiana przełożenia szosowego w reduktorze bez zmieniania przełożenia terenowego . Uzyskasz w ten sposób zadowaląjące parametry na asfalcie i w lekkim terenie a zachowasz duży moment obrotowy na koło przy jeździe na redukcji terenowej .
W reduktorze przełożenie drogowe masz 1.0 i poprzez wymianę kół możnaby je zmienić na 0,90~0,92 wtedy uzyskasz parametry jak przy wymianie postów na szybsze . Mozesz spróbować nawet przyspieszyć te przełożenia lae musisz się liczyć z utratą elastyczności motoru .

To tyle co mi się nasuneło na szybko :P
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » pt sty 07, 2005 11:39 am

Mam silnik 3.0td /603/, skrzynię od G, mosty 4,88 /44:9/. Na silverstonach na biegu szosowym auto zbiera się bardzo przyjemnie, można powiedzieć jak oryginalna g, szybkość przelotowa 125-135. Na reduktorze jest też nieźle jeśli chodzi o moc, ale jest "dziura" w charakterystyce ; przy ostrej jeździe jedynka jest już za krótka, a dwójka ma jeszcze za niskie obroty i za małą moc. Mam jeszcze BFG ~32", ale na tym rozmiarze mam wrażenie że auto kręci w miejscu. Jeśli na 35" na piachu samochód wyrwie dziarsko do przodu to na 32" ma tendencje do kopania się. W 463 ten diesel chodził z reduktorem 1,05 i mostami 5,286 /37:7/. Wpadł mi taki rozbitek w ręce, wyciągnąłem tylny most i wkręciłem sobie na "próbę". I nareszcie było jak należy, pełna moc, dobrze dobrane obroty, przełożenia skrzyni jak w oryginale. I teraz szukam takich przełożeń 3:77. PS. Róg miski przyciąłem nieco bo dyfer wypiłował w końcu małą dziurę i oliwka mnie opuściła w środku lasu. Potem zamontowałem sprężynki +7 i teraz dyfer z miską już za cholerę się nie spotka.

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » pt sty 07, 2005 11:46 am

Arku - jaką masz skrzynie biegów i reduktor ?
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
mdebski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mdebski » pt sty 07, 2005 12:50 pm

463 ten diesel chodził z reduktorem 1,05 i mostami 5,286 /37:7/. Wpadł mi taki rozbitek w ręce, wyciągnąłem tylny most i wkręciłem sobie na "próbę". I nareszcie było jak należy, pełna moc, dobrze dobrane obroty, przełożenia skrzyni jak w oryginale. I teraz szukam takich przełożeń 3:77.
Arku, wiesz przeciez kto ma takie mosty i bardzo chetnie zamieni sie na same tryby 4,44 albo cos jeszcze szybszego.

W sumie moje mosty tez sa duzo za wolne, skrzynia roche glupieje, a na trasie za duzo obrotow, zupelnie niepotrzebnie, w sumie tez chetnie przyjal bym jakies 4,4.
Pozdrawiam
Michał Dębski
Nissan Patrol GR High Roof (byl MB 420GE)

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Suj » pt sty 07, 2005 3:11 pm

Witam
arek.d pisze:Czy sprawdziłeś cenę łap w mercedesie? Jaką skrzynię montujesz?
Niestety sprawdzałem :o Według http://wwwsg.daimlerchrysler.com/Projec ... pl_lang=01
łapy kosztują
1. Lewa A6032235504 82,82 Euro
2. Prawa A6022230804 158,55 Euro
Razem daje to około 240Euro u nas około 1kPLN.
Mam gdzieś lekko sfatygowany komplet od G250D i może one będą pasić.

Co do skrzyni to dorwałem G1/18-5/4,69 (711.117). Mam nadzieję tylko że będzie mi pasić do koła zamachowego (które jest dopiero w drodze, silnik pierwotnie był z automatem), bo tu też są co najmniej dwa warianty długości wałka sprzęgłowego. Wychodzi mi że przy tej skrzyni i zastosowaniu lewarka od skrzyni 4-ro biegowej będę miał jedynkę na przeciwko wstecznego i to mi odpowiada.
Bikl pisze:Co do mocowań - okrągłe poduszki takie jak w G230 mają zupełnie inne podpory niż w 463 . Dotyczy to kształtu oraz o ile dobrze pamiętam umieszczenia na ramie . Łapa od 463 za nic nie bedzie pasowała do tych podpór.
Będą wspawane nowe łoża poduszek do ramy i poduszki nowego typu. Już je kupiłem. Co do miejsca w którym będą mocowane to postaram się aby silnik był jak najbardziej do tyłu nawet kosztem przeniesienia zaworu ogrzewania. Chłodzenie z elektrycznego wentylatora - wywalam wiskozę
Bikl pisze:Drugi problem - miska olejowa . W osóbówce silnik jest pochylony o 15 stopni na bok a w G stoi prosto . Miska olejowa będzie stała zatem zupełnie inaczej i możesz mieć problemy ze smarowaniem silnika podczas szybszej jazdy a na 100000% w terenie.
Jestem nastawiony na przeróbkę miski olejowej. Nowa od G to wydatek ~600Euro i to troszkę dużo. Zastanawiałem się też nad suchą miską olejową ale nie mogę znaleźć jakiś konkretów na ten temat. Pozwoliło by to spłaszczyć miskę i rozwiązało za jednym zamachem kilka problemów (z obijaniem, z przechyłami itp). W tym roku zasmakowałem w poważnym taplaniu się w błocie i na Kaszubii zapalała mi się już kontrolka ciśnienia oleju na stromych zjazdach.

Co do zawieszenia/siadania po dociążeniu to w planach jest komplet sprężyn ORC i amortyzatorów Bilstein oraz prawdopodobnie lift budy. Polspringi siadły mi po jednym sezonie i nie wchodzę w tą opcję drugi raz. BF Goodrich MT 285/75R16 po roku jazdy uznaję jako dobrą oponę turystyczną. Prawdopodobnie wylądują u mnie Simex,y 35" albo 36".
Bikl pisze:Co do mostów to auto po zmianie silnika nadal będzie Ci osiągało prędkośc maksymalną ok 110 Km/h ale za to silnik będzie miał bardzo wysokie obroty.
Zobaczę najpierw jak to będzie jeździło na 35" lub 36" kołach. Aktualna Vmax to 107 km/h z wiatrem :wink: na silniku 2,4D, przełożeniach 5,33 i skrzyni 4. I w zasadzie prędkości przelotowe w granicach 80-90 km/h po czarnym mnie satysfakcjonują. Nie używam na codzień tego pojazdu więc zużycie paliwa ma drugorzędne znaczenie, obroty Vmax i tak będą niższe ze względu na skrzynię 5.
Bikl pisze:To tyle co mi się nasuneło na szybko :P
Dzięki śliczne za bardzo cenne uwagi. Zawsze wiedziałem że na forum można jednak uzyskać wartościowe informacje. Jak (i o ile :wink: ) skończę to zapodam temat w stylu "mój monster" i wszystko opiszę i obfotografuję. Najgorsze że jest pogoda sprzyjająca pyceniu i żal odstawiać auto do warsztatu. No ale klamka już zapadła. Pozdrawiam!
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » sob sty 08, 2005 12:23 pm

Jeśli chodzi o skrzynie od G to po 91 roku jest jeden typ skrzyni mechanicznej do wszystkich modeli (w 94 wprowadzili zmianę łożysk ze stożkowych na kulkowe). Wszystkie mają przełożenia Ib 3.86, IIb 2,182, IIIb 1,365, VIb 1,00, Vb 0,799. Oznaczenie mojej to 463 260 03 00 80 (austauch 460 260 34 01). Skrzynia na łożyskach kulkowych to np. 461 260 07 00. Inne oznaczenia to 717 936, 717 931 717 434, 717 439, 717 445 itp, oraz gl 76/27/r5. Reduktor mam "normalny" od 460. Próbowałem powalczyć na na skrzyni od osobówki, od nowej 2,8 benzyny ,ale zamęczyłem dwie sztuki i dałem spokój. Kiepskie przełożenia I i II biegu doprowadziły do ich totalnej destrukcji.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » sob sty 08, 2005 4:40 pm

Skrzynia G1/18-5 nie posiada nadbiegu ,jest tylko wolna jedynka.



:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Suj » sob sty 08, 2005 6:51 pm

Witam
Mag69 pisze:Skrzynia G1/18-5 nie posiada nadbiegu ,jest tylko wolna jedynka
Są dwie wersje G1/18-5. Ta o której mówisz to G1/18-5/6,15 (711.116). Jej przełożenia to I-6,157, II-3,148, III-1,743, IV-1,278, V-1,000, R-5,347. Inna jej wersja (którą planuję założyć) to G1/18-5/4,69 (711.117). Jej przełożenia to I-4,695, II-2,401, III-1,436, IV-1,000, V-0,806, R-4,078. Pozdrawiam!
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » sob sty 08, 2005 7:04 pm

A to nie wiedziałem :lol:

ja mam tą skrzynie z jedynką 6,157


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » sob sty 08, 2005 7:25 pm

Mag69 pisze:A to nie wiedziałem :lol:

ja mam tą skrzynie z jedynką 6,157


:)21

w czym jesli mozna wiedziec ??
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » sob sty 08, 2005 11:12 pm

MOC pisze:
Mag69 pisze:A to nie wiedziałem :lol:

ja mam tą skrzynie z jedynką 6,157


:)21

w czym jesli mozna wiedziec ??
:)21

w Gazie :lol:


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » ndz sty 09, 2005 11:05 am

A co sądzicie o motorach z małych ciężarówek 814, 817 aż do 12-24. rzędówki 4,0 lub 6,0 litrowe. W różnych wersjach od 140 KM do 240 KM.
Duży moment przyniskich obrotach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości