Nowy

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » sob lut 19, 2005 11:09 pm

tym sie roznia posiadacze G od lr-ow .
Ci co maja G wierza ze ma działać, a ci co maja lr-y wiedza jak ma działać bo juz wszedzie trzeba było zagladać i poprawiac :)21
i nie pisz ze wiara jest zgubna :)21

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » sob lut 19, 2005 11:12 pm

ta, w mechanice juz jestem profik :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Maciej Szczepański
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: pn kwie 26, 2004 12:06 pm

Post autor: Maciej Szczepański » ndz lut 20, 2005 11:17 am

255/85/16 wchodz± bez nikakich.
Gdzie my,tam granica!

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » ndz lut 20, 2005 1:25 pm

Maciej Szczepański pisze:255/85/16 wchodzą bez nikakich.
No tak, ale czy autko musi mieć poszerzenia, aby koła nie wystawały za obrys błotników ?? ?? ??

nord
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: czw lis 11, 2004 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nord » ndz lut 20, 2005 3:19 pm

Pytanie do kolegów stosujących większe lacze : czy po wymianie opon na większy rozmiar, coś kombinowaliście z napędem licznika ? Gdy czytam o zużyciu paliwa w l/100 km mam wątpliwości, czy została wzięta pod uwagę poprawka na mylne wskazanie licznika kilometrów przy zastosowaniu większych laczy - bez zmian w napedzie licznika.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
wl
 
 
Posty: 1386
Rejestracja: śr lis 06, 2002 4:08 pm
Lokalizacja: YellowDream/Berlin
Kontaktowanie:

Re: Nowy

Post autor: wl » ndz lut 20, 2005 5:26 pm

Bolesław pisze:Witam Wszystkich szczęśliwych posiadaczy Mercedesa G!

Jestem tu nowy także wybaczcie ewentualne niedociągnięcia z mojej strony :)
W pażdzierniku kupiłem 250GD (krótki) z 1988. Wymagał małego remonciku niestety (pęknięta tuleja na 4 garze) :( Ale już wszystko jest OK. Na wstępie chciałbym się dowiedzieć czy da sie do niego włożyć oponki BFGoodrich 235/85/16, tak żeby nic nie przerabiać. Obecnie mam Pirelli Scorpion 205/80/16 a często jeżdzę do lasu na polowania i już kilka razy się zakopałem więc przydałoby się coś lepszego. Z góry dzięki za wszelkie info!
Witam
Mialem u siebie w G zalozone BFG 235/85R16 na fabrycznym zawieszeniu i felgach 5,5" ET38 - wchodza bez problemu nic nie ociera nic nie trzeba podcinac. Jesli chcesz zobaczyc zdjecia to zajrzyj na nasza klubowa strone www.yellowdream.pl pod "Wyprawy -> Foto2003 -> Wyjazd wigilijny". Tam jeszcze jest moja zielona na tych oponach. Aby wszystko bylo zgodne z przepisami trzeba zalozyc delikatne poszerzenia blotnikach np. listwy gumowe.
255/85R16 wchodza na felgi minimum 6" (ET63) i do nich potrzebujesz do Twojego modelu dystanse 3cm i musisz podciac tylne blotniki (wewnetrzna krawedz) oraz rure za przednim kolem. Reszte mozesz zostawic bez zmian jesli jestes pewny ze masz wszystko oryginalne co przy tym wieku auta moze nie miec miejsca.
Zdjecia mojej G z tymi oponami mozesz znalezc rowniez na naszej stronie np. w "Wyprawy -> Foto2004 -> Zakonczenie sezonu".
Powodzenia

PS. Temat juz byl wiele razy walkowany - opcja "SZUKAJ"

Awatar użytkownika
mercg280ge
Posty: 1557
Rejestracja: sob kwie 12, 2003 9:25 pm
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
Kontaktowanie:

Post autor: mercg280ge » ndz lut 20, 2005 7:05 pm

nord pisze:Pytanie do kolegów stosujących większe lacze : czy po wymianie opon na większy rozmiar, coś kombinowaliście z napędem licznika ? Gdy czytam o zużyciu paliwa w l/100 km mam wątpliwości, czy została wzięta pod uwagę poprawka na mylne wskazanie licznika kilometrów przy zastosowaniu większych laczy - bez zmian w napedzie licznika.

Pozdrawiam
nie zwracaj uwagi na licznik - odczyty tak czy inaczej wku :)21 wiaja !!!!! :o :)20

Bolesław
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: pt lut 18, 2005 7:29 pm
Lokalizacja: Ustka

Post autor: Bolesław » ndz lut 20, 2005 7:26 pm

To lubię! Konkretne, rzeczowe informacje potwierdzone fotkami :D A do tego fajna ta stronka www.yellowdream.pl Dzięki. Aha słuchajcie mam jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś posiada manual (instrukcja obsługi) do G? Najlepiej zeskanowną w wersji elektronicznej. W zamian mogę zaoferować skan niemieckiej książki "Reperaturanleitung", coś w stylu "sam naprawiam" wydawnictwa Bucheli Verlag. Książka dotyczy G benzynowych i diesli. Dajcie znać jeśli to kogoś interesuje. Pozdrawiam
250 GD '88

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz lut 20, 2005 7:30 pm

mnie najbardziej %^&*%$## ten po prawej na dole :)21 http://www.grafsoft.com.pl/4x4/drako/09.jpg

nord
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: czw lis 11, 2004 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nord » ndz lut 20, 2005 8:12 pm

Napewno, sam jeszcze nie wiem jak naprawdę bedzie sie moja G spisywała pod tym względem - 230GE z 5 bieg. skrzynia. Robię ją już od listopada, jutro odbieram ją po remoncie budy od lakiernika i zacznę ja składać. Przed remontem ( z dziurawym zbiornikiem paliwa) łykała ca 12 l/100 km na czarnym. Chyba nieźle jesli by tak zostało.

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Post autor: benek » pn lut 21, 2005 9:40 am

Rozumiem że masz 250D i skrzynię 5 z nadbiegiem - czyli można spokojnie 100km/h robić.
Wydaje mi się że trudno tutaj o kogoś kto ma fabryczne zawieszenie, a jak ma to zapewne jest już nieźle siadnięte albo nie wie czy jest oryginalne. Opony 235/85/16 czyli 32' w biezniku AT to fajny rozmiar na jazdę po szosie i czasami wjazd w teren (poza tym zwykle mają już dobry indeks nośności tj co najmniej 104). Rozumiem że będa instalowane na felgach 5,5 ET63 a więc zmieszczą się wewnątrz wnęk. A jak będa obcierać (w pionie) to albo podkładki pod sprężyny (jeśli masz dobre jakościowo sprężyny- MB, Eibach etc) albo nowe troche dłuższe np z polspringu ca 150zł/szt
PS: Mam 2 kpl w tym jeden MT 33/12.5/15 i drugi do codzinnej jazdy j.w.

Awatar użytkownika
wl
 
 
Posty: 1386
Rejestracja: śr lis 06, 2002 4:08 pm
Lokalizacja: YellowDream/Berlin
Kontaktowanie:

Post autor: wl » pn lut 21, 2005 10:53 am

benek pisze:...Wydaje mi się że trudno tutaj o kogoś kto ma fabryczne zawieszenie, ...
:o :roll: :wink: 8)
benek pisze:... a jak ma to zapewne jest już nieźle siadnięte ...
:o :o :o
benek pisze:...albo nie wie czy jest oryginalne...
:-? :cry:

No ja wiem co mam w aucie zamontowane, a oryginalne czesci zawieszenia mozna nadal dostac ... jest tylko kwestia ceny.
8)

Awatar użytkownika
wiklos
 
 
Posty: 156
Rejestracja: pn lut 24, 2003 10:45 am
Lokalizacja: Studzianki Pancerne

Post autor: wiklos » pn lut 21, 2005 7:37 pm

Poniewaz dwa kolejne samochody 4x4 kupowalem bo mi sie podobaly a dopiero potem okazywalo sie co sa warte stojac przed problemem zamiany - zakupu kolejnego zwracam sie z uprzejma prosba o opinie. Znalazlem takie modele:
http://ramon.gratka.pl/?o=tresc&id=25&i ... =&f_slowo=
i inne na tej samej stronie.
Czy mogli byscie uswiadomic dotychczasowego wielbiciela techniki amerykanskiej co to jest warte. Oczywiscie przez internet sie samochodu nie oceni ale ... mozna wiele poradzic np co do typu i ceny. Z gory dzieki.

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » wt lut 22, 2005 4:48 pm

Za taką kase chlopie to z niemcowni sobie wypasioną Gele sprowadzisz ale model 463 a nie 461.
Mercedes 300 GE sprzedana , Vw iltis 2,0 ABK 115 PS :) , KIA SORENTO 2,5 crdi VGT

QCOR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: pn sty 17, 2005 12:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Nowy

Post autor: QCOR » śr lut 23, 2005 9:57 am

Bolesław pisze:W pażdzierniku kupiłem 250GD (krótki) z 1988. Wymagał małego remonciku niestety (pęknięta tuleja na 4 garze) :( Ale już wszystko jest OK.
Jeśli możesz, to napisz o tym remoncie - jekie były objawy przed remontem, w jaki sposób zorbiłeś silnik- jeden gar czy całość no i koszta...
Moge mieć to samo - okaże się po rozbiórce. :-?

SHEYR
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:59 pm
Lokalizacja: SOPOT

Post autor: SHEYR » śr lut 23, 2005 10:22 am

Ja mam Dunlopy 235/85/16 na stalowych felgach w 460-tce bez żadnych przeróbek i jest OK.

Jesli chodzi o manual to mam scana w PL. Podaj adres na priva.
pzdr.

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Post autor: benek » śr lut 23, 2005 12:27 pm

dot: tematu głównego
otóż gela to takie auto że jak potrzeba go trochę podnieść (powiedzmy 5cm) to wystarczy dłuższe sprężyny zapodać a cała reszta pozostanie bez zmian a zachowanie na jedni będzie dalej neutralne. Pewnie zaraz własciciele innych się tutaj wypowiedzą ale tam jednak okazują się przydatne jakieś mimośrody , przedłużki etc.
dot 290td
Takie auto to raczej na szosę a ponieważ to co było zaletą starych 461 mija, bo wkracza elektronika, automaty etc.
ZALEŻY DO CZEGO TO AUTO

Bolesław
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: pt lut 18, 2005 7:29 pm
Lokalizacja: Ustka

Post autor: Bolesław » śr lut 23, 2005 8:04 pm

Czesc
Odnosnie tego remontu to sprawa wygladala nastepujaco. Trafila sie okazja kupienia w Niemczech tego G, przy kupnie juz bylo wiadomo ze w chlodnicy jest olej, wiec jasne bylo ze trzeba bedzie zdjac glowice. Po zdjeciu sie okazalo, ze oprocz popekanej glowicy (przyczyna pojawienia sie oleju w chlodzeniu) jest jeszcze peknieta tuleja (widoczne golym okiem). Wystarczylo wymienic tylko jedna tuleje, reszta jest w takim stanie ze nie bylo potrzeby (opinia goscia, ktory to robil) Przy okazji wymienilem pierscienie, wiekszosc uszczelek, uszczelniacze zaworow. Jesli chodzi o koszty to tylko kupno uszczelek, pierscieni i wymiana tej tuleji bo reszte robilem sam :D okolo 1200zl
p.s.Wczoraj Duelery225/75/ kupilem te z allegro, dzieki za link :D
250 GD '88

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » czw lut 24, 2005 1:06 am

kmachacz pisze:
Maciej Szczepański pisze:255/85/16 wchodzą bez nikakich.
No tak, ale czy autko musi mieć poszerzenia, aby koła nie wystawały za obrys błotników ?? ?? ??
gumowa taśma z podajnikow budowlanych
fantastyczny material na nadkola :)
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » sob lut 26, 2005 2:41 am

wiklos pisze:Poniewaz dwa kolejne samochody 4x4 kupowalem bo mi sie podobaly a dopiero potem okazywalo sie co sa warte stojac przed problemem zamiany - zakupu kolejnego zwracam sie z uprzejma prosba o opinie. Znalazlem takie modele:
http://ramon.gratka.pl/?o=tresc&id=25&i ... =&f_slowo=
i inne na tej samej stronie.
Czy mogli byscie uswiadomic dotychczasowego wielbiciela techniki amerykanskiej co to jest warte. Oczywiscie przez internet sie samochodu nie oceni ale ... mozna wiele poradzic np co do typu i ceny. Z gory dzieki.

udzeilil sie jakis czas temu na forum z taka jakas nieforemna geba :lol: i od tego czasu wszelki sluch po nim zaginal.....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości