Sprężyny dylemat
Moderator: Mroczny
wiadomo ze dobre sprezyny do landryny to tez 2k , ale jest wiekszy wybor . i mozna sobie dopasowac idealnie a poza tym... wsadzasz mechanika i pare innych szpejow wiec chyba nie powinienes sie bac rzezbyKrecik pisze:chyba przerabianie kielichów to już troche rzeźbą zaciąga...
i chyba cenowo nie wyjdzie dobrze, po zsumowaniu kosztów przeróbki i zakupu było nie było nowych sprężyn...

- kmachacz
-
- Posty: 932
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
- Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
- Kontaktowanie:
Różnica 350 PLN, Jak może ktoś kupić bezpośrednio to 400. Może można negocjować cuś jeszcze, ale ja to robilem pśrednio więc i tak wyszlo ciut taniej na przesylce. A podobno wielkie róznicy, zauważalnej nie ma. Pożyjemy zobaczymy.pol pisze:duzo tansze niz ORC?kmachacz pisze:Padła decyzja i kupuję Triale!!
Na pewno ORC to ORC. Z czegoś ta cena się bierze i z calą pewnością nie tylko z marki, zresztą same sprężyny produkuje Eibach. Ja próbowalem skontaktować się z ORC bezpośrednio ale nie odpisywali na moje maile. U nich wychodzi przy obecnym kursie jakieś 2700. Także ciut taniej niż u nas. Ale trzeba mieć znowu kogoś aby przywiózl lub kurier (nie rozpoznalem kosztów przesylki). Także padla decyzja na Triala.
- kmachacz
-
- Posty: 932
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
- Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
- Kontaktowanie:
Mercedesa nie trzeba tuningowacDrako pisze:wiadomo ze dobre sprezyny do landryny to tez 2k , ale jest wiekszy wybor . i mozna sobie dopasowac idealnie a poza tym... wsadzasz mechanika i pare innych szpejow wiec chyba nie powinienes sie bac rzezbyKrecik pisze:chyba przerabianie kielichów to już troche rzeźbą zaciąga...
i chyba cenowo nie wyjdzie dobrze, po zsumowaniu kosztów przeróbki i zakupu było nie było nowych sprężyn...bo napewno jest to mniejsza rzezba . chyba ja tak u siebie zrobie, bo np jak dobrac odpowiedniego eiibaha , nikt ci nie da np. 5kl zebys dopasowal.ehhh brak czesci " tuningowych " jest nawiekszym problemem mercedesa G

jak możesz to zmierz grubość druta i wysokość luźno stojącej sprężynki, oraz ilość zwojówkmachacz pisze:Są w domku, piękne, niebieskie, ciężkie jak diabli, żona pytala co za cholerstwo sprowadzilem, że się nie da tego ponieść. Są naprawdę piękne!!
przodu i tyłu

No i pochwal sie skolko wyszło
Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
- kmachacz
-
- Posty: 932
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
- Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
- Kontaktowanie:
Krzysiu podaję dane:Krecik pisze:jak możesz to zmierz grubość druta i wysokość luźno stojącej sprężynki, oraz ilość zwojówkmachacz pisze:Są w domku, piękne, niebieskie, ciężkie jak diabli, żona pytala co za cholerstwo sprowadzilem, że się nie da tego ponieść. Są naprawdę piękne!!
przodu i tyłu
No i pochwal sie skolko wyszło
Tył: Przód:
grubość druta: 2,0 cm 1,5 cm (podane z odczytu suwmiarki)
liczba zwojów: 9 i 11 (wszystkich)
wysokość luźnej: 42 cm 54 cm
Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku!!!
sprezyny
własnie zamówiłem sobie spręzyny po 250 dłuższe o 40 mm w MZJ z poznania.., podobno chłopaki na tym smigają i opinia jest ze nie ma co przepłacac. Mam pytanko do znawców, czy jest sens od razu zmieniać amorki z fabrycznych ?
I na jakie...? Monroe, sachs kayaba, czy jedyny sluszny wybor bilstein?
a i jeszcze pytnako czy BFG 255/85/16 wejdą na wcisk do 461 bez liftu
??
I na jakie...? Monroe, sachs kayaba, czy jedyny sluszny wybor bilstein?
a i jeszcze pytnako czy BFG 255/85/16 wejdą na wcisk do 461 bez liftu

- kmachacz
-
- Posty: 932
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
- Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
- Kontaktowanie:
No to się zaczęło. Sprężyny z kartonów idą na swoje miejsce przeznaczenia, czyli do samochodu. Przy niewielkim współudziale własnym, aby się uczyć. I wynika na razie taki. Po założeniu na przód dzwigło go od stanu, który miał 15-letni samochód o 10 cm. Było troszkę problemów z ich wsadzeniem bo i tak podobno były ciut dłuższe niż powinny. Jutro będzie tył
Jest dobrze




Re: sprezyny
ja wsadzilem gabriele , jedynym kryterium byla kasa.architeo pisze:własnie zamówiłem sobie spręzyny po 250 dłuższe o 40 mm w MZJ z poznania.., podobno chłopaki na tym smigają i opinia jest ze nie ma co przepłacac. Mam pytanko do znawców, czy jest sens od razu zmieniać amorki z fabrycznych ?
I na jakie...? Monroe, sachs kayaba, czy jedyny sluszny wybor bilstein?
a i jeszcze pytnako czy BFG 255/85/16 wejdą na wcisk do 461 bez liftu??
teraz chyba bym poczekal i dozbieral na bilstainy ( co mnie niedlugo czeka)
- kmachacz
-
- Posty: 932
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
- Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
- Kontaktowanie:
Re: sprezyny
Zobacz w ORC, nie jest źle cenowoDrako pisze:ja wsadzilem gabriele , jedynym kryterium byla kasa.architeo pisze:własnie zamówiłem sobie spręzyny po 250 dłuższe o 40 mm w MZJ z poznania.., podobno chłopaki na tym smigają i opinia jest ze nie ma co przepłacac. Mam pytanko do znawców, czy jest sens od razu zmieniać amorki z fabrycznych ?
I na jakie...? Monroe, sachs kayaba, czy jedyny sluszny wybor bilstein?
a i jeszcze pytnako czy BFG 255/85/16 wejdą na wcisk do 461 bez liftu??
teraz chyba bym poczekal i dozbieral na bilstainy ( co mnie niedlugo czeka)



- kmachacz
-
- Posty: 932
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
- Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
- Kontaktowanie:
No to jest wynik ostateczny. Sprężynki ORC to jednak miód. Samochód na drodze idzie świetnie (są założone też dystanse ORC po 6 cm na stronę). Ostatecznie dzwigło go o 7 cm przód i 10 cm tył. Ja jak głupi zastanawiałem się dlaczego on nie ma wykrzyży, a tył sprężyna lewa była popękana w dwóch miejscach, a prawa w jedny i jedno gniazdo było rozwalone właśnie przez tą walniętą sprężynę
Ale teraz jest miodzio 
Polecam wszystkim te sprężynki ORC


Polecam wszystkim te sprężynki ORC

No i amorki Bilstaina trzymaja niexle, jednak zakup pospringow to był chyba błąd, miały być twarde, a na zakrętach gienia kładzie sie jak pijana....
mam pytanie czy sprezynki orc trzymają auto w miare ?
Co praweda jest i zaleta, bardzo fajnie wybioera dziury i nie rzuca mi autem do góry..., ale, zawsze jakies ale.
Mam jeszcze pytnako, czy odsadzenie felg wystarzy aby auto miało spowrotem dobry skręt ? Teraz na dużych opnach (33 MT BFG) przy zakecie trze..., nie chce zakładać dystansów, bo podbno łozyska od razu lecą...
No i ostatnie pytanie, czy podniesie budy o 4-7 cm wymaga przeróbek ukłądu kierowniczego ?
mam pytanie czy sprezynki orc trzymają auto w miare ?
Co praweda jest i zaleta, bardzo fajnie wybioera dziury i nie rzuca mi autem do góry..., ale, zawsze jakies ale.
Mam jeszcze pytnako, czy odsadzenie felg wystarzy aby auto miało spowrotem dobry skręt ? Teraz na dużych opnach (33 MT BFG) przy zakecie trze..., nie chce zakładać dystansów, bo podbno łozyska od razu lecą...
No i ostatnie pytanie, czy podniesie budy o 4-7 cm wymaga przeróbek ukłądu kierowniczego ?
normalny objaw na tych sprężynacharchiteo pisze:No i amorki Bilstaina trzymaja niexle, jednak zakup pospringow to był chyba błąd, miały być twarde, a na zakrętach gienia kładzie sie jak pijana....
trzymają lepiej od Pospringamam pytanie czy sprezynki orc trzymają auto w miare ?
to moze byc niebezpieczne, jak cie wybije i przelecisz za dalekoCo praweda jest i zaleta, bardzo fajnie wybioera dziury i nie rzuca mi autem do góry..., ale, zawsze jakies ale.

łożyska i tak lecą, koszt - 700zł/obie stronyMam jeszcze pytnako, czy odsadzenie felg wystarzy aby auto miało spowrotem dobry skręt ? Teraz na dużych opnach (33 MT BFG) przy zakecie trze..., nie chce zakładać dystansów, bo podbno łozyska od razu lecą...
ale trze ci o co ? o rure od budy, czy o wachacz. jesli o rure - to ją podetnij, jesli o wachacz no to dystans albo felga z innym odsadzeniem, efekt suma summarum bedzie zbliżony

teoretycznie nie powinno, tam jest drążek z wieloklinem i dwoma krzyżakami, który w oryginale pracuje PRAWIE prosto.No i ostatnie pytanie, czy podniesie budy o 4-7 cm wymaga przeróbek ukłądu kierowniczego ?
Natomiast przy skrzyni i reduktorze bedziesz miał do przedłużenia sterowanie bo sie w podłoge chowa.
Poza tym pamietaj ze wtedy to juz na zakrętach zacznie sie losowania - położy sie już, czy za chwilke

Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość