Sprężyny dylemat

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » sob gru 17, 2005 7:38 pm

chyba przerabianie kielichów to już troche rzeźbą zaciąga...

i chyba cenowo nie wyjdzie dobrze, po zsumowaniu kosztów przeróbki i zakupu było nie było nowych sprężyn...
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » sob gru 17, 2005 11:54 pm

Krecik pisze:chyba przerabianie kielichów to już troche rzeźbą zaciąga...

i chyba cenowo nie wyjdzie dobrze, po zsumowaniu kosztów przeróbki i zakupu było nie było nowych sprężyn...
wiadomo ze dobre sprezyny do landryny to tez 2k , ale jest wiekszy wybor . i mozna sobie dopasowac idealnie a poza tym... wsadzasz mechanika i pare innych szpejow wiec chyba nie powinienes sie bac rzezby :)21 bo napewno jest to mniejsza rzezba . chyba ja tak u siebie zrobie, bo np jak dobrac odpowiedniego eiibaha , nikt ci nie da np. 5kl zebys dopasowal.ehhh brak czesci " tuningowych " jest nawiekszym problemem mercedesa G

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » ndz gru 18, 2005 10:36 am

pol pisze:
kmachacz pisze:Padła decyzja i kupuję Triale!!
duzo tansze niz ORC?
Różnica 350 PLN, Jak może ktoś kupić bezpośrednio to 400. Może można negocjować cuś jeszcze, ale ja to robilem pśrednio więc i tak wyszlo ciut taniej na przesylce. A podobno wielkie róznicy, zauważalnej nie ma. Pożyjemy zobaczymy.
Na pewno ORC to ORC. Z czegoś ta cena się bierze i z calą pewnością nie tylko z marki, zresztą same sprężyny produkuje Eibach. Ja próbowalem skontaktować się z ORC bezpośrednio ale nie odpisywali na moje maile. U nich wychodzi przy obecnym kursie jakieś 2700. Także ciut taniej niż u nas. Ale trzeba mieć znowu kogoś aby przywiózl lub kurier (nie rozpoznalem kosztów przesylki). Także padla decyzja na Triala.

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » ndz gru 18, 2005 10:37 am

Drako pisze:
Krecik pisze:chyba przerabianie kielichów to już troche rzeźbą zaciąga...

i chyba cenowo nie wyjdzie dobrze, po zsumowaniu kosztów przeróbki i zakupu było nie było nowych sprężyn...
wiadomo ze dobre sprezyny do landryny to tez 2k , ale jest wiekszy wybor . i mozna sobie dopasowac idealnie a poza tym... wsadzasz mechanika i pare innych szpejow wiec chyba nie powinienes sie bac rzezby :)21 bo napewno jest to mniejsza rzezba . chyba ja tak u siebie zrobie, bo np jak dobrac odpowiedniego eiibaha , nikt ci nie da np. 5kl zebys dopasowal.ehhh brak czesci " tuningowych " jest nawiekszym problemem mercedesa G
Mercedesa nie trzeba tuningowac :)21

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » pn gru 19, 2005 9:09 pm

Heeee! Będzie chyba ORC 8) . Jak zakończe z sukcesem transakcję to się pochwalę !! :)2

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » czw gru 22, 2005 9:49 pm

Są w domku, piękne, niebieskie 8), ciężkie jak diabli, żona pytala co za cholerstwo sprowadzilem, że się nie da tego ponieść. Są naprawdę piękne!! :D

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » czw gru 22, 2005 9:53 pm

kmachacz pisze:S± w domku, piêkne, niebieskie 8), ciê¿kie jak diabli, ¿ona pytala co za cholerstwo sprowadzilem, ¿e siê nie da tego ponie¶æ. S± naprawdê piêkne!! :D
skad brales wkoncu?
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » czw gru 22, 2005 10:05 pm

kmachacz pisze:Są w domku, piękne, niebieskie 8), ciężkie jak diabli, żona pytala co za cholerstwo sprowadzilem, że się nie da tego ponieść. Są naprawdę piękne!! :D
jak możesz to zmierz grubość druta i wysokość luźno stojącej sprężynki, oraz ilość zwojów

przodu i tyłu :)

No i pochwal sie skolko wyszło
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » śr gru 28, 2005 10:52 am

Krecik pisze:
kmachacz pisze:Są w domku, piękne, niebieskie 8), ciężkie jak diabli, żona pytala co za cholerstwo sprowadzilem, że się nie da tego ponieść. Są naprawdę piękne!! :D
jak możesz to zmierz grubość druta i wysokość luźno stojącej sprężynki, oraz ilość zwojów

przodu i tyłu :)

No i pochwal sie skolko wyszło
Krzysiu podaję dane:
Tył: Przód:
grubość druta: 2,0 cm 1,5 cm (podane z odczytu suwmiarki)
liczba zwojów: 9 i 11 (wszystkich)
wysokość luźnej: 42 cm 54 cm

Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku!!!

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz sty 15, 2006 3:11 pm

teraz trzeba dobrac ktora sprezyna np. ome spelnia takie kryteria i sciagnac ze stanow ( tam sprezyna ome to ok od 50 do 80 usd szt)

:)21

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz sty 15, 2006 3:37 pm

udalo sie komus znalesc na jakis stronach www w stanach znalesc jakies springi do G ? jest duzo obnizajacych do amg i temu podobnych.

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » ndz sty 15, 2006 4:26 pm

Tam każdy niestety chce obniżyć G założyć 22' na nisko profilowych i śmigają. My to jednak jacyś dziwni jesteśmy, nie wiedzieć czemu chcemy podnosić !! :lol:

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz sty 15, 2006 4:40 pm

ja nawet nie chce duzo podnosic- max 2'', ale chcialbym miec auto a nie traktor :)21

Awatar użytkownika
architeo
Posty: 343
Rejestracja: śr sty 18, 2006 9:54 am
Lokalizacja: kraków

sprezyny

Post autor: architeo » pn sty 30, 2006 9:53 am

własnie zamówiłem sobie spręzyny po 250 dłuższe o 40 mm w MZJ z poznania.., podobno chłopaki na tym smigają i opinia jest ze nie ma co przepłacac. Mam pytanko do znawców, czy jest sens od razu zmieniać amorki z fabrycznych ?
I na jakie...? Monroe, sachs kayaba, czy jedyny sluszny wybor bilstein?
a i jeszcze pytnako czy BFG 255/85/16 wejdą na wcisk do 461 bez liftu ????

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » śr mar 01, 2006 9:18 pm

No to się zaczęło. Sprężyny z kartonów idą na swoje miejsce przeznaczenia, czyli do samochodu. Przy niewielkim współudziale własnym, aby się uczyć. I wynika na razie taki. Po założeniu na przód dzwigło go od stanu, który miał 15-letni samochód o 10 cm. Było troszkę problemów z ich wsadzeniem bo i tak podobno były ciut dłuższe niż powinny. Jutro będzie tył !! Jest dobrze !! :)2

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: sprezyny

Post autor: Drako » śr mar 01, 2006 9:22 pm

architeo pisze:własnie zamówiłem sobie spręzyny po 250 dłuższe o 40 mm w MZJ z poznania.., podobno chłopaki na tym smigają i opinia jest ze nie ma co przepłacac. Mam pytanko do znawców, czy jest sens od razu zmieniać amorki z fabrycznych ?
I na jakie...? Monroe, sachs kayaba, czy jedyny sluszny wybor bilstein?
a i jeszcze pytnako czy BFG 255/85/16 wejdą na wcisk do 461 bez liftu ????
ja wsadzilem gabriele , jedynym kryterium byla kasa.
teraz chyba bym poczekal i dozbieral na bilstainy ( co mnie niedlugo czeka)

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Re: sprezyny

Post autor: kmachacz » śr mar 01, 2006 9:28 pm

Drako pisze:
architeo pisze:własnie zamówiłem sobie spręzyny po 250 dłuższe o 40 mm w MZJ z poznania.., podobno chłopaki na tym smigają i opinia jest ze nie ma co przepłacac. Mam pytanko do znawców, czy jest sens od razu zmieniać amorki z fabrycznych ?
I na jakie...? Monroe, sachs kayaba, czy jedyny sluszny wybor bilstein?
a i jeszcze pytnako czy BFG 255/85/16 wejdą na wcisk do 461 bez liftu ????
ja wsadzilem gabriele , jedynym kryterium byla kasa.
teraz chyba bym poczekal i dozbieral na bilstainy ( co mnie niedlugo czeka)
Zobacz w ORC, nie jest źle cenowo !! A rozwiązania dostaw mają super !! Ja właśnie jak będę gotowy do następnego wydatku kupię Bilstainy !!

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » ndz mar 05, 2006 9:03 pm

No to jest wynik ostateczny. Sprężynki ORC to jednak miód. Samochód na drodze idzie świetnie (są założone też dystanse ORC po 6 cm na stronę). Ostatecznie dzwigło go o 7 cm przód i 10 cm tył. Ja jak głupi zastanawiałem się dlaczego on nie ma wykrzyży, a tył sprężyna lewa była popękana w dwóch miejscach, a prawa w jedny i jedno gniazdo było rozwalone właśnie przez tą walniętą sprężynę !! Ale teraz jest miodzio !!
Polecam wszystkim te sprężynki ORC !!

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » czw mar 23, 2006 7:54 pm

Mam pytanie, ważne !! Pomocy !!
Czy ma znaczenie założenie sprężyn co do tego gdzie jest góra, a gdzie dół ?? Bo są założone odwrotnie, a przesłanką było to aby sie w nich nie zbierało błoto bo w części progresywnej zwoje są żadziej !! Choć wcałe tak nie prosiłem i nie wiem czy teraz kazać to zmienić !! :cry:

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » czw mar 23, 2006 9:44 pm

WYDAJE MI SIE!!

że jeśli zapięła sie w zamki na górze i na dole to nie powinno byc problemu którą stroną są w pionie.
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » pt mar 24, 2006 9:17 am

Krecik pisze:WYDAJE MI SIE!!

że jeśli zapięła sie w zamki na górze i na dole to nie powinno byc problemu którą stroną są w pionie.
Siedzi dobrze, bez najmniejszego problemu !! I siedzi mocno bo podskoki przetrzymała ;). No ale, gdyby to nie miało znaczenia, to określali by gdzie góra, gdzie dół ??

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pt mar 24, 2006 9:28 am

Pewnie kwestia tej ich progresywności i tego która strona będzie 'intensywniej' pracować
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
architeo
Posty: 343
Rejestracja: śr sty 18, 2006 9:54 am
Lokalizacja: kraków

Post autor: architeo » sob mar 25, 2006 12:24 pm

No i amorki Bilstaina trzymaja niexle, jednak zakup pospringow to był chyba błąd, miały być twarde, a na zakrętach gienia kładzie sie jak pijana....
mam pytanie czy sprezynki orc trzymają auto w miare ?
Co praweda jest i zaleta, bardzo fajnie wybioera dziury i nie rzuca mi autem do góry..., ale, zawsze jakies ale.
Mam jeszcze pytnako, czy odsadzenie felg wystarzy aby auto miało spowrotem dobry skręt ? Teraz na dużych opnach (33 MT BFG) przy zakecie trze..., nie chce zakładać dystansów, bo podbno łozyska od razu lecą...
No i ostatnie pytanie, czy podniesie budy o 4-7 cm wymaga przeróbek ukłądu kierowniczego ?

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » sob mar 25, 2006 8:41 pm

architeo pisze:No i amorki Bilstaina trzymaja niexle, jednak zakup pospringow to był chyba błąd, miały być twarde, a na zakrętach gienia kładzie sie jak pijana....
normalny objaw na tych sprężynach
mam pytanie czy sprezynki orc trzymają auto w miare ?
trzymają lepiej od Pospringa
Co praweda jest i zaleta, bardzo fajnie wybioera dziury i nie rzuca mi autem do góry..., ale, zawsze jakies ale.
to moze byc niebezpieczne, jak cie wybije i przelecisz za daleko :)
Mam jeszcze pytnako, czy odsadzenie felg wystarzy aby auto miało spowrotem dobry skręt ? Teraz na dużych opnach (33 MT BFG) przy zakecie trze..., nie chce zakładać dystansów, bo podbno łozyska od razu lecą...
łożyska i tak lecą, koszt - 700zł/obie strony

ale trze ci o co ? o rure od budy, czy o wachacz. jesli o rure - to ją podetnij, jesli o wachacz no to dystans albo felga z innym odsadzeniem, efekt suma summarum bedzie zbliżony :)
No i ostatnie pytanie, czy podniesie budy o 4-7 cm wymaga przeróbek ukłądu kierowniczego ?
teoretycznie nie powinno, tam jest drążek z wieloklinem i dwoma krzyżakami, który w oryginale pracuje PRAWIE prosto.

Natomiast przy skrzyni i reduktorze bedziesz miał do przedłużenia sterowanie bo sie w podłoge chowa.

Poza tym pamietaj ze wtedy to juz na zakrętach zacznie sie losowania - położy sie już, czy za chwilke :)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » sob mar 25, 2006 9:08 pm

ja kupilem lozyska SKF i komplet na przod oscylowal w kwocie okolo 200zl
Gelenda Cabrio 300TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość