Jak dla mnie to rama w terenie nie musi pracować , wystarczy żeby była odpowiednio sztywna ,a od pracy jest zawieszenie , dlatego swoja skróciłem w pewnych miejscach z ceownika trzeba było zrobić profil zamkniety , zawias oczywiście kompletnie przerobiony , fabryczny był za twardy i za mały skok , na efekty i jazdy w terenie niestety jeszcze trzeba bedzie trochę poczekac ,Twardy pisze:Największy błąd o jakim słyszałem.Mih pisze:przeciez to unimog na ktorego nalozono budke geli
Zabudowa ramy unimoga, aby prawidłowo pracowała rama, musi być trzy punktowa. To auto groźnie wygląda.... i tyle
takiego mietka jeszcze nie widziałem
Moderator: Mroczny
Re: takiego mietka jeszcze nie widziałem
dlatego do sztywnej ramy dopasowuje sie w miare miękko pracujące zawieszenie , oczywiście bez przesadyzmu , w pracy orginalnego zawieszenia unimoga znacznie pomaga rama , skok zawieszenia jest niewielki ( nie mylić z wykrzyżem ) ze względu na konstrukcje zawieszenia , przy zbyt dużym oddaleniu przedniego mostu od ramy śróby mocujące wały koliduja z krzyżakami , niestety przetrenowałem to na własnej skórze , dlatego u siebie przerobiłem cały układ napędowy , skrzynia biegów została wypoziomowana , fabrycznie jest znacznie pochylona do tyłu co właśnie ogranicza prace przedniego mostu , wały i wahacze skrócone , rama skrócona z 5m do 3,6m , powinno to działać , ale jak bedzie to zobaczymy na wiosnę
ale nadal jest problem jak postawisz po skosie na dwóch muldach a dwa przeciwskośne koła będą sobie wisiały...
w wielu autach - nawet tych z ramą bywają wtedy problemy z otwieraniem/zamykaniem klap/drzwi, wiec raczej całość się wygina i pracuje
jak bedzie 100% sztywne i zespawane to w cholere pękać zacznie
ale, ja jestem inżynier od innych rzeczy, wiec sie nie znam na konstrukcjach ramowych
BTW. a jest jakiś pojazd fabryczny który ma 'całkowicie sztywną ramę' ?
w wielu autach - nawet tych z ramą bywają wtedy problemy z otwieraniem/zamykaniem klap/drzwi, wiec raczej całość się wygina i pracuje
jak bedzie 100% sztywne i zespawane to w cholere pękać zacznie

ale, ja jestem inżynier od innych rzeczy, wiec sie nie znam na konstrukcjach ramowych

BTW. a jest jakiś pojazd fabryczny który ma 'całkowicie sztywną ramę' ?
Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Re: takiego mietka jeszcze nie widziałem
no grześkowi to wogule nie robi ale to pewno przez ten spychacz z przoduTwardy pisze:Największy błąd o jakim słyszałem.Mih pisze:przeciez to unimog na ktorego nalozono budke geli
Zabudowa ramy unimoga, aby prawidłowo pracowała rama, musi być trzy punktowa. To auto groźnie wygląda.... i tyle

Każda konstrukcja w terenie musi pracować, inaczej się rozleci. Najlepiej tam gdzie nie ma połączeń spawanych, niech skręca materiał z którego jest wykonana.
Mamy teraz problem jak postawić XJ-ta na mostach parchola, żeby przebieg między remontami był większy niż dwa wyjazdy. W tej chwili waży niecałą tonę i była wizja, aby postawić to na sztywnej ramie z profili, ale wg mnie będzie pękać.
Mamy teraz problem jak postawić XJ-ta na mostach parchola, żeby przebieg między remontami był większy niż dwa wyjazdy. W tej chwili waży niecałą tonę i była wizja, aby postawić to na sztywnej ramie z profili, ale wg mnie będzie pękać.
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Wiadomo ze kazda rama musi troche pracowac. Ale z ta rama unimoga to nigdy w zyciu nie wpadl bym na glupsz pomysl jak ja pospawac w calosc. Skoro kilku czy kilkunastu inznierow myslalo nad tym ze ma to pracowac to tak ma byc i nie nalezy tego zmieniac.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Cicho bo sie wyda po co sie odzwasz.
to nie gaz jest.

WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
Tak tylko przemądrzały koleżko zauwaz że unimog waży przynajmniej mój 3700 kg masa własna , całkowita 5700 kg i do takich obciążeń był obliczony , natomiast ja zamierzam sie zmiescić w 2000 kg , poza tym długość ponad 5 m , skrócony do 3,6 m , nie wiem czy widziałeś ramę unimoga ale w miejscach mocowania np. silnika jest ona zamknięta , poza tym cała jest z ceownika , natomiast ja zamknąłem ja jeszcze w miejscu mocowania wyciągarek ,ok 200 kg wagi , bo akurat tam nie musi pracować ,na drugi raz czytaj dobrze postytiger pisze:Wiadomo ze kazda rama musi troche pracowac. Ale z ta rama unimoga to nigdy w zyciu nie wpadl bym na glupsz pomysl jak ja pospawac w calosc. Skoro kilku czy kilkunastu inznierow myslalo nad tym ze ma to pracowac to tak ma byc i nie nalezy tego zmieniac.
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
NIe bulwersuj sie tak. Ja nie zakladam odrazu ze to nie bedzie dzialalo bo duzo zalezy od zawieszenia.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
sorry ale ostatnio chyba jestem przepracowany i za bardzo bronię swojej konstrukcji , może za bardzo jestem przekonany ze to musi działać , a będzie tak jak powiedział Krecik , zobaczymy jak to sprawdzi sie w praniu , obawiam sie ze po połowie roku pracy i mnóstwie włożonych szelestów za bardzo będe chciał udowodnic ze to naprawde działa i spalę .tiger pisze:NIe bulwersuj sie tak. Ja nie zakladam odrazu ze to nie bedzie dzialalo bo duzo zalezy od zawieszenia.
Zależy co uważasz za sztywną , rama z profili zamkniętych , albo spawana z dwóch ceowników jest duzo bardziej sztywna niz z pojedynczego ceownika , dlatego rama z pojedynczego ceownika w miejscach zwiększonych obciązeń jest "zamykana " , w tym miejscu wtedy pracuje mniej niz rama otwarta , Mozna wiec uznac ze ramy zamkniete sa sztywne .Krecik pisze:czy jest jakiekolwiek auto ze sztywną ramą?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości