takiego mietka jeszcze nie widziałem

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: takiego mietka jeszcze nie widziałem

Post autor: anatol » sob lut 04, 2006 10:31 pm

Twardy pisze:
Mih pisze:przeciez to unimog na ktorego nalozono budke geli :wink:
Największy błąd o jakim słyszałem.
Zabudowa ramy unimoga, aby prawidłowo pracowała rama, musi być trzy punktowa. To auto groźnie wygląda.... i tyle :)3
Jak dla mnie to rama w terenie nie musi pracować , wystarczy żeby była odpowiednio sztywna ,a od pracy jest zawieszenie , dlatego swoja skróciłem w pewnych miejscach z ceownika trzeba było zrobić profil zamkniety , zawias oczywiście kompletnie przerobiony , fabryczny był za twardy i za mały skok , na efekty i jazdy w terenie niestety jeszcze trzeba bedzie trochę poczekac ,

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » sob lut 04, 2006 10:38 pm

a czy to po prostu na jakimś wykrzyżu wszystko nie pęknie ?

co sie dzieje jak metalowe elementy zamiast skręcić tak aby mogły pracować się zespawa to wiemy, wszystko po jakims czasie sie rozpada w drobny mak :(
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » sob lut 04, 2006 10:53 pm

dlatego do sztywnej ramy dopasowuje sie w miare miękko pracujące zawieszenie , oczywiście bez przesadyzmu , w pracy orginalnego zawieszenia unimoga znacznie pomaga rama , skok zawieszenia jest niewielki ( nie mylić z wykrzyżem ) ze względu na konstrukcje zawieszenia , przy zbyt dużym oddaleniu przedniego mostu od ramy śróby mocujące wały koliduja z krzyżakami , niestety przetrenowałem to na własnej skórze , dlatego u siebie przerobiłem cały układ napędowy , skrzynia biegów została wypoziomowana , fabrycznie jest znacznie pochylona do tyłu co właśnie ogranicza prace przedniego mostu , wały i wahacze skrócone , rama skrócona z 5m do 3,6m , powinno to działać , ale jak bedzie to zobaczymy na wiosnę

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » sob lut 04, 2006 10:59 pm

ale nadal jest problem jak postawisz po skosie na dwóch muldach a dwa przeciwskośne koła będą sobie wisiały...

w wielu autach - nawet tych z ramą bywają wtedy problemy z otwieraniem/zamykaniem klap/drzwi, wiec raczej całość się wygina i pracuje

jak bedzie 100% sztywne i zespawane to w cholere pękać zacznie :(

ale, ja jestem inżynier od innych rzeczy, wiec sie nie znam na konstrukcjach ramowych :)

BTW. a jest jakiś pojazd fabryczny który ma 'całkowicie sztywną ramę' ?
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Re: takiego mietka jeszcze nie widziałem

Post autor: leszek » ndz lut 05, 2006 11:58 am

Twardy pisze:
Mih pisze:przeciez to unimog na ktorego nalozono budke geli :wink:
Największy błąd o jakim słyszałem.
Zabudowa ramy unimoga, aby prawidłowo pracowała rama, musi być trzy punktowa. To auto groźnie wygląda.... i tyle :)3
no grześkowi to wogule nie robi ale to pewno przez ten spychacz z przodu :)21

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz lut 05, 2006 12:57 pm

a prawda jest to ze zbudowali to auto nie na ramie z unimoga tylko na pocietej ramie z pszczolki ?

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » ndz lut 05, 2006 5:47 pm

Drako pisze:a prawda jest to ze zbudowali to auto nie na ramie z unimoga tylko na pocietej ramie z pszczolki ?
Pszczółka czyli jak dobrze rozumiem krótki autobusik na podwoziu stara , do niedawna bardzo popularny jako ciężarówka do wożenia wazyw na giełdę , przynajmniej u nas na południu .

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz lut 05, 2006 5:53 pm

ktos mi mowil ze jest to na skroceonej ramie z stara 66 czyli wlasnie pszczolki

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » ndz lut 05, 2006 6:18 pm

660
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » pn lut 06, 2006 10:27 am

Każda konstrukcja w terenie musi pracować, inaczej się rozleci. Najlepiej tam gdzie nie ma połączeń spawanych, niech skręca materiał z którego jest wykonana.
Mamy teraz problem jak postawić XJ-ta na mostach parchola, żeby przebieg między remontami był większy niż dwa wyjazdy. W tej chwili waży niecałą tonę i była wizja, aby postawić to na sztywnej ramie z profili, ale wg mnie będzie pękać.
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn lut 06, 2006 6:14 pm

Wiadomo ze kazda rama musi troche pracowac. Ale z ta rama unimoga to nigdy w zyciu nie wpadl bym na glupsz pomysl jak ja pospawac w calosc. Skoro kilku czy kilkunastu inznierow myslalo nad tym ze ma to pracowac to tak ma byc i nie nalezy tego zmieniac.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » pn lut 06, 2006 6:58 pm

tiger pisze:Skoro kilku czy kilkunastu inznierow myslalo nad tym ze ma to pracowac to tak ma byc i nie nalezy tego zmieniac.
..i napisał to człowiek który sprężyny do gaza zamontował :)21 :wink:
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn lut 06, 2006 7:15 pm

Cicho bo sie wyda po co sie odzwasz. :D to nie gaz jest.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » pn lut 06, 2006 8:25 pm

tiger pisze:Wiadomo ze kazda rama musi troche pracowac. Ale z ta rama unimoga to nigdy w zyciu nie wpadl bym na glupsz pomysl jak ja pospawac w calosc. Skoro kilku czy kilkunastu inznierow myslalo nad tym ze ma to pracowac to tak ma byc i nie nalezy tego zmieniac.
Tak tylko przemądrzały koleżko zauwaz że unimog waży przynajmniej mój 3700 kg masa własna , całkowita 5700 kg i do takich obciążeń był obliczony , natomiast ja zamierzam sie zmiescić w 2000 kg , poza tym długość ponad 5 m , skrócony do 3,6 m , nie wiem czy widziałeś ramę unimoga ale w miejscach mocowania np. silnika jest ona zamknięta , poza tym cała jest z ceownika , natomiast ja zamknąłem ja jeszcze w miejscu mocowania wyciągarek ,ok 200 kg wagi , bo akurat tam nie musi pracować ,na drugi raz czytaj dobrze posty

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn lut 06, 2006 9:25 pm

NIe bulwersuj sie tak. Ja nie zakladam odrazu ze to nie bedzie dzialalo bo duzo zalezy od zawieszenia.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn lut 06, 2006 9:42 pm

anatol, dwie tony to całkiem sporo :(

ale, zobaczymy w praniu jak sie twoja konstrukcja sprawdzi :)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » pn lut 06, 2006 11:02 pm

Krecik pisze:anatol, dwie tony to całkiem sporo :(

ale, zobaczymy w praniu jak sie twoja konstrukcja sprawdzi :)
Więcej odchudzić nie bardzo sie da same winche to ok 200 kg , nie mówiąc o kierowcy 108 kg , ale jak skończe to zaczne sie odchudzac .

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn lut 06, 2006 11:05 pm

czy jest jakiekolwiek auto ze sztywną ramą ???
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » pn lut 06, 2006 11:08 pm

tiger pisze:NIe bulwersuj sie tak. Ja nie zakladam odrazu ze to nie bedzie dzialalo bo duzo zalezy od zawieszenia.
sorry ale ostatnio chyba jestem przepracowany i za bardzo bronię swojej konstrukcji , może za bardzo jestem przekonany ze to musi działać , a będzie tak jak powiedział Krecik , zobaczymy jak to sprawdzi sie w praniu , obawiam sie ze po połowie roku pracy i mnóstwie włożonych szelestów za bardzo będe chciał udowodnic ze to naprawde działa i spalę .

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » pn lut 06, 2006 11:16 pm

Krecik pisze:czy jest jakiekolwiek auto ze sztywną ramą ???
Zależy co uważasz za sztywną , rama z profili zamkniętych , albo spawana z dwóch ceowników jest duzo bardziej sztywna niz z pojedynczego ceownika , dlatego rama z pojedynczego ceownika w miejscach zwiększonych obciązeń jest "zamykana " , w tym miejscu wtedy pracuje mniej niz rama otwarta , Mozna wiec uznac ze ramy zamkniete sa sztywne .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości