Silnik 2.8 144kw -> 211PS ???? co to za silnik?

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » pt paź 17, 2003 9:19 am

A... to lakieru na blachę nie mogłeś zgrać z ramą prze 4 sezony? :)21
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt paź 17, 2003 9:24 am

wrrrrrrr.... :wink:

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » pt paź 17, 2003 9:26 am

ty wrrrr. widzimy się dziś lub jutro?
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt paź 17, 2003 9:27 am

Dobra, zakładając że to silnik z K-jetronic, pono taki sam jak w S-klasse, tylko w G są poprzycinane z mocą a ten niby jest "original" S. To jakiś spis modeli ktoś posiada?

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt paź 17, 2003 9:41 am

k - nie ke ?
co chcesz wiedzieć ? mam książke serwisową tego motoru i jego skrzyń...
były dwie wersje 177 i 185 PS

Awatar użytkownika
El Modzello
Posty: 379
Rejestracja: czw mar 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: El Modzello » pt paź 17, 2003 10:10 am

Tommi pisze:Skad ja to znam... :lol:

Zrobilem ale jeden dobry krok - temu najwiekszemu, co zawsze sie o wszystko skarzy raz pomoglem - no i spoko mam... :lol: Wrogow trza po swojej stronie miec 8)

...
Trza było klasycznie po słowiańsku w ryja szpadlem zapakować anie w jakieś tam pomoce sie bawić...
:)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
budarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt sty 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: budarek » pt paź 17, 2003 12:20 pm

banan pisze:ten motor miał 177 lub 185 PS na szprycy a 156 na gaźniku...w G szpryca była zdławiona do 150 i do 156 PS
IMHO to wcale nie takie proste... 2,8 z dwoma wałkami rozrządu mialy gaźnik, wtrysk KE-Jetronic lub K-Jetronic do tego jeszcze sam w garażu mam ze trzy różne kolektory ssące do K-Jetronic'a, którymi regulowało się charakterystykę silnika. Biorąc pod uwagę te informacje i to, że istniało bardzo dużo mnóstwo różnych zestawów rasujących (brabusów i innych takich) kombinacji moc/moment jest naprawde duuuużo.
W związku z powyższym, szkoda czasu na myślenie czy motor ma 150, czy 200 koni - ma dość. Z tym tylko, że jeśli modyfikacja polegała na założeniu innego kolektora to zasada jest prosta - dodajemy moc, zabieramy moment i na odwrót, a w terenówce moment troche bardziej jest przydatny.
Jako użytkownik takiego silnika mogę z czystym sumieniam powiedzieć, że niewiele jest silników tak odpornych na złe traktowanie, a zarazem o tak przyjemnych osiągach.
Pominę milczeniem fakt, że nie obił mi się o oczy silnik 2,8 z dwoma wałkami rozrządu i 24V, ale to nie znaczy, że takich nie ma...
Jak Fenix z popiołów...
BuDarek

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt paź 17, 2003 12:32 pm

no niecałkiem...2.8 12V na dwóch wałkach były :
gaźnik
k-jetronic
l-jetronic - z elektrycznymi wtryskiwaczami i komputerem...

z ke nie było...

2.8 24V były po '90 z ke i całkiem elektronicznym, baza silnika - W124 300 E 12V....

co do osiągów 2.8 i odporności na głupote to prawda...są cudowne...i zajebiście krzyczą tak przy 7000 rpm :)21

Awatar użytkownika
budarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt sty 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: budarek » pt paź 17, 2003 1:59 pm

banan pisze:no niecałkiem...2.8 12V na dwóch wałkach były :

l-jetronic - z elektrycznymi wtryskiwaczami i komputerem...

z ke nie było...
...i zajebiście krzyczą tak przy 7000 rpm :)21
sorry... może być, że l w kazdym bądz razie wtryski były sterowane elektrycznie :)
A jak pięknie ryczą przy 8000 - 8500 :-)))
Jak Fenix z popiołów...
BuDarek

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt paź 17, 2003 2:08 pm

no...tego...właśnie...pięknie :)21

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: niedz » śr paź 22, 2003 1:37 pm

zapodaj nr tego motoru to wszystko bedzie czarne na bialym
ex MB 300GD

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr paź 22, 2003 3:04 pm

już wiadomo...to zwykły 6 rząd, 2 wałki, 12V 177PS lub 185PS...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości