elektryka- Pilne!

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » pt lis 24, 2006 3:01 pm

Jakie to dziwne, że auto kolegi akurat pod bramą mojego garażu gubi olej ( :)11 ) i prąd. Prąd akurat nie wsiąka w wypielęgnowaną kostkę :-? . Ogrodnik się załamał, stara oliwa z diesla jest chyba niemożliwa do wymycia. Kolega Sz. to albo naprawdę pechowiec albo albo , niestety zwykły naciągacz. Radzę uważać, podobno jest to jego stara metoda...

Awatar użytkownika
jaccard
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: ndz wrz 07, 2003 10:17 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: jaccard » pt lis 24, 2006 8:52 pm

jak to!
przecież Szafirka auto nie ma prawa się psuć. :lol: po tym co dla niego zrobił...
sa jakieś granice przyzwoitości
Wrrrocław... Też ma punkt G.....

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » sob lis 25, 2006 11:14 pm

Toż to po prostu niewdzięczna zdzira.

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt lis 28, 2006 8:32 pm

Pany, ktos mógłby mi powiedzieć co to jest:

przestały mi robić dwie kontrolki
olej
ręczny


żaróweczki sprawdzone, działają wszystkie, wiec to nie to...

patrze w schemat:
27 - olej
28 - ręczny


na początku olejem sie zajmijmy, kebelek pocina z czujniczka 14, a z drugiej strony... no wlasnie, co to jest to cos z drugiej strony ? Pudełko 47, pozycja 15, z opisu wynika ze to Kombi-Schalter, ale co to znaczy i gdzie tego szukać ? Do tej samej nóżki przypięte Schaltkasten, też nie wiem co to jest :-( Pewnie okaze sie ze trafiony jest czujnik, ale wolałbym mieć pewność :-)

A teraz ręczny - nie włącza sie ani na zaciągnięcie ręcznego, ani na wyciągnięcie czujniczka poziomu płynu w zbiorniczku. Czyli - 28 ma połączenie z 15 - zbiorniczek, oraz 58 - ręczny, i to wchodzi na jedną nóżke, z drugiej strony wyglada ze jest tylko masa. To dlaczego do cholerci nie robi ??? Którędy te kable idą z kontrolki ? Jest gdzies jakas kostka ??? Moze wspólna z olejem ? Bo bezpiecznika nie widze :-(
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Post autor: Błażej » wt lis 28, 2006 9:03 pm

Jeśli z czujnika ciśnienia oleju i zaciągniętego hamulca wychodzą po jednym przewodzie, to znaczy, że zwierają one do masy. Kontrola działania czujnika polega na odczepieniu przewodu od czujnika i dotknięcia nim do masy pojazdu. Z drugiej strony żarówki powinno pojawić się napięcie po stacyjce. Ten "kombi schalter", to jakiś "kombi wyłącznik - przełącznik" i pewnie realizuje on funkcje załączania prądu na poszczególne obwody, by nie obciążać stacyjki.
PS. A same żarówki sprawdziłeś?

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt lis 28, 2006 9:07 pm

Prosiłbym o pomoc osoby ktore uważnie przeczytaly co napisałem wcześniej :-)

Od zgadywania to ja tu jestem ;D
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » wt lis 28, 2006 9:37 pm

Krecik pisze:
żaróweczki sprawdzone, działają wszystkie, wiec to nie to...
Ja wiem, że to nie jest meritum sprawy, ale weż i wypieprz stare żarówki.
Każda Gela strasznie trzęsie, i zwykłe żarówki dostają szybciej kopa i czasami nie widać że przepalona.
Mozesz spróbować wstawić LED-y (są wieczne) ale nie będzie działał dimmer (jak masz)

Ale w tym przypadku musi byc coś jeszcze
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt lis 28, 2006 9:39 pm

Trout pisze:
Krecik pisze:
żaróweczki sprawdzone, działają wszystkie, wiec to nie to...
Ja wiem, że to nie jest meritum sprawy, ale weż i wypieprz stare żarówki.
Każda Gela strasznie trzęsie, i zwykłe żarówki dostają szybciej kopa i czasami nie widać że przepalona.
Mozesz spróbować wstawić LED-y (są wieczne) ale nie będzie działał dimmer (jak masz)

Ale w tym przypadku musi byc coś jeszcze
Zamieniłem zaroweczki z innymi kontrolkami i wszystkie działają

nie pracują tylko w tych dwóch konkretnych miejscach.
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

Post autor: sebalodz » wt lis 28, 2006 10:15 pm

KrzySIU - Ty pewnie wiesz o co chodzi :)2
tylko probujesz nas zmusic do myslenia :)2

No dobra powiedz co to było :lol: :lol: :lol:
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt lis 28, 2006 11:35 pm

Jeszcze nie wiem,
nadal nie działa...
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » śr lis 29, 2006 6:09 pm

Wpadnij /Tak jak obiecywałeś/ oddaj śrubki i inne szpeje i na próbę możemy wrzucić inny zegar . Czujnik też gdzieś leży.

TNT
 
 
Posty: 216
Rejestracja: pn maja 08, 2006 9:07 pm
Lokalizacja: Legnica/Wrocław

Post autor: TNT » śr lis 29, 2006 6:47 pm

Trout pisze:
Krecik pisze:
żaróweczki sprawdzone, działają wszystkie, wiec to nie to...
Ja wiem, że to nie jest meritum sprawy, ale weż i wypieprz stare żarówki.
Każda Gela strasznie trzęsie, i zwykłe żarówki dostają szybciej kopa i czasami nie widać że przepalona.
Mozesz spróbować wstawić LED-y (są wieczne) ale nie będzie działał dimmer (jak masz)

Ale w tym przypadku musi byc coś jeszcze
wrzuciłem 2 ledy do deski i jest lipa... kupiłem białe ledy i teraz czerwone świecą mi na pomarańcz, a pomarańcz na zółto ... za jasne są ledy. Żaróweczki lepsza sprawa :) a co do ledów to nie są wieczne :wink: mają ok 5000 h :roll:
W463 300GD; W126 560SE

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » śr lis 29, 2006 8:54 pm

TNT pisze: wrzuciłem 2 ledy do deski i jest lipa... kupiłem białe ledy i teraz czerwone świecą mi na pomarańcz, a pomarańcz na zółto ... za jasne są ledy. Żaróweczki lepsza sprawa :) a co do ledów to nie są wieczne :wink: mają ok 5000 h :roll:
To wstaw sobie LED-y niebieskie nie są takie jasne.
Jeśli masz kłopoty z napięciem (za wysokie) to nie ma ono szczególnie wpływu na zwykłe żarówki, ale LED zamiast 100 000 h będzie właśnie palił tylko 5 000 h.
Albo masz słabo "wyprostowane" napięcie (pulsacja) wtedy też LED padnie szybko

W sumie przy tych prostych żarówkach (typu tablica, boczne kierunki) nie wiele tracisz czytaj kilka złotych- a komfort zwiększa się znacznie. Nie powinny się przepalać ani co ważne ciemnieć przez całe życie auta.

Pozdro
Trout
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » śr lis 29, 2006 9:14 pm

arek.d pisze:Wpadnij /Tak jak obiecywałeś/ oddaj śrubki i inne szpeje i na próbę możemy wrzucić inny zegar . Czujnik też gdzieś leży.
\

A dzwoniłem :P
Po niedzieli przyjade :-)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » śr lis 29, 2006 9:16 pm

A po której niedzieli ?

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » śr lis 29, 2006 9:17 pm

Trafne pytanie...

Bardzo trafne....
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

TNT
 
 
Posty: 216
Rejestracja: pn maja 08, 2006 9:07 pm
Lokalizacja: Legnica/Wrocław

Post autor: TNT » śr lis 29, 2006 9:56 pm

Trout pisze:
To wstaw sobie LED-y niebieskie nie są takie jasne.

Trout
a nie próbowałem ... :) a widzieliście żarówkę led na 230 V ?? ja mam taką ... daje jasne światło ale nic nie oświetla ... może być jako pozoracja w domu - bo w sumie ona prawie nic prądu nie ciągnie 8)
W463 300GD; W126 560SE

TNT
 
 
Posty: 216
Rejestracja: pn maja 08, 2006 9:07 pm
Lokalizacja: Legnica/Wrocław

Post autor: TNT » pt gru 15, 2006 12:19 am

Obrazek



ha poruszałem kiedyś temat nieświecącej lampki! rozebrał w drobny mak i mam przyczyne :D o prosze jaki mi się opornik spalił! niestety przyczyna nie znana, lampka nowa kupiona - tzn nie dokonca nowa bo jako ciekawostke powiem, że ASO zyczy sobie 450 zł za takie cos - ja kupilem za 30


jeszcze jedna fotka:

Obrazek
W463 300GD; W126 560SE

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pt gru 15, 2006 9:58 am

TNT pisze: wrzuciłem 2 ledy do deski i jest lipa... kupiłem białe ledy i teraz czerwone świecą mi na pomarańcz, a pomarańcz na zółto ... za jasne są ledy. Żaróweczki lepsza sprawa :) a co do ledów to nie są wieczne :wink: mają ok 5000 h :roll:
To wygląda zupełnie jakbyś przepuszczał za duży prąd przez LEDy, zwykłe LEDy muszą być podłączone przez opornik ok.680om do 12V (jesli mają świecić ciemniej to o większej wartości), i musi byc dłuższa nózka LEDa do plusa.
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pt gru 15, 2006 10:00 am

TNT pisze:Obrazek



ha poruszałem kiedyś temat nieświecącej lampki! rozebrał w drobny mak i mam przyczyne :D o prosze jaki mi się opornik spalił! niestety przyczyna nie znana, lampka nowa kupiona - tzn nie dokonca nowa bo jako ciekawostke powiem, że ASO zyczy sobie 450 zł za takie cos - ja kupilem za 30


jeszcze jedna fotka:

Obrazek
To ja proponuje od razu wymienić żarówki na LEDy, opornik j.w. i uwaga na plus/minus.
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » pt gru 15, 2006 7:13 pm

TNT pisze: bo jako ciekawostke powiem, że ASO zyczy sobie 450 zł za takie cos - ja kupilem za 30
No przecież Prezes MB musi odkładać na godziwe życie na emeryturze

Ten opornik- to chyba przeszedł na niego czas, a'propo LED: sprzedawane przez sklepy z częściami do aut (i tunningu) są już przystosowane (łącznie z podstawkami i uchwytami) do montażu w aucie. Także polaryzacja jest ustawiona.
Ale jak chcesz sam "rzeźbic" takiego LED-a do auta to jest kilka pułapek o których piszą koledzy.
Kupisz gotową, oszczędzisz czas i pieniądze na naukę tzw. nauka kosztuje :)

Pozdro
T.
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=

TNT
 
 
Posty: 216
Rejestracja: pn maja 08, 2006 9:07 pm
Lokalizacja: Legnica/Wrocław

Post autor: TNT » pt gru 15, 2006 8:43 pm

sie pomyśli o ledach narazie ciesze się z posiadanej lampy :)

Panowie mam jeszcze kilka pytań odnośnie stacyjki, może wiecie jaki kolor kabla odpowiedzialny jest( w stacyjce) za:

- wyjście ACC
- wyjście zapłonu
- wyjście startu rozrusznika

potrzebuje tego do zamontowania alarmu z funkcją odpalania samochodu z pilota :) taki bajer kupiłem niedawno i wszytsko mam podłączone oprócz tego ...

i jeszcze jedno małe pytanko:

gdzie po uruchomieniu pojawi się 12 V ?? (funkcja która ma rozpoznać ze silnik zostal odpalony ...
W463 300GD; W126 560SE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość