lift dla kół 35'

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » sob wrz 25, 2004 10:09 am

U mnie wygląda to tak:[img]C:\Documents%20and%20Settings\Pol\Pulpit\n[img][/img][/url]
Leo II

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob wrz 25, 2004 10:12 am

Pod 35'' koledzy rury przycinali bo "tak trza" ale nic nie wiem o podcinaniu nadkoli i.t.p. A tutaj zdjęcie odległości od rury przy oponach 255/85/16''. czyli 82cm wysokości opony od ziemi czyli 33''. Nawet po skokach w lesie opony nie dobijają o jakieś części nadwozia nie mówiąc już o ocieraniu się o rury.Jak wyjeżdżałem ostatnio z rowu melioracyjnego to przy mocnym wykrzyżu (jedno tylne koło 30cm nad ziemią) coś tam pochrupywało z tyłu ale niegroźnie.

http://www.akira.webpark.pl/rura.jpg

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » sob wrz 25, 2004 10:12 am

33 cale 33 calom nie równe. Wiekszość samochodów jeździ na 33x12,5 R15 i to najpotoczniej nazywane jest 33 calami. 255/85 R 16 w porównaniu z 33x12,5R15 to szytki. Kolejne popularne 33 cale to 285/75 R16 i 235/85R16. Każda z tych opon ma inną szerokość i każda inaczej układa sie na feldze. Są różne felgi i różne ich odsadzenia. Wydaje mi sie, że tu leży pies pogrzebany. Poza tym występują różne rodzaje (chyba dwa ) wzmocnienia na ramie. Często również zdarza się, że samochód juz z niemiec przyjeżdża ze ścietymi rurami lub delikatnie zmodyfikowanymi. To też może być rozwiązanie problemu, że jednemu przyciera,
a drugiemu nie.
35x125R15 tak po prostu nie da się założyć do G. Trza zapodać sprężyny i budę. Chyba, że sprężyny prowadzą do kosmosu.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » sob wrz 25, 2004 10:12 am

ta... dupa :evil: nie potrafie zdiecia wkleić !! :oops: Daj maila to ci pośle.
Leo II

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob wrz 25, 2004 10:15 am

A bo system nie przechowyje zdjęć - trzeba założyć sobie witrynę i tam składowac zdjęcia a w wiadomości jedynie wklejać link. Wyślij na biotox@tlen.pl

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » sob wrz 25, 2004 10:15 am

U mnie w kosmos nie prowadzą a Silverstony mt117 wlazły...mam tylko kłopot bo obciera z tyłu cza dystanse albo fele odsadzić.
Leo II

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » sob wrz 25, 2004 10:17 am

Obcieranie o rury najczęściej występuje przy skręcie
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » sob wrz 25, 2004 10:20 am

No - bo są wąskie i na wąskich felgach. przy wykrzyżu chowaja sie w nadkola. Przy szerszej oponie musisz zastosować szersze felgi, a te z kolei częstyo mają ujemne ET co prowadzi do ich wystawania na zewnątrz.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob wrz 25, 2004 10:21 am

Kylon pisze:33 cale 33 calom nie równe. Wiekszość samochodów jeździ na 33x12,5 R15 i to najpotoczniej nazywane jest 33 calami. 255/85 R 16 w porównaniu z 33x12,5R15 to szytki.
No tylko się tak wydaje bo mierząc miarką to 255/85/16 to 33/11.5/16 HA !! Więc być może 1cal róznicy optycznie zwęża oponę w sytuacji kiedy wymiar wysokości jest większy niż szerokości.

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » sob wrz 25, 2004 10:22 am

Z przodu swoją drogą ale to pikuś nie można tylko na maksa kołem kręcic.Bałem się że będzie tarło o przekładnie ale jest oko minimalnie obcierają o wachacze :cry:
Leo II

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob wrz 25, 2004 10:24 am

Rany POLCH nie słyszałeś o resamplowaniu plików jpg do zadanego wymiaru/rozdzielczości ? Ale kobyły (po 530kb). Resampluj to do 800x600 lub 640x480 bo cię modemowcy znienawidzą.

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » sob wrz 25, 2004 10:25 am

mam cichą nadzieję że Ty do nich nie należysz ?? :)21
Leo II

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » sob wrz 25, 2004 10:25 am

W teorii, a w praktyce zmierz jedną i drugąoponę. Mam obydwie i jest znaczna różnica.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » sob wrz 25, 2004 10:29 am

A tak reasumując 255 to 10,5 cala
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob wrz 25, 2004 10:34 am

Do KYLON'a - także porównywałem z innymi :D i jest 1'' różnicy (no pomiędzy BFG MT 2'' ze względu na konstrucję /kształt/ opony. tak więc 33'' BFG MT ocierałyby jak cholera o wachacze i trzeba by było zmienić offset felgi lub dać dystanse co wymogłoby podniesienie budy na tulejach lub piłowanie nadkoli co następnie wymogłoby...

Do POLCH - nie, żebym sie przypier... ale tak brzydko wyciętych rur to jeszcze nie widziałem. Koło mnie to sami zboczeńcy mieszkają bo oni wycinali pod kątem jak przy linijce.

A tak naprawdę to podejrzewam że te rury to element konstrukcyjny zaprojektowany do celów wojskowych i jakby obciąc na gładko przy ramie to tez by było spox a naprężenia i tak przenoszą się na spawy a nie na końce rur.

Awatar użytkownika
mdebski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mdebski » sob wrz 25, 2004 4:17 pm

Ja mam goodrichy 33x12.5x15 ( z toyki kylona kupione) i nic nie obciera, buda nie jest podniesiona, rury nie wyciete, tylko na sprezynach podniesiony i wszystko jest ok.
Pozdrawiam
Michał Dębski
Nissan Patrol GR High Roof (byl MB 420GE)

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » sob wrz 25, 2004 7:13 pm

boris.blank pisze:
Do POLCH - nie, żebym sie przypier... ale tak brzydko wyciętych rur to jeszcze nie widziałem. Koło mnie to sami zboczeńcy mieszkają bo oni wycinali pod kątem jak przy linijce.

A tak naprawdę to podejrzewam że te rury to element konstrukcyjny zaprojektowany do celów wojskowych i jakby obciąc na gładko przy ramie to tez by było spox a naprężenia i tak przenoszą się na spawy a nie na końce rur.
Po paru browcach byłem to się omskło :wink: Ty widziałeś kiedyś te rury co to je tak krzywo podciąłem :o ?? Przecież do nich jest buda przykręcona !! Obetniesz przy ramie to spadnie, - inaczy dawno bym amputował :D
Leo II

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob wrz 25, 2004 8:17 pm

Kurde jutro wyjdę i sprawdzę co z tymi rurami bo ja mam taką dziwną zajawkę, że u mnie to one samopas są i się zastanawiałem czi ich nie amputować. Może być tez tak, że pomroczność jasna wynikająca ze zbyt częstego kontaktu z Vitarą i Blazerem gdzie mocowania karoserii idą z ramy powoduje iż w G mam przed oczami to samo rozwiązanie. RUROM PRECZ !

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » czw paź 21, 2004 2:03 pm

Jakie firmy robią wyższe sprężyny dla G?
Zastanawiam się też czy mógłbym wykorzystać amortyzatory z mojego zestawu +3.5 cala dla Wranglera w Gelendzie?
Teraz my was jemy =)

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw paź 21, 2004 2:45 pm

POLSPRING - robią ciągle więc podajesz o ile wyższe od oryginalnych i przysyłają.

Awatar użytkownika
Szafirek
 
 
Posty: 171
Rejestracja: czw paź 21, 2004 8:52 am
Lokalizacja: niestety Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Szafirek » czw paź 21, 2004 2:59 pm

Beniu,
Co Ty z tym autem robisz? Czy Ty sypiasz? A co na to "druga połowa"?
Pozdrawiam,

Tomasz
www.gelenda.pl

tryjański
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt paź 19, 2004 10:48 pm
Lokalizacja: kraków

Post autor: tryjański » czw paź 21, 2004 3:43 pm

ja miałem 33x13.5x15 podniesioną budę o 2.5cm obcięte rury i fura robiła,
teraz mam 35x10.5x16 na stalowych felgach, na tym obcierało o wahacze.
Wystarczy wyciąć denka z felgi i je obrócić, regulacja ET dowolna.
teraz nic nie obciera a próby robiłem po wyciągnięciu sprężyn- polecam

Krzysiek Tryjański

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » czw paź 21, 2004 4:42 pm

tryjański pisze:ja miałem 33x13.5x15 podniesioną budę o 2.5cm obcięte rury i fura robiła,
teraz mam 35x10.5x16 na stalowych felgach, na tym obcierało o wahacze.
Wystarczy wyciąć denka z felgi i je obrócić, regulacja ET dowolna.
teraz nic nie obciera a próby robiłem po wyciągnięciu sprężyn- polecam

Krzysiek Tryjański
Po odsadzeniu felg(jesli dobrze zrozumialem?) blotników na wykrzyżu nie zabiera ??
Leo II

tryjański
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt paź 19, 2004 10:48 pm
Lokalizacja: kraków

Post autor: tryjański » czw paź 21, 2004 7:17 pm

drobne korekty z przodu głotnika, u mnie i tak wygnite
całość chodzi ok, próbuj dopasować bez sprężyn to lifty zawieszki będą nieistotne

pozdrawiam

krzysiek tryjanski

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość