Prosba o opinie 300D do gelendy 230G(buda 460 ) czy warto?
Moderator: Mroczny
Prosba o opinie 300D do gelendy 230G(buda 460 ) czy warto?
witam wszystkich i mam prosbe o opinie: czy warto wstawic silnik 300D do gelendy zamiast oryginalnego 230. uzywam samochodu czesto i lekko mnie zrzeraja koszty benzyny (pali 17-20), chcialem gazowac - a to nie takie proste wiec sie zastanawiam czy nie lepiej wstawic diesla 300 od 132kombi bo koszty takie same.
z gory dzieki za konstruktywne opinie
janczi
z gory dzieki za konstruktywne opinie
janczi
Hilux Sr5 '07
short 230GE '84
short 230GE '84
- mercg280ge
- Posty: 1557
- Rejestracja: sob kwie 12, 2003 9:25 pm
- Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
- Kontaktowanie:
juz jestem caly glupi....
bylem u 2 mechaniorow i twierdza ze silnik 300D od 123 kombi (automat) da sie bez problemu wstawic do mojej 230GEprzekladajac sam silnik a skrzynie zostawic ta co mam. a tu sie dowiaduje ze 300D cos nie za bardzo pasuje.... moze ma Ktos wiedze jakie diesel by pasowal?
Hilux Sr5 '07
short 230GE '84
short 230GE '84
300D wstawiała fabryka-to co ma nie pasować?Może pare drobiazgów...
Ja to bym przede wszystkim upewnił sie co do przełozeń mostów i odpowiedniośc tej skrzyni.Skrzynie manualne-z zewnątrz takie same,róznią się przełozeniem wałka sprzęgłowego np.
Ja to bym przede wszystkim upewnił sie co do przełozeń mostów i odpowiedniośc tej skrzyni.Skrzynie manualne-z zewnątrz takie same,róznią się przełozeniem wałka sprzęgłowego np.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Witam
Wiem że silnik OM617 z beczki różni się od tego z G kilkoma drobiazgami. Na pewno jest inna miska olejowa (nie wiem dlaczego, może kwestia przechyłów?). Jak już ktoś napisał inne są łapy przy silniku. Wydaje mi się że w G jest wentylator z większą ilością łopat.
Pamiętaj też w przypadku zmiany na diesla o zmianach w instalacji paliwowej a także sposobie pracy stacyjki (przy benzynie odcinanie napięcia dla zapłonu a przy dieslu zaworek przy stacyjce do siłownika podciśnieniowego w pompie wtryskowej).
Piszesz też że silnik jest od automatu. A więc trzeba wstawić nowe koło zamachowe. Nie wiem też czy będzie pasowało sprzęgło do nowego silnika, a jest to też spory wydatek.
Zrobić się da ale nie jest to zadanie trywialne aby wszystko wyszło tak jak przystoi aby było w G. Pozdrawiam!
A tak na marginesie też pochodzę ze Szczecinka.
Wiem że silnik OM617 z beczki różni się od tego z G kilkoma drobiazgami. Na pewno jest inna miska olejowa (nie wiem dlaczego, może kwestia przechyłów?). Jak już ktoś napisał inne są łapy przy silniku. Wydaje mi się że w G jest wentylator z większą ilością łopat.
Pamiętaj też w przypadku zmiany na diesla o zmianach w instalacji paliwowej a także sposobie pracy stacyjki (przy benzynie odcinanie napięcia dla zapłonu a przy dieslu zaworek przy stacyjce do siłownika podciśnieniowego w pompie wtryskowej).
Piszesz też że silnik jest od automatu. A więc trzeba wstawić nowe koło zamachowe. Nie wiem też czy będzie pasowało sprzęgło do nowego silnika, a jest to też spory wydatek.
Zrobić się da ale nie jest to zadanie trywialne aby wszystko wyszło tak jak przystoi aby było w G. Pozdrawiam!
A tak na marginesie też pochodzę ze Szczecinka.
Paweł
MB G240D/300D 24V '84
MB G240D/300D 24V '84
Pogadaj z BULIM z Poznania on troche silników przekładał ,wiem że ma 300D wyjęty z gelendy w warsztacie .Ja jeżdze 230G na gazie nic sie nie dzieje ,ale założyłem silnik z gażnikiem pierburg zamiast wtrysku (oryginalny MB230 124 z kat na gażniku rok prod ok 1990)troche mały moment obrotowy pali od 20l na automacie.
- Patryk
-
- Posty: 173
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków / Warszawa
- Kontaktowanie:
Bardzo cenne uwagi.Suj pisze:Witam
Wiem ¿e silnik OM617 z beczki ró¿ni siê od tego z G kilkoma drobiazgami. Na pewno jest inna miska olejowa (nie wiem dlaczego, mo¿e kwestia przechy³ów?). Jak ju¿ kto¶ napisa³ inne s± ³apy przy silniku. Wydaje mi siê ¿e w G jest wentylator z wiêksz± ilo¶ci± ³opat.
Pamiêtaj te¿ w przypadku zmiany na diesla o zmianach w instalacji paliwowej a tak¿e sposobie pracy stacyjki (przy benzynie odcinanie napiêcia dla zap³onu a przy dieslu zaworek przy stacyjce do si³ownika podci¶nieniowego w pompie wtryskowej).
Piszesz te¿ ¿e silnik jest od automatu. A wiêc trzeba wstawiæ nowe ko³o zamachowe. Nie wiem te¿ czy bêdzie pasowa³o sprzêg³o do nowego silnika, a jest to te¿ spory wydatek.
Zrobiæ siê da ale nie jest to zadanie trywialne aby wszystko wysz³o tak jak przystoi aby by³o w G. Pozdrawiam!
A tak na marginesie te¿ pochodzê ze Szczecinka.
Ja nie robi³em takiej przek³adki, ale mogê poteoretyzowaæ na podstawie do¶wiadczeñ kolegów, którzy to robili:
silnik jest d³u¿szy (piêæ cylindrów vs. cztery) i dlatego trzeba przerobiæ miskê olejow±, oczywi¶cie ³apy silnika, przesun±æ skrzyniê biegów (a wiêc te¿ uszczelnienie lewarka) i skracaæ wa³ek miêdzy skrzyni± i reduktorem. Dochodz± kwestie elektryki i przerobienia wydechu !
dzieki wszystkim za cenne uwagi, niestety troche mnie zdolowal fakt ze troche lipa z przelozeniem silnika od 123. moze wie ktos jakiego mozna by tu diesla wstawic bez kolizyjnie czyli bez wiekszych przerobek? nie chcialbym dewastowac gelendy za bardzo... cholera jesli nie diesel to przyjdzie mi ja zagazowac a to podobno nie jest takie proste, no i szkoda przestrzeni z tylu....
pozdrawiam janczi
pozdrawiam janczi
Hilux Sr5 '07
short 230GE '84
short 230GE '84
Witam
Oczywiście skrzynia biegów będzie w innym miejscu ale na szczęście pomiędzy skrzynią a lewarkiem są popychacze które wystarczy skrócić. Także belka podtrzymująca skrzynię jest dobrze pomyślana i jest możliwość mocowania jej do ramy w kilku miejscach w zależności od długości zespołu silnik/skrzynia.Patryk pisze:...przesunąć skrzynię biegów (a więc też uszczelnienie lewarka) i skracać wałek między skrzynią i reduktorem.
Nie, no tak źle to nie jest. Trzeba tylko dobrze przemyśleć i zaplanować wszelkie niuanse. Do G wchodzą i rzędowe szóstki merca i nowsze były z takimi robione. Najlepiej operację taką zlecić komuś kto ma pojęcie o G i powinno dać się zrobić. Zwróć tylko uwagę że na koszcie samego silnika się nie skończy. Spokojne pomnóż to przez 2. Powodzenia i pozdrawiam!janczi pisze:dzieki wszystkim za cenne uwagi, niestety troche mnie zdolowal fakt ze troche lipa z przelozeniem silnika od 123...
Paweł
MB G240D/300D 24V '84
MB G240D/300D 24V '84
Re: juz jestem caly glupi....
Nooo to ja bym zmienil mechanikow i to szybko. Banalna roznica z pozycja rozrusznika i temat z pozostawieniem skrzyni z 230GE "umarl w butach". Rozrusznik w 300D jest po prawej stronie a w 230GE po lewej.janczi pisze:bylem u 2 mechaniorow i twierdza ze silnik 300D od 123 kombi (automat) da sie bez problemu wstawic do mojej 230GEprzekladajac sam silnik a skrzynie zostawic ta co mam. a tu sie dowiaduje ze 300D cos nie za bardzo pasuje.... moze ma Ktos wiedze jakie diesel by pasowal?
Przynajmniej tak jest przy skrzyniach manualnych.
Tak wiec przelozyc mozna, ale komplet: silnik+skrzynia.
Re: juz jestem caly glupi....
Witam
To jeszcze zależy jaka to jest skrzynia. Jeśli 5-tka to będzie to typ GL275 i faktycznie tu się nic nie wykombinuje z silnikiem OM617 bo obudowa skrzyni jest integralna z obudową sprzęgła. A jeśli 4-ka to będzie zapewne G1/17-4 i tu wystarczy zmienić obudowę sprzęgła, jest rozdzielona od obudowy skrzyni. Pozdrawiam!wl pisze:Banalna roznica z pozycja rozrusznika i temat z pozostawieniem skrzyni z 230GE "umarl w butach". Rozrusznik w 300D jest po prawej stronie a w 230GE po lewej.
Paweł
MB G240D/300D 24V '84
MB G240D/300D 24V '84
Janczi napisal tak
dzieki wszystkim za cenne uwagi, niestety troche mnie zdolowal fakt ze troche lipa z przelozeniem silnika od 123. moze wie ktos jakiego mozna by tu diesla wstawic bez kolizyjnie czyli bez wiekszych przerobek? nie chcialbym dewastowac gelendy za bardzo... cholera jesli nie diesel to przyjdzie mi ja zagazowac a to podobno nie jest takie proste, no i szkoda przestrzeni z tylu....
pozdrawiam janczi
Nielam sie podjec do Czarnego od szczecinka 20km mam wlozonego 300turbodiesla 617952 z 123 w G klasie pomyka super zagladniesz i ocenisz czy pasuje a byla tam 280GE.[/b]
dzieki wszystkim za cenne uwagi, niestety troche mnie zdolowal fakt ze troche lipa z przelozeniem silnika od 123. moze wie ktos jakiego mozna by tu diesla wstawic bez kolizyjnie czyli bez wiekszych przerobek? nie chcialbym dewastowac gelendy za bardzo... cholera jesli nie diesel to przyjdzie mi ja zagazowac a to podobno nie jest takie proste, no i szkoda przestrzeni z tylu....
pozdrawiam janczi
Nielam sie podjec do Czarnego od szczecinka 20km mam wlozonego 300turbodiesla 617952 z 123 w G klasie pomyka super zagladniesz i ocenisz czy pasuje a byla tam 280GE.[/b]
Re: Prosba o opinie 300D do gelendy 230G(buda 460 ) czy wart
Janczi, sam mam podobny motor OM102 - czyli 2,3 na wtrysku wraz z 5 biegową skrzynią. Parę postów niżej znajdziesz moje pytanie o opinię n/t silnika 2,9D, który miałem zamiar wstawić do swojej maszyny. Byłem w Czarnem, oglądałem G z przełożonym silnikiem OM617A ( 300 TD) porządna robota, auto jeździ i da się. Jednak zastanów się, zużycie paliwa w tym silniku jest porównywalne do zużycia w naszych silnikach ( mój mieści się w 15 l). Przy czym jest to silnik starej generacji, nie spełniający żadnej z norm ograniczenia emisji spalin. A to wydaje sie niedługo mieć znaczenie, bowiem zapowiada się powrót do starej metody tzw podatku drogowego ( ma iść na budowę autostrad) którego wielkość będzie uzależniona od pojemności i normy emisji spalin. Ja temat wymiany silnika raczej odłożę na później, poznam lepiej maszynę i pomacam możliwości adaptacji silników z lat 90 - tych, najchętniej oczywiście bez sterowania elektronicznego. Tutaj kłania się właśnie silniczek 2,9D.janczi pisze:witam wszystkich i mam prosbe o opinie: czy warto wstawic silnik 300D do gelendy zamiast oryginalnego 230. uzywam samochodu czesto i lekko mnie zrzeraja koszty benzyny (pali 17-20), chcialem gazowac - a to nie takie proste wiec sie zastanawiam czy nie lepiej wstawic diesla 300 od 132kombi bo koszty takie same.
z gory dzieki za konstruktywne opinie
janczi
Pozdrawiam,
NORD
Re: juz jestem caly glupi....
dokładnie...Suj pisze: To jeszcze zależy jaka to jest skrzynia. Jeśli 5-tka to będzie to typ GL275 i faktycznie tu się nic nie wykombinuje z silnikiem OM617 bo obudowa skrzyni jest integralna z obudową sprzęgła. A jeśli 4-ka to będzie zapewne G1/17-4 i tu wystarczy zmienić obudowę sprzęgła, jest rozdzielona od obudowy skrzyni. Pozdrawiam!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość