Kolejny raz wyciągarka mechaniczna do G

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Kolejny raz wyciągarka mechaniczna do G

Post autor: Krecik » czw gru 09, 2004 3:31 pm

No wlasnie, pól roku temat juz był, ale nic z niego nie wynikło. Czy jest już w naszym kraju choć jedna (albo moze wiecej) krótka G z zamontowaną wyciągarką mechaniczną - ciągnącą do przodu ??? Moze ktos cos wie na ten temat ?

Wyjscie z reduktora istnieje, wiec niby tylko wyciągarkę pociąć wstawić w ramę i smigać, ale czy ktos ten stan osiągnął ??

Chodzi mi o G, nie o wynalazki na ramie G ale z budą od czegos innego :)

K.

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » czw gru 09, 2004 7:30 pm

Podaj typ skrzyni biegów , reduktora i rocznik to sprawdzę czy wogóle produkują gdzieś PTO

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » czw gru 09, 2004 7:34 pm

Tołdi pisze:Podaj typ skrzyni biegów , reduktora i rocznik to sprawdzę czy wogóle produkują gdzieś PTO
chyba robią, 460 rocznik 86, PTO to nie jest największy problem, gorzej z resztą... masz jakis pomysł na realizacje samej wyciągarki ?

K.
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » czw gru 09, 2004 7:42 pm

Wg. mnie najwiękrzy problem to PTO , resztę można zmotać ze Stara

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » czw gru 09, 2004 7:44 pm

Tołdi pisze:Wg. mnie najwiękrzy problem to PTO , resztę można zmotać ze Stara
Ok, widziałes G z wyciągarką od stara czy jeszcze teorie przerabiamy ?

PTO robią w poznaniu. Wiec to nie jest problem, problemem jest dosc mała ilosc miejsca w krótkiej G zeby zmiescic wyciągarkę, stąd pytanie czy ktos juz to widział działające.

K.
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » czw gru 09, 2004 8:06 pm

Na razie przerabiamy teorię. Nie wiem ile jest miejsca w G. Mam skróconego GR, myślę że zmiejscem wygląda to podobnie. Jeżeli uda mi się dorobić PTO to w najgorszym wypadku wytnę kawał podłogi żeby się zmieściła.

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » czw gru 09, 2004 8:11 pm

Rozważam nadal teoretycznie: można zrobić mniejszą wyciągarkę niż Starowska.
wczoraj widziałem w jakimś ogłoszeniu mechanika od LR, pewnie też był mały (bodajże 4,6 t uciągu)

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » czw gru 09, 2004 11:09 pm

rama g jest za waska. ale beben da sie zwerzyc. raczej zakladaj stara bo w g rozne " magiczne:" przekladnie napewno szczezna.

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pt gru 10, 2004 9:58 am

Drako pisze:rama g jest za waska. ale beben da sie zwerzyc. raczej zakladaj stara bo w g rozne " magiczne:" przekladnie napewno szczezna.
A jak wygląda sprawa baku paliwa, trzeba wywalać czy niekoniecznie ? No i chciałbym przynajmniej narazie uniknąć koniecznosci cięcia budy, tzn. owszem wyciąć dziurę na rewizje, ale zamontować tam zamykaną klapkę.

Jak wygląda sprawa puszczenia liny wzdłóż ramy do przodu ? Będzie dużo przeszkadzających rzeczy czy niekoniecznie ? Ewentualnie czy ktos sie spotkał z prowadzeniem liny po zewnętrznej stronie ramy ?
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
chermol
Posty: 1107
Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: chermol » pt gru 10, 2004 10:31 am

masz dwie osoby w dodatku z warszawy na forum mercedesa które własnie zakładają, wiem bo widziałem

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pt gru 10, 2004 10:43 am

chermol pisze:masz dwie osoby w dodatku z warszawy na forum mercedesa które własnie zakładają, wiem bo widziałem
Ty to zawsze taki zagadkowy :) Daj na PW namiary
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pt gru 10, 2004 12:41 pm

Krecik pisze:
Drako pisze:rama g jest za waska. ale beben da sie zwerzyc. raczej zakladaj stara bo w g rozne " magiczne:" przekladnie napewno szczezna.
A jak wygląda sprawa baku paliwa, trzeba wywalać czy niekoniecznie ? No i chciałbym przynajmniej narazie uniknąć koniecznosci cięcia budy, tzn. owszem wyciąć dziurę na rewizje, ale zamontować tam zamykaną klapkę.
?
wg mnie nie zmiesci sie przy org baku ( w krotkiej) chcialem sobie zrobic dodatkowy zbiornik paliwa ( mam ten plastikowy 90 l ) i jest za malo miejsca. chyba lepiej wywalic bak i zawsze mozesz pociagnac line przez blioczek do tylu.

Awatar użytkownika
Patryk
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Patryk » pt gru 10, 2004 7:55 pm

Krecik pisze: Ok, widzia³es G z wyci±gark± od stara czy jeszcze teorie przerabiamy ?
K.
Zadzwoñ do Buliego z Poznania (to producent PTO; namiary masz w na podstronie Gie³dy), który montowa³ kilka wyci±garek mechanicznych w G i przypuszczam, ¿e mo¿e byæ pomocny.

Kosiak
 
 
Posty: 218
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosiak » pt gru 10, 2004 8:59 pm

Arek chce wstawić wyciągarkę z BRDM-a, mniejsza od BigStara. Ostatnio mniej się odzywa na forum, więc zadzwoń do niego lub zagadaj na priv.

Awatar użytkownika
syll
Posty: 585
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
Lokalizacja: Chełmno
Kontaktowanie:

Post autor: syll » pt gru 10, 2004 9:29 pm

wy to macie problemy jak wstawić mechanika do G i jeszcze narzekacie że jest mało miejsca a co ja mam powiedzieć jak chce zrobić to samo w samuraju :D
Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pt gru 10, 2004 9:35 pm

syll pisze:wy to macie problemy jak wstawić mechanika do G i jeszcze narzekacie że jest mało miejsca a co ja mam powiedzieć jak chce zrobić to samo w samuraju :D
Samobieżna wyciągarka będzie :) Hihi...
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » pt gru 10, 2004 9:35 pm

:lol: :lol: :lol: :)2

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt gru 10, 2004 10:23 pm

Do SJ i UAZ'a PTO robi człowiek z Karczewa więc to małe piffko. Do G tylko fabryka (5000-7000) lub ekipa poznańska, która coś mota. Ja pełen nadziei przytargałem staroską aby zmotać do G ale sprawa jest nieopłacalna ekonomicznie. Decyzja - pompa hydrauliczna na pasek zębaty wydajności 140l/min i silnik hydrauliczny dużej mocy sterujący wyciągarką.

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pt gru 10, 2004 10:34 pm

2600 pto z poznania + 500 star i masz niezniszczalnego wincha. a zalozenie to juz zalezy od mechanika i mozliwosci . ale u najwiekszej hieny nie powinno przekroczyc -2k
wiec wg mnie najbardziej badziewny warn jest drozszy.
mechanika zawsze sie oplaca :)21

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » pt gru 10, 2004 10:59 pm

Pompa hydrauliczna o wdatku 140l/min to koszt ok 4000-5000 zl.(mówimy oczywiście o pompie tłoczkowej). moc potrzebna aby bujnąć taką pompę to ok 20 kW. Aby przenieść taką moc potrzeba 4 paski 13mm lub zębaty (mniej trwały) 5cm szeroki. dalej potrzeba koła pasowe, sprzęgło do załączania pompy, zbiornik (20-50l)(300zl), rozdzielacz jednosekcyjny (800zl) , filtr (300zl), zawór ciśnieniowy 600zl , najlepiej jeszcze chłodnica, węże , złączki kolana itp. Do tego silnik do wyciągarki i wyciągarka . zamknie się wszystko w 15kz i 150kg wagi.
I zawsze mechanik będzie leprzy. (to jest oczywiście moje zdanie)

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob gru 11, 2004 9:32 am

Oglądasz złomiarzy ? Właśnie przytargałem potrzebne składniki wymontowując je z złomowanej ciężarówki do czyszczenia ulic (pompa, reduktory, rozdzielacze, silniki hydro i.t.p). Ale nie mówcie na mnie sknera.

Obrazek

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » sob gru 11, 2004 11:47 am

To jeszcze musisz znależć leśny traktor -on ma gotowe wyciągarki :lol: :)2

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob gru 11, 2004 1:37 pm

Skubańcy mają wyciągarki ale się nie chcą się podzielić i chyba będę musiał jakoś je "wynegocjować".

Awatar użytkownika
syll
Posty: 585
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
Lokalizacja: Chełmno
Kontaktowanie:

Post autor: syll » sob gru 11, 2004 11:50 pm

boris.blank pisze:Oglądasz złomiarzy ? Właśnie przytargałem potrzebne składniki wymontowując je z złomowanej ciężarówki do czyszczenia ulic (pompa, reduktory, rozdzielacze, silniki hydro i.t.p). Ale nie mówcie na mnie sknera.

Obrazek
No ja pare 2 tygodnie temu też takiego stara od zamiatania ulic dorwałem na złomie i wziołem ładniutki silnk hydrauliczny (był przy szczotce tej co zamiata) ale niewiem czy to ma odpowiednie parametry do pompy 120l/h
i niewiem jakie przewłożenie powinno być w wyciągarce żeby to działało dobrze w samuraju ktoś coś wie a ten temat
Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz gru 12, 2004 11:36 am

Wyciągarka musi być z przekładnią ślimakową. Jeśli okaże się, że silnik ma za duże obroty kosztem momentu - dam przekładnię. Sądzę, że jakby ustawić ten silnik na przedłużeniu ośki napędowej silnika wyciągarki elektrycznej to do SJ byłoby w sam raz. Czyli kupujesz wyciągarkę elektryczną 4t z upalonym silnikiem i wstawiasz tam hydro - bedę musiał spróbować czy to zadziała. Widziałem u kolegi jakąś SW zjaraną więc postaram się zrobić experyment. Chyba, że ktoś już trenował i nie ma sensu ?!?

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości