Strona 1 z 6

Kolejny raz wyciągarka mechaniczna do G

: czw gru 09, 2004 3:31 pm
autor: Krecik
No wlasnie, pól roku temat juz był, ale nic z niego nie wynikło. Czy jest już w naszym kraju choć jedna (albo moze wiecej) krótka G z zamontowaną wyciągarką mechaniczną - ciągnącą do przodu ??? Moze ktos cos wie na ten temat ?

Wyjscie z reduktora istnieje, wiec niby tylko wyciągarkę pociąć wstawić w ramę i smigać, ale czy ktos ten stan osiągnął ??

Chodzi mi o G, nie o wynalazki na ramie G ale z budą od czegos innego :)

K.

: czw gru 09, 2004 7:30 pm
autor: Tołdi
Podaj typ skrzyni biegów , reduktora i rocznik to sprawdzę czy wogóle produkują gdzieś PTO

: czw gru 09, 2004 7:34 pm
autor: Krecik
Tołdi pisze:Podaj typ skrzyni biegów , reduktora i rocznik to sprawdzę czy wogóle produkują gdzieś PTO
chyba robią, 460 rocznik 86, PTO to nie jest największy problem, gorzej z resztą... masz jakis pomysł na realizacje samej wyciągarki ?

K.

: czw gru 09, 2004 7:42 pm
autor: Tołdi
Wg. mnie najwiękrzy problem to PTO , resztę można zmotać ze Stara

: czw gru 09, 2004 7:44 pm
autor: Krecik
Tołdi pisze:Wg. mnie najwiękrzy problem to PTO , resztę można zmotać ze Stara
Ok, widziałes G z wyciągarką od stara czy jeszcze teorie przerabiamy ?

PTO robią w poznaniu. Wiec to nie jest problem, problemem jest dosc mała ilosc miejsca w krótkiej G zeby zmiescic wyciągarkę, stąd pytanie czy ktos juz to widział działające.

K.

: czw gru 09, 2004 8:06 pm
autor: Tołdi
Na razie przerabiamy teorię. Nie wiem ile jest miejsca w G. Mam skróconego GR, myślę że zmiejscem wygląda to podobnie. Jeżeli uda mi się dorobić PTO to w najgorszym wypadku wytnę kawał podłogi żeby się zmieściła.

: czw gru 09, 2004 8:11 pm
autor: Tołdi
Rozważam nadal teoretycznie: można zrobić mniejszą wyciągarkę niż Starowska.
wczoraj widziałem w jakimś ogłoszeniu mechanika od LR, pewnie też był mały (bodajże 4,6 t uciągu)

: czw gru 09, 2004 11:09 pm
autor: Drako
rama g jest za waska. ale beben da sie zwerzyc. raczej zakladaj stara bo w g rozne " magiczne:" przekladnie napewno szczezna.

: pt gru 10, 2004 9:58 am
autor: Krecik
Drako pisze:rama g jest za waska. ale beben da sie zwerzyc. raczej zakladaj stara bo w g rozne " magiczne:" przekladnie napewno szczezna.
A jak wygląda sprawa baku paliwa, trzeba wywalać czy niekoniecznie ? No i chciałbym przynajmniej narazie uniknąć koniecznosci cięcia budy, tzn. owszem wyciąć dziurę na rewizje, ale zamontować tam zamykaną klapkę.

Jak wygląda sprawa puszczenia liny wzdłóż ramy do przodu ? Będzie dużo przeszkadzających rzeczy czy niekoniecznie ? Ewentualnie czy ktos sie spotkał z prowadzeniem liny po zewnętrznej stronie ramy ?

: pt gru 10, 2004 10:31 am
autor: chermol
masz dwie osoby w dodatku z warszawy na forum mercedesa które własnie zakładają, wiem bo widziałem

: pt gru 10, 2004 10:43 am
autor: Krecik
chermol pisze:masz dwie osoby w dodatku z warszawy na forum mercedesa które własnie zakładają, wiem bo widziałem
Ty to zawsze taki zagadkowy :) Daj na PW namiary

: pt gru 10, 2004 12:41 pm
autor: Drako
Krecik pisze:
Drako pisze:rama g jest za waska. ale beben da sie zwerzyc. raczej zakladaj stara bo w g rozne " magiczne:" przekladnie napewno szczezna.
A jak wygląda sprawa baku paliwa, trzeba wywalać czy niekoniecznie ? No i chciałbym przynajmniej narazie uniknąć koniecznosci cięcia budy, tzn. owszem wyciąć dziurę na rewizje, ale zamontować tam zamykaną klapkę.
?
wg mnie nie zmiesci sie przy org baku ( w krotkiej) chcialem sobie zrobic dodatkowy zbiornik paliwa ( mam ten plastikowy 90 l ) i jest za malo miejsca. chyba lepiej wywalic bak i zawsze mozesz pociagnac line przez blioczek do tylu.

: pt gru 10, 2004 7:55 pm
autor: Patryk
Krecik pisze: Ok, widzia³es G z wyci±gark± od stara czy jeszcze teorie przerabiamy ?
K.
Zadzwoñ do Buliego z Poznania (to producent PTO; namiary masz w na podstronie Gie³dy), który montowa³ kilka wyci±garek mechanicznych w G i przypuszczam, ¿e mo¿e byæ pomocny.

: pt gru 10, 2004 8:59 pm
autor: Kosiak
Arek chce wstawić wyciągarkę z BRDM-a, mniejsza od BigStara. Ostatnio mniej się odzywa na forum, więc zadzwoń do niego lub zagadaj na priv.

: pt gru 10, 2004 9:29 pm
autor: syll
wy to macie problemy jak wstawić mechanika do G i jeszcze narzekacie że jest mało miejsca a co ja mam powiedzieć jak chce zrobić to samo w samuraju :D

: pt gru 10, 2004 9:35 pm
autor: Krecik
syll pisze:wy to macie problemy jak wstawić mechanika do G i jeszcze narzekacie że jest mało miejsca a co ja mam powiedzieć jak chce zrobić to samo w samuraju :D
Samobieżna wyciągarka będzie :) Hihi...

: pt gru 10, 2004 9:35 pm
autor: Tołdi
:lol: :lol: :lol: :)2

: pt gru 10, 2004 10:23 pm
autor: boris.blank
Do SJ i UAZ'a PTO robi człowiek z Karczewa więc to małe piffko. Do G tylko fabryka (5000-7000) lub ekipa poznańska, która coś mota. Ja pełen nadziei przytargałem staroską aby zmotać do G ale sprawa jest nieopłacalna ekonomicznie. Decyzja - pompa hydrauliczna na pasek zębaty wydajności 140l/min i silnik hydrauliczny dużej mocy sterujący wyciągarką.

: pt gru 10, 2004 10:34 pm
autor: Drako
2600 pto z poznania + 500 star i masz niezniszczalnego wincha. a zalozenie to juz zalezy od mechanika i mozliwosci . ale u najwiekszej hieny nie powinno przekroczyc -2k
wiec wg mnie najbardziej badziewny warn jest drozszy.
mechanika zawsze sie oplaca :)21

: pt gru 10, 2004 10:59 pm
autor: Tołdi
Pompa hydrauliczna o wdatku 140l/min to koszt ok 4000-5000 zl.(mówimy oczywiście o pompie tłoczkowej). moc potrzebna aby bujnąć taką pompę to ok 20 kW. Aby przenieść taką moc potrzeba 4 paski 13mm lub zębaty (mniej trwały) 5cm szeroki. dalej potrzeba koła pasowe, sprzęgło do załączania pompy, zbiornik (20-50l)(300zl), rozdzielacz jednosekcyjny (800zl) , filtr (300zl), zawór ciśnieniowy 600zl , najlepiej jeszcze chłodnica, węże , złączki kolana itp. Do tego silnik do wyciągarki i wyciągarka . zamknie się wszystko w 15kz i 150kg wagi.
I zawsze mechanik będzie leprzy. (to jest oczywiście moje zdanie)

: sob gru 11, 2004 9:32 am
autor: boris.blank
Oglądasz złomiarzy ? Właśnie przytargałem potrzebne składniki wymontowując je z złomowanej ciężarówki do czyszczenia ulic (pompa, reduktory, rozdzielacze, silniki hydro i.t.p). Ale nie mówcie na mnie sknera.

Obrazek

: sob gru 11, 2004 11:47 am
autor: Tołdi
To jeszcze musisz znależć leśny traktor -on ma gotowe wyciągarki :lol: :)2

: sob gru 11, 2004 1:37 pm
autor: boris.blank
Skubańcy mają wyciągarki ale się nie chcą się podzielić i chyba będę musiał jakoś je "wynegocjować".

: sob gru 11, 2004 11:50 pm
autor: syll
boris.blank pisze:Oglądasz złomiarzy ? Właśnie przytargałem potrzebne składniki wymontowując je z złomowanej ciężarówki do czyszczenia ulic (pompa, reduktory, rozdzielacze, silniki hydro i.t.p). Ale nie mówcie na mnie sknera.

Obrazek
No ja pare 2 tygodnie temu też takiego stara od zamiatania ulic dorwałem na złomie i wziołem ładniutki silnk hydrauliczny (był przy szczotce tej co zamiata) ale niewiem czy to ma odpowiednie parametry do pompy 120l/h
i niewiem jakie przewłożenie powinno być w wyciągarce żeby to działało dobrze w samuraju ktoś coś wie a ten temat

: ndz gru 12, 2004 11:36 am
autor: boris.blank
Wyciągarka musi być z przekładnią ślimakową. Jeśli okaże się, że silnik ma za duże obroty kosztem momentu - dam przekładnię. Sądzę, że jakby ustawić ten silnik na przedłużeniu ośki napędowej silnika wyciągarki elektrycznej to do SJ byłoby w sam raz. Czyli kupujesz wyciągarkę elektryczną 4t z upalonym silnikiem i wstawiasz tam hydro - bedę musiał spróbować czy to zadziała. Widziałem u kolegi jakąś SW zjaraną więc postaram się zrobić experyment. Chyba, że ktoś już trenował i nie ma sensu ?!?

Obrazek