Napęd linki prędkościomierza W463 v.I

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
mjp
 
 
Posty: 125
Rejestracja: czw lut 23, 2006 9:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Napęd linki prędkościomierza W463 v.I

Post autor: mjp » wt mar 15, 2016 12:21 pm

Hi, padł mi napęd linki tacho. W463 '90. Poniżej kilka pytań, jeśli ktoś wie to proszę o odpowiedź :roll:

1. Część [224] to przekładnia kątowa. Występuje w 18 wersjach, od 0,695:1 przez 1:1 do 1,176:1. Czy służy ona tylko do zmiany ratio?

Ratio i kąt

2. Czy jak zdejmę [224] to czy mogę podłączyć bezpośrednio linkę do króćca [89]?

TAK

3. Czy z [89] może się wylać olej czy pilnuje go uszczelniacz [92]?

Nic się nie wyleje

4. Jeśli przekładnia [224] okaże się sprawna to następną rzeczą do sprawdzenia będzie wałek [95]?

TAK

5. Czy aby go wyjąć muszę odkręcić śrubę [101] i wyciągnąć czy też muszę odkręcić całą obudowę [86]?

Lepiej całą obudowę, łatwiej wtedy wybić od wewnątrz tuleję (aluminium!)

6. Czy przy tej operacji wyleje się olej?

Minimalnie

7. Jeśli wałek [95] jest padnięty to czy pozostaje mi serwis i 380 PLN czy też jest jakiś zamiennik?

Serwis

Poniżej rysunki poglądowe.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony czw kwie 28, 2016 10:23 pm przez mjp, łącznie zmieniany 1 raz.
463 230GE / ex. 463 300GD / ex. 460 300GD / ex. XJ 4.0

dyn-2007
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: wt gru 22, 2009 1:44 pm
Lokalizacja: Z Dolny Śląsk

Re: Napęd linki prędkościomierza W463 v.I

Post autor: dyn-2007 » czw kwie 28, 2016 10:11 pm

4. Jeśli przekładnia [224] okaże się sprawna to następną rzeczą do sprawdzenia będzie wałek [95]?
dokładnie to miałem
5. Czy aby go wyjąć muszę odkręcić śrubę [101] i wyciągnąć czy też muszę odkręcić całą obudowę [86]?
dokładnie całą obudowe. troche oleju poleci ale zupełnie nieznacząca ilość
no i nie licz na zamienniki
powodzenia w wymianie
pozdrawiam

Awatar użytkownika
mjp
 
 
Posty: 125
Rejestracja: czw lut 23, 2006 9:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Napęd linki prędkościomierza W463 v.I

Post autor: mjp » czw kwie 28, 2016 10:20 pm

Dzięki za odpowiedź, akurat dzisiaj wymieniłem to cholerstwo. Odkręciłem dekiel, wylało się może 10ml oleju. Czyszczenie, wymiana wałka i uszczelnień, założenie - wszystko trwało 15min.
463 230GE / ex. 463 300GD / ex. 460 300GD / ex. XJ 4.0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość