230GE 125PS czy 300GD 125PS (617A)

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Michal PUCH
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

230GE 125PS czy 300GD 125PS (617A)

Post autor: Michal PUCH » ndz sty 23, 2005 6:52 pm

Rozwazam pomysl wymiany motoru. Mam teraz 2.3 z czterobiegowa skrzynia, i mam mozliwosc kupic calego Merca 126 w wersjii amerykanskiej z motorem 3.0TD i automatem. Jak myslicie czy warto takie cos wlozyc, jezeli tak to sam motor do skrzyni manualnej czy w calosci z automatem.
Czekam na wasze pomysly

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » ndz sty 23, 2005 7:00 pm

Wszystko zalezy od tego w jakim stanie jest ten motor ??
Tyle ze po mojemu zamienil stryjek siekierke na kijek...
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

nord
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: czw lis 11, 2004 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nord » ndz sty 23, 2005 8:08 pm

Bardzo inteligentna porada !

Michal PUCH
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal PUCH » ndz sty 23, 2005 8:25 pm

Ale diesel to diesel, nie gasnie w wodzie i nie kicha

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » ndz sty 23, 2005 8:35 pm

no i moment wyższy w dieslu :)2
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » ndz sty 23, 2005 8:50 pm

wiec tak 8) moc ta sama jaka posiada obecnie, silnik znany bo jezdzony i problemow z nim poza wymienionymi w wodzie po pachy zadnych jak podejzewam :wink: Teraz kupuje sie mesia 126 kase wyklada, nastepnie cala masa przerobek zeby ten nowy diesel do G zaadoptowac, poczawszy od montazu silnika, poprzez skrzynie, reduktor i przelozenia mostow. Kase kolega wyklada niemilosierna otrzymujac na koncu co :o Samochod wol, moze troszke mniej pali w porownaniu do benzyny, zbiera sie jak stara baba, ciezszy ze 150 kg, nie mowiac juz o jego stanie technicznym bo jesli to 126 to nie ma przejechane 100 czy nawet 200 ale lekko 300kkm....
Pytam sie warto ??
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » ndz sty 23, 2005 8:59 pm

no w sumie to dobrze prawisz :)2
ale jeśli silnik jest w dobrym stanie i przebieg jakiś w miare normalny to może warto o tym pomyśleć :wink:
wszystko zależy od tego czego wymaga właścieciel od swojego samochodu 8)
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

nord
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: czw lis 11, 2004 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nord » pn sty 24, 2005 12:49 am

Cześć,
warto pamietać :
cyt. z regul.forum :"Na forum rajdy4x4.pl funkcjonują rangi związane z ilością wysłanych postów. Aktywne uczestniczenie w dyskusjach toczących się na forum, jest mile widziane - należy jednak pamiętać, że na tym forum, większa wymowę ma poziom merytoryczny publikowanych materiałów, niż ich ilość. "
Dlatego warto zabierać głos w dyskusji wtedy, kiedy naprawdę ma sie coś do powiedzenia w temacie.
Pozdrawiam,
Nord

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » pn sty 24, 2005 1:09 am

Jeżeli szukasz mocy to pomyśl o większej benzynie. 2,8 lub 3,2 l. Przekładka dizla do auta w którym była benzyna to sraszna rzeźba. Jeżeli chodzi o wrażliwość na wodę - wszystko da się odpowiednio zabezpieczyć.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn sty 24, 2005 2:18 am

nord pisze:Cześć,
warto pamietać :
cyt. z regul.forum :"Na forum rajdy4x4.pl funkcjonują rangi związane z ilością wysłanych postów. Aktywne uczestniczenie w dyskusjach toczących się na forum, jest mile widziane - należy jednak pamiętać, że na tym forum, większa wymowę ma poziom merytoryczny publikowanych materiałów, niż ich ilość. "
Dlatego warto zabierać głos w dyskusji wtedy, kiedy naprawdę ma sie coś do powiedzenia w temacie.
Pozdrawiam,
Nord
EEE,nord-nie bądż taki seriozny.Jakbysmy czasem nie przykasztanili,to byłoby kółko różańcowe....A MOC wcale żle nie zaopiniował :)2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Robur zmota
Posty: 545
Rejestracja: pn paź 18, 2004 3:54 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: 230GE 125PS czy 300GD 125PS (617A)

Post autor: Robur zmota » wt sty 25, 2005 2:08 am

Michal PUCH pisze:Rozwazam pomysl wymiany motoru. Mam teraz 2.3 z czterobiegowa skrzynia, i mam mozliwosc kupic calego Merca 126 w wersjii amerykanskiej z motorem 3.0TD i automatem. Jak myslicie czy warto takie cos wlozyc, jezeli tak to sam motor do skrzyni manualnej czy w calosci z automatem.
Czekam na wasze pomysly
po przeczytaniu porad szacownych kolegów proponuję wymienić silnik + manualna skrzynka ,a napewno jest to lepsze od 2,3 benzin . Po symbolach mimo że Amerykan to bez turbo ,tylko nadwozie combi (sprawdzi bo może się mylę ,ale TD to w MIETKACH to oznaczenie znaczy COMBI. turbo doładowanie niejest zaznaczane symbolem ale na przednim prawym błotniku ma dodatkową kratkę dolotową powietrza ) mogę poradzić jak zamotać turbinę najlepiej z silnika benzynowego niekoniecznie Mercedes ,ZAMONTOWAŁEM Z NISSAN 2,0L BENZIN DO 3,0L MERSIDES 5- ZILLINDER (DAJE 0,7 at. ale jak piknie gwizdo to cza posuchać)
PATROL4.2
TOTALNY ANTYKLERYKAŁ
ZMOTA KATOWICE

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: niedz » wt sty 25, 2005 10:15 am

moim skromnym zdaniem om617a to optymalny wybor do budy w460,
wchodzi bez problemu pod maske, pasuje idealnie do skrzyni biegow, ma troche kucy, jest to naprawde dobry, idioti odporny, trwaly silnik, oczywiscie to wszystko zalezy w jakim stanie sie go kupi i jak go pozniej eks, niemniej jest to naprawde kawal wdziecznego rzelastwa, optymalnie bylo by wsadzic 3.0 od W124 ale wtedy zaczynaja sie jazdy ze skrzynia, a wstawianie skrzyni biegow od osobowego modelu mija sie z celem, kwestia przelozen w 230ge chyba nia bedzie problemem, ale zapytaj sie bikla - on chyba wlasnie robil taka przekladke,
kiedys myslalem nad polaczeniem wlasnie tego motoru ze skrzynia manualan 5tka ktora byla motana w gelach fabrycznia, ale slyszalem za ta skrzynia nie wytrzymuje na dluzsza mete takiej wspolpracy
ex MB 300GD

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » wt sty 25, 2005 10:30 am

nord pisze:Cześć,
warto pamietać :
cyt. z regul.forum :"Na forum rajdy4x4.pl funkcjonują rangi związane z ilością wysłanych postów. Aktywne uczestniczenie w dyskusjach toczących się na forum, jest mile widziane - należy jednak pamiętać, że na tym forum, większa wymowę ma poziom merytoryczny publikowanych materiałów, niż ich ilość. "
Dlatego warto zabierać głos w dyskusji wtedy, kiedy naprawdę ma sie coś do powiedzenia w temacie.
Pozdrawiam,
Nord
Znaczy ze ci co mają dużo gwiazdek to sami kasztaniarze :)2

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Re: 230GE 125PS czy 300GD 125PS (617A)

Post autor: Artur » wt sty 25, 2005 10:42 am

Robur zmota pisze:
Michal PUCH pisze:Rozwazam pomysl wymiany motoru. Mam teraz 2.3 z czterobiegowa skrzynia, i mam mozliwosc kupic calego Merca 126 w wersjii amerykanskiej z motorem 3.0TD i automatem. Jak myslicie czy warto takie cos wlozyc, jezeli tak to sam motor do skrzyni manualnej czy w calosci z automatem.
Czekam na wasze pomysly
po przeczytaniu porad szacownych kolegów proponuję wymienić silnik + manualna skrzynka ,a napewno jest to lepsze od 2,3 benzin . Po symbolach mimo że Amerykan to bez turbo ,tylko nadwozie combi (sprawdzi bo może się mylę ,ale TD to w MIETKACH to oznaczenie znaczy COMBI. turbo doładowanie niejest zaznaczane symbolem ale na przednim prawym błotniku ma dodatkową kratkę dolotową powietrza ) mogę poradzić jak zamotać turbinę najlepiej z silnika benzynowego niekoniecznie Mercedes ,ZAMONTOWAŁEM Z NISSAN 2,0L BENZIN DO 3,0L MERSIDES 5- ZILLINDER (DAJE 0,7 at. ale jak piknie gwizdo to cza posuchać)
Żeby se zamontować turbinę to trzeba specjalnych tłoków co maja denka 1/2 mocniejsze , głowicę z specjalnymi zaworami , pierścienie z specjalnej stali i pompę wtryskową z dodatkowa dawką do td no i turbinę na kolektorze wtedy masz TURBO Diesla w którym można jeszcze zwiększyć dawkę i obroty turbiny podkręcić poprzez regulacje odprężenia. A samo wstawienie turbiny to daje tylko opór na spaliny i zdławienie silnika i wypalenie gniazd zaworowych i pierścieni.

Maciej Szczepański
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: pn kwie 26, 2004 12:06 pm

Post autor: Maciej Szczepański » wt sty 25, 2005 1:16 pm

Jeszcze nie widzia³em W-126 kombi :lol:
Gdzie my,tam granica!

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » wt sty 25, 2005 8:21 pm

:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Kefir
 
 
Posty: 112
Rejestracja: pt kwie 30, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Kefir » śr sty 26, 2005 2:41 pm

ja odpowiem tak : mam w G 3.0 TD i jedynie co mnie wkurza to predkosc max.poza tym to wszystko ok.(wczesniej byla benzyna) :-?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość