230GE 125PS czy 300GD 125PS (617A)
Moderator: Mroczny
-
-
- Posty: 120
- Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
- Lokalizacja: Warszawa
230GE 125PS czy 300GD 125PS (617A)
Rozwazam pomysl wymiany motoru. Mam teraz 2.3 z czterobiegowa skrzynia, i mam mozliwosc kupic calego Merca 126 w wersjii amerykanskiej z motorem 3.0TD i automatem. Jak myslicie czy warto takie cos wlozyc, jezeli tak to sam motor do skrzyni manualnej czy w calosci z automatem.
Czekam na wasze pomysly
Czekam na wasze pomysly
-
-
- Posty: 120
- Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
- Lokalizacja: Warszawa
wiec tak
moc ta sama jaka posiada obecnie, silnik znany bo jezdzony i problemow z nim poza wymienionymi w wodzie po pachy zadnych jak podejzewam
Teraz kupuje sie mesia 126 kase wyklada, nastepnie cala masa przerobek zeby ten nowy diesel do G zaadoptowac, poczawszy od montazu silnika, poprzez skrzynie, reduktor i przelozenia mostow. Kase kolega wyklada niemilosierna otrzymujac na koncu co
Samochod wol, moze troszke mniej pali w porownaniu do benzyny, zbiera sie jak stara baba, ciezszy ze 150 kg, nie mowiac juz o jego stanie technicznym bo jesli to 126 to nie ma przejechane 100 czy nawet 200 ale lekko 300kkm....
Pytam sie warto




Pytam sie warto


MOC&OFFROAD-GOOD IDEA 
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

Cześć,
warto pamietać :
cyt. z regul.forum :"Na forum rajdy4x4.pl funkcjonują rangi związane z ilością wysłanych postów. Aktywne uczestniczenie w dyskusjach toczących się na forum, jest mile widziane - należy jednak pamiętać, że na tym forum, większa wymowę ma poziom merytoryczny publikowanych materiałów, niż ich ilość. "
Dlatego warto zabierać głos w dyskusji wtedy, kiedy naprawdę ma sie coś do powiedzenia w temacie.
Pozdrawiam,
Nord
warto pamietać :
cyt. z regul.forum :"Na forum rajdy4x4.pl funkcjonują rangi związane z ilością wysłanych postów. Aktywne uczestniczenie w dyskusjach toczących się na forum, jest mile widziane - należy jednak pamiętać, że na tym forum, większa wymowę ma poziom merytoryczny publikowanych materiałów, niż ich ilość. "
Dlatego warto zabierać głos w dyskusji wtedy, kiedy naprawdę ma sie coś do powiedzenia w temacie.
Pozdrawiam,
Nord
EEE,nord-nie bądż taki seriozny.Jakbysmy czasem nie przykasztanili,to byłoby kółko różańcowe....A MOC wcale żle nie zaopiniowałnord pisze:Cześć,
warto pamietać :
cyt. z regul.forum :"Na forum rajdy4x4.pl funkcjonują rangi związane z ilością wysłanych postów. Aktywne uczestniczenie w dyskusjach toczących się na forum, jest mile widziane - należy jednak pamiętać, że na tym forum, większa wymowę ma poziom merytoryczny publikowanych materiałów, niż ich ilość. "
Dlatego warto zabierać głos w dyskusji wtedy, kiedy naprawdę ma sie coś do powiedzenia w temacie.
Pozdrawiam,
Nord

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- Robur zmota
- Posty: 545
- Rejestracja: pn paź 18, 2004 3:54 pm
- Lokalizacja: Katowice
Re: 230GE 125PS czy 300GD 125PS (617A)
po przeczytaniu porad szacownych kolegów proponuję wymienić silnik + manualna skrzynka ,a napewno jest to lepsze od 2,3 benzin . Po symbolach mimo że Amerykan to bez turbo ,tylko nadwozie combi (sprawdzi bo może się mylę ,ale TD to w MIETKACH to oznaczenie znaczy COMBI. turbo doładowanie niejest zaznaczane symbolem ale na przednim prawym błotniku ma dodatkową kratkę dolotową powietrza ) mogę poradzić jak zamotać turbinę najlepiej z silnika benzynowego niekoniecznie Mercedes ,ZAMONTOWAŁEM Z NISSAN 2,0L BENZIN DO 3,0L MERSIDES 5- ZILLINDER (DAJE 0,7 at. ale jak piknie gwizdo to cza posuchać)Michal PUCH pisze:Rozwazam pomysl wymiany motoru. Mam teraz 2.3 z czterobiegowa skrzynia, i mam mozliwosc kupic calego Merca 126 w wersjii amerykanskiej z motorem 3.0TD i automatem. Jak myslicie czy warto takie cos wlozyc, jezeli tak to sam motor do skrzyni manualnej czy w calosci z automatem.
Czekam na wasze pomysly
PATROL4.2
TOTALNY ANTYKLERYKAŁ
ZMOTA KATOWICE
TOTALNY ANTYKLERYKAŁ
ZMOTA KATOWICE
moim skromnym zdaniem om617a to optymalny wybor do budy w460,
wchodzi bez problemu pod maske, pasuje idealnie do skrzyni biegow, ma troche kucy, jest to naprawde dobry, idioti odporny, trwaly silnik, oczywiscie to wszystko zalezy w jakim stanie sie go kupi i jak go pozniej eks, niemniej jest to naprawde kawal wdziecznego rzelastwa, optymalnie bylo by wsadzic 3.0 od W124 ale wtedy zaczynaja sie jazdy ze skrzynia, a wstawianie skrzyni biegow od osobowego modelu mija sie z celem, kwestia przelozen w 230ge chyba nia bedzie problemem, ale zapytaj sie bikla - on chyba wlasnie robil taka przekladke,
kiedys myslalem nad polaczeniem wlasnie tego motoru ze skrzynia manualan 5tka ktora byla motana w gelach fabrycznia, ale slyszalem za ta skrzynia nie wytrzymuje na dluzsza mete takiej wspolpracy
wchodzi bez problemu pod maske, pasuje idealnie do skrzyni biegow, ma troche kucy, jest to naprawde dobry, idioti odporny, trwaly silnik, oczywiscie to wszystko zalezy w jakim stanie sie go kupi i jak go pozniej eks, niemniej jest to naprawde kawal wdziecznego rzelastwa, optymalnie bylo by wsadzic 3.0 od W124 ale wtedy zaczynaja sie jazdy ze skrzynia, a wstawianie skrzyni biegow od osobowego modelu mija sie z celem, kwestia przelozen w 230ge chyba nia bedzie problemem, ale zapytaj sie bikla - on chyba wlasnie robil taka przekladke,
kiedys myslalem nad polaczeniem wlasnie tego motoru ze skrzynia manualan 5tka ktora byla motana w gelach fabrycznia, ale slyszalem za ta skrzynia nie wytrzymuje na dluzsza mete takiej wspolpracy
ex MB 300GD
Znaczy ze ci co mają dużo gwiazdek to sami kasztaniarzenord pisze:Cześć,
warto pamietać :
cyt. z regul.forum :"Na forum rajdy4x4.pl funkcjonują rangi związane z ilością wysłanych postów. Aktywne uczestniczenie w dyskusjach toczących się na forum, jest mile widziane - należy jednak pamiętać, że na tym forum, większa wymowę ma poziom merytoryczny publikowanych materiałów, niż ich ilość. "
Dlatego warto zabierać głos w dyskusji wtedy, kiedy naprawdę ma sie coś do powiedzenia w temacie.
Pozdrawiam,
Nord

Re: 230GE 125PS czy 300GD 125PS (617A)
Żeby se zamontować turbinę to trzeba specjalnych tłoków co maja denka 1/2 mocniejsze , głowicę z specjalnymi zaworami , pierścienie z specjalnej stali i pompę wtryskową z dodatkowa dawką do td no i turbinę na kolektorze wtedy masz TURBO Diesla w którym można jeszcze zwiększyć dawkę i obroty turbiny podkręcić poprzez regulacje odprężenia. A samo wstawienie turbiny to daje tylko opór na spaliny i zdławienie silnika i wypalenie gniazd zaworowych i pierścieni.Robur zmota pisze:po przeczytaniu porad szacownych kolegów proponuję wymienić silnik + manualna skrzynka ,a napewno jest to lepsze od 2,3 benzin . Po symbolach mimo że Amerykan to bez turbo ,tylko nadwozie combi (sprawdzi bo może się mylę ,ale TD to w MIETKACH to oznaczenie znaczy COMBI. turbo doładowanie niejest zaznaczane symbolem ale na przednim prawym błotniku ma dodatkową kratkę dolotową powietrza ) mogę poradzić jak zamotać turbinę najlepiej z silnika benzynowego niekoniecznie Mercedes ,ZAMONTOWAŁEM Z NISSAN 2,0L BENZIN DO 3,0L MERSIDES 5- ZILLINDER (DAJE 0,7 at. ale jak piknie gwizdo to cza posuchać)Michal PUCH pisze:Rozwazam pomysl wymiany motoru. Mam teraz 2.3 z czterobiegowa skrzynia, i mam mozliwosc kupic calego Merca 126 w wersjii amerykanskiej z motorem 3.0TD i automatem. Jak myslicie czy warto takie cos wlozyc, jezeli tak to sam motor do skrzyni manualnej czy w calosci z automatem.
Czekam na wasze pomysly
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: pn kwie 26, 2004 12:06 pm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość