Strona 1 z 1
230GE 125PS czy 300GD 125PS (617A)
: ndz sty 23, 2005 6:52 pm
autor: Michal PUCH
Rozwazam pomysl wymiany motoru. Mam teraz 2.3 z czterobiegowa skrzynia, i mam mozliwosc kupic calego Merca 126 w wersjii amerykanskiej z motorem 3.0TD i automatem. Jak myslicie czy warto takie cos wlozyc, jezeli tak to sam motor do skrzyni manualnej czy w calosci z automatem.
Czekam na wasze pomysly
: ndz sty 23, 2005 7:00 pm
autor: MOC
Wszystko zalezy od tego w jakim stanie jest ten motor
Tyle ze po mojemu zamienil stryjek siekierke na kijek...

: ndz sty 23, 2005 8:08 pm
autor: nord
Bardzo inteligentna porada !
: ndz sty 23, 2005 8:25 pm
autor: Michal PUCH
Ale diesel to diesel, nie gasnie w wodzie i nie kicha
: ndz sty 23, 2005 8:35 pm
autor: misio
no i moment wyższy w dieslu

: ndz sty 23, 2005 8:50 pm
autor: MOC
wiec tak

moc ta sama jaka posiada obecnie, silnik znany bo jezdzony i problemow z nim poza wymienionymi w wodzie po pachy zadnych jak podejzewam

Teraz kupuje sie mesia 126 kase wyklada, nastepnie cala masa przerobek zeby ten nowy diesel do G zaadoptowac, poczawszy od montazu silnika, poprzez skrzynie, reduktor i przelozenia mostow. Kase kolega wyklada niemilosierna otrzymujac na koncu co

Samochod wol, moze troszke mniej pali w porownaniu do benzyny, zbiera sie jak stara baba, ciezszy ze 150 kg, nie mowiac juz o jego stanie technicznym bo jesli to 126 to nie ma przejechane 100 czy nawet 200 ale lekko 300kkm....
Pytam sie warto

: ndz sty 23, 2005 8:59 pm
autor: misio
no w sumie to dobrze prawisz
ale jeśli silnik jest w dobrym stanie i przebieg jakiś w miare normalny to może warto o tym pomyśleć
wszystko zależy od tego czego wymaga właścieciel od swojego samochodu

: pn sty 24, 2005 12:49 am
autor: nord
Cześć,
warto pamietać :
cyt. z regul.forum :"Na forum rajdy4x4.pl funkcjonują rangi związane z ilością wysłanych postów. Aktywne uczestniczenie w dyskusjach toczących się na forum, jest mile widziane - należy jednak pamiętać, że na tym forum, większa wymowę ma poziom merytoryczny publikowanych materiałów, niż ich ilość. "
Dlatego warto zabierać głos w dyskusji wtedy, kiedy naprawdę ma sie coś do powiedzenia w temacie.
Pozdrawiam,
Nord
: pn sty 24, 2005 1:09 am
autor: LSD
Jeżeli szukasz mocy to pomyśl o większej benzynie. 2,8 lub 3,2 l. Przekładka dizla do auta w którym była benzyna to sraszna rzeźba. Jeżeli chodzi o wrażliwość na wodę - wszystko da się odpowiednio zabezpieczyć.
: pn sty 24, 2005 2:18 am
autor: vandall1
nord pisze:Cześć,
warto pamietać :
cyt. z regul.forum :"Na forum rajdy4x4.pl funkcjonują rangi związane z ilością wysłanych postów. Aktywne uczestniczenie w dyskusjach toczących się na forum, jest mile widziane - należy jednak pamiętać, że na tym forum, większa wymowę ma poziom merytoryczny publikowanych materiałów, niż ich ilość. "
Dlatego warto zabierać głos w dyskusji wtedy, kiedy naprawdę ma sie coś do powiedzenia w temacie.
Pozdrawiam,
Nord
EEE,nord-nie bądż taki seriozny.Jakbysmy czasem nie przykasztanili,to byłoby kółko różańcowe....A MOC wcale żle nie zaopiniował

Re: 230GE 125PS czy 300GD 125PS (617A)
: wt sty 25, 2005 2:08 am
autor: Robur zmota
Michal PUCH pisze:Rozwazam pomysl wymiany motoru. Mam teraz 2.3 z czterobiegowa skrzynia, i mam mozliwosc kupic calego Merca 126 w wersjii amerykanskiej z motorem 3.0TD i automatem. Jak myslicie czy warto takie cos wlozyc, jezeli tak to sam motor do skrzyni manualnej czy w calosci z automatem.
Czekam na wasze pomysly
po przeczytaniu porad szacownych kolegów proponuję wymienić silnik + manualna skrzynka ,a napewno jest to lepsze od 2,3 benzin . Po symbolach mimo że Amerykan to bez turbo ,tylko nadwozie combi (sprawdzi bo może się mylę ,ale TD to w MIETKACH to oznaczenie znaczy COMBI. turbo doładowanie niejest zaznaczane symbolem ale na przednim prawym błotniku ma dodatkową kratkę dolotową powietrza ) mogę poradzić jak zamotać turbinę najlepiej z silnika benzynowego niekoniecznie Mercedes ,ZAMONTOWAŁEM Z NISSAN 2,0L BENZIN DO 3,0L MERSIDES 5- ZILLINDER (DAJE 0,7 at. ale jak piknie gwizdo to cza posuchać)
: wt sty 25, 2005 10:15 am
autor: niedz
moim skromnym zdaniem om617a to optymalny wybor do budy w460,
wchodzi bez problemu pod maske, pasuje idealnie do skrzyni biegow, ma troche kucy, jest to naprawde dobry, idioti odporny, trwaly silnik, oczywiscie to wszystko zalezy w jakim stanie sie go kupi i jak go pozniej eks, niemniej jest to naprawde kawal wdziecznego rzelastwa, optymalnie bylo by wsadzic 3.0 od W124 ale wtedy zaczynaja sie jazdy ze skrzynia, a wstawianie skrzyni biegow od osobowego modelu mija sie z celem, kwestia przelozen w 230ge chyba nia bedzie problemem, ale zapytaj sie bikla - on chyba wlasnie robil taka przekladke,
kiedys myslalem nad polaczeniem wlasnie tego motoru ze skrzynia manualan 5tka ktora byla motana w gelach fabrycznia, ale slyszalem za ta skrzynia nie wytrzymuje na dluzsza mete takiej wspolpracy
: wt sty 25, 2005 10:30 am
autor: Artur
nord pisze:Cześć,
warto pamietać :
cyt. z regul.forum :"Na forum rajdy4x4.pl funkcjonują rangi związane z ilością wysłanych postów. Aktywne uczestniczenie w dyskusjach toczących się na forum, jest mile widziane - należy jednak pamiętać, że na tym forum, większa wymowę ma poziom merytoryczny publikowanych materiałów, niż ich ilość. "
Dlatego warto zabierać głos w dyskusji wtedy, kiedy naprawdę ma sie coś do powiedzenia w temacie.
Pozdrawiam,
Nord
Znaczy ze ci co mają dużo gwiazdek to sami kasztaniarze

Re: 230GE 125PS czy 300GD 125PS (617A)
: wt sty 25, 2005 10:42 am
autor: Artur
Robur zmota pisze:Michal PUCH pisze:Rozwazam pomysl wymiany motoru. Mam teraz 2.3 z czterobiegowa skrzynia, i mam mozliwosc kupic calego Merca 126 w wersjii amerykanskiej z motorem 3.0TD i automatem. Jak myslicie czy warto takie cos wlozyc, jezeli tak to sam motor do skrzyni manualnej czy w calosci z automatem.
Czekam na wasze pomysly
po przeczytaniu porad szacownych kolegów proponuję wymienić silnik + manualna skrzynka ,a napewno jest to lepsze od 2,3 benzin . Po symbolach mimo że Amerykan to bez turbo ,tylko nadwozie combi (sprawdzi bo może się mylę ,ale TD to w MIETKACH to oznaczenie znaczy COMBI. turbo doładowanie niejest zaznaczane symbolem ale na przednim prawym błotniku ma dodatkową kratkę dolotową powietrza ) mogę poradzić jak zamotać turbinę najlepiej z silnika benzynowego niekoniecznie Mercedes ,ZAMONTOWAŁEM Z NISSAN 2,0L BENZIN DO 3,0L MERSIDES 5- ZILLINDER (DAJE 0,7 at. ale jak piknie gwizdo to cza posuchać)
Żeby se zamontować turbinę to trzeba specjalnych tłoków co maja denka 1/2 mocniejsze , głowicę z specjalnymi zaworami , pierścienie z specjalnej stali i pompę wtryskową z dodatkowa dawką do td no i turbinę na kolektorze wtedy masz TURBO Diesla w którym można jeszcze zwiększyć dawkę i obroty turbiny podkręcić poprzez regulacje odprężenia. A samo wstawienie turbiny to daje tylko opór na spaliny i zdławienie silnika i wypalenie gniazd zaworowych i pierścieni.
: wt sty 25, 2005 1:16 pm
autor: Maciej Szczepański
Jeszcze nie widzia³em W-126 kombi

: wt sty 25, 2005 8:21 pm
autor: MOC
: śr sty 26, 2005 2:41 pm
autor: Kefir
ja odpowiem tak : mam w G 3.0 TD i jedynie co mnie wkurza to predkosc max.poza tym to wszystko ok.(wczesniej byla benzyna)
