4x4 w mercedesie 310

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

4x4 w mercedesie 310

Post autor: domator » śr lut 23, 2005 2:58 pm

Ogladalem wczoraj mercedesa 310 (busik) z napedem 4x4. Ma normalnie most z przodu :-)
I oczywiscie jakis reduktor.
Opis na reduktorze wyglada tak:
Obrazek
Czy jest tu ktos kto mi to wyjasni bo jakos z niemieckim to nie bardzo jestem...
A pozycji troche jest wiec wyglada ciekawie.
A moze przy okazji jakies opinie o tyc samochodach? (nie do katowania oczywiscie)...
domator

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr lut 23, 2005 3:54 pm

na drazku w g jest taki sam napis. wiec pewnie ma zaszczepiony reduktor i przedni most z g.
masz jakies zdjecia ?

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » śr lut 23, 2005 4:00 pm

To trzeba by rzszyfrowac ;-)
Wg. mnie to
S- Strasse - on road
GA- Galende - off road
N- neutral
Pozostaje roznica pomiedzy SA lewym i SA prawym
Na logike to po lewej powinien byc naped 4x4 a po prawej naped 4x4+blokada dyfra.
Tak wogule to wyglada na jakas samorobke.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » śr lut 23, 2005 4:02 pm

a roznica miedzy S i SA ??
Strasse i Strasse A.... ??
Zdjecia mam - przesle zaraz.
P.

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr lut 23, 2005 4:03 pm

moze wyjde na ignoranta. ale nie wiem jaka jest roznica. dla mnie w sumie wsio , ktore sie wlaczy. a do blokad mam osobne ciegna. chyba sie to niczym nie rozni.

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » śr lut 23, 2005 4:04 pm

S- naped na jedna os
SA- naped na dwie osie
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » śr lut 23, 2005 4:05 pm

Podkreslam ze nie znam sie ma Gelendzie ale wg. mnie to tak dziala.
Drako mi chodzi o blokade centralnego dyfra ( jezeli jest ) to mialo by sens.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr lut 23, 2005 4:07 pm

s to tylko tyl.
sa w dwoch polozeniach chyba dziala tak samo- naped na dwie osie
ga - reduktor

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » śr lut 23, 2005 4:09 pm

Układ wygląda jak w suzuce tylko lustrzanie odbity.
Oba SA to wychodzi ze to to samo czyli napęd na 4.

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr lut 23, 2005 4:10 pm

centralna blokada tylko w 463
a poza tym wlancza sie ja osobnym przyciskiem ( w 463 sa trzy przyciski do blokad - cos jak w arb. a w 461 sa poprostu ciegna )

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » śr lut 23, 2005 4:10 pm

To wlasnie mialem na mysli piszac of road.
Jestes pewien ze nie ma zadnej roznicy miedzy SA lewo-prawo ??
A moze jednak jest to ta blokada centralnego dyfra ??
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » śr lut 23, 2005 4:24 pm

tak wyglada reduktor:

Obrazek




Nie wyglada na tak duzy by "zawierac" dyfer centralny. Ale nie widzialm dyfra od 463.
No i na co to wyglada ?
(od razu odpowiadam: nie sprawdzilem w ktora strone sie kreci przedni wal :-)

domator

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » śr lut 23, 2005 4:35 pm

Moim zdaniem to jakas zmota......nie slyszalem o kaczkach 4x4...............VW LTki to tak............ale kaczki raczej nie :wink:

A daj zdjecie calego samochodu jak mozesz bo to bardzo ciekawe jest :D
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » śr lut 23, 2005 4:41 pm

na zmote nie wyglada. przelozenie napedzanego przodu do takiego samochodu to nie jest "maly pikus". Uklad kierowniczy i reszta...
Naklejki z opisem reduktora wygladaja oryginalnie a i sam reduktor (wajha w kabinie) tez. Do tego jest to benzyna w automacie !!!
Zdjecia nie mam calosci ale wyglada jak normalne 310 krotkie - troche podwyzszone i na felgach 16 cali. W/g mnie to oryginal.
domator

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » śr lut 23, 2005 4:44 pm

scibaSJ pisze:Moim zdaniem to jakas zmota......nie slyszalem o kaczkach 4x4...............VW LTki to tak............ale kaczki raczej nie :wink:
chyba jednak byly:
http://www.rfuh.ch/Fahrzeuge/Transporte ... porter.htm (dokladnie taki sam)

i inne
http://www3.stzh.ch/internet/pd/srz/san ... f_310.html
http://www.fweglisau.ch/fahrzeug_daten/mercedes-eg.htm

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr lut 23, 2005 5:15 pm

joł men...ja takiego chce...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
mdebski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mdebski » śr lut 23, 2005 5:25 pm

Przeciez to jest taki sam reduktor jak w gelendzie:
S-tylko tyl
SA- 4x4, oba SA to to samo
N- neutral
GA- 4x4 + reduktor

Kiedys takiego widzialem takiego, mosty byly takie jak w G.
Ma toto blokady ?

Szkoda, ze w benzynie.
Pozdrawiam
Michał Dębski
Nissan Patrol GR High Roof (byl MB 420GE)

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » śr lut 23, 2005 6:03 pm

blokad nie stwierdzono....
domator

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr lut 23, 2005 8:07 pm

Matko Przenajświętsza.
Ku Panięci:
S - Schnell, SA - Schnell Allrad, G - Gelande Allrad, N - Neutral.
Pomiędzy SA lewo/prawo nie ma żadnej róznicy bo ruch ten jest jedynie wymuszony konstrukcją skrzyni rozdzielczej. - przerzucenie wybieraka z jednej ośki na drugą.

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » śr lut 23, 2005 8:11 pm

schnell to on chyba nie jezdzi.... :P :)3
A to wogole dobre samochody byly takie Mercedeski 310 ??? POrzadny samochod czy badziewie jakies jest? Ma toto rame czy samonsna gora ?

domator

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » śr lut 23, 2005 9:31 pm

domator pisze:
scibaSJ pisze:Moim zdaniem to jakas zmota......nie slyszalem o kaczkach 4x4...............VW LTki to tak............ale kaczki raczej nie :wink:
chyba jednak byly:
http://www.rfuh.ch/Fahrzeuge/Transporte ... porter.htm (dokladnie taki sam)

i inne
http://www3.stzh.ch/internet/pd/srz/san ... f_310.html
http://www.fweglisau.ch/fahrzeug_daten/mercedes-eg.htm
Kurde czlowiek uczy sie cale zycie...........to mnie zdziwko zlapalo :o

Dziwne ze nie ma blokady.......moj ojciec ma 310 91r ale z rama i ma blokade tylnego mostu :)2
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » śr lut 23, 2005 9:55 pm

scibaSJ pisze:
domator pisze:
scibaSJ pisze:Moim zdaniem to jakas zmota......nie slyszalem o kaczkach 4x4...............VW LTki to tak............ale kaczki raczej nie :wink:
chyba jednak byly:
http://www.rfuh.ch/Fahrzeuge/Transporte ... porter.htm (dokladnie taki sam)

i inne
http://www3.stzh.ch/internet/pd/srz/san ... f_310.html
http://www.fweglisau.ch/fahrzeug_daten/mercedes-eg.htm
Kurde czlowiek uczy sie cale zycie...........to mnie zdziwko zlapalo :o

Dziwne ze nie ma blokady.......moj ojciec ma 310 91r ale z rama i ma blokade tylnego mostu :)2
A jak sie ja wlacza?
domator

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » śr lut 23, 2005 10:46 pm

tak samo sie ja wlancza jak w G460 czy G461 za pomoca ciegna.
Mercedes 300 GE sprzedana , Vw iltis 2,0 ABK 115 PS :) , KIA SORENTO 2,5 crdi VGT

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » śr lut 23, 2005 11:01 pm

Miedzy siedzeniem kierowcy a lawka pasazerow pod sciana jest tak wajcha do pociagania.
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
CzarekN
 
 
Posty: 1051
Rejestracja: czw mar 06, 2003 8:58 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CzarekN » czw lut 24, 2005 8:11 am

A to nie jest przypadkiem "zmota" made by Iglhaut?
Z tego co sie orientuje, to ta wlasnie firemka takie zmoty dla MB w niektorych modelach dokonywala. Cos takiego jak francuski dangel

Pzdr

Czarek
********************
Traktorek, brum brum, klek klek klek klek klek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość