skrzynia 5 do gie-wagena...

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

skrzynia 5 do gie-wagena...

Post autor: czesław&jarząbek » ndz maja 08, 2005 8:22 pm

pytanie mam następujące...
czy ktoś już rozkminił jaka skrzynia pięciobiegowa mb pasuje do silnika 300td w126?
z jakiegoś busa czy inszego papucia...
#noichuj

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz maja 08, 2005 9:22 pm

toyota , teraz gie ...poczekac chwile i bedziesz LOganami chandlowal :)21
wiem ze pasuje z busa( do 300napewno) , ale srednio sie lapie w tych numerach :)21 pogadaj z jednorekim bandyta :)21 bo ma taki motor + skrzynia w sralni

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz maja 08, 2005 9:24 pm

on ma inny motor
w126 jest pięciocylindrowe
#noichuj

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz maja 08, 2005 9:27 pm

w 126 pieciocylindrowka :o , jeszcze nie raz MALUCH mnie zaskoczy
:)21 :wink:

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz maja 08, 2005 9:42 pm

300td na rynek amerykański w w126
z automatem szło...mówią na to stare es-klasy
#noichuj

Awatar użytkownika
heniu w berecie
 
 
Posty: 916
Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: heniu w berecie » ndz maja 08, 2005 10:19 pm

czeslaw sie stacza gelandy toyoty tuaregi
:o

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » ndz maja 08, 2005 10:29 pm

Nazywaly sie one W126 300SD, ale ten motor byl troche slaby, zdlawiony na potrzeby norm ekologicznych w usa. Jezzdzilem takim i turla sie,ale bez emocji.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » pn maja 09, 2005 6:50 am

Albert_N pisze:Nazywaly sie one W126 300SD, ale ten motor byl troche slaby, zdlawiony na potrzeby norm ekologicznych w usa. Jezzdzilem takim i turla sie,ale bez emocji.
Normy ekologiczne w usa :)20 Prędkość to jeszcze bym uwierzył ale ekulogia ??
Leo II

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pn maja 09, 2005 6:54 am

Albert_N pisze:Nazywaly sie one W126 300SD, ale ...
Hiszpan ma takiego 126 .
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Wojciechrr
Posty: 425
Rejestracja: śr gru 10, 2003 1:36 pm
Lokalizacja: Drezdenko
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciechrr » pn maja 09, 2005 7:00 am

na 126 mówią "araby" , ciekawe czemu :roll:

:)21

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: skrzynia 5 do gie-wagena...

Post autor: Mag69 » pn maja 09, 2005 7:32 am

czesław&jarząbek pisze:pytanie mam następujące...
czy ktoś już rozkminił jaka skrzynia pięciobiegowa mb pasuje do silnika 300td w126?
z jakiegoś busa czy inszego papucia...
W Ornontowicach jest kolo co częsciami do mb handluje, i ma dużą wiedzę

chcesz namiar ?


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pn maja 09, 2005 7:53 am

Wojciechrr pisze:na 126 mówią "araby" , ciekawe czemu :roll:

:)21
w niemczech ulubione auto tej nacji....
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: skrzynia 5 do gie-wagena...

Post autor: czesław&jarząbek » wt maja 10, 2005 9:17 am

Mag69 pisze:
czesław&jarząbek pisze:pytanie mam następujące...
czy ktoś już rozkminił jaka skrzynia pięciobiegowa mb pasuje do silnika 300td w126?
z jakiegoś busa czy inszego papucia...
W Ornontowicach jest kolo co częsciami do mb handluje, i ma dużą wiedzę

chcesz namiar ?


:)21
zapodaj na pw
#noichuj

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » wt maja 10, 2005 9:57 am

Oj Polch... nie studiowales uwaznie historii motoryzacji w USA ;)
zauwaz, ze jesli juz jestesmy przy MB, to wersje amerykanskie zawsze byly slabsze niz Europejskie, wlasnie ze wzgledu na wprowadzone normy czystosci spalin i systemy "dopalania spalin" co zmniejszalo osiagi silnikow.Nie pamietam dokladnie od ktorego roku wprowadzono te normy ale chyba okolo 70 roku... z
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: skrzynia 5 do gie-wagena...

Post autor: Bikl » wt maja 10, 2005 11:26 am

czesław&jarząbek pisze:pytanie mam następujące...
czy ktoś już rozkminił jaka skrzynia pięciobiegowa mb pasuje do silnika 300td w126?
z jakiegoś busa czy inszego papucia...
Odpuść temat bo za duża zmota .
Piątka manual była tylko w W123 i była bardzo awaryjna - do terenu szajs
Ze starszymi silnikami w busie była tylko 4 .
5 mają inną obudowe sprzegła i dupa .
Jedynym sensownym rozwiązaniem do tego silnika jeżeli chodzi o skrzynie 5 biegowe to G1/18-5/4,7 (711.117) lub jeszcze lepiej G1/18-5/6,15 (711.116) ale to już są wariackie koszty i ogromne trudności ze znalezieniem
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: skrzynia 5 do gie-wagena...

Post autor: Suj » wt maja 10, 2005 11:37 am

Witam!
czesław&jarząbek pisze:czy ktoś już rozkminił jaka skrzynia pięciobiegowa mb pasuje do silnika 300td w126?
Silnik OM617A. Powinna do niego pasować skrzynia 5 od busa. Były dwie:
1. Wolna G1/18-5/6.15
2. Szybka G1/18-5/4,7
Jeśli będzie pochodziła z jakiegoś busa z silnikiem OM602 (210D, 310D, 410D) to będzie miała inną obudowę sprzęgła. Ale jest odłączana i będzie pasować też od 4-ro biegowej od busa czy beczki.

Osobną kwestią jest chyba w tym przypadku koło zamachowe i sprzęgło. Wydaje mi się że motory te szły tylko z automatami. Mechanicznie powinno to pasować od busa z silnikiem OM617 (209D...) lub od beczki 300D ale czy da radę? Tego nie wiem. Pozdrawiam.
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: skrzynia 5 do gie-wagena...

Post autor: Bikl » wt maja 10, 2005 11:48 am

Suj pisze:
Osobną kwestią jest chyba w tym przypadku koło zamachowe i sprzęgło. Wydaje mi się że motory te szły tylko z automatami. Mechanicznie powinno to pasować od busa z silnikiem OM617 (209D...) lub od beczki 300D ale czy da radę? Tego nie wiem. Pozdrawiam.
OM617A faktycznie szło w W126 z automatem ale już w W123 były też z manualem .
Zamach pasuje od busa bo bus tak jak i G miało "ciężki" . Pasują koła zamachowe od wszystkich silników stosowanych w busach - 240D,300D,230 benzyna . W wale korbowym jest też miejsce na łożysko popdporowe wałka sprzęgłowego które trzena wcisnąć ale to jakieś zwykłe łozysko za pare zeta :)
Zresztą ten silnik dobrze sprawuje się też na "chudym" zamachu - jeżdziłem tak prawie 2 lata i nie zauważyłem zbytniej różnicy
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » wt maja 10, 2005 11:51 am

Zapomniałem tylko o jednym
" Chudy zamach " = sprzegło 215 mm
" Gruby zamach " = sprzęgło 230 mm

i to jedyne w/g co przemawia za "grubym"
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » wt maja 10, 2005 1:42 pm

Albert_N pisze:Oj Polch... nie studiowales uwaznie historii motoryzacji w USA ;)
zauwaz, ze jesli juz jestesmy przy MB, to wersje amerykanskie zawsze byly slabsze niz Europejskie, wlasnie ze wzgledu na wprowadzone normy czystosci spalin i systemy "dopalania spalin" co zmniejszalo osiagi silnikow.Nie pamietam dokladnie od ktorego roku wprowadzono te normy ale chyba okolo 70 roku... z
Sprzeczał się przecie nie będę :D , no i zawsze dopuszczam taką możliwość, że mogę się mylić :wink: :)21
Leo II

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » wt maja 10, 2005 1:56 pm

Albert_N pisze:Nazywaly sie one W126 300SD, ale ten motor byl troche slaby, zdlawiony na potrzeby norm ekologicznych w usa. Jezzdzilem takim i turla sie,ale bez emocji.
Pozwolę się nie zgodzić z przedmówcą :)

1984 Mercedes-Benz 300SD
OM 617 D 30 A / 617.951
121 hp / 89 kW at 4350 /min; b 10.82: 125 hp / 92 kW at 4350 /min
230 Nm at 2400 /min; since 10.82: 250 Nm at 2400 /min

Obrazek

wg mnie to ten sam silnik, co w W123 turbo a co za tym idzie skrzynie od 300GD i pochodne będą pasić.

dla porównania :

Mercedes-Benz type 300 D turbodiesel W 123 D 30 A
OM 617 D 30 A / 617.952
121 hp / 89 kW at 4350 /min; since 10.82: 125 hp / 92 kW at 4350 /min
230 Nm at 2400 /min; since 10.82: 250 Nm at 2400 /min

generalnie to samo.
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » wt maja 10, 2005 4:12 pm

Nie wiem czemu twierdzicie że OM617A słaby jest :roll:
Ostatnio w niemcowni u znajomego porównywaliśmy dwie sztuki
460 z 300TD OM617A i 463 300TD OM 606 D 30 LA
Konfiguracja podobna obie krótkie , lift + 4" i 35 BFG na alusach
Na asfalcie przewaga dość wyraźna 463 ale po zjechaniu w teren już róźnice się zatarły a nawet 460 zaczeła brać góre .
Ponadto pracowała spokojniej na niższych obrotach żeby zrobić to samo .
Wyraźnie niższe było zużycie paliwa ok 3-5l/100km wg zeznań właścicieli przy katowaniu w terenie .
Po dokładnym przemyśleniu wyszło że głowny pic leży w różnych skrzyniach biegów .
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » wt maja 10, 2005 7:15 pm

no fajnie, ale W123 jest nieco mniejsze od W126 ;)
kolegi i moje odczucia byly takie, ze auto jest mulowate.Moze kwestia automatu.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: skrzynia 5 do gie-wagena...

Post autor: Bikl » śr maja 11, 2005 8:15 am

Mag69 pisze:
W Ornontowicach jest kolo co częsciami do mb handluje, i ma dużą wiedzę

chcesz namiar ?


:)21
Ja też poprosze , zawsze może się przydać :)23
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » śr maja 11, 2005 8:48 am

Bikl pisze:Po dokładnym przemyśleniu wyszło że głowny pic leży w różnych skrzyniach biegów .
A jakie były te skrzynie ?
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » śr maja 11, 2005 10:05 am

460-tka z oryginalną 4-biegową G1/17 (fabrycznie była 240GD)
463-ka też z oryginalną 5-biegową GL 76/27 K-5 (fabrycznie była230GE)
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości