skrzynia 5 do gie-wagena...
Moderator: Mroczny
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
skrzynia 5 do gie-wagena...
pytanie mam następujące...
czy ktoś już rozkminił jaka skrzynia pięciobiegowa mb pasuje do silnika 300td w126?
z jakiegoś busa czy inszego papucia...
czy ktoś już rozkminił jaka skrzynia pięciobiegowa mb pasuje do silnika 300td w126?
z jakiegoś busa czy inszego papucia...
#noichuj
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- heniu w berecie
-
- Posty: 916
- Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
-
- Posty: 425
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 1:36 pm
- Lokalizacja: Drezdenko
- Kontaktowanie:
Re: skrzynia 5 do gie-wagena...
W Ornontowicach jest kolo co częsciami do mb handluje, i ma dużą wiedzęczesław&jarząbek pisze:pytanie mam następujące...
czy ktoś już rozkminił jaka skrzynia pięciobiegowa mb pasuje do silnika 300td w126?
z jakiegoś busa czy inszego papucia...
chcesz namiar ?

LJ 70
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: skrzynia 5 do gie-wagena...
zapodaj na pwMag69 pisze:W Ornontowicach jest kolo co częsciami do mb handluje, i ma dużą wiedzęczesław&jarząbek pisze:pytanie mam następujące...
czy ktoś już rozkminił jaka skrzynia pięciobiegowa mb pasuje do silnika 300td w126?
z jakiegoś busa czy inszego papucia...
chcesz namiar ?
#noichuj
Oj Polch... nie studiowales uwaznie historii motoryzacji w USA 
zauwaz, ze jesli juz jestesmy przy MB, to wersje amerykanskie zawsze byly slabsze niz Europejskie, wlasnie ze wzgledu na wprowadzone normy czystosci spalin i systemy "dopalania spalin" co zmniejszalo osiagi silnikow.Nie pamietam dokladnie od ktorego roku wprowadzono te normy ale chyba okolo 70 roku... z

zauwaz, ze jesli juz jestesmy przy MB, to wersje amerykanskie zawsze byly slabsze niz Europejskie, wlasnie ze wzgledu na wprowadzone normy czystosci spalin i systemy "dopalania spalin" co zmniejszalo osiagi silnikow.Nie pamietam dokladnie od ktorego roku wprowadzono te normy ale chyba okolo 70 roku... z
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Re: skrzynia 5 do gie-wagena...
Odpuść temat bo za duża zmota .czesław&jarząbek pisze:pytanie mam następujące...
czy ktoś już rozkminił jaka skrzynia pięciobiegowa mb pasuje do silnika 300td w126?
z jakiegoś busa czy inszego papucia...
Piątka manual była tylko w W123 i była bardzo awaryjna - do terenu szajs
Ze starszymi silnikami w busie była tylko 4 .
5 mają inną obudowe sprzegła i dupa .
Jedynym sensownym rozwiązaniem do tego silnika jeżeli chodzi o skrzynie 5 biegowe to G1/18-5/4,7 (711.117) lub jeszcze lepiej G1/18-5/6,15 (711.116) ale to już są wariackie koszty i ogromne trudności ze znalezieniem
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA
Re: skrzynia 5 do gie-wagena...
Witam!
1. Wolna G1/18-5/6.15
2. Szybka G1/18-5/4,7
Jeśli będzie pochodziła z jakiegoś busa z silnikiem OM602 (210D, 310D, 410D) to będzie miała inną obudowę sprzęgła. Ale jest odłączana i będzie pasować też od 4-ro biegowej od busa czy beczki.
Osobną kwestią jest chyba w tym przypadku koło zamachowe i sprzęgło. Wydaje mi się że motory te szły tylko z automatami. Mechanicznie powinno to pasować od busa z silnikiem OM617 (209D...) lub od beczki 300D ale czy da radę? Tego nie wiem. Pozdrawiam.
Silnik OM617A. Powinna do niego pasować skrzynia 5 od busa. Były dwie:czesław&jarząbek pisze:czy ktoś już rozkminił jaka skrzynia pięciobiegowa mb pasuje do silnika 300td w126?
1. Wolna G1/18-5/6.15
2. Szybka G1/18-5/4,7
Jeśli będzie pochodziła z jakiegoś busa z silnikiem OM602 (210D, 310D, 410D) to będzie miała inną obudowę sprzęgła. Ale jest odłączana i będzie pasować też od 4-ro biegowej od busa czy beczki.
Osobną kwestią jest chyba w tym przypadku koło zamachowe i sprzęgło. Wydaje mi się że motory te szły tylko z automatami. Mechanicznie powinno to pasować od busa z silnikiem OM617 (209D...) lub od beczki 300D ale czy da radę? Tego nie wiem. Pozdrawiam.
Paweł
MB G240D/300D 24V '84
MB G240D/300D 24V '84
Re: skrzynia 5 do gie-wagena...
OM617A faktycznie szło w W126 z automatem ale już w W123 były też z manualem .Suj pisze:
Osobną kwestią jest chyba w tym przypadku koło zamachowe i sprzęgło. Wydaje mi się że motory te szły tylko z automatami. Mechanicznie powinno to pasować od busa z silnikiem OM617 (209D...) lub od beczki 300D ale czy da radę? Tego nie wiem. Pozdrawiam.
Zamach pasuje od busa bo bus tak jak i G miało "ciężki" . Pasują koła zamachowe od wszystkich silników stosowanych w busach - 240D,300D,230 benzyna . W wale korbowym jest też miejsce na łożysko popdporowe wałka sprzęgłowego które trzena wcisnąć ale to jakieś zwykłe łozysko za pare zeta

Zresztą ten silnik dobrze sprawuje się też na "chudym" zamachu - jeżdziłem tak prawie 2 lata i nie zauważyłem zbytniej różnicy
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA
Sprzeczał się przecie nie będęAlbert_N pisze:Oj Polch... nie studiowales uwaznie historii motoryzacji w USA
zauwaz, ze jesli juz jestesmy przy MB, to wersje amerykanskie zawsze byly slabsze niz Europejskie, wlasnie ze wzgledu na wprowadzone normy czystosci spalin i systemy "dopalania spalin" co zmniejszalo osiagi silnikow.Nie pamietam dokladnie od ktorego roku wprowadzono te normy ale chyba okolo 70 roku... z



Leo II
Pozwolę się nie zgodzić z przedmówcąAlbert_N pisze:Nazywaly sie one W126 300SD, ale ten motor byl troche slaby, zdlawiony na potrzeby norm ekologicznych w usa. Jezzdzilem takim i turla sie,ale bez emocji.

1984 Mercedes-Benz 300SD
OM 617 D 30 A / 617.951
121 hp / 89 kW at 4350 /min; b 10.82: 125 hp / 92 kW at 4350 /min
230 Nm at 2400 /min; since 10.82: 250 Nm at 2400 /min

wg mnie to ten sam silnik, co w W123 turbo a co za tym idzie skrzynie od 300GD i pochodne będą pasić.
dla porównania :
Mercedes-Benz type 300 D turbodiesel W 123 D 30 A
OM 617 D 30 A / 617.952
121 hp / 89 kW at 4350 /min; since 10.82: 125 hp / 92 kW at 4350 /min
230 Nm at 2400 /min; since 10.82: 250 Nm at 2400 /min
generalnie to samo.
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ 
G 300D Turbo 460.3

G 300D Turbo 460.3
Nie wiem czemu twierdzicie że OM617A słaby jest
Ostatnio w niemcowni u znajomego porównywaliśmy dwie sztuki
460 z 300TD OM617A i 463 300TD OM 606 D 30 LA
Konfiguracja podobna obie krótkie , lift + 4" i 35 BFG na alusach
Na asfalcie przewaga dość wyraźna 463 ale po zjechaniu w teren już róźnice się zatarły a nawet 460 zaczeła brać góre .
Ponadto pracowała spokojniej na niższych obrotach żeby zrobić to samo .
Wyraźnie niższe było zużycie paliwa ok 3-5l/100km wg zeznań właścicieli przy katowaniu w terenie .
Po dokładnym przemyśleniu wyszło że głowny pic leży w różnych skrzyniach biegów .

Ostatnio w niemcowni u znajomego porównywaliśmy dwie sztuki
460 z 300TD OM617A i 463 300TD OM 606 D 30 LA
Konfiguracja podobna obie krótkie , lift + 4" i 35 BFG na alusach
Na asfalcie przewaga dość wyraźna 463 ale po zjechaniu w teren już róźnice się zatarły a nawet 460 zaczeła brać góre .
Ponadto pracowała spokojniej na niższych obrotach żeby zrobić to samo .
Wyraźnie niższe było zużycie paliwa ok 3-5l/100km wg zeznań właścicieli przy katowaniu w terenie .
Po dokładnym przemyśleniu wyszło że głowny pic leży w różnych skrzyniach biegów .
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA
Re: skrzynia 5 do gie-wagena...
Ja też poprosze , zawsze może się przydaćMag69 pisze:
W Ornontowicach jest kolo co częsciami do mb handluje, i ma dużą wiedzę
chcesz namiar ?

G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości