śruba z siłownika blokady przedniego mostu
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: wt paź 12, 2004 7:35 pm
śruba z siłownika blokady przedniego mostu
witam czy koś się orentuje czy można w serwisie Merca kupić śrubę która znaduje się w siłowniku blokady przedniego mostu wkręcona jest w tuleje przesuwającą się w cylindrze blokady a drugi z jej końców dotyka czujnika Śrubka pękła i nie wiem czy jest to zwykła stal czy jakaś specjalnie utwardzona czy może ją dorobić każdy ślusarz czy tokarz?????
Przerabiałem ten temat .
Chodzi Ci o tą śrubkę z "cyckiem" włączającą czujnik załączenia blokady ?
Niestety dość często pękają na gwincie i całkowicie blokują wewnątrz blokadę . Śruba jest utwardzana a w ASO kosztuje chore pieniądze - 55 zł
Idź do tokarza i dorób .
Chodzi Ci o tą śrubkę z "cyckiem" włączającą czujnik załączenia blokady ?
Niestety dość często pękają na gwincie i całkowicie blokują wewnątrz blokadę . Śruba jest utwardzana a w ASO kosztuje chore pieniądze - 55 zł
Idź do tokarza i dorób .
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: wt paź 12, 2004 7:35 pm
Na 100% nie jest winna ilość płynu w układzie .
Pękła ta sama co ostatnio ?
Jeżeli nie wada materiału w śrubie to lepiej sprawdź przesuwkę na półosi bo może się zacina i ciężko chodzi a siłownik działa dość sporą siłą.
Jak sciągniesz siłownik to przesuwka powinna się leciuteńko przesuwać po półosi , jakiekolwiek opory są niedopuszczalne
Pękła ta sama co ostatnio ?
Jeżeli nie wada materiału w śrubie to lepiej sprawdź przesuwkę na półosi bo może się zacina i ciężko chodzi a siłownik działa dość sporą siłą.
Jak sciągniesz siłownik to przesuwka powinna się leciuteńko przesuwać po półosi , jakiekolwiek opory są niedopuszczalne
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: wt paź 12, 2004 7:35 pm
przesówki chodzą lekko a pękła mi najpierw w przednim a później w tylnym moście zbieg okoliczności lub jakaś inna konktretna przyczyna? dorobiłem pierwsza z twardej stali ale symbolu nie znam zapytam tokarza to podam jutro jadę do nigo po drugą śrubkę.
Mam jeszcze problemy z odpowitrzeniem układu - słabe ciśnienie w siłowniku blokady przedniego mostu. Zamieniłem już tłoczki w pompach od blokad ale bez rezultatu chyba pozostaje rozebranie całego układu i przeczyszczenie może dostał się jakiś syf
Mam jeszcze problemy z odpowitrzeniem układu - słabe ciśnienie w siłowniku blokady przedniego mostu. Zamieniłem już tłoczki w pompach od blokad ale bez rezultatu chyba pozostaje rozebranie całego układu i przeczyszczenie może dostał się jakiś syf
Układ odpowietrza się rewelacyjnie sam ( grawitacyjnie ) wystarczy poluzować odpowietrzniki na siłownikach przy mostach . Po paru sekundach płyn zacznie swobodnie wypływać i wtedy napewno nie ma już powietrza w układzie .
Pęknięcie obu śrub sugeruje jednakowo intensywne używanie obu blokad
przez cały czas .
Przyczyną pęknięcia było po prostu zmęczenie materiału i jeśli przesuwki chodzą lekko to poprostu "przyszedł na nie czas"
Jeżeli masz słabe ciśnienie to sama wymiana tłoczków może niewiele pomóc bo mogą być podrobione cylinderki .
Przepłukanie układu nigdy nie zaszkodzi a w najgorszym wypadku koszt nowej pompy blokady w Mercedesie to ostatnio był koszt ok 370 zł
Pęknięcie obu śrub sugeruje jednakowo intensywne używanie obu blokad

Przyczyną pęknięcia było po prostu zmęczenie materiału i jeśli przesuwki chodzą lekko to poprostu "przyszedł na nie czas"
Jeżeli masz słabe ciśnienie to sama wymiana tłoczków może niewiele pomóc bo mogą być podrobione cylinderki .
Przepłukanie układu nigdy nie zaszkodzi a w najgorszym wypadku koszt nowej pompy blokady w Mercedesie to ostatnio był koszt ok 370 zł
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA
Tłoczki zmieniałeś na jakieś rzemiosło czy kupowałeś zestaw naprawczy w serwisie ?
Jeżeli dobierałeś tłoczki od elementów sprzęgła to może być przyczyna bo w zamiennikach są one raczej miernej jakośći i pomimo teoretycznie identycznej średnicy nie chcą "robić"
Jeżeli dobierałeś tłoczki od elementów sprzęgła to może być przyczyna bo w zamiennikach są one raczej miernej jakośći i pomimo teoretycznie identycznej średnicy nie chcą "robić"
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: wt paź 12, 2004 7:35 pm
tłoczki sa różne jeden chyba oryginalny a drugi też oryginalny FAGA ale inaczej wygląda blokady używam intensywnie jak wspomniałeś może faktycznie przyszła na nie pora a mam pytanie powiedzmi jak faktycznie jest tymi blokadami kumple mówia mi że nie można jaździć na wstecznym
mam dodatkowe pytanie siadają mi amorki czy znasz jakieś zamienniki np. jakaś ciężarówka
mam dodatkowe pytanie siadają mi amorki czy znasz jakieś zamienniki np. jakaś ciężarówka
Ze wstecznym, moim zdaniem to bzdura.Blokada ma 5 prostych zębów i jeden h.. w którą strone sie kręcą i tak mają trzymać.Wiem z autopsji niestety, że jak siłownik słabo trzyma to przesówka potrafi wyskoczyć, ułamać śrubencje o której wcześniej była mowa, a co najgorsze to obrobić zęby przesówki i odpowiadające im na dyfrze.Wymieniłem przesówke ale niewiele pomogło(na dwa razy) trzeba równocześnie wymienić zęby na dyfrze.
Leo II
Dokładnie tak , nie ma żadnego znaczenia w którą stronę kręci się most dla działania blokady .
Jeżeli masz różne gumki i jedna działa dobrze a druga cieńko to prawdopodobnie tu masz przyczyne problemu . Zamień na próbe bebechy pompek między sobą i będziesz miał 100% pewności .
Co do amorków przy wyraźnie ( +3cm -> ) podniesionym zawieszeniu pasują po drobnych przeróbkach starowskie lub jelczowe . Różnica jest w mocowaniach - starowskie z obu stron uszy a jelczowe z obu stron szpilka .
Lepsze w/g mnie i prostsze do zamontowania starowskie - odciąć górne ucho i dospawać w osłonie gazowej szpilke albo dorobić przy bardzo wysokim zawieszeniu element pośredni .
Jeżeli masz standardowe lub lekko podniesione zawieszenie ( <- +3cm ) to lepiej pozostać przy oryginałach lub zamiennikach bo od ciężarówek mocno twarde są
Jeżeli masz różne gumki i jedna działa dobrze a druga cieńko to prawdopodobnie tu masz przyczyne problemu . Zamień na próbe bebechy pompek między sobą i będziesz miał 100% pewności .
Co do amorków przy wyraźnie ( +3cm -> ) podniesionym zawieszeniu pasują po drobnych przeróbkach starowskie lub jelczowe . Różnica jest w mocowaniach - starowskie z obu stron uszy a jelczowe z obu stron szpilka .
Lepsze w/g mnie i prostsze do zamontowania starowskie - odciąć górne ucho i dospawać w osłonie gazowej szpilke albo dorobić przy bardzo wysokim zawieszeniu element pośredni .
Jeżeli masz standardowe lub lekko podniesione zawieszenie ( <- +3cm ) to lepiej pozostać przy oryginałach lub zamiennikach bo od ciężarówek mocno twarde są

G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: wt paź 12, 2004 7:35 pm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość