śruba z siłownika blokady przedniego mostu

G, Unimog

Moderator: Mroczny

wichura4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt paź 12, 2004 7:35 pm

śruba z siłownika blokady przedniego mostu

Post autor: wichura4x4 » wt maja 17, 2005 10:38 pm

witam czy koś się orentuje czy można w serwisie Merca kupić śrubę która znaduje się w siłowniku blokady przedniego mostu wkręcona jest w tuleje przesuwającą się w cylindrze blokady a drugi z jej końców dotyka czujnika Śrubka pękła i nie wiem czy jest to zwykła stal czy jakaś specjalnie utwardzona czy może ją dorobić każdy ślusarz czy tokarz?????

Marekk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pn sty 31, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Marekk » śr maja 18, 2005 12:03 am

W autoryzowanym serwisie można praktycznie kupić każdą śrubkę. Wyszukują wszystko po numerze nadwozia. Zawsze warto cenę w ASO nawet telefonicznie, miałem niespodzianki w obie strony.

autopunkt
 
 
Posty: 105
Rejestracja: wt sty 06, 2004 3:05 pm
Lokalizacja: wałcz

Post autor: autopunkt » czw maja 19, 2005 10:16 pm

no jasne ze kupisz tylko sprzedaja na kilogramy :P

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » pt maja 20, 2005 8:20 am

Przerabiałem ten temat .
Chodzi Ci o tą śrubkę z "cyckiem" włączającą czujnik załączenia blokady ?
Niestety dość często pękają na gwincie i całkowicie blokują wewnątrz blokadę . Śruba jest utwardzana a w ASO kosztuje chore pieniądze - 55 zł
Idź do tokarza i dorób .
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

wichura4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt paź 12, 2004 7:35 pm

Post autor: wichura4x4 » sob cze 04, 2005 11:56 am

dzieki już dawno dorobiłem ale pękła minastępna przyczyną może być mała ilość płynu w układzie czy inna??????

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » sob cze 04, 2005 9:51 pm

Na 100% nie jest winna ilość płynu w układzie .
Pękła ta sama co ostatnio ?
Jeżeli nie wada materiału w śrubie to lepiej sprawdź przesuwkę na półosi bo może się zacina i ciężko chodzi a siłownik działa dość sporą siłą.
Jak sciągniesz siłownik to przesuwka powinna się leciuteńko przesuwać po półosi , jakiekolwiek opory są niedopuszczalne
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » pn cze 06, 2005 7:48 am

Bikl pisze:Na 100% nie jest winna ilość płynu w układzie .
A dokładniej to o co chodzi z tym płynem w układzie ??
Leo II

wichura4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt paź 12, 2004 7:35 pm

Post autor: wichura4x4 » pn cze 06, 2005 8:02 pm

przesówki chodzą lekko a pękła mi najpierw w przednim a później w tylnym moście zbieg okoliczności lub jakaś inna konktretna przyczyna? dorobiłem pierwsza z twardej stali ale symbolu nie znam zapytam tokarza to podam jutro jadę do nigo po drugą śrubkę.
Mam jeszcze problemy z odpowitrzeniem układu - słabe ciśnienie w siłowniku blokady przedniego mostu. Zamieniłem już tłoczki w pompach od blokad ale bez rezultatu chyba pozostaje rozebranie całego układu i przeczyszczenie może dostał się jakiś syf

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » wt cze 07, 2005 7:40 am

Układ odpowietrza się rewelacyjnie sam ( grawitacyjnie ) wystarczy poluzować odpowietrzniki na siłownikach przy mostach . Po paru sekundach płyn zacznie swobodnie wypływać i wtedy napewno nie ma już powietrza w układzie .
Pęknięcie obu śrub sugeruje jednakowo intensywne używanie obu blokad :P przez cały czas .
Przyczyną pęknięcia było po prostu zmęczenie materiału i jeśli przesuwki chodzą lekko to poprostu "przyszedł na nie czas"
Jeżeli masz słabe ciśnienie to sama wymiana tłoczków może niewiele pomóc bo mogą być podrobione cylinderki .
Przepłukanie układu nigdy nie zaszkodzi a w najgorszym wypadku koszt nowej pompy blokady w Mercedesie to ostatnio był koszt ok 370 zł
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » wt cze 07, 2005 7:42 am

Tłoczki zmieniałeś na jakieś rzemiosło czy kupowałeś zestaw naprawczy w serwisie ?
Jeżeli dobierałeś tłoczki od elementów sprzęgła to może być przyczyna bo w zamiennikach są one raczej miernej jakośći i pomimo teoretycznie identycznej średnicy nie chcą "robić"
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

wichura4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt paź 12, 2004 7:35 pm

Post autor: wichura4x4 » wt cze 07, 2005 8:33 pm

tłoczki sa różne jeden chyba oryginalny a drugi też oryginalny FAGA ale inaczej wygląda blokady używam intensywnie jak wspomniałeś może faktycznie przyszła na nie pora a mam pytanie powiedzmi jak faktycznie jest tymi blokadami kumple mówia mi że nie można jaździć na wstecznym
mam dodatkowe pytanie siadają mi amorki czy znasz jakieś zamienniki np. jakaś ciężarówka

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » śr cze 08, 2005 8:00 am

Ze wstecznym, moim zdaniem to bzdura.Blokada ma 5 prostych zębów i jeden h.. w którą strone sie kręcą i tak mają trzymać.Wiem z autopsji niestety, że jak siłownik słabo trzyma to przesówka potrafi wyskoczyć, ułamać śrubencje o której wcześniej była mowa, a co najgorsze to obrobić zęby przesówki i odpowiadające im na dyfrze.Wymieniłem przesówke ale niewiele pomogło(na dwa razy) trzeba równocześnie wymienić zęby na dyfrze.
Leo II

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » śr cze 08, 2005 8:19 am

Dokładnie tak , nie ma żadnego znaczenia w którą stronę kręci się most dla działania blokady .
Jeżeli masz różne gumki i jedna działa dobrze a druga cieńko to prawdopodobnie tu masz przyczyne problemu . Zamień na próbe bebechy pompek między sobą i będziesz miał 100% pewności .
Co do amorków przy wyraźnie ( +3cm -> ) podniesionym zawieszeniu pasują po drobnych przeróbkach starowskie lub jelczowe . Różnica jest w mocowaniach - starowskie z obu stron uszy a jelczowe z obu stron szpilka .
Lepsze w/g mnie i prostsze do zamontowania starowskie - odciąć górne ucho i dospawać w osłonie gazowej szpilke albo dorobić przy bardzo wysokim zawieszeniu element pośredni .
Jeżeli masz standardowe lub lekko podniesione zawieszenie ( <- +3cm ) to lepiej pozostać przy oryginałach lub zamiennikach bo od ciężarówek mocno twarde są :wink:
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

wichura4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt paź 12, 2004 7:35 pm

Post autor: wichura4x4 » śr cze 15, 2005 11:20 pm

dzięki za informacje a myślisz o amorach od kamaza kolega założył takie do swojej składanki spisują się nieźle. Zamienie jeszcze raz tłoczki w pompkach i zobacze co będzie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość