Strona 1 z 1

śruba z siłownika blokady przedniego mostu

: wt maja 17, 2005 10:38 pm
autor: wichura4x4
witam czy koś się orentuje czy można w serwisie Merca kupić śrubę która znaduje się w siłowniku blokady przedniego mostu wkręcona jest w tuleje przesuwającą się w cylindrze blokady a drugi z jej końców dotyka czujnika Śrubka pękła i nie wiem czy jest to zwykła stal czy jakaś specjalnie utwardzona czy może ją dorobić każdy ślusarz czy tokarz?????

: śr maja 18, 2005 12:03 am
autor: Marekk
W autoryzowanym serwisie można praktycznie kupić każdą śrubkę. Wyszukują wszystko po numerze nadwozia. Zawsze warto cenę w ASO nawet telefonicznie, miałem niespodzianki w obie strony.

: czw maja 19, 2005 10:16 pm
autor: autopunkt
no jasne ze kupisz tylko sprzedaja na kilogramy :P

: pt maja 20, 2005 8:20 am
autor: Bikl
Przerabiałem ten temat .
Chodzi Ci o tą śrubkę z "cyckiem" włączającą czujnik załączenia blokady ?
Niestety dość często pękają na gwincie i całkowicie blokują wewnątrz blokadę . Śruba jest utwardzana a w ASO kosztuje chore pieniądze - 55 zł
Idź do tokarza i dorób .

: sob cze 04, 2005 11:56 am
autor: wichura4x4
dzieki już dawno dorobiłem ale pękła minastępna przyczyną może być mała ilość płynu w układzie czy inna??????

: sob cze 04, 2005 9:51 pm
autor: Bikl
Na 100% nie jest winna ilość płynu w układzie .
Pękła ta sama co ostatnio ?
Jeżeli nie wada materiału w śrubie to lepiej sprawdź przesuwkę na półosi bo może się zacina i ciężko chodzi a siłownik działa dość sporą siłą.
Jak sciągniesz siłownik to przesuwka powinna się leciuteńko przesuwać po półosi , jakiekolwiek opory są niedopuszczalne

: pn cze 06, 2005 7:48 am
autor: Polch
Bikl pisze:Na 100% nie jest winna ilość płynu w układzie .
A dokładniej to o co chodzi z tym płynem w układzie ??

: pn cze 06, 2005 8:02 pm
autor: wichura4x4
przesówki chodzą lekko a pękła mi najpierw w przednim a później w tylnym moście zbieg okoliczności lub jakaś inna konktretna przyczyna? dorobiłem pierwsza z twardej stali ale symbolu nie znam zapytam tokarza to podam jutro jadę do nigo po drugą śrubkę.
Mam jeszcze problemy z odpowitrzeniem układu - słabe ciśnienie w siłowniku blokady przedniego mostu. Zamieniłem już tłoczki w pompach od blokad ale bez rezultatu chyba pozostaje rozebranie całego układu i przeczyszczenie może dostał się jakiś syf

: wt cze 07, 2005 7:40 am
autor: Bikl
Układ odpowietrza się rewelacyjnie sam ( grawitacyjnie ) wystarczy poluzować odpowietrzniki na siłownikach przy mostach . Po paru sekundach płyn zacznie swobodnie wypływać i wtedy napewno nie ma już powietrza w układzie .
Pęknięcie obu śrub sugeruje jednakowo intensywne używanie obu blokad :P przez cały czas .
Przyczyną pęknięcia było po prostu zmęczenie materiału i jeśli przesuwki chodzą lekko to poprostu "przyszedł na nie czas"
Jeżeli masz słabe ciśnienie to sama wymiana tłoczków może niewiele pomóc bo mogą być podrobione cylinderki .
Przepłukanie układu nigdy nie zaszkodzi a w najgorszym wypadku koszt nowej pompy blokady w Mercedesie to ostatnio był koszt ok 370 zł

: wt cze 07, 2005 7:42 am
autor: Bikl
Tłoczki zmieniałeś na jakieś rzemiosło czy kupowałeś zestaw naprawczy w serwisie ?
Jeżeli dobierałeś tłoczki od elementów sprzęgła to może być przyczyna bo w zamiennikach są one raczej miernej jakośći i pomimo teoretycznie identycznej średnicy nie chcą "robić"

: wt cze 07, 2005 8:33 pm
autor: wichura4x4
tłoczki sa różne jeden chyba oryginalny a drugi też oryginalny FAGA ale inaczej wygląda blokady używam intensywnie jak wspomniałeś może faktycznie przyszła na nie pora a mam pytanie powiedzmi jak faktycznie jest tymi blokadami kumple mówia mi że nie można jaździć na wstecznym
mam dodatkowe pytanie siadają mi amorki czy znasz jakieś zamienniki np. jakaś ciężarówka

: śr cze 08, 2005 8:00 am
autor: Polch
Ze wstecznym, moim zdaniem to bzdura.Blokada ma 5 prostych zębów i jeden h.. w którą strone sie kręcą i tak mają trzymać.Wiem z autopsji niestety, że jak siłownik słabo trzyma to przesówka potrafi wyskoczyć, ułamać śrubencje o której wcześniej była mowa, a co najgorsze to obrobić zęby przesówki i odpowiadające im na dyfrze.Wymieniłem przesówke ale niewiele pomogło(na dwa razy) trzeba równocześnie wymienić zęby na dyfrze.

: śr cze 08, 2005 8:19 am
autor: Bikl
Dokładnie tak , nie ma żadnego znaczenia w którą stronę kręci się most dla działania blokady .
Jeżeli masz różne gumki i jedna działa dobrze a druga cieńko to prawdopodobnie tu masz przyczyne problemu . Zamień na próbe bebechy pompek między sobą i będziesz miał 100% pewności .
Co do amorków przy wyraźnie ( +3cm -> ) podniesionym zawieszeniu pasują po drobnych przeróbkach starowskie lub jelczowe . Różnica jest w mocowaniach - starowskie z obu stron uszy a jelczowe z obu stron szpilka .
Lepsze w/g mnie i prostsze do zamontowania starowskie - odciąć górne ucho i dospawać w osłonie gazowej szpilke albo dorobić przy bardzo wysokim zawieszeniu element pośredni .
Jeżeli masz standardowe lub lekko podniesione zawieszenie ( <- +3cm ) to lepiej pozostać przy oryginałach lub zamiennikach bo od ciężarówek mocno twarde są :wink:

: śr cze 15, 2005 11:20 pm
autor: wichura4x4
dzięki za informacje a myślisz o amorach od kamaza kolega założył takie do swojej składanki spisują się nieźle. Zamienie jeszcze raz tłoczki w pompkach i zobacze co będzie?