wiskoza w 300GD

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

wiskoza w 300GD

Post autor: Krecik » sob cze 04, 2005 6:04 pm

No wlasnie, umarła :( a jazda z włączonym ogrzewaniem mnie nie bawi

Pytanie pierwsze - czy jest taka sama jak w beczkowej trzysetce, czy nie, bo cos mnie tu doszła informacja że są różne.

Jeśli nie taka sama, to czy ma na sobie jakieś oznaczenie po którym będzie do odróżnienia od tej beczkowej ?

Ktoś wie gdzie kupić (do aso to w poniedziałek ;) ewentualnie ma na stanie i chce się wyzbyć ?
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » sob cze 04, 2005 6:28 pm

Ja jak szukałem do 300 GE to tez mi mówili , że jest zupełnie inna niż do 124 , ale kupiłem od 124 jako ryzyk fizyk i wszystko ladnie pasiło i wszystko dobrze chodzi.
Mercedes 300 GE sprzedana , Vw iltis 2,0 ABK 115 PS :) , KIA SORENTO 2,5 crdi VGT

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » sob cze 04, 2005 9:47 pm

Podobno jest inna ale we wszystkich jakie widziałem były takie same jak w beczkach ( może już wszystkie były wymienione :lol: )
Beczkowe spokojnie robią w Gelendzie miałem takie i w długiej 300GD i w krótkiej 240GD . Zaletą jest łatwa dostępność praktycznie na każdym szrocie i cena nie przekraczająca 100 zł a często i taniej .
A jak chcesz mieć święty spokój to wrzuć przed chłodnice wiatrak od klimy ze 124 ( jest bardzo płaski i spokojnie się mieści ) i czujnik na wąż z wyłącznikiem/włącznikiem w kabinie - sprawdzony patent , też spokojnie się wyrabia
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » sob cze 04, 2005 10:37 pm

Biklu, ten elektryk to 'zamiast' czy 'niezależnie' od wiskozy ???

Kumpel mówiący o róznych wiskozach mówił ze beczkową da sie zamontować ale wymaga to wymiany pompy wodnej do której to wszystko jest przykręcane.

Jutro zabieram sie za rozbieranie ustrojstwa. Ma ktos jakies sprawdzone metody ? :)

BTW. udało sie komus rozwiązać problem zabijającej się chłodnicy ? Wymiana na cos co ma większe otworki lub jakaś osłona ?? Bo paskudnie sie to potem odtyka :(
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » ndz cze 05, 2005 10:28 am

Można całkowicie"zamiast" , spokojnie się wyrabia .
Pompy wody w G są takie same jak w beczce , przynajmniej "główki" . Tak wiec stałe wiatraki i wiskozy bez problemu pasują .
W najgorszym wypadku wymienisz "główke" - koszt 72 zł brutto :P
Problem zabijającej się chłodnicy rozwiązuje całkowicie nylonowa moskitiera naciągnięta na ramkę i przykręcona od wewnątrz grila .
Gril się łatwo demontuje i masz siatke na wierzchu do wypłukania z węża czy kachera .
Moskitiery są praktycznie w każdym markecie budowlanym , ja kupowałem w Castoramie za 10 zł paczka o wymiarach okna :)2
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » ndz cze 05, 2005 10:31 am

biloowa pisze:Ja jak szukałem do 300 GE to tez mi mówili , że jest zupełnie inna niż do 124 , ale kupiłem od 124 jako ryzyk fizyk i wszystko ladnie pasiło i wszystko dobrze chodzi.
Tak mówili bo różna jest głownie cena :)3
To że mamy G to nie powód żeby nas kroić jak frajerów
Jeżeli w aucie jest silnik od modelu osobowego to na 99,9% większość osprzętu też pasuje ( z drobnymi wyjątkami :lol: ale one potwierdzają regułe )
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » ndz cze 05, 2005 12:29 pm

Jeszcze jedna rzecz mi się nasuneła
Krecik - jak będziesz przekładał wisko to jeśli będziesz zakładał z wiatrakiem od beczki ( aluminiowy ) nie zmieści Ci się w osłonę chłodnicy .
Moim skromnym zdaniem lepiej wywalić osłonę niż przekładać wiatrak od G 8)
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » ndz cze 05, 2005 1:13 pm

tez myslałem o wywaleniu osłony... utrudnia dosc mocno doczyszczenie chłodnicy po topieniu w syfie

zobaczymy, ide rozbierać sprzęta
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » ndz cze 05, 2005 1:38 pm

Żeby wywalić osłonę trzeba niestety trochę się namęczyć bo łatwo nie wychodzi :-?
Najprościej to odkręcić z pompy wisko razem z wiatrakiem ale do tego to trzeba mieć małpią zręczność i paluszki ginekologa :oops: a i tak wyłazi się z poodzieranymi nadgarstkami :evil:
Nieco dłużej ale za to wygodniej i nie używając słów niecenzuralnych jet wyciągnąć chłodnicę a przy okazji wymienić wisko .
Po kolei :

- zdemontować dolną płytę osłonową ( pod nią są śruby dolne chłodnicy )
- zdemontowć gril
- odkręcić węże chłodnicy
- odkręcić osłonę chłodnicy bo w komplecie nie da się wyciągnąć

Po wyciągnięciu chłodnicy spokojnie wychodzi osłona i masz pełen dostęp do wiskozy

Montaż w odwrotnej kolejności tyle że bez osłony chłodnicy
U mnie wyglądało to tak :
przed
Obrazek
Obrazek
i po
Obrazek
Obrazek
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » ndz cze 05, 2005 5:32 pm

No to u mnie wyglaa to troszke inaczej, wiskoza nie jest przykręcona czterema śrubami jak na jednym ze zdjęc u ciebie, tylko to jest jeszcze ta z ośką wchodzącą w koło pasowe. Do wisko jest przykręcony wentylator.

Wiec moze nie udać się wymienić tego tak prosto - na visko z beczki :(

z braku narzędzi odpuszczam temat do jutra, jak rozbiorę to zobaczymy co w srodku mieszka
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
mdebski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mdebski » ndz cze 05, 2005 7:47 pm

Patrz Krecik, a wlasnie sprzedalem wisko do Beczki.
Jak bedziesz kupowal uzywane to pamietaj, ze musi byc przechowywane w pionie.
Pozdrawiam
Michał Dębski
Nissan Patrol GR High Roof (byl MB 420GE)

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn cze 06, 2005 10:32 am

Ma ktos moze numer częsci - wiskoza taka jak opisalem wyżej, z ośką. Bo w ASO nie umieją przez telefon znaleźć że o podyktowaniu numerów nie wspomne :(
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » wt cze 07, 2005 8:40 am

Numer wiskozy w/g EPC podam Ci popoudniu , podeślij mi tylko na PW nadwozia .
U mnie we wszystkich silnikach było wiatraki montowane do pompy na 4 śruby przez aluminiowy dystans albo wisko na stopce przykręcane do pompy też na 4 śruby .
Na zdjęciach poniżej masz zdjęcie pompy na 300 D od beczki z pompą wody od 230 M115 z gelendy . Tam był oryginalnie sztywny wiatrak na aluminiowym dystansie

Obrazek

i zdjęcie samej gołej pompy

Obrazek

sama główka pompy jest wymienna i kosztuje 72 zł więc jeżeli u Ciebie jest inna to jej wymiana powinna rozwiązać problem .

W 240GD którym teraz jeżdzę też był sztywny wiatrak na dystansie , na 100% oryginał bo jeździł u szkopów i silnik był oryginał
Po wymianie na wisco od beczki wygląda to teraz tak

Obrazek

i druga strona

Obrazek

Jak możesz to podeślj jakieś fotki jak to jest u Ciebie to coś pomyslimy
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt cze 07, 2005 6:40 pm

Biklu, jestes genialny z tymi fotkami :)

swoje zrobie jutro, bo autko obecnie sie rozbiera własnie w warsztaciku nie pod domem

vina bym chetnie wysłał, ale PM mam zablokowane ;( wiec tylko emailem...
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » czw lip 14, 2005 10:05 am

A poradzcie w takiej sprawie.
Pojeździlem trochę ;) i poszla wiskoza. Wisko wymienione, ale silnik ma trochę wyższą temperaturę niż przedtem jakieś 90 stopni (przedtem 80 stopni) - to ten silnik 250 diesel zwykly.
Jak oglądalem chlodnice to od wewnątrz jest czysta a od zewnątrz wisi pelno trawek, jakiejś powbijanej gliny i takie tam. Może mieć to wplyw?? Jaka powinna być wlasciwa temperatura??
Muszę zastosować patent Bikla z tą moskitierą !!

Ale trzeba chyba oczyścić chlodnicę, jak to zrobić ?? Kercherem nie bać się nic ciśnienia myjki i poprostu wyplukać ??

I na koniec czy atrapa w W463 z 90 trzyma się tylko na tych 3 lub 4 śrubach z góry ??
Dzięki za pomoc !!

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: wiskoza w 300GD

Post autor: Peter » czw lip 14, 2005 10:11 am

Krecik pisze:No wlasnie, umarła :( a jazda z włączonym ogrzewaniem mnie nie bawi
A skręć ją na sztywno i spoko. Lato jest i goraco, to nie zaszkodzi, a do zimy znajdziesz...

:)21
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » czw lip 14, 2005 10:21 am

kmachacz pisze:A poradzcie w takiej sprawie.
Pojeździlem trochę ;) i poszla wiskoza. Wisko wymienione, ale silnik ma trochę wyższą temperaturę niż przedtem jakieś 90 stopni (przedtem 80 stopni) - to ten silnik 250 diesel zwykly.
Jak oglądalem chlodnice to od wewnątrz jest czysta a od zewnątrz wisi pelno trawek, jakiejś powbijanej gliny i takie tam. Może mieć to wplyw?? Jaka powinna być wlasciwa temperatura??
Muszę zastosować patent Bikla z tą moskitierą !!

Ale trzeba chyba oczyścić chlodnicę, jak to zrobić ?? Kercherem nie bać się nic ciśnienia myjki i poprostu wyplukać ??

I na koniec czy atrapa w W463 z 90 trzyma się tylko na tych 3 lub 4 śrubach z góry ??
Dzięki za pomoc !!
KUNA, Krecik zadal pytanie dawno i już sprawę pewnie zalatwil, a teraz ja zadalem, i chcialbym konkretnej odpowiedzi. :evil: . He teraz będzie że sienie sam opieprzam 8) . Ale to do kolegi, który mi dobrze życzyl Petera !! 8)

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » czw lip 14, 2005 10:31 am

Krzyś,

zawalenie chłodnicy ma baaaardzo duży wpływ na temperature, weź węża z wodą i wymyj ją dokłądnie, ale nie karcher bo sie pogną blaszki i wtedy sie problem robi, zwykły wąż, zwykła woda ;) bez jakiegos duzego cisnienia...

umyjesz, zobaczysz czy nadal sie grzeje czy przestało

stare wisko staneło na debowo, czy kręciło sie swobodnie jak umarło ???

bo moze staneło i dlatego kręciło sie nonstop, wtedy bedzie troche chłodniej, mimo wszystko wiskoza nie kręci sie 1:1 tylko ma troche uślizgu
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » czw lip 14, 2005 10:42 am

kmachacz pisze:
kmachacz pisze:A poradzcie w takiej sprawie.
Pojeździlem trochę ;) i poszla wiskoza. Wisko wymienione, ale silnik ma trochę wyższą temperaturę niż przedtem jakieś 90 stopni (przedtem 80 stopni) - to ten silnik 250 diesel zwykly.
Jak oglądalem chlodnice to od wewnątrz jest czysta a od zewnątrz wisi pelno trawek, jakiejś powbijanej gliny i takie tam. Może mieć to wplyw?? Jaka powinna być wlasciwa temperatura??
Muszę zastosować patent Bikla z tą moskitierą !!

Ale trzeba chyba oczyścić chlodnicę, jak to zrobić ?? Kercherem nie bać się nic ciśnienia myjki i poprostu wyplukać ??

I na koniec czy atrapa w W463 z 90 trzyma się tylko na tych 3 lub 4 śrubach z góry ??
Dzięki za pomoc !!
KUNA, Krecik zadal pytanie dawno i już sprawę pewnie zalatwil, a teraz ja zadalem, i chcialbym konkretnej odpowiedzi. :evil: . He teraz będzie że sienie sam opieprzam 8) . Ale to do kolegi, który mi dobrze życzyl Petera !! 8)
:o :o :o Aaaa ale o so chodzi ??

Karcherem możesz umyć chłodnicę, tylko trzymaj lancę jakieś 30-40 cm od chłodnicy co najmniej, to nie uszkodzisz blaszek. Ja tak myłem wiele razy i nic się nie stało. Jeszcze zależy jakiego Karchera masz na myśłi. Jeśli taki domowy, to nic sie nie stanie, a jak przemysłowy, z dużym ciśnieniem, to trzeba uważać i odsunąć dalej. Ja myję chłodnicę taką końcówką, która obraca strumień wody wkoło, a nie taką standardową, płaską.

Pozdro
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » czw lip 14, 2005 10:55 am

Dzięki Peter !! :)2
No wiesz to jeszcze pewna sympatia jak mnie podnosileś na duchu przy reanimacji tego gnojowego G, czyli mojego GG :lol: !!
Czy wiecie jaką temperaturę powinien mieć silnik, ten 250 D ??

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » czw lip 14, 2005 11:09 am

taką żeby wskazówka nie wchodziła na czerwone pole...

reszta zależy od warunków pogodowych, przy minus siedemnastu bedzie chłodniejszy niż przy plus trzydziestu...
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość