silnik 300D do G

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
338winmag
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: sob cze 25, 2005 5:00 pm
Lokalizacja: Łomża

silnik 300D do G

Post autor: 338winmag » śr cze 29, 2005 3:19 pm

Chcę wstawić silnik 300D z 5 stopiniową skrzynią biegów od W124 do GD240 W460. Może ktoś z Was to robił i ma jakieś doświadczenie, może jakieś wskazówni. Z góry dziękuję. Paweł

Michal PUCH
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal PUCH » czw lip 14, 2005 9:54 am

W zasadzie sprawa nie jest trudna ale podstawa to to zeby miec orginalne łapy do silnika, a z tego co wiem to jedna kosztuje 600zl w serwisie .
Uzywki praktycznie nie do dostania.

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: silnik 300D do G

Post autor: Suj » czw lip 14, 2005 5:01 pm

Witam
338winmag pisze:Chcę wstawić silnik 300D z 5 stopiniową skrzynią biegów od W124 do GD240 W460. Może ktoś z Was to robił i ma jakieś doświadczenie, może jakieś wskazówni.
U mnie operacja nadal trwa (od kilku miesięcy). Mi mechanik wstawia OM606.910 z późnego W124 24V. Silnik trochę się różni od typowego OM603 z wcześniejszych wersji. U mnie wyszły takie drobiazgi:
- nowe konsole pod poduszki na ramie
- jedna nowa łapa (samoróba), drugą miałem
- przeniesienie górnego mocowania lewego amora - wadził kolektor dolotowy
- skrócenie wału - poważne. Ja zastosowałem skrzynię 5-tkę G1/18-5/4,7
- nowe cięgna do skrzyni i lewarek
- nowa fragmenty instalacji elektrycznej
- nowy przekaźnik świec żarowych
- u mnie nowa chłodnica z wentylatorem elektrycznym
- linka do gazu zamiast cięgien
- nowy wydech
- fragmenty nowego dolotu
i sto milionów innych drobiazgów oraz zylion polskich złotych za to wszystko. Nawet nie wiem ile bo już przestałem liczyć.
Nie jestem przekonany czy zaczął bym jeszcze raz, w międzyczasie wyszły jszcze problemy z pompą wtryskową w nowym silniku tak że w efekcie od kilku miesięcy samochód jest "under construction". Efekt końcowy u mnie mam nadzieję niebawem ale dobrze się zastanów nim zaczniesz. Pozdrawiam!
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

Michal PUCH
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal PUCH » czw lip 14, 2005 8:20 pm

Jak nie potrzebujesz strasznych przeciazen to ja bym proponowal zwylka stara 300TD 617A . Przerobek chyba wcale nie duzo a naprawde fajnie sie sprawuje. Ja mam taka 300TD w mojej dlugiej i generalnie jestem zadowolony.
A jezeli planowales zwykla 300D od 124 to osiagami sa to zblizone motory. Jeden ma 113 a turbo 125km, a przerobek znacznie mniej.

Michal PUCH
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal PUCH » czw lip 14, 2005 8:22 pm

Jak nie potrzebujesz strasznych przeciazen to ja bym proponowal zwylka stara 300TD 617A . Przerobek chyba wcale nie duzo a naprawde fajnie sie sprawuje. Ja mam taka 300TD w mojej dlugiej i generalnie jestem zadowolony.
A jezeli planowales zwykla 300D od 124 to osiagami sa to zblizone motory. Jeden ma 113 a turbo 125km, a przerobek znacznie mniej.

Awatar użytkownika
338winmag
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: sob cze 25, 2005 5:00 pm
Lokalizacja: Łomża

Post autor: 338winmag » sob lip 16, 2005 8:54 am

Dziękuję bardzo za rady. Mój silnik to OM603, już kupiony więc trzymajcie kciuki. Podzielę się wrażeniami jak skończę. :D

Awatar użytkownika
338winmag
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: sob cze 25, 2005 5:00 pm
Lokalizacja: Łomża

Post autor: 338winmag » sob lip 16, 2005 9:06 am

Łapy są 2 oryginalne (kupiłem razem z silnikiem i skrzynią)

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob lip 16, 2005 2:43 pm

Jeżeli w GAZ-ie 69 mieści się bez problemów silnik V8 mercedesowski to włożenie silnika merca do merca to żaden problem.

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn lip 18, 2005 3:22 pm

kwestia ilosci tarcz do diaksy które zużyjesz podczas hmm.. dopasowywania ;)

masz jakies fotki GAZ 69M G500 ? :)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn lip 18, 2005 6:37 pm

Jutro zrobię tylko aparat pożyczę.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr lip 20, 2005 4:56 pm

Witam, już myślałem, że pożyczenie aparatu cyfrowego będzie trudniejsze od wstawienia tej 450'tki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie ma skrzyni biegów ponieważ wymieniane jest sprzęgło na ceramiczne bo zwyłe jakoś się szybko kończą. Po tej operacji samochód wróci ze zmielonymi mostami no chyba, że zadziała wało-bezpiecznik.

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » pn lut 26, 2007 11:35 am

witam
tez posiadam taka V8 i chce go do uaza zamotac..
kolo zamachowe dorabialiscie? jest z tym wiekszy problem?
kryze łaczaca ze skrzynia?
sprzeglo jakie jest?
prosze mogl bys mi przyblizyc troche temat?

Awatar użytkownika
krzysztof1908
 
 
Posty: 246
Rejestracja: pt lis 11, 2005 9:38 pm
Lokalizacja: kalisz

Post autor: krzysztof1908 » pn lut 26, 2007 7:59 pm

ja wsadziłem do swojej gwiazdy W460 silnik 2,5 diesel OM605 113kucy. jak na razie sprawuje się dobrze.łapy były dorabiane.
kia rocsta 1,8 mercedes G

Awatar użytkownika
andrzej300
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn mar 19, 2007 3:59 pm
Lokalizacja: Beskidy

Post autor: andrzej300 » śr mar 21, 2007 9:56 pm

a jak zmieniać 230E na 300D lub TD to razem ze skrzynią czy skrzynię zostawić starą?
już ... już.... prawie jest...

Awatar użytkownika
N@rbi
Posty: 687
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 11:47 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: N@rbi » śr mar 21, 2007 11:39 pm

Ja to przerabiałem ostatnio.
Mam i swoją skrzynię (4), i swoje sprzęgło. Nawet mosty zostawiłem od benzynki ...
Ale i tak roboty troszkę było ...
G460 300TD '88 33" +4"
-> Badania Techniczne Pojazdów ..

Awatar użytkownika
piotr1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr mar 16, 2005 8:10 pm
Lokalizacja: SłUPSK

Re: silnik 300D do G

Post autor: piotr1 » śr mar 21, 2007 11:43 pm

Suj pisze:Witam
338winmag pisze:Chcę wstawić silnik 300D z 5 stopiniową skrzynią biegów od W124 do GD240 W460. Może ktoś z Was to robił i ma jakieś doświadczenie, może jakieś wskazówni.
U mnie operacja nadal trwa (od kilku miesięcy). Mi mechanik wstawia OM606.910 z późnego W124 24V. Silnik trochę się różni od typowego OM603 z wcześniejszych wersji. U mnie wyszły takie drobiazgi:
- nowe konsole pod poduszki na ramie
- jedna nowa łapa (samoróba), drugą miałem
- przeniesienie górnego mocowania lewego amora - wadził kolektor dolotowy
- skrócenie wału - poważne. Ja zastosowałem skrzynię 5-tkę G1/18-5/4,7
- nowe cięgna do skrzyni i lewarek
- nowa fragmenty instalacji elektrycznej
- nowy przekaźnik świec żarowych
- u mnie nowa chłodnica z wentylatorem elektrycznym
- linka do gazu zamiast cięgien
- nowy wydech
- fragmenty nowego dolotu
i sto milionów innych drobiazgów oraz zylion polskich złotych za to wszystko. Nawet nie wiem ile bo już przestałem liczyć.
Nie jestem przekonany czy zaczął bym jeszcze raz, w międzyczasie wyszły jszcze problemy z pompą wtryskową w nowym silniku tak że w efekcie od kilku miesięcy samochód jest "under construction". Efekt końcowy u mnie mam nadzieję niebawem ale dobrze się zastanów nim zaczniesz. Pozdrawiam!
witam powiedz od czego wsadziłeś lewarek i czy było ciężko.ja jeżdze na oryginalnym od g 4biegi a skrzynie mam 5biegów z przełoż. na pierwszym biegu 6,2.jedynke jak wbijam to lewarek do góry i na dół tak jak dwójka.chciałbym to przerobić.chociaż przy tej skrzyni i z wolnymi mostami nie trzeba używać jedynki do ruszania.

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: silnik 300D do G

Post autor: Suj » czw mar 22, 2007 11:58 am

Witam
piotr1 pisze:...powiedz od czego wsadziłeś lewarek i czy było ciężko.ja jeżdze na oryginalnym od g 4biegi a skrzynie mam 5biegów z przełoż. na pierwszym biegu 6,2.jedynke jak wbijam to lewarek do góry i na dół tak jak dwójka.chciałbym to przerobić.chociaż przy tej skrzyni i z wolnymi mostami nie trzeba używać jedynki do ruszania.
Ja wstawiłem też od czterobiegowej beczki. Wymieniłem swój oryginalny, gdyż był rozwalony. Na jedynkę jest blokada jak na wsteczny. Ja na asfalcie zazwyczaj ruszam z 2-giego biegu. Podgięcia wymagała też blaszka załączająca włącznik światła wstecznego, aby nie świecił się też na jedynce. Ogólnie ten układ sprawdza mi się wyśmienicie w jednej specyficznej sytuacji, mianowicie bujanie przód-tył - błyskawiczna zmiana 1-wsteczny. Skrzynie z tym układem biegów były czasem montowane w Wolfach i od tego by trzeba było szukać. Nie jestem pewien czy w jakiejś wersji W201 też nie występował taki układ. Ogólnie wybierak musi być od skrzyni w układzie dźwigienek załączających:
1. R-N-1
2. 2-N-3
3. 4-N-5
Pozdrawiam!
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

Awatar użytkownika
andrzej300
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn mar 19, 2007 3:59 pm
Lokalizacja: Beskidy

Post autor: andrzej300 » pt gru 21, 2007 10:54 am

N@rbi pisze:Ja to przerabiałem ostatnio.
Mam i swoją skrzynię (4), i swoje sprzęgło. Nawet mosty zostawiłem od benzynki ...
Ale i tak roboty troszkę było ...
a co miałeś G230E? i jakie przełożenia w mostach?
już ... już.... prawie jest...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości