silnik 300D do G
Moderator: Mroczny
silnik 300D do G
Chcę wstawić silnik 300D z 5 stopiniową skrzynią biegów od W124 do GD240 W460. Może ktoś z Was to robił i ma jakieś doświadczenie, może jakieś wskazówni. Z góry dziękuję. Paweł
-
-
- Posty: 120
- Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: silnik 300D do G
Witam
- nowe konsole pod poduszki na ramie
- jedna nowa łapa (samoróba), drugą miałem
- przeniesienie górnego mocowania lewego amora - wadził kolektor dolotowy
- skrócenie wału - poważne. Ja zastosowałem skrzynię 5-tkę G1/18-5/4,7
- nowe cięgna do skrzyni i lewarek
- nowa fragmenty instalacji elektrycznej
- nowy przekaźnik świec żarowych
- u mnie nowa chłodnica z wentylatorem elektrycznym
- linka do gazu zamiast cięgien
- nowy wydech
- fragmenty nowego dolotu
i sto milionów innych drobiazgów oraz zylion polskich złotych za to wszystko. Nawet nie wiem ile bo już przestałem liczyć.
Nie jestem przekonany czy zaczął bym jeszcze raz, w międzyczasie wyszły jszcze problemy z pompą wtryskową w nowym silniku tak że w efekcie od kilku miesięcy samochód jest "under construction". Efekt końcowy u mnie mam nadzieję niebawem ale dobrze się zastanów nim zaczniesz. Pozdrawiam!
U mnie operacja nadal trwa (od kilku miesięcy). Mi mechanik wstawia OM606.910 z późnego W124 24V. Silnik trochę się różni od typowego OM603 z wcześniejszych wersji. U mnie wyszły takie drobiazgi:338winmag pisze:Chcę wstawić silnik 300D z 5 stopiniową skrzynią biegów od W124 do GD240 W460. Może ktoś z Was to robił i ma jakieś doświadczenie, może jakieś wskazówni.
- nowe konsole pod poduszki na ramie
- jedna nowa łapa (samoróba), drugą miałem
- przeniesienie górnego mocowania lewego amora - wadził kolektor dolotowy
- skrócenie wału - poważne. Ja zastosowałem skrzynię 5-tkę G1/18-5/4,7
- nowe cięgna do skrzyni i lewarek
- nowa fragmenty instalacji elektrycznej
- nowy przekaźnik świec żarowych
- u mnie nowa chłodnica z wentylatorem elektrycznym
- linka do gazu zamiast cięgien
- nowy wydech
- fragmenty nowego dolotu
i sto milionów innych drobiazgów oraz zylion polskich złotych za to wszystko. Nawet nie wiem ile bo już przestałem liczyć.
Nie jestem przekonany czy zaczął bym jeszcze raz, w międzyczasie wyszły jszcze problemy z pompą wtryskową w nowym silniku tak że w efekcie od kilku miesięcy samochód jest "under construction". Efekt końcowy u mnie mam nadzieję niebawem ale dobrze się zastanów nim zaczniesz. Pozdrawiam!
Paweł
MB G240D/300D 24V '84
MB G240D/300D 24V '84
-
-
- Posty: 120
- Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Jak nie potrzebujesz strasznych przeciazen to ja bym proponowal zwylka stara 300TD 617A . Przerobek chyba wcale nie duzo a naprawde fajnie sie sprawuje. Ja mam taka 300TD w mojej dlugiej i generalnie jestem zadowolony.
A jezeli planowales zwykla 300D od 124 to osiagami sa to zblizone motory. Jeden ma 113 a turbo 125km, a przerobek znacznie mniej.
A jezeli planowales zwykla 300D od 124 to osiagami sa to zblizone motory. Jeden ma 113 a turbo 125km, a przerobek znacznie mniej.
-
-
- Posty: 120
- Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Jak nie potrzebujesz strasznych przeciazen to ja bym proponowal zwylka stara 300TD 617A . Przerobek chyba wcale nie duzo a naprawde fajnie sie sprawuje. Ja mam taka 300TD w mojej dlugiej i generalnie jestem zadowolony.
A jezeli planowales zwykla 300D od 124 to osiagami sa to zblizone motory. Jeden ma 113 a turbo 125km, a przerobek znacznie mniej.
A jezeli planowales zwykla 300D od 124 to osiagami sa to zblizone motory. Jeden ma 113 a turbo 125km, a przerobek znacznie mniej.
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
- krzysztof1908
-
- Posty: 246
- Rejestracja: pt lis 11, 2005 9:38 pm
- Lokalizacja: kalisz
- andrzej300
-
- Posty: 105
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 3:59 pm
- Lokalizacja: Beskidy
Ja to przerabiałem ostatnio.
Mam i swoją skrzynię (4), i swoje sprzęgło. Nawet mosty zostawiłem od benzynki ...
Ale i tak roboty troszkę było ...
Mam i swoją skrzynię (4), i swoje sprzęgło. Nawet mosty zostawiłem od benzynki ...
Ale i tak roboty troszkę było ...
G460 300TD '88 33" +4"
-> Badania Techniczne Pojazdów ..
-> Badania Techniczne Pojazdów ..
Re: silnik 300D do G
witam powiedz od czego wsadziłeś lewarek i czy było ciężko.ja jeżdze na oryginalnym od g 4biegi a skrzynie mam 5biegów z przełoż. na pierwszym biegu 6,2.jedynke jak wbijam to lewarek do góry i na dół tak jak dwójka.chciałbym to przerobić.chociaż przy tej skrzyni i z wolnymi mostami nie trzeba używać jedynki do ruszania.Suj pisze:Witam
U mnie operacja nadal trwa (od kilku miesięcy). Mi mechanik wstawia OM606.910 z późnego W124 24V. Silnik trochę się różni od typowego OM603 z wcześniejszych wersji. U mnie wyszły takie drobiazgi:338winmag pisze:Chcę wstawić silnik 300D z 5 stopiniową skrzynią biegów od W124 do GD240 W460. Może ktoś z Was to robił i ma jakieś doświadczenie, może jakieś wskazówni.
- nowe konsole pod poduszki na ramie
- jedna nowa łapa (samoróba), drugą miałem
- przeniesienie górnego mocowania lewego amora - wadził kolektor dolotowy
- skrócenie wału - poważne. Ja zastosowałem skrzynię 5-tkę G1/18-5/4,7
- nowe cięgna do skrzyni i lewarek
- nowa fragmenty instalacji elektrycznej
- nowy przekaźnik świec żarowych
- u mnie nowa chłodnica z wentylatorem elektrycznym
- linka do gazu zamiast cięgien
- nowy wydech
- fragmenty nowego dolotu
i sto milionów innych drobiazgów oraz zylion polskich złotych za to wszystko. Nawet nie wiem ile bo już przestałem liczyć.
Nie jestem przekonany czy zaczął bym jeszcze raz, w międzyczasie wyszły jszcze problemy z pompą wtryskową w nowym silniku tak że w efekcie od kilku miesięcy samochód jest "under construction". Efekt końcowy u mnie mam nadzieję niebawem ale dobrze się zastanów nim zaczniesz. Pozdrawiam!
Re: silnik 300D do G
Witam
1. R-N-1
2. 2-N-3
3. 4-N-5
Pozdrawiam!
Ja wstawiłem też od czterobiegowej beczki. Wymieniłem swój oryginalny, gdyż był rozwalony. Na jedynkę jest blokada jak na wsteczny. Ja na asfalcie zazwyczaj ruszam z 2-giego biegu. Podgięcia wymagała też blaszka załączająca włącznik światła wstecznego, aby nie świecił się też na jedynce. Ogólnie ten układ sprawdza mi się wyśmienicie w jednej specyficznej sytuacji, mianowicie bujanie przód-tył - błyskawiczna zmiana 1-wsteczny. Skrzynie z tym układem biegów były czasem montowane w Wolfach i od tego by trzeba było szukać. Nie jestem pewien czy w jakiejś wersji W201 też nie występował taki układ. Ogólnie wybierak musi być od skrzyni w układzie dźwigienek załączających:piotr1 pisze:...powiedz od czego wsadziłeś lewarek i czy było ciężko.ja jeżdze na oryginalnym od g 4biegi a skrzynie mam 5biegów z przełoż. na pierwszym biegu 6,2.jedynke jak wbijam to lewarek do góry i na dół tak jak dwójka.chciałbym to przerobić.chociaż przy tej skrzyni i z wolnymi mostami nie trzeba używać jedynki do ruszania.
1. R-N-1
2. 2-N-3
3. 4-N-5
Pozdrawiam!
Paweł
MB G240D/300D 24V '84
MB G240D/300D 24V '84
- andrzej300
-
- Posty: 105
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 3:59 pm
- Lokalizacja: Beskidy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości