Strona 1 z 1

silnik 300D do G

: śr cze 29, 2005 3:19 pm
autor: 338winmag
Chcę wstawić silnik 300D z 5 stopiniową skrzynią biegów od W124 do GD240 W460. Może ktoś z Was to robił i ma jakieś doświadczenie, może jakieś wskazówni. Z góry dziękuję. Paweł

: czw lip 14, 2005 9:54 am
autor: Michal PUCH
W zasadzie sprawa nie jest trudna ale podstawa to to zeby miec orginalne łapy do silnika, a z tego co wiem to jedna kosztuje 600zl w serwisie .
Uzywki praktycznie nie do dostania.

Re: silnik 300D do G

: czw lip 14, 2005 5:01 pm
autor: Suj
Witam
338winmag pisze:Chcę wstawić silnik 300D z 5 stopiniową skrzynią biegów od W124 do GD240 W460. Może ktoś z Was to robił i ma jakieś doświadczenie, może jakieś wskazówni.
U mnie operacja nadal trwa (od kilku miesięcy). Mi mechanik wstawia OM606.910 z późnego W124 24V. Silnik trochę się różni od typowego OM603 z wcześniejszych wersji. U mnie wyszły takie drobiazgi:
- nowe konsole pod poduszki na ramie
- jedna nowa łapa (samoróba), drugą miałem
- przeniesienie górnego mocowania lewego amora - wadził kolektor dolotowy
- skrócenie wału - poważne. Ja zastosowałem skrzynię 5-tkę G1/18-5/4,7
- nowe cięgna do skrzyni i lewarek
- nowa fragmenty instalacji elektrycznej
- nowy przekaźnik świec żarowych
- u mnie nowa chłodnica z wentylatorem elektrycznym
- linka do gazu zamiast cięgien
- nowy wydech
- fragmenty nowego dolotu
i sto milionów innych drobiazgów oraz zylion polskich złotych za to wszystko. Nawet nie wiem ile bo już przestałem liczyć.
Nie jestem przekonany czy zaczął bym jeszcze raz, w międzyczasie wyszły jszcze problemy z pompą wtryskową w nowym silniku tak że w efekcie od kilku miesięcy samochód jest "under construction". Efekt końcowy u mnie mam nadzieję niebawem ale dobrze się zastanów nim zaczniesz. Pozdrawiam!

: czw lip 14, 2005 8:20 pm
autor: Michal PUCH
Jak nie potrzebujesz strasznych przeciazen to ja bym proponowal zwylka stara 300TD 617A . Przerobek chyba wcale nie duzo a naprawde fajnie sie sprawuje. Ja mam taka 300TD w mojej dlugiej i generalnie jestem zadowolony.
A jezeli planowales zwykla 300D od 124 to osiagami sa to zblizone motory. Jeden ma 113 a turbo 125km, a przerobek znacznie mniej.

: czw lip 14, 2005 8:22 pm
autor: Michal PUCH
Jak nie potrzebujesz strasznych przeciazen to ja bym proponowal zwylka stara 300TD 617A . Przerobek chyba wcale nie duzo a naprawde fajnie sie sprawuje. Ja mam taka 300TD w mojej dlugiej i generalnie jestem zadowolony.
A jezeli planowales zwykla 300D od 124 to osiagami sa to zblizone motory. Jeden ma 113 a turbo 125km, a przerobek znacznie mniej.

: sob lip 16, 2005 8:54 am
autor: 338winmag
Dziękuję bardzo za rady. Mój silnik to OM603, już kupiony więc trzymajcie kciuki. Podzielę się wrażeniami jak skończę. :D

: sob lip 16, 2005 9:06 am
autor: 338winmag
Łapy są 2 oryginalne (kupiłem razem z silnikiem i skrzynią)

: sob lip 16, 2005 2:43 pm
autor: boris.blank
Jeżeli w GAZ-ie 69 mieści się bez problemów silnik V8 mercedesowski to włożenie silnika merca do merca to żaden problem.

: pn lip 18, 2005 3:22 pm
autor: Krecik
kwestia ilosci tarcz do diaksy które zużyjesz podczas hmm.. dopasowywania ;)

masz jakies fotki GAZ 69M G500 ? :)

: pn lip 18, 2005 6:37 pm
autor: boris.blank
Jutro zrobię tylko aparat pożyczę.

: śr lip 20, 2005 4:56 pm
autor: boris.blank
Witam, już myślałem, że pożyczenie aparatu cyfrowego będzie trudniejsze od wstawienia tej 450'tki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie ma skrzyni biegów ponieważ wymieniane jest sprzęgło na ceramiczne bo zwyłe jakoś się szybko kończą. Po tej operacji samochód wróci ze zmielonymi mostami no chyba, że zadziała wało-bezpiecznik.

: pn lut 26, 2007 11:35 am
autor: Kruk
witam
tez posiadam taka V8 i chce go do uaza zamotac..
kolo zamachowe dorabialiscie? jest z tym wiekszy problem?
kryze łaczaca ze skrzynia?
sprzeglo jakie jest?
prosze mogl bys mi przyblizyc troche temat?

: pn lut 26, 2007 7:59 pm
autor: krzysztof1908
ja wsadziłem do swojej gwiazdy W460 silnik 2,5 diesel OM605 113kucy. jak na razie sprawuje się dobrze.łapy były dorabiane.

: śr mar 21, 2007 9:56 pm
autor: andrzej300
a jak zmieniać 230E na 300D lub TD to razem ze skrzynią czy skrzynię zostawić starą?

: śr mar 21, 2007 11:39 pm
autor: N@rbi
Ja to przerabiałem ostatnio.
Mam i swoją skrzynię (4), i swoje sprzęgło. Nawet mosty zostawiłem od benzynki ...
Ale i tak roboty troszkę było ...

Re: silnik 300D do G

: śr mar 21, 2007 11:43 pm
autor: piotr1
Suj pisze:Witam
338winmag pisze:Chcę wstawić silnik 300D z 5 stopiniową skrzynią biegów od W124 do GD240 W460. Może ktoś z Was to robił i ma jakieś doświadczenie, może jakieś wskazówni.
U mnie operacja nadal trwa (od kilku miesięcy). Mi mechanik wstawia OM606.910 z późnego W124 24V. Silnik trochę się różni od typowego OM603 z wcześniejszych wersji. U mnie wyszły takie drobiazgi:
- nowe konsole pod poduszki na ramie
- jedna nowa łapa (samoróba), drugą miałem
- przeniesienie górnego mocowania lewego amora - wadził kolektor dolotowy
- skrócenie wału - poważne. Ja zastosowałem skrzynię 5-tkę G1/18-5/4,7
- nowe cięgna do skrzyni i lewarek
- nowa fragmenty instalacji elektrycznej
- nowy przekaźnik świec żarowych
- u mnie nowa chłodnica z wentylatorem elektrycznym
- linka do gazu zamiast cięgien
- nowy wydech
- fragmenty nowego dolotu
i sto milionów innych drobiazgów oraz zylion polskich złotych za to wszystko. Nawet nie wiem ile bo już przestałem liczyć.
Nie jestem przekonany czy zaczął bym jeszcze raz, w międzyczasie wyszły jszcze problemy z pompą wtryskową w nowym silniku tak że w efekcie od kilku miesięcy samochód jest "under construction". Efekt końcowy u mnie mam nadzieję niebawem ale dobrze się zastanów nim zaczniesz. Pozdrawiam!
witam powiedz od czego wsadziłeś lewarek i czy było ciężko.ja jeżdze na oryginalnym od g 4biegi a skrzynie mam 5biegów z przełoż. na pierwszym biegu 6,2.jedynke jak wbijam to lewarek do góry i na dół tak jak dwójka.chciałbym to przerobić.chociaż przy tej skrzyni i z wolnymi mostami nie trzeba używać jedynki do ruszania.

Re: silnik 300D do G

: czw mar 22, 2007 11:58 am
autor: Suj
Witam
piotr1 pisze:...powiedz od czego wsadziłeś lewarek i czy było ciężko.ja jeżdze na oryginalnym od g 4biegi a skrzynie mam 5biegów z przełoż. na pierwszym biegu 6,2.jedynke jak wbijam to lewarek do góry i na dół tak jak dwójka.chciałbym to przerobić.chociaż przy tej skrzyni i z wolnymi mostami nie trzeba używać jedynki do ruszania.
Ja wstawiłem też od czterobiegowej beczki. Wymieniłem swój oryginalny, gdyż był rozwalony. Na jedynkę jest blokada jak na wsteczny. Ja na asfalcie zazwyczaj ruszam z 2-giego biegu. Podgięcia wymagała też blaszka załączająca włącznik światła wstecznego, aby nie świecił się też na jedynce. Ogólnie ten układ sprawdza mi się wyśmienicie w jednej specyficznej sytuacji, mianowicie bujanie przód-tył - błyskawiczna zmiana 1-wsteczny. Skrzynie z tym układem biegów były czasem montowane w Wolfach i od tego by trzeba było szukać. Nie jestem pewien czy w jakiejś wersji W201 też nie występował taki układ. Ogólnie wybierak musi być od skrzyni w układzie dźwigienek załączających:
1. R-N-1
2. 2-N-3
3. 4-N-5
Pozdrawiam!

: pt gru 21, 2007 10:54 am
autor: andrzej300
N@rbi pisze:Ja to przerabiałem ostatnio.
Mam i swoją skrzynię (4), i swoje sprzęgło. Nawet mosty zostawiłem od benzynki ...
Ale i tak roboty troszkę było ...
a co miałeś G230E? i jakie przełożenia w mostach?