Strona 1 z 2

Kółka 33 cale do G

: pn kwie 07, 2003 9:39 pm
autor: Kosiak
Ponieważ zdania znajomych mi osób, mających jakis związek z G są w tej sprawie podzielone, zapytam dodatkowo publicznie.
Czy dla potrzeb wrzucenia do auta 33 calowych opon potrzeba wykonywać dodatkowo jakieś operacje, np. podniesienie budy, założenie dystansów na koła, wymiana sprężyn na dłuższe?
Pytanie drugie: jak wygląda sprawa z felgami na ten rozmiar do tego auta? Od czego pasują, ew. podpowiedzi gdzie można tego szukac? Z góry dzięki...

: pn kwie 07, 2003 9:53 pm
autor: Drako
najlepiej kupic mangelsy( a jak chce sie tansze to trzeba kombinowac)... a co do podnoszenia to sprezyny i tak warto podniesc bo nawet jezeli sie zmieszcze( a powinny) to moga sie opony zniszczyc....

: pn kwie 07, 2003 10:16 pm
autor: BĄKU
Spoko wsadzisz 33" ale mogą obcierać o nadkola podczas wykrzyży. 8)

: pn kwie 07, 2003 10:42 pm
autor: czesław&jarząbek
Drako pisze:najlepiej kupic mangelsy.
taa...? a gdzie sie kupuje mangelsy do G?
:)21

: pn kwie 07, 2003 10:43 pm
autor: czesław&jarząbek
BĄKU pisze:Spoko wsadzisz 33" ale mogą obcierać o nadkola podczas wykrzyży. 8)
jak to szło...?..."stwierdzenia których oczywistość powala"?
:)21

: pn kwie 07, 2003 11:52 pm
autor: Albert_N
Kosiaku, pochwal sie... zakupiles czy bliskie plany ?

Al

: wt kwie 08, 2003 7:54 am
autor: arek.d
''mangels'' nie robi felg do byle ''G''

: wt kwie 08, 2003 12:12 pm
autor: niedz
opcja jest poszerzenie felg od sprintera, znajomy tak przerabial na potrzeby 35"

: wt kwie 08, 2003 2:38 pm
autor: Namdan
Jeden nasz bardzo wspólny znajomy niedawno robił przerobkę felg sprintera i zastanawiał się nawet, czy nie warto by było zacząć tego robić na większą skalę. Ale nie chodziło raczej tylko o poszerzanie ale o offset.
N.

: wt kwie 08, 2003 2:54 pm
autor: niedz
czy masz na mysli naszego wspolnego znajomego :)5 :wink:

: wt kwie 08, 2003 6:03 pm
autor: BĄKU
czesław&jarząbek pisze:
BĄKU pisze:Spoko wsadzisz 33" ale mogą obcierać o nadkola podczas wykrzyży. 8)
jak to szło...?..."stwierdzenia których oczywistość powala"?
:)21
:lol: :lol: :lol:
I trzeba to napisać zdecydowanie i stanowczo i bez dyskusji :lol:

: wt kwie 08, 2003 11:50 pm
autor: mdebski
Zalezy jakie 33" chcesz wlozyc, jesli na felge 16'' waskie to nie powinno byc problemu. Jesli natomiast maja to byc 33x12,5x15 to powinniennes wymienic sprezyny, na orginalnych tez wejda ale beda dobijac o ranty blotnikow, poniewaz felgi 15' maja wiekszy ofset.
Felgi- ja mam alu BBS 8x15 i jest ok.
Stalowe w Polsce sa raczej nieosiagalne, chyba ze robione ze sprinterowskich, mangels nie wie co to G.

: śr kwie 09, 2003 1:03 am
autor: Kosiak
Albert_N pisze:Kosiaku, pochwal sie... zakupiles czy bliskie plany ?

Al
Cośtam zaparkowało koło domu.... ;-)

: śr kwie 09, 2003 1:24 am
autor: Kosiak
mdebski pisze:Zalezy jakie 33" chcesz wlozyc, jesli na felge 16'' waskie to nie powinno byc problemu. Jesli natomiast maja to byc 33x12,5x15 to ....
Narazie badam temat nad wariantem optymalnego rozwiązania. Nie sądziłem, że sprawa felg ograniczy trochę te rozważania. Czyli jak rozumiem z podpowiedzi:
1. albo w miarę wąska guma i powinna wejść na felgę oryginał 16''. I tu pytanie czy 255x85 MT Gudrysia jaką ktoś mi podpowiada (zdaje się, że ciut niższa), będzie się na tej feldze trzymać i nie złazić przy byle okazji?
2. albo szerszy kapeć i wówczas rzeźbienie z przeróbką felg np. tych od Sprintera i potem już nie ma znaczenia jaka guma...
3. albo fele takie jak ma Michał - BBS. Pasują tak po prostu do auta czy jest jeszcze jakiś dodatkowy motyw? I jak łatwo/ciężko są zdobywalne oraz skoro są alu jak jest z ich wytrzymałością?

: śr kwie 09, 2003 7:29 am
autor: czesław&jarząbek
na oryginalnych felgach G widziałem silverstone 36" i nie spadały :)21

: śr kwie 09, 2003 7:55 am
autor: niedz
tez widzialem na jakiejs focie z rajdu G na mercedesowych alusach z duzymi gumami (na okladce ktoregos z numerow gazetki zakladowej), apropos felg zerknij na strona Klausa: http://www.gwagen.de/wheelsfortheg.htm sporo konkretnych informacji

: śr kwie 09, 2003 8:25 am
autor: Namdan
Na silverstonach w G jeżdżą chłopaki z Poznania (taki czerwony extremalny). Do silverstonów nie trzeba szerokich felg. nawet 6'' wystraczy.
N.

: śr kwie 09, 2003 8:37 am
autor: niedz
wlasnie szukam kontaktu z nimi, masz moze jakis namiar na nich?

: śr kwie 09, 2003 10:08 am
autor: Namdan

: śr kwie 09, 2003 10:11 am
autor: Namdan
niedz pisze:czy masz na mysli naszego wspolnego znajomego :)5 :wink:
Zielonego. To taki bardzo wspólny znajomy bo kto go nie zna? :D

: śr kwie 09, 2003 12:08 pm
autor: arek.d
Podniosłem budę o 3cm nad ramę i BF Goodridge 285/75R16 były na styk,do silverstonów 280/85R16 potrzebna była wymiana sprężyn na wyższe. Potem żeby poprawić skręt i zlikwidować ocieranie przednich kół o wahacze , a tylnych przy wykrzyżu o nadkola założyłem dystanse. Można długo klepać co masz załozyć, sporo zależy np. od stanu sprężyn które nasz w tej chwili-czy chcesz w nie inwestować,czy są siadnięte, od mocy silnika- załozysz balony i będziesz wlókł się za maluchami.Weź klucz do kół, wpadnij do mnie i spróbuj pojeździć na tym co mam.Trochę się pogimnastykujesz przy przerzucaniu kółek ale jest to najleprzy test gum do własnego auta.

: pt kwie 11, 2003 9:11 am
autor: El Modzello
Kupiłem ostatnio Mangelsy używane, i jak baran zaufałem dościowi że to do samuraja...... Ale sie okazuje że otwór centralny ma 84mm, na pieć śrub..... a tkaie to tylko szły do G klasy albi Pinzergauera :o :o Tera mam felgi które są mi potrzebne jak świni dzwonek :( zrobie testa na sprinterze

: pt kwie 11, 2003 9:15 am
autor: macieksza
czyli co? dupa? nie paszą? to nawet ich nie przymierzyłeś??? :o

: pt kwie 11, 2003 9:16 am
autor: El Modzello
Nie nerwuj mnie :evil:

: pt kwie 11, 2003 9:28 am
autor: arek.d
Mangelsy do gelendy? Rozstaw otworów 130mm ? Jeśli tak to biorę !!!