Automat jak działa

G, Unimog

Moderator: Mroczny

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Automat jak działa

Post autor: klucz13 » czw wrz 15, 2005 8:05 pm

Gelanda z motorkiem 3,5 w dizlu z automatem 1994r włączanie blokad sztuk trzy z pulpitu wyłącznikami elektrycznymi, ma przy podłokietniku dodatkawą wajchę z oznaczeniami S-N-G, co to oznacza i jak tym jeździć, koleś zababył toto i nie bardzo trybi co i jak a boji się coś włączyć żeby nie popsuć
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » czw wrz 15, 2005 8:19 pm

S - strasse czyli H
N - neutral
G - gelande czyli L
To z pewnością model 463 ze stałym napędem na 4 i centralnym dyfrem, reszta chyba jest jasna :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw wrz 15, 2005 8:50 pm

Nie bardzo 1.. bo kiedy można załączyć blokady czy tylko w pozycji 2B czyli wajcha od biegów całkowicie do tyłu
2 czy tą klamką do S-N-G można przełączać podczas jazdy
3Jakbyś mógł przybliżyć technikę jazdy tym cackiem czyli co gdzie kiedy i jak to by mu to pomogło bo narazie wyłożył trochę grosza i cieszy się jak murzyn blaszką ale ma obawy i nie przymierza się do ofrołdu ale nurkuje
Z góry dzięki
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » czw wrz 15, 2005 8:54 pm

No niestety więcej nie mogę pomóc, jeśli idzie o takie drogie fury to jestem tylko teoretykiem :-?
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » czw wrz 15, 2005 9:18 pm

klucz13 pisze:Nie bardzo 1.. bo kiedy można załączyć blokady czy tylko w pozycji 2B czyli wajcha od biegów całkowicie do tyłu
2 czy tą klamką do S-N-G można przełączać podczas jazdy
3Jakbyś mógł przybliżyć technikę jazdy tym cackiem czyli co gdzie kiedy i jak to by mu to pomogło bo narazie wyłożył trochę grosza i cieszy się jak murzyn blaszką ale ma obawy i nie przymierza się do ofrołdu ale nurkuje
Z góry dzięki
S-N-G przy automacie zapinać stojąc i skrzynia na P, inaczej moze byc ciekawie..

blokady - też najlepiej stojąc, choc jak wprawy nabierze to podczas wolnej jazdy, tu nie robi czy to bedzie H czy L (S/G) byle wolno... choc, elektronika moze miec zabezpieczenie i bloki załączy czylko przy L(G)

jak jeździć... nooo... jak samochdem :) hamulec, gała na D, puscić hamulec i buta :D
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw wrz 15, 2005 9:31 pm

Krecik pisze:
klucz13 pisze:Nie bardzo 1.. bo kiedy można załączyć blokady czy tylko w pozycji 2B czyli wajcha od biegów całkowicie do tyłu
2 czy tą klamką do S-N-G można przełączać podczas jazdy
3Jakbyś mógł przybliżyć technikę jazdy tym cackiem czyli co gdzie kiedy i jak to by mu to pomogło bo narazie wyłożył trochę grosza i cieszy się jak murzyn blaszką ale ma obawy i nie przymierza się do ofrołdu ale nurkuje
Z góry dzięki
S-N-G przy automacie zapinać stojąc i skrzynia na P, inaczej moze byc ciekawie..

blokady - też najlepiej stojąc, choc jak wprawy nabierze to podczas wolnej jazdy, tu nie robi czy to bedzie H czy L (S/G) byle wolno... choc, elektronika moze miec zabezpieczenie i bloki załączy czylko przy L(G)

jak jeździć... nooo... jak samochdem :) hamulec, gała na D, puscić hamulec i buta :D
A sprzęgło :)20
I podlogę chyba trza wypchnąć bo podobnosz slabawo jeździ ale zero doswiadczenia tylko plaskacze :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » czw wrz 15, 2005 9:58 pm

klucz13 pisze:A sprzęgło :)20
I podlogę chyba trza wypchnąć bo podobnosz slabawo jeździ ale zero doswiadczenia tylko plaskacze :)21
toć to automata, nie wciskaj mi tu ;D

na jeżdzenie pomaga wywalenie tego drewnianego klocka pod akceleratorkiem
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw wrz 15, 2005 10:02 pm

Krecik pisze:
klucz13 pisze:A sprzęgło :)20
I podlogę chyba trza wypchnąć bo podobnosz slabawo jeździ ale zero doswiadczenia tylko plaskacze :)21
toć to automata, nie wciskaj mi tu ;D

na jeżdzenie pomaga wywalenie tego drewnianego klocka pod akceleratorkiem
Nie wiem którego drewno to on ma na dzwiach i desce rozdzielczej
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt wrz 16, 2005 7:49 am

Z tego co pamietam z opisow (gdzies mam testy tego modelu) to i tak ten model sam wypnie blokady powyzej pewnej predkosci obrotowej kol.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » pt wrz 16, 2005 9:27 am

Witaj
Klamka czyli wajcha od reduktora mozesz przelaczyc podczas jazdy ale gdy wezmiesz skrzynie biegow w pozycji neutral czyli N.Blokady zapinasz kolejno najpierw srodek potem tylny most czyli dolny przycisk a na koncu przednia blokada. Pozycja 2B jest to zblokowany pierwszy bieg (zeby Ci sie auto nie sturlało z górki na luzie tylko hamowalo silnikiem)
Mercedes 300 GE sprzedana , Vw iltis 2,0 ABK 115 PS :) , KIA SORENTO 2,5 crdi VGT

Awatar użytkownika
MaKania
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 7:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaKania » pn paź 17, 2005 2:44 pm

A jeździł ktoś czymś takim w terenie ?? Chodzi mi o tą konkretnie wersję bo z tego co się orientuje (dopiero co zaczyman czytać) 350tka TD wystepuje tylko w automacie stad moje pytanie o teren.

Watro pakowac sie w taka wersję G czyli szybsza i mocniejsza czy raczej szukac 300GD 113 KM z normalna skrzynia. :-?

Pozdrawiam
Maciek Suzuki SJ419

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » pn paź 17, 2005 6:36 pm

Ja jezdze G w automacie ale silnik 3.0 benzyna 170 koni i sprawuje sie super :)
Mercedes 300 GE sprzedana , Vw iltis 2,0 ABK 115 PS :) , KIA SORENTO 2,5 crdi VGT

Awatar użytkownika
MaKania
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 7:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaKania » pn paź 17, 2005 7:23 pm

Pytam asekuracyjnie, bo nigdy nie bawiłem się czymś takim. Możesz podzielić się spostrzeżeniami, co do jazdy automatem na reduktorze czy nigdy nie próbował zmienić biegu w najmniej odpowiednim momencie czy wtedy ty decydujesz i świadomie wrzucasz "1".

Myślę poważnie o zmianie auta i szukam czegoś w miarę uniwersalnego szosa i teren średnio ciężki i wszystko wskazuje, że Gelenda :lol: to idealne rozwiązanie (po za ceną :cry: ), tylko pomiędzy 300GD a 350 TD jest spora różnica w dynamice, a ten drugi tylko automat stąd pytanie.

Pozdrawiam
Maciek Suzuki SJ419

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » pn paź 17, 2005 8:16 pm

ponoc w 350td lubi głowica panknąć :lol: bo to rozwiercona 3 litrówka :)21 :D
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » wt paź 18, 2005 3:57 pm

Jak dla mnie automat chodzi super , ścigam sie tym autem i jak dla mnie super :) . Ja bym nie kupowal 350 GD ani 300 GD tylko kupil na twoim miejscu 320 GE i wsadzil sekwencyjna instalacje ( tak bym zrobil teraz gdybym nie mial 300 GE) pozdrawiam Nikodem
Mercedes 300 GE sprzedana , Vw iltis 2,0 ABK 115 PS :) , KIA SORENTO 2,5 crdi VGT

Awatar użytkownika
MaKania
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 7:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaKania » wt paź 18, 2005 8:29 pm

Jakoś mnie odrzuca myśl baniaka :roll: w i tak niewielkim bagażniku. Dziekuje za sugestie. Co do diesla to masz na myśli tylko moc czy jeszcze jakieś inne ukryte bądź nie wady.

Pozdrawiam
Maciek Suzuki SJ419

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » śr paź 19, 2005 11:50 am

Po pierwsze moc a po drugi zuzycie paliwa. Jezeli jezdzisz legalnie to na gazie taniej wyjdzie. Gdzies na forum ktos mówil ze spalanie 350 GD u niego dochodzilo do 18 litrów , zreszta 300 GD tez wpierdzieli kolo 15 litrów i wlecze sie jak czołg.
Mercedes 300 GE sprzedana , Vw iltis 2,0 ABK 115 PS :) , KIA SORENTO 2,5 crdi VGT

Awatar użytkownika
MaKania
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 7:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaKania » śr paź 19, 2005 1:17 pm

No właśnie te czołgowe prędkości w 3setce troche mnie przerażają :o . Dzięki za wszystkie sugestie.

Pozdrawiam Maciek
Maciek Suzuki SJ419

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość