Strona 1 z 1
Automat jak działa
: czw wrz 15, 2005 8:05 pm
autor: klucz13
Gelanda z motorkiem 3,5 w dizlu z automatem 1994r włączanie blokad sztuk trzy z pulpitu wyłącznikami elektrycznymi, ma przy podłokietniku dodatkawą wajchę z oznaczeniami S-N-G, co to oznacza i jak tym jeździć, koleś zababył toto i nie bardzo trybi co i jak a boji się coś włączyć żeby nie popsuć
: czw wrz 15, 2005 8:19 pm
autor: Didymos
S - strasse czyli H
N - neutral
G - gelande czyli L
To z pewnością model 463 ze stałym napędem na 4 i centralnym dyfrem, reszta chyba jest jasna

: czw wrz 15, 2005 8:50 pm
autor: klucz13
Nie bardzo 1.. bo kiedy można załączyć blokady czy tylko w pozycji 2B czyli wajcha od biegów całkowicie do tyłu
2 czy tą klamką do S-N-G można przełączać podczas jazdy
3Jakbyś mógł przybliżyć technikę jazdy tym cackiem czyli co gdzie kiedy i jak to by mu to pomogło bo narazie wyłożył trochę grosza i cieszy się jak murzyn blaszką ale ma obawy i nie przymierza się do ofrołdu ale nurkuje
Z góry dzięki
: czw wrz 15, 2005 8:54 pm
autor: Didymos
No niestety więcej nie mogę pomóc, jeśli idzie o takie drogie fury to jestem tylko teoretykiem

: czw wrz 15, 2005 9:18 pm
autor: Krecik
klucz13 pisze:Nie bardzo 1.. bo kiedy można załączyć blokady czy tylko w pozycji 2B czyli wajcha od biegów całkowicie do tyłu
2 czy tą klamką do S-N-G można przełączać podczas jazdy
3Jakbyś mógł przybliżyć technikę jazdy tym cackiem czyli co gdzie kiedy i jak to by mu to pomogło bo narazie wyłożył trochę grosza i cieszy się jak murzyn blaszką ale ma obawy i nie przymierza się do ofrołdu ale nurkuje
Z góry dzięki
S-N-G przy automacie zapinać stojąc i skrzynia na P, inaczej moze byc ciekawie..
blokady - też najlepiej stojąc, choc jak wprawy nabierze to podczas wolnej jazdy, tu nie robi czy to bedzie H czy L (S/G) byle wolno... choc, elektronika moze miec zabezpieczenie i bloki załączy czylko przy L(G)
jak jeździć... nooo... jak samochdem

hamulec, gała na D, puscić hamulec i buta

: czw wrz 15, 2005 9:31 pm
autor: klucz13
Krecik pisze:klucz13 pisze:Nie bardzo 1.. bo kiedy można załączyć blokady czy tylko w pozycji 2B czyli wajcha od biegów całkowicie do tyłu
2 czy tą klamką do S-N-G można przełączać podczas jazdy
3Jakbyś mógł przybliżyć technikę jazdy tym cackiem czyli co gdzie kiedy i jak to by mu to pomogło bo narazie wyłożył trochę grosza i cieszy się jak murzyn blaszką ale ma obawy i nie przymierza się do ofrołdu ale nurkuje
Z góry dzięki
S-N-G przy automacie zapinać stojąc i skrzynia na P, inaczej moze byc ciekawie..
blokady - też najlepiej stojąc, choc jak wprawy nabierze to podczas wolnej jazdy, tu nie robi czy to bedzie H czy L (S/G) byle wolno... choc, elektronika moze miec zabezpieczenie i bloki załączy czylko przy L(G)
jak jeździć... nooo... jak samochdem

hamulec, gała na D, puscić hamulec i buta

A sprzęgło
I podlogę chyba trza wypchnąć bo podobnosz slabawo jeździ ale zero doswiadczenia tylko plaskacze

: czw wrz 15, 2005 9:58 pm
autor: Krecik
klucz13 pisze:A sprzęgło
I podlogę chyba trza wypchnąć bo podobnosz slabawo jeździ ale zero doswiadczenia tylko plaskacze

toć to automata, nie wciskaj mi tu ;D
na jeżdzenie pomaga wywalenie tego drewnianego klocka pod akceleratorkiem
: czw wrz 15, 2005 10:02 pm
autor: klucz13
Krecik pisze:klucz13 pisze:A sprzęgło
I podlogę chyba trza wypchnąć bo podobnosz slabawo jeździ ale zero doswiadczenia tylko plaskacze

toć to automata, nie wciskaj mi tu ;D
na jeżdzenie pomaga wywalenie tego drewnianego klocka pod akceleratorkiem
Nie wiem którego drewno to on ma na dzwiach i desce rozdzielczej
: pt wrz 16, 2005 7:49 am
autor: Discotheque
Z tego co pamietam z opisow (gdzies mam testy tego modelu) to i tak ten model sam wypnie blokady powyzej pewnej predkosci obrotowej kol.
: pt wrz 16, 2005 9:27 am
autor: biloowa
Witaj
Klamka czyli wajcha od reduktora mozesz przelaczyc podczas jazdy ale gdy wezmiesz skrzynie biegow w pozycji neutral czyli N.Blokady zapinasz kolejno najpierw srodek potem tylny most czyli dolny przycisk a na koncu przednia blokada. Pozycja 2B jest to zblokowany pierwszy bieg (zeby Ci sie auto nie sturlało z górki na luzie tylko hamowalo silnikiem)
: pn paź 17, 2005 2:44 pm
autor: MaKania
A jeździł ktoś czymś takim w terenie

Chodzi mi o tą konkretnie wersję bo z tego co się orientuje (dopiero co zaczyman czytać) 350tka TD wystepuje tylko w automacie stad moje pytanie o teren.
Watro pakowac sie w taka wersję G czyli szybsza i mocniejsza czy raczej szukac 300GD 113 KM z normalna skrzynia.
Pozdrawiam
: pn paź 17, 2005 6:36 pm
autor: biloowa
Ja jezdze G w automacie ale silnik 3.0 benzyna 170 koni i sprawuje sie super

: pn paź 17, 2005 7:23 pm
autor: MaKania
Pytam asekuracyjnie, bo nigdy nie bawiłem się czymś takim. Możesz podzielić się spostrzeżeniami, co do jazdy automatem na reduktorze czy nigdy nie próbował zmienić biegu w najmniej odpowiednim momencie czy wtedy ty decydujesz i świadomie wrzucasz "1".
Myślę poważnie o zmianie auta i szukam czegoś w miarę uniwersalnego szosa i teren średnio ciężki i wszystko wskazuje, że Gelenda

to idealne rozwiązanie (po za ceną

), tylko pomiędzy 300GD a 350 TD jest spora różnica w dynamice, a ten drugi tylko automat stąd pytanie.
Pozdrawiam
: pn paź 17, 2005 8:16 pm
autor: Ml_Kruszka18
ponoc w 350td lubi głowica panknąć

bo to rozwiercona 3 litrówka

: wt paź 18, 2005 3:57 pm
autor: biloowa
Jak dla mnie automat chodzi super , ścigam sie tym autem i jak dla mnie super

. Ja bym nie kupowal 350 GD ani 300 GD tylko kupil na twoim miejscu 320 GE i wsadzil sekwencyjna instalacje ( tak bym zrobil teraz gdybym nie mial 300 GE) pozdrawiam Nikodem
: wt paź 18, 2005 8:29 pm
autor: MaKania
Jakoś mnie odrzuca myśl baniaka

w i tak niewielkim bagażniku. Dziekuje za sugestie. Co do diesla to masz na myśli tylko moc czy jeszcze jakieś inne ukryte bądź nie wady.
Pozdrawiam
: śr paź 19, 2005 11:50 am
autor: biloowa
Po pierwsze moc a po drugi zuzycie paliwa. Jezeli jezdzisz legalnie to na gazie taniej wyjdzie. Gdzies na forum ktos mówil ze spalanie 350 GD u niego dochodzilo do 18 litrów , zreszta 300 GD tez wpierdzieli kolo 15 litrów i wlecze sie jak czołg.
: śr paź 19, 2005 1:17 pm
autor: MaKania
No właśnie te czołgowe prędkości w 3setce troche mnie przerażają

. Dzięki za wszystkie sugestie.
Pozdrawiam Maciek