
Waga mostów G, Unimog ??
Moderator: Mroczny
- Ml_Kruszka18
- Posty: 315
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
Waga mostów G, Unimog ??
orientuje sie ktos moze ile waza mosty od G?i przy okazji unimoga? 

4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla
teraz obserwator
była 300 Potęga Diesla

nie nawet parcha nie posiadam zreszta doszedlem do wniosku ze nie ma sie co bawic w motanie za duzo czasu i kasy na to idzie teraz chce zbudowac auto od podstaw konstrukcja rurak chyba bede sie wzorowal na tym http://www.avalancheengineering.com/sniper.htm sciaglem sobie relacje z top truck challenge 2000 to auto tam jechalo i radzilo sobie naprawde dobrze
pozdrawiam
michal
u 404
michal
u 404
No niezłe wyzwanie , ja się ograniczyłem do ramy zaniemoga trochę ja skróciłem , konstrukcja rurowa ma swoje zalety ale na razie jeszcze mnie przeraża , nie wiem czy dałbym radę tak bez szczegółowego planu i rysunku .Powodzenia w motaniu , taka konstrukcja z mostami zaniemoga to byłoby coś , byle nie przesadzic z wymiarami , Scorpion w naszych lasach nie bardzo daje rady , no od kierowcy tez duzo zależy więc to może nie wina konstrukcji a kierowcy , ale tego nie jestem pewien .
Re: Waga mostów G, Unimog ??
A ty co autko zmieniaszMl_Kruszka18 pisze:orientuje sie ktos moze ile waza mosty od G?i przy okazji unimoga?


~ 4x4 Tczew ~
- Ml_Kruszka18
- Posty: 315
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
z szerokosciom jest faktycznie problem w zeszlym tyg bylismy na 1 imprezie ze scorpionem chlopaki i tak juz go zwezili ma teraz jedyne 205 ale i tak w wawozach i na lesnych drogach bylo troche wasko jak na niegoanatol pisze:No niezłe wyzwanie , ja się ograniczyłem do ramy zaniemoga trochę ja skróciłem , konstrukcja rurowa ma swoje zalety ale na razie jeszcze mnie przeraża , nie wiem czy dałbym radę tak bez szczegółowego planu i rysunku .Powodzenia w motaniu , taka konstrukcja z mostami zaniemoga to byłoby coś , byle nie przesadzic z wymiarami , Scorpion w naszych lasach nie bardzo daje rady , no od kierowcy tez duzo zależy więc to może nie wina konstrukcji a kierowcy , ale tego nie jestem pewien .
pozdrawiam
michal
u 404
michal
u 404
- Ml_Kruszka18
- Posty: 315
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
w gazetce pisza ze auto darka luberdy ma 180 cm szerokosci a auto wojtka polowca 195cm unimog 404 wedlug lliteraturki ma 163cm rozstaw kol a mierzac na kolach od zewnatrz wyszlo mi chyba 178cm,
ponadto literaturka podaje nastepujace rozstawy kol
unimog 411 129,3 (135,9) cm osi 172 (212) cm
u 421 131,6cm osi 225
u 406 160,2 cm osi 238
u 404 rozstaw osi 290
ponadto literaturka podaje nastepujace rozstawy kol
unimog 411 129,3 (135,9) cm osi 172 (212) cm
u 421 131,6cm osi 225
u 406 160,2 cm osi 238
u 404 rozstaw osi 290
pozdrawiam
michal
u 404
michal
u 404
jeszcze mozna by bylo troche zwisy skrocic
a co z reszta jaka robisz bude, jaki silnik
wydaje mi sie ze bedziesz musial jeszcze zmienic sprezyny na jakies mieksze u mnie w prawdzie stoi gola rama z reduktorem i jakimis drobnymi szpejami i skaczac po nim sprezyny nie bardzo chca sie uginac
a co z reszta jaka robisz bude, jaki silnik

wydaje mi sie ze bedziesz musial jeszcze zmienic sprezyny na jakies mieksze u mnie w prawdzie stoi gola rama z reduktorem i jakimis drobnymi szpejami i skaczac po nim sprezyny nie bardzo chca sie uginac
pozdrawiam
michal
u 404
michal
u 404
sprezyny założyłem od parchola ale wydaja mi sie troche za miękkie , z silnikiem mam jeszcze dylemat , ale myslę o jakimś tdi ze sprintera albo z t4 , benzynz odpada ze względu na zuzycie paliwa choć V8 mozna juz od 3 tyś kupic , buda parcholowa z K 260 , jako pickup bez nadbudówki , a zwisy oczywiście będa skrócone , bryczka ma sie zaczynać od kół i na nich kończyć ,
no cos mi mowi ze bedzie z tego niezla furka
a nie boisz sie elektroniki przy cdi te silniki sa naszpikowane elektronika ja tez myslalem poczatkowo o dieselku ale odstraszylo mnie
- nowe lekkie i jednoczesnie mocne (pod wzgledem momentu i mocy) jednostki sa drogie w zakupie naszpikowane elektronika pozatym szczegulnie w tych silnikach nowoczesne sprezarki krecace sie 200K obr/min na pewno nie beda przepadaly za czestymi i szybkimi zmianami temperatury jak to ma miejsce przy wjezdzie do wody
- starsze jednostki ciezkie i slabe
ponadto koszty naprawy diesla sa znacznie wyzsze niz benzynika wtryski pompa turbo
dlatego sklaniam sie w strone benzyny a dokladniej v8 5,6 z mercedesa na wtrysku mechanicznym jedynie mnie na razie waga tego silnika przeraza
a nie boisz sie elektroniki przy cdi te silniki sa naszpikowane elektronika ja tez myslalem poczatkowo o dieselku ale odstraszylo mnie
- nowe lekkie i jednoczesnie mocne (pod wzgledem momentu i mocy) jednostki sa drogie w zakupie naszpikowane elektronika pozatym szczegulnie w tych silnikach nowoczesne sprezarki krecace sie 200K obr/min na pewno nie beda przepadaly za czestymi i szybkimi zmianami temperatury jak to ma miejsce przy wjezdzie do wody
- starsze jednostki ciezkie i slabe
ponadto koszty naprawy diesla sa znacznie wyzsze niz benzynika wtryski pompa turbo
dlatego sklaniam sie w strone benzyny a dokladniej v8 5,6 z mercedesa na wtrysku mechanicznym jedynie mnie na razie waga tego silnika przeraza
pozdrawiam
michal
u 404
michal
u 404
- Ml_Kruszka18
- Posty: 315
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
- Ml_Kruszka18
- Posty: 315
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
Troche sie boje ale myślę że warto spróbowac , samochód będzie dosyc wysoki więc kałuże do 1m nie powinny mu zaszkodzic , gorsze będa dłuższe wtopy w głębokich brodach , ile waży taki V8 z mercedesa i jaką ma moc ? , mechaniczny wtysk znaczy zero elektroniki , przepływomierzy itd.?tieri pisze:no cos mi mowi ze bedzie z tego niezla furka
a nie boisz sie elektroniki przy cdi te silniki sa naszpikowane elektronika ja tez myslalem poczatkowo o dieselku ale odstraszylo mnie
- nowe lekkie i jednoczesnie mocne (pod wzgledem momentu i mocy) jednostki sa drogie w zakupie naszpikowane elektronika pozatym szczegulnie w tych silnikach nowoczesne sprezarki krecace sie 200K obr/min na pewno nie beda przepadaly za czestymi i szybkimi zmianami temperatury jak to ma miejsce przy wjezdzie do wody
- starsze jednostki ciezkie i slabe
ponadto koszty naprawy diesla sa znacznie wyzsze niz benzynika wtryski pompa turbo
dlatego sklaniam sie w strone benzyny a dokladniej v8 5,6 z mercedesa na wtrysku mechanicznym jedynie mnie na razie waga tego silnika przeraza
- Ml_Kruszka18
- Posty: 315
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
- Ml_Kruszka18
- Posty: 315
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
560 SEC pojemność skokowa 5547 cm3
typ silnika M117 E 56 / 117.968
układ cylindrów V8
moc 272 KM / 200 kW przy 5000 obr/min (z katalizatorem 242 KM / 178 kW przy 4800 obr/min)
ale od 09.1987
300 KM / 220 kW przy 5000 obr/min (z katalizatorem 279 KM / 205 kW przy 5200 obr/min)
moment obrotowy 430 Nm przy 3750 obr/min (z katalizatorem 390 Nm przy 3500 obr/min)
ale od 09.1987
455 Nm przy 3750 obr/min (z katalizatorem 430 Nm przy 3750 obr/min)
rodaj silnika wtrysk (BOSCH KE Jettronic
typ silnika M117 E 56 / 117.968
układ cylindrów V8
moc 272 KM / 200 kW przy 5000 obr/min (z katalizatorem 242 KM / 178 kW przy 4800 obr/min)
ale od 09.1987
300 KM / 220 kW przy 5000 obr/min (z katalizatorem 279 KM / 205 kW przy 5200 obr/min)
moment obrotowy 430 Nm przy 3750 obr/min (z katalizatorem 390 Nm przy 3500 obr/min)
ale od 09.1987
455 Nm przy 3750 obr/min (z katalizatorem 430 Nm przy 3750 obr/min)
rodaj silnika wtrysk (BOSCH KE Jettronic
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla
teraz obserwator
była 300 Potęga Diesla

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość