Waga mostów G, Unimog ??

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Waga mostów G, Unimog ??

Post autor: Ml_Kruszka18 » pt lis 18, 2005 12:07 am

orientuje sie ktos moze ile waza mosty od G?i przy okazji unimoga? :oops:
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » pt lis 18, 2005 11:02 am

mam mosty unimogowe , tylko jak je zwazyc dwie wagi łazienkowe chyba nie dadza rady , a jeżdzic z nimi po wagach trochę mi się nie uśmiecha , ale ciężkie to one sa .

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » pt lis 18, 2005 2:37 pm

zwaze moje jak znajdzie sie w koncu chwila czasu zeby je z ramy wykrecic
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » sob lis 19, 2005 9:07 am

nie wiem czy to bedzie za dokładny pomiar ale zwazyłem na wagach łazienkowych wyskalowanej do 110 kg , oczywiście wagę przekręciło , z oponami wyszło po 136 kg na stronę czyli dało by 272 kg z kołami , koła zwazę dopiero jak zamontuję mosty , bo nie uśmiecha misię ich przenosić wole przetoczyć ,

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » sob lis 19, 2005 9:08 am

[quote="tieri"]zwaze moje jak znajdzie sie w koncu chwila czasu zeby je z ramy wykrecic[/quote
co kombinujesz z unimogiem , czyżby przeszczep do parchola ,

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » ndz lis 20, 2005 7:30 pm

nie nawet parcha nie posiadam zreszta doszedlem do wniosku ze nie ma sie co bawic w motanie za duzo czasu i kasy na to idzie teraz chce zbudowac auto od podstaw konstrukcja rurak chyba bede sie wzorowal na tym http://www.avalancheengineering.com/sniper.htm sciaglem sobie relacje z top truck challenge 2000 to auto tam jechalo i radzilo sobie naprawde dobrze
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » ndz lis 20, 2005 7:59 pm

No niezłe wyzwanie , ja się ograniczyłem do ramy zaniemoga trochę ja skróciłem , konstrukcja rurowa ma swoje zalety ale na razie jeszcze mnie przeraża , nie wiem czy dałbym radę tak bez szczegółowego planu i rysunku .Powodzenia w motaniu , taka konstrukcja z mostami zaniemoga to byłoby coś , byle nie przesadzic z wymiarami , Scorpion w naszych lasach nie bardzo daje rady , no od kierowcy tez duzo zależy więc to może nie wina konstrukcji a kierowcy , ale tego nie jestem pewien .

Pierug 13
Posty: 340
Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Pierug 13 » ndz lis 20, 2005 8:36 pm

http://www.avalancheengineering.com/sniper.htm
Całkiem niezły pomysł. Fajna maszyna. :)2
~ 4x4 Tczew ~

Pierug 13
Posty: 340
Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Waga mostów G, Unimog ??

Post autor: Pierug 13 » ndz lis 20, 2005 8:38 pm

Ml_Kruszka18 pisze:orientuje sie ktos moze ile waza mosty od G?i przy okazji unimoga? :oops:
A ty co autko zmieniasz ?? Pozdrawiam Pierug :oops:
~ 4x4 Tczew ~

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz lis 20, 2005 8:51 pm

kruszka niech duży kupi sobie zawczasu jakiegoś bwp-a :lol: :)2
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » ndz lis 20, 2005 9:14 pm

gaaz99 pisze:kruszka niech duży kupi sobie zawczasu jakiegoś bwp-a :lol: :)2
on chce "wszędołaza" :lol:
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » ndz lis 20, 2005 9:47 pm

anatol pisze:No niezłe wyzwanie , ja się ograniczyłem do ramy zaniemoga trochę ja skróciłem , konstrukcja rurowa ma swoje zalety ale na razie jeszcze mnie przeraża , nie wiem czy dałbym radę tak bez szczegółowego planu i rysunku .Powodzenia w motaniu , taka konstrukcja z mostami zaniemoga to byłoby coś , byle nie przesadzic z wymiarami , Scorpion w naszych lasach nie bardzo daje rady , no od kierowcy tez duzo zależy więc to może nie wina konstrukcji a kierowcy , ale tego nie jestem pewien .
z szerokosciom jest faktycznie problem w zeszlym tyg bylismy na 1 imprezie ze scorpionem chlopaki i tak juz go zwezili ma teraz jedyne 205 ale i tak w wawozach i na lesnych drogach bylo troche wasko jak na niego
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » ndz lis 20, 2005 10:15 pm

a jak z szerokoscia i waga volvo lapplandera>?? :lol:
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » pn lis 21, 2005 8:15 am

w gazetce pisza ze auto darka luberdy ma 180 cm szerokosci a auto wojtka polowca 195cm unimog 404 wedlug lliteraturki ma 163cm rozstaw kol a mierzac na kolach od zewnatrz wyszlo mi chyba 178cm,
ponadto literaturka podaje nastepujace rozstawy kol
unimog 411 129,3 (135,9) cm osi 172 (212) cm
u 421 131,6cm osi 225
u 406 160,2 cm osi 238
u 404 rozstaw osi 290
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » pn lis 21, 2005 9:18 am

mój ma szerokości razem z oponami 195cm , ale moge miec szersze felgi , rame skróciłem tak że rozstaw osi teraz ma 245 cm , długość powinna się zmieścić w 400 cm .

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » pn lis 21, 2005 10:05 am

jeszcze mozna by bylo troche zwisy skrocic
a co z reszta jaka robisz bude, jaki silnik ??
wydaje mi sie ze bedziesz musial jeszcze zmienic sprezyny na jakies mieksze u mnie w prawdzie stoi gola rama z reduktorem i jakimis drobnymi szpejami i skaczac po nim sprezyny nie bardzo chca sie uginac
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » pn lis 21, 2005 11:09 am

sprezyny założyłem od parchola ale wydaja mi sie troche za miękkie , z silnikiem mam jeszcze dylemat , ale myslę o jakimś tdi ze sprintera albo z t4 , benzynz odpada ze względu na zuzycie paliwa choć V8 mozna juz od 3 tyś kupic , buda parcholowa z K 260 , jako pickup bez nadbudówki , a zwisy oczywiście będa skrócone , bryczka ma sie zaczynać od kół i na nich kończyć ,

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » wt lis 22, 2005 10:39 am

no cos mi mowi ze bedzie z tego niezla furka
a nie boisz sie elektroniki przy cdi te silniki sa naszpikowane elektronika ja tez myslalem poczatkowo o dieselku ale odstraszylo mnie
- nowe lekkie i jednoczesnie mocne (pod wzgledem momentu i mocy) jednostki sa drogie w zakupie naszpikowane elektronika pozatym szczegulnie w tych silnikach nowoczesne sprezarki krecace sie 200K obr/min na pewno nie beda przepadaly za czestymi i szybkimi zmianami temperatury jak to ma miejsce przy wjezdzie do wody
- starsze jednostki ciezkie i slabe
ponadto koszty naprawy diesla sa znacznie wyzsze niz benzynika wtryski pompa turbo
dlatego sklaniam sie w strone benzyny a dokladniej v8 5,6 z mercedesa na wtrysku mechanicznym jedynie mnie na razie waga tego silnika przeraza
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » wt lis 22, 2005 11:10 am

zamiast cdi nie lepiej 3.3 tdi? z audi a8, a zeby nie dostawal strzałow zmiany temperatury mozna zrobic szczelna komore silnika. :lol:
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » wt lis 22, 2005 11:55 am

wydaje mi sie ze o ile w rmpst nie ma problemu z szczelnoscia komory to w przeprawach jest juz znacznie gozej bo jak sie stanie w tym baloze to wczesniej czy puzniej sie naleje i potem jeszcze nie bedzie chcialo uciec
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » wt lis 22, 2005 1:00 pm

to zrobic zawor kulowy :)21 albo zrobic tak szczelnie ze sie nie naleje !!
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » wt lis 22, 2005 1:23 pm

tieri pisze:no cos mi mowi ze bedzie z tego niezla furka
a nie boisz sie elektroniki przy cdi te silniki sa naszpikowane elektronika ja tez myslalem poczatkowo o dieselku ale odstraszylo mnie
- nowe lekkie i jednoczesnie mocne (pod wzgledem momentu i mocy) jednostki sa drogie w zakupie naszpikowane elektronika pozatym szczegulnie w tych silnikach nowoczesne sprezarki krecace sie 200K obr/min na pewno nie beda przepadaly za czestymi i szybkimi zmianami temperatury jak to ma miejsce przy wjezdzie do wody
- starsze jednostki ciezkie i slabe
ponadto koszty naprawy diesla sa znacznie wyzsze niz benzynika wtryski pompa turbo
dlatego sklaniam sie w strone benzyny a dokladniej v8 5,6 z mercedesa na wtrysku mechanicznym jedynie mnie na razie waga tego silnika przeraza
Troche sie boje ale myślę że warto spróbowac , samochód będzie dosyc wysoki więc kałuże do 1m nie powinny mu zaszkodzic , gorsze będa dłuższe wtopy w głębokich brodach , ile waży taki V8 z mercedesa i jaką ma moc ? , mechaniczny wtysk znaczy zero elektroniki , przepływomierzy itd.?

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » wt lis 22, 2005 2:24 pm

moc okolo 300 konikow
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » wt lis 22, 2005 2:26 pm

560 SEC pojemność skokowa 5547 cm3
typ silnika M117 E 56 / 117.968
układ cylindrów V8
moc 272 KM / 200 kW przy 5000 obr/min (z katalizatorem 242 KM / 178 kW przy 4800 obr/min)
ale od 09.1987
300 KM / 220 kW przy 5000 obr/min (z katalizatorem 279 KM / 205 kW przy 5200 obr/min)
moment obrotowy 430 Nm przy 3750 obr/min (z katalizatorem 390 Nm przy 3500 obr/min)
ale od 09.1987
455 Nm przy 3750 obr/min (z katalizatorem 430 Nm przy 3750 obr/min)
rodaj silnika wtrysk (BOSCH KE Jettronic
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » wt lis 22, 2005 8:21 pm

moc niezła , nie wiesz przypadkiem ile takie bydle wazy ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość