wymiana silnika 250 d na 300 td

G, Unimog

Moderator: Mroczny

piotr beaupre
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 11, 2005 8:15 am

wymiana silnika 250 d na 300 td

Post autor: piotr beaupre » sob lis 19, 2005 11:01 am

Temat wiele razy omawiany,wiem ale...czy za wszelką cenę szukać sterego silnika 300 turbo ze 116 ,czy z braku takowego na rynku kupić coś młodszego i dostępnego np 300 td z 124? Jeśli tak to czy jest jakiś specyficzy typ rocznik takiego silnika który jest lepszy od innych? Kto mi może wymienić w moim wolfie 250 na taki silnik?A może jakiś silnik od sprintera?

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pn lis 21, 2005 9:12 am

Temat bardzo prosty teoretycznie ale skomplikowany praktycznie ,niby merc ale nie pasuje wiele klimatów od osprzetu silnika czyli kolektory ukł wydech kolektory sace wadza o drazek pompa wspom wadzi o kol kierownicy przerabianie chłodnic miska olejowa itd. Przekładalismy ostatnio 300D na 280 z osobówki .

piotr beaupre
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 11, 2005 8:15 am

Post autor: piotr beaupre » pn lis 21, 2005 10:19 am

Czy sugerujesz zakup silnika orginalnego z Geli?
millner

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika 250 d na 300 td

Post autor: pol » pn lis 21, 2005 11:15 am

Widzialem pare gelend z silnikiem od BMW 2.4TD 118 koni,
sam sie zastanawiam nad tym rozwiazaniem, napewno
bedzie lzejszy i tanszy w zakupie, co ilosci przerobek to jeszcze nie
wiem.
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pn lis 21, 2005 12:05 pm

piotr beaupre pisze:Czy sugerujesz zakup silnika orginalnego z Geli?
Powiem tak ze to napewno ułatwi dużo sprawe i zaoszczędzi duzo forsy

piotr beaupre
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 11, 2005 8:15 am

Post autor: piotr beaupre » wt lis 22, 2005 5:19 pm

znalazłem orginał 290 z wolfa to niestety jest bez turbiny 88 koników czy to się da zaturbić?
millner

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » wt lis 22, 2005 6:30 pm

piotr beaupre pisze:znalaz³em orgina³ 290 z wolfa to niestety jest bez turbiny 88 koników czy to siê da zaturbiæ?
da,ale to rzezba w gownie wogole nie oplacalna
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » wt lis 22, 2005 8:06 pm

moze nie w gownie :)21 bo ja mam wolfika 290 gd.
silnik jest jaki jest.
lepsze od zwyklej trzysety, ale jezeli nie meczy was podrozowanie 100- 110 km/h to silnik jest ok.
odziwo przyspiesza calkiem przyzwoicie , czasami jakiej sejczento nawety lyne na trsie :wink:
ale co turbina to turbina( oczywiscie te powyzej 3 l bo 2,5 to kicha)

szymon milimetr
Posty: 612
Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: wymiana silnika 250 d na 300 td

Post autor: szymon milimetr » wt lis 22, 2005 9:34 pm

piotr beaupre pisze:Temat wiele razy omawiany,wiem ale...czy za wszelką cenę szukać sterego silnika 300 turbo ze 116 ,czy z braku takowego na rynku kupić coś młodszego i dostępnego np 300 td z 124? Jeśli tak to czy jest jakiś specyficzy typ rocznik takiego silnika który jest lepszy od innych? Kto mi może wymienić w moim wolfie 250 na taki silnik?A może jakiś silnik od sprintera?
Witam. Silnik 300td od sam 116 to jest stary typ silnika i tu jest napewno problem z przelozeniem do Twojej gelendy, a silnik 300td od 124 to jest juz taki silnik jak masz obecnie tylko o jeden cylinder wiecej i dolozona turbina. raczej nie powinno byc jakis wiekszych problemow, ale sam osobiscie nigdy tego nie robilem.
cale zycie z wariatami

piotr beaupre
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 11, 2005 8:15 am

Post autor: piotr beaupre » czw lis 24, 2005 12:30 am

Czy tzw rzeżba w gównie oznacza że efek słaby czy dużo pracy pytanie do Pola
millner

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » czw lis 24, 2005 10:42 am

silnik nie jest przewidziany pod kątem turbiny, wiec owszem, załozenie nie bedzie straszliwie skomplikowane, ale efekt osiągnięty potem moze nie pokryc kosztów związanych z dosć szybkim remontem silnika który trzeba będzie wykonac. motor sie rozpadnie po prostu

choc, podobno, jesli sie ustawi niewielkie cisnienie, to motor jeszcze wytrzymuje i czuc poprawę, ale to 'podobno'
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » czw lis 24, 2005 10:54 am

na dzien dobry musisz wymienic/domontowac: kolektor wydechowy + turbo, dolotowy, oraz pompe (z boost compenstorem), do tego odprezyc silnik. I to tylko zewnetrzne zmiany. Przewanie srodke silnika od turbo rozi sie od wolnnoscaego bo musi wytrzymywac wieksze momenty oraz byc bardziej odpornym cieplnie (dodatkow chlodzenie tlokow).
Takze jak wogole zewnetrzne domontujesz zabawki , co pewno bedzie niemalym kosztem, to potem modlitwa zeby tloki nie poplynely, albo korby bokiem nie powychodzily
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » czw lis 24, 2005 11:02 am

Krecik pisze:silnik nie jest przewidziany pod k±tem turbiny, wiec
choc, podobno, jesli sie ustawi niewielkie cisnienie, to motor jeszcze wytrzymuje i czuc poprawê, ale to 'podobno'
samo wsadzenie trubo do wydechu, i praca jego bez cisniania spowoduje pogorszenie osiagow, wiec albo daje na maxa ile moze , albo wogole wywalic, zysk z turbo musi byc wiekszy niz energia potrzebna do jego napedzania
Gelenda Cabrio 300TD

piotr beaupre
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 11, 2005 8:15 am

Post autor: piotr beaupre » czw lis 24, 2005 6:57 pm

Czyli tylko orginalny 300 td z Geli. Jeśli tak to może ktoś z was zna kogoś kto ma takie antyki lub może takiego sprowadzić.
millner

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » ndz lis 27, 2005 7:23 pm

pogadaj z bartkiem szczytowskim, ostatnio cos mu sie po warsztacie takiego pałętało
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Kosiak
 
 
Posty: 218
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosiak » ndz lis 27, 2005 11:33 pm

Krecik pisze:pogadaj z bartkiem szczytowskim, ostatnio cos mu sie po warsztacie takiego pałętało
Po tym jak na objeżdżaniu próby przy ostatnim Wertepie łyknął wody do silnika, już mu się nie pałęta...

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » ndz lis 27, 2005 11:42 pm

pałęta, rozmawiałem z nim już 'po tym' :)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

piotr beaupre
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 11, 2005 8:15 am

Post autor: piotr beaupre » wt lis 29, 2005 10:51 pm

dajcie mi proszę jakiś kontakt na człowieka któremu się pląta ten silnik
millner

Awatar użytkownika
Prumer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Czarne

Post autor: Prumer » pt gru 09, 2005 8:22 pm

witaj piotr wlasnie wkladam ten silnik do tego wolfa 250 D pasuje ok .
:lol: :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość