niby ternowka ML-:)

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

niby ternowka ML-:)

Post autor: klimson » pt sty 27, 2006 5:38 pm

kumpel, posiadacz ML, zadal mi pytanie czy wzorem normalnych :lol: terenowek mozna i jak ewentualnie zrobic lift o np. 2" lub wiecej?? Zglupialem bo jakos sobie tego nie wyobrazam :wink: co sadzicie ??
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt sty 27, 2006 5:42 pm

kilkanaście patyków i gotowy kit w ASO :)21

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

Post autor: klimson » pt sty 27, 2006 5:44 pm

Mroczny pisze:kilkanaście patyków i gotowy kit w ASO :)21
no tak :roll: ale zeby patykow bylo malo ??
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt sty 27, 2006 5:48 pm

w życiu trzeba sobie zadac jedno zaj.... ważne pytanie
Po co??

ma wygode i szybkie kombi
po co psuć jego właściwości trakcyjne, stabilność, hamulce itd
przepraw nie będzie i tak uskuteczniał a kasa potrzebna na zrobienie z MLa terenówki wystarczy na ....... i jego zmotanie

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pt sty 27, 2006 6:20 pm

oczywiscie że można :)

a czym on sie rózni od innej terenówki z niezależnym zawiasem :)

Tu podkręcić, tu wstawić dystansik...

dorobić kółka po bokach tak żeby na zakrętach sie nie przewracał

i bedzie smigać :)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Radi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: wt sty 17, 2006 11:17 pm
Lokalizacja: Kraśnik-Janów Lub.
Kontaktowanie:

Post autor: Radi » pt sty 27, 2006 7:01 pm

Ale ML to nie terenowka,on tylko udaje !!!!!!
Zołza 1.3!

Seb@
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: wojnowice>sląsk
Kontaktowanie:

Post autor: Seb@ » pt sty 27, 2006 9:23 pm

Niech se gelende kupi za kilkanaście patyków niz ma je w tego ML-a pakować
GG 1370178

Mój syf to jednoślad, ale do czasu:)
husqvarna wr 360

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt sty 27, 2006 9:36 pm

Radi pisze:Ale ML to nie terenowka,on tylko udaje !!!!!!
na prawde ??

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt sty 27, 2006 9:54 pm

Wot, sila reklamy...

Firmy sprzedaja SUV-y i wmawiaja klientom, ze to auta terenowe.

I pozniej jest zdziwko, jak taki sie uprze i zechce z asfaltu zjechac.

Widzialem kiedys w ASO, jak gosc kupil kilka gum (zwykla, czarna guma), do nowego Granda - wygladalo to na zestaw do liftu. I za te kilka gum zaplacil 1800zl...

Na koniec anegdotka - a propos "terenowych" aut - zaslyszana od czlowieka, ktory organizuje imprezy 4x4 - m.in robi na zlecenie Toyoty dla ich klientow, cos w rodzaju "szkoly jazdy 4x4".
I biora w tym udzial zarowno wlasciciele LC-ow, jak i RAV-4.

Na wstepie instruktor zapowiada, ze RAV to nie jest auto terenowe i zeby jezdzic ostroznie.
Ale ponoc ich wlasciciele, braki trakcyjne auta czesto nadrabiaja ambicjom i godnosciom osobistom.

No i taki jeden sie zawzial, energicznie przejechal trase, po czym...
nie mogl wysiasc z auta. Ani kierowca, ani poasazer.
Okazalo sie ze auto sie tak skrzywilo, ze drzwi sie zaklinowaly w slupkach.

A mercedesa ML strasznie obsmial JC w Top-Gear, ale ten angielski program bywa "mocno krytyczny" wobec aut spoza Wysp :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

Post autor: klimson » sob sty 28, 2006 10:32 am

@Pezet masz 100% racje :lol: (jak zreszt reszta kolegow) z tego nie ma sensu robic terenowki, bo i poco skoro jak ktos sie uprze na "mesia" to ma do dyspozycji G :)2 Jak wyjasnilem z kumplem jemu raczej chodzi - sorki za dylentanctwo- o "rasowy wyglad" :wink: czyli zyby nie tracilo bulwarowka a troche udawalo terenowke :roll: :roll: ja wymieklem wobec takich argumentow i stad ten watek :-? jeszcze raz sorki za malo powazny temat !!
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob sty 28, 2006 11:35 am

@klimson - bynajmniej sie nie nabijam i temat uwazam za ciekawy.

Zauwaz ze wiekszosc z nas ujezdza auta 10-20-letnie - wtedy jeszcze powszechnie produkowano uklady klasyczne.

Malo kto auto nowe - za 200tys - bedzie przerabial i katowal w terenie.

Ale lata leca i za jakis czas bedzie coraz wiecej tych "nowych" konstrukcji, a pasjonatow OR z pewnoscia nie ubedzie.
Wiec coraz czestsze bedzie pytanie, jak przerobic, podniesc auto bez mostow, jak wsadzic wieksze kola itp.

Wiec jezeli jest ktos, kto moze byc pionierem i ma kase zeby poeksperymentowac z ML to dobrze - zobaczymy co z tego wyjdzie.

A Ty koledze wytlumacz, ze nie wyglad jest najwazniejszy - niech podejdzie powaznie do tematu, zrobi porzadnie tego Mesia, a na wygladzie i tak zyska - przy okazji :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

Post autor: klimson » sob sty 28, 2006 2:24 pm

o wlasnie :)2 :)2 dobrze powiedziane !! a tak przy okazji on sciagnal ML z usa i 2000rocznik wyszedl na gotowo u nasz 40k plnow i musze przyznac ze jest , jak by to powiedziec mocno wypasiony !!
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

Awatar użytkownika
welminski
 
 
Posty: 249
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: welminski » sob sty 28, 2006 2:41 pm

Nowy ML ma w opcji pakiet off roadowy - regulowana wysokość zawiechy, blokada tyłu, lakier odporny na zadrapania i takie tam.. więc przynajmniej teoretycznie nie tak źle.

A co do RAVek w terenie - sam widziałem wystrzał przedniej i tylnej szyby przy pokonywaniu rowu.. no rowiku..
Trooper. Isuzu Trooper.

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob sty 28, 2006 2:44 pm

Podobnie Porsche - nie zaleca zjezdzania z drogi, jesli sie nie wykupi tzw. "pakietu OR" :)

A za cene tego pakietu, pewnie mozna kupic niejedno wypasione, prawdziwe auto terenowe :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
welminski
 
 
Posty: 249
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: welminski » sob sty 28, 2006 2:50 pm

no - podstawowe wersje - 240-320 tysięcy
a jeszcze trzeba dodać:

Pakiet AIRMATIC

* zawieszenie pneumatyczne z przodu i z tyłu, z obsługiwaną za pomocą przełącznika regulacją poziomu nadwozia (+ 50 mm do -30 mm); automatyczne opuszczanie przy większej prędkości
* ADS - adaptacyjny system amortyzacji

Pakiet techniczny Offroad-Pro

* dwustopniowa przekładnia różnicowa (Low Range) z dodatkowym przełożeniem redukującym (2,93 : 1), z możliwością włączenia podczas jazdy
* blokada wielopłytkowa w przekładni różnicowej z działaniem blokującym do 100 %, włączana automatycznie lub mechanicznie
* mechanizm różnicowy osi tylnej z blokadą wielopłytkową 100 %, blokowany mechanicznie
* oddzielna listwa przełączników na konsoli środkowej 2)
* tryby wybierane za pomocą przełączników na konsoli środkowej:

1. tryb automatyczny blokady wzdłużnej
2. mechaniczna blokada przekładni różnicowej
3. mechaniczna blokada przekładni osi tylnej

* odpowiednia do sytuacji blokada osi przedniej na zasadzie hamowania elektronicznego systemu trakcji ETS
* zawieszenie pneumatyczne z większą ilością możliwych ustawień (w porównaniu z pakietem AIRMATIC)
* sterowanie skrzyni biegów: standardowy automatyczny program jezdny "S" i mechaniczny program jezdny "M" (wybór za pomocą przycisku)

Pakiet stylizacyjny Offroad

* pełnopowierzchniowa ochrona przeciwwjazdowa ze stali szlachetnej (z przodu i z tyłu)
* osłona chłodnicy z trzema srebrnymi/chromowanymi listwami
Trooper. Isuzu Trooper.

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » sob sty 28, 2006 3:00 pm

welminski pisze:[...]Pakiet stylizacyjny Offroad

* pełnopowierzchniowa ochrona przeciwwjazdowa ze stali szlachetnej (z przodu i z tyłu)
* osłona chłodnicy z trzema srebrnymi/chromowanymi listwami
a ktore listwy lepiej chronia? srebrne czy chromowane?
:)21
Obrazek

Awatar użytkownika
welminski
 
 
Posty: 249
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: welminski » sob sty 28, 2006 3:09 pm

chromowane są niezłe tylko muchy źle się zdrapuje, natomiast srebrne będą lepiej chroniły przed wilkołakami i innymi takimi.
Trooper. Isuzu Trooper.

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » sob sty 28, 2006 5:11 pm

ML nie jest samochodem do przepraw, do liftów itp. - to oczywiste i to pierwsze primo....
Drugie primo - pierwsza generacja ML miała ramę, reduktor i wszystko co trza, druga - różni się od pierwszej faktem, że reduktor jest w opcji (b. taniej w stosunku do ceny całości) oraz samonośnym nadwoziem; brak danych pozwalających stwierdzić, że to ostatnie ustępuje sztywnością miśkowi, szerokiemu, grandowi czy nowym LRom.
Trzecie primo - podstawową brakiem wyrózniającym MLa od innych autek tej klasy (szczególnie w czasach gdy startowała I generacja) był brak.... wykrzyżu (kompletny). Ktoś złośliwy mógłby powiedzieć, że .... Hummer ma to samo.... :)21
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » ndz lut 12, 2006 10:34 am

pezet pisze:Podobnie Porsche - nie zaleca zjezdzania z drogi, jesli sie nie wykupi tzw. "pakietu OR" :)

A za cene tego pakietu, pewnie mozna kupic niejedno wypasione, prawdziwe auto terenowe :)
No właśnie wczoraj byłem na imprezce - dużo gości więc trzeba było samochody w śniegu zostawiać - przyjechał cayenne (zimówki off kors), stanął za nami (tzn wjechał po naszych śladach, mówię - chciałbym zobaczyć jak to wyjedzie z tego śniegu, wyszedł kolega i mówi, że nie wyjedzie bo już się zakopał - jedynie 1 metr dale niż skoda fabia.
Czy to ma jakieś choćby elektroniczne systemy wspierające trakcję - przecież powinno - a swoją drogą kicha - wjechał grand, gela, blazer :)3
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz lut 12, 2006 3:34 pm

@mel - przewin strone i zobacz jaki jest tytul watku.

niby-terenowka :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lut 12, 2006 3:42 pm

zu-tec pisze:ML nie jest samochodem do przepraw, do liftów itp. - to oczywiste i to pierwsze primo....
Drugie primo - pierwsza generacja ML miała ramę, reduktor i wszystko co trza, druga - różni się od pierwszej faktem, że reduktor jest w opcji (b. taniej w stosunku do ceny całości) oraz samonośnym nadwoziem; brak danych pozwalających stwierdzić, że to ostatnie ustępuje sztywnością miśkowi, szerokiemu, grandowi czy nowym LRom.
Trzecie primo - podstawową brakiem wyrózniającym MLa od innych autek tej klasy (szczególnie w czasach gdy startowała I generacja) był brak.... wykrzyżu (kompletny). Ktoś złośliwy mógłby powiedzieć, że .... Hummer ma to samo.... :)21
druga generacja tez ma kokpit z...vito?
:)21
#noichuj

Tomek Kulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob mar 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Tomek Kulik » ndz lut 12, 2006 11:13 pm

welminski pisze:1. tryb automatyczny blokady wzdłużnej
2. mechaniczna blokada przekładni różnicowej
3. mechaniczna blokada przekładni osi tylnej
Można prosić o wytłumaczenie łopatologiczne?
Zdaję sobie sprawę że jest to przedruk z materiałów reklamowych, lecz terminologia tu użyta powala na kolana. Jakiś niekumaty jestem...
Jeszcze nie mam terenówki, ale już niedługo...

Motocyklowa Szkoła Jazdy Kulikowisko
Warszawa-Bemowo

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz lut 12, 2006 11:27 pm

welminski pisze:1. tryb automatyczny blokady wzdłużnej
2. mechaniczna blokada przekładni różnicowej
3. mechaniczna blokada przekładni osi tylnej
...[/quote]
to sa chyba rozkladane fotele. ze po porzadnej bani mozna sie zdrzemnac .. chyba?

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » pn lut 13, 2006 10:37 am

czesław&jarząbek pisze:
zu-tec pisze:ML nie jest samochodem do przepraw, do liftów itp. - to oczywiste i to pierwsze primo....
Drugie primo - pierwsza generacja ML miała ramę, reduktor i wszystko co trza, druga - różni się od pierwszej faktem, że reduktor jest w opcji (b. taniej w stosunku do ceny całości) oraz samonośnym nadwoziem; brak danych pozwalających stwierdzić, że to ostatnie ustępuje sztywnością miśkowi, szerokiemu, grandowi czy nowym LRom.
Trzecie primo - podstawową brakiem wyrózniającym MLa od innych autek tej klasy (szczególnie w czasach gdy startowała I generacja) był brak.... wykrzyżu (kompletny). Ktoś złośliwy mógłby powiedzieć, że .... Hummer ma to samo.... :)21
druga generacja tez ma kokpit z...vito?
:)21
Poczekaj, poczekaj......D4 będzie miał deskę z......Transita :)21 :D
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn lut 13, 2006 10:57 am

nie planuje tak długo żyć...
:)21
#noichuj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość