Strona 1 z 2
niby ternowka ML-:)
: pt sty 27, 2006 5:38 pm
autor: klimson
kumpel, posiadacz ML, zadal mi pytanie czy wzorem normalnych

terenowek mozna i jak ewentualnie zrobic lift o np. 2" lub wiecej?? Zglupialem bo jakos sobie tego nie wyobrazam

co sadzicie

: pt sty 27, 2006 5:42 pm
autor: Mroczny
kilkanaście patyków i gotowy kit w ASO

: pt sty 27, 2006 5:44 pm
autor: klimson
Mroczny pisze:kilkanaście patyków i gotowy kit w ASO

no tak

ale zeby patykow bylo malo

: pt sty 27, 2006 5:48 pm
autor: Mroczny
w życiu trzeba sobie zadac jedno zaj.... ważne pytanie
Po co??
ma wygode i szybkie kombi
po co psuć jego właściwości trakcyjne, stabilność, hamulce itd
przepraw nie będzie i tak uskuteczniał a kasa potrzebna na zrobienie z MLa terenówki wystarczy na ....... i jego zmotanie
: pt sty 27, 2006 6:20 pm
autor: Krecik
oczywiscie że można
a czym on sie rózni od innej terenówki z niezależnym zawiasem
Tu podkręcić, tu wstawić dystansik...
dorobić kółka po bokach tak żeby na zakrętach sie nie przewracał
i bedzie smigać

: pt sty 27, 2006 7:01 pm
autor: Radi
Ale ML to nie terenowka,on tylko udaje

!!!!
: pt sty 27, 2006 9:23 pm
autor: Seb@
Niech se gelende kupi za kilkanaście patyków niz ma je w tego ML-a pakować
: pt sty 27, 2006 9:36 pm
autor: Eskapada
Radi pisze:Ale ML to nie terenowka,on tylko udaje

!!!!
na prawde

: pt sty 27, 2006 9:54 pm
autor: pezet
Wot, sila reklamy...
Firmy sprzedaja SUV-y i wmawiaja klientom, ze to auta terenowe.
I pozniej jest zdziwko, jak taki sie uprze i zechce z asfaltu zjechac.
Widzialem kiedys w ASO, jak gosc kupil kilka gum (zwykla, czarna guma), do nowego Granda - wygladalo to na zestaw do liftu. I za te kilka gum zaplacil 1800zl...
Na koniec anegdotka - a propos "terenowych" aut - zaslyszana od czlowieka, ktory organizuje imprezy 4x4 - m.in robi na zlecenie Toyoty dla ich klientow, cos w rodzaju "szkoly jazdy 4x4".
I biora w tym udzial zarowno wlasciciele LC-ow, jak i RAV-4.
Na wstepie instruktor zapowiada, ze RAV to
nie jest auto terenowe i zeby jezdzic ostroznie.
Ale ponoc ich wlasciciele, braki trakcyjne auta czesto nadrabiaja ambicjom i godnosciom osobistom.
No i taki jeden sie zawzial, energicznie przejechal trase, po czym...
nie mogl wysiasc z auta. Ani kierowca, ani poasazer.
Okazalo sie ze auto sie tak skrzywilo, ze drzwi sie zaklinowaly w slupkach.
A mercedesa ML strasznie obsmial JC w Top-Gear, ale ten angielski program bywa "mocno krytyczny" wobec aut spoza Wysp

: sob sty 28, 2006 10:32 am
autor: klimson
@Pezet masz 100% racje

(jak zreszt reszta kolegow) z tego nie ma sensu robic terenowki, bo i poco skoro jak ktos sie uprze na "mesia" to ma do dyspozycji G

Jak wyjasnilem z kumplem jemu raczej chodzi - sorki za dylentanctwo- o "rasowy wyglad"

czyli zyby nie tracilo bulwarowka a troche udawalo terenowke

ja wymieklem wobec takich argumentow i stad ten watek

jeszcze raz sorki za malo powazny temat

: sob sty 28, 2006 11:35 am
autor: pezet
@klimson - bynajmniej sie nie nabijam i temat uwazam za ciekawy.
Zauwaz ze wiekszosc z nas ujezdza auta 10-20-letnie - wtedy jeszcze powszechnie produkowano uklady klasyczne.
Malo kto auto nowe - za 200tys - bedzie przerabial i katowal w terenie.
Ale lata leca i za jakis czas bedzie coraz wiecej tych "nowych" konstrukcji, a pasjonatow OR z pewnoscia nie ubedzie.
Wiec coraz czestsze bedzie pytanie, jak przerobic, podniesc auto bez mostow, jak wsadzic wieksze kola itp.
Wiec jezeli jest ktos, kto moze byc pionierem i ma kase zeby poeksperymentowac z ML to dobrze - zobaczymy co z tego wyjdzie.
A Ty koledze wytlumacz, ze nie wyglad jest najwazniejszy - niech podejdzie powaznie do tematu, zrobi porzadnie tego Mesia, a na wygladzie i tak zyska - przy okazji

: sob sty 28, 2006 2:24 pm
autor: klimson
o wlasnie

dobrze powiedziane

a tak przy okazji on sciagnal ML z usa i 2000rocznik wyszedl na gotowo u nasz 40k plnow i musze przyznac ze jest , jak by to powiedziec mocno wypasiony

: sob sty 28, 2006 2:41 pm
autor: welminski
Nowy ML ma w opcji pakiet off roadowy - regulowana wysokość zawiechy, blokada tyłu, lakier odporny na zadrapania i takie tam.. więc przynajmniej teoretycznie nie tak źle.
A co do RAVek w terenie - sam widziałem wystrzał przedniej i tylnej szyby przy pokonywaniu rowu.. no rowiku..
: sob sty 28, 2006 2:44 pm
autor: pezet
Podobnie Porsche - nie zaleca zjezdzania z drogi, jesli sie nie wykupi tzw. "pakietu OR"
A za cene tego pakietu, pewnie mozna kupic niejedno wypasione, prawdziwe auto terenowe

: sob sty 28, 2006 2:50 pm
autor: welminski
no - podstawowe wersje - 240-320 tysięcy
a jeszcze trzeba dodać:
Pakiet AIRMATIC
* zawieszenie pneumatyczne z przodu i z tyłu, z obsługiwaną za pomocą przełącznika regulacją poziomu nadwozia (+ 50 mm do -30 mm); automatyczne opuszczanie przy większej prędkości
* ADS - adaptacyjny system amortyzacji
Pakiet techniczny Offroad-Pro
* dwustopniowa przekładnia różnicowa (Low Range) z dodatkowym przełożeniem redukującym (2,93 : 1), z możliwością włączenia podczas jazdy
* blokada wielopłytkowa w przekładni różnicowej z działaniem blokującym do 100 %, włączana automatycznie lub mechanicznie
* mechanizm różnicowy osi tylnej z blokadą wielopłytkową 100 %, blokowany mechanicznie
* oddzielna listwa przełączników na konsoli środkowej 2)
* tryby wybierane za pomocą przełączników na konsoli środkowej:
1. tryb automatyczny blokady wzdłużnej
2. mechaniczna blokada przekładni różnicowej
3. mechaniczna blokada przekładni osi tylnej
* odpowiednia do sytuacji blokada osi przedniej na zasadzie hamowania elektronicznego systemu trakcji ETS
* zawieszenie pneumatyczne z większą ilością możliwych ustawień (w porównaniu z pakietem AIRMATIC)
* sterowanie skrzyni biegów: standardowy automatyczny program jezdny "S" i mechaniczny program jezdny "M" (wybór za pomocą przycisku)
Pakiet stylizacyjny Offroad
* pełnopowierzchniowa ochrona przeciwwjazdowa ze stali szlachetnej (z przodu i z tyłu)
* osłona chłodnicy z trzema srebrnymi/chromowanymi listwami
: sob sty 28, 2006 3:00 pm
autor: wupasek
welminski pisze:[...]Pakiet stylizacyjny Offroad
* pełnopowierzchniowa ochrona przeciwwjazdowa ze stali szlachetnej (z przodu i z tyłu)
* osłona chłodnicy z trzema srebrnymi/chromowanymi listwami
a ktore listwy lepiej chronia? srebrne czy chromowane?

: sob sty 28, 2006 3:09 pm
autor: welminski
chromowane są niezłe tylko muchy źle się zdrapuje, natomiast srebrne będą lepiej chroniły przed wilkołakami i innymi takimi.
: sob sty 28, 2006 5:11 pm
autor: zu-tec
ML nie jest samochodem do przepraw, do liftów itp. - to oczywiste i to pierwsze primo....
Drugie primo - pierwsza generacja ML miała ramę, reduktor i wszystko co trza, druga - różni się od pierwszej faktem, że reduktor jest w opcji (b. taniej w stosunku do ceny całości) oraz samonośnym nadwoziem; brak danych pozwalających stwierdzić, że to ostatnie ustępuje sztywnością miśkowi, szerokiemu, grandowi czy nowym LRom.
Trzecie primo - podstawową brakiem wyrózniającym MLa od innych autek tej klasy (szczególnie w czasach gdy startowała I generacja) był brak.... wykrzyżu (kompletny). Ktoś złośliwy mógłby powiedzieć, że .... Hummer ma to samo....

: ndz lut 12, 2006 10:34 am
autor: mel
pezet pisze:Podobnie Porsche - nie zaleca zjezdzania z drogi, jesli sie nie wykupi tzw. "pakietu OR"
A za cene tego pakietu, pewnie mozna kupic niejedno wypasione, prawdziwe auto terenowe

No właśnie wczoraj byłem na imprezce - dużo gości więc trzeba było samochody w śniegu zostawiać - przyjechał cayenne (zimówki off kors), stanął za nami (tzn wjechał po naszych śladach, mówię - chciałbym zobaczyć jak to wyjedzie z tego śniegu, wyszedł kolega i mówi, że nie wyjedzie bo już się zakopał - jedynie 1 metr dale niż skoda fabia.
Czy to ma jakieś choćby elektroniczne systemy wspierające trakcję - przecież powinno - a swoją drogą kicha - wjechał grand, gela, blazer

: ndz lut 12, 2006 3:34 pm
autor: pezet
@mel - przewin strone i zobacz jaki jest tytul watku.
niby-terenowka

: ndz lut 12, 2006 3:42 pm
autor: czesław&jarząbek
zu-tec pisze:ML nie jest samochodem do przepraw, do liftów itp. - to oczywiste i to pierwsze primo....
Drugie primo - pierwsza generacja ML miała ramę, reduktor i wszystko co trza, druga - różni się od pierwszej faktem, że reduktor jest w opcji (b. taniej w stosunku do ceny całości) oraz samonośnym nadwoziem; brak danych pozwalających stwierdzić, że to ostatnie ustępuje sztywnością miśkowi, szerokiemu, grandowi czy nowym LRom.
Trzecie primo - podstawową brakiem wyrózniającym MLa od innych autek tej klasy (szczególnie w czasach gdy startowała I generacja) był brak.... wykrzyżu (kompletny). Ktoś złośliwy mógłby powiedzieć, że .... Hummer ma to samo....

druga generacja tez ma kokpit z...vito?

: ndz lut 12, 2006 11:13 pm
autor: Tomek Kulik
welminski pisze:1. tryb automatyczny blokady wzdłużnej
2. mechaniczna blokada przekładni różnicowej
3. mechaniczna blokada przekładni osi tylnej
Można prosić o wytłumaczenie łopatologiczne?
Zdaję sobie sprawę że jest to przedruk z materiałów reklamowych, lecz terminologia tu użyta powala na kolana. Jakiś niekumaty jestem...
: ndz lut 12, 2006 11:27 pm
autor: Drako
welminski pisze:1. tryb automatyczny blokady wzdłużnej
2. mechaniczna blokada przekładni różnicowej
3. mechaniczna blokada przekładni osi tylnej
...[/quote]
to sa chyba rozkladane fotele. ze po porzadnej bani mozna sie zdrzemnac .. chyba?
: pn lut 13, 2006 10:37 am
autor: zu-tec
czesław&jarząbek pisze:zu-tec pisze:ML nie jest samochodem do przepraw, do liftów itp. - to oczywiste i to pierwsze primo....
Drugie primo - pierwsza generacja ML miała ramę, reduktor i wszystko co trza, druga - różni się od pierwszej faktem, że reduktor jest w opcji (b. taniej w stosunku do ceny całości) oraz samonośnym nadwoziem; brak danych pozwalających stwierdzić, że to ostatnie ustępuje sztywnością miśkowi, szerokiemu, grandowi czy nowym LRom.
Trzecie primo - podstawową brakiem wyrózniającym MLa od innych autek tej klasy (szczególnie w czasach gdy startowała I generacja) był brak.... wykrzyżu (kompletny). Ktoś złośliwy mógłby powiedzieć, że .... Hummer ma to samo....

druga generacja tez ma kokpit z...vito?

Poczekaj, poczekaj......D4 będzie miał deskę z......Transita

: pn lut 13, 2006 10:57 am
autor: czesław&jarząbek
nie planuje tak długo żyć...
