Wymian silnika

G, Unimog

Moderator: Mroczny

IKAR
 
 
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 13, 2004 8:15 pm
Lokalizacja: Toruń

Wymian silnika

Post autor: IKAR » wt mar 21, 2006 10:33 pm

Witam kolegów :)

Proszę o radę. Chciałbym wywalić silnik z Geli - benzyna 280 w automacie (chla niemiłosiernie :cry: ) na 300 TD ze 124. I teraz mam pytania:
1. Czy te 300 TD były w manualu ? ( bo chciałbym manual ).
2. Czy wkładać skrzynię biegów od 124 ? Podobno alternatywą jest kaczka 207 , ale czy są jakieś inne waszym zdaniem lepsze ?
3. Czy będę miał odpowiednie przełożenia, czy będę coś motał z tym ?
3. Na i na co w szczególności mam zwrócić uwagę podczas wymiany silnika żeby było ok ?

Na prędkościach na drodze mi nie zależy (może być wolny), byle w terenie zbierał się z dołu. Mam oponki 33 cale.

Z góry dzięki za każdą konstruktywną podpowiedź :)2
Gaz 69 AM, Gaz 704, MW-750

Awatar użytkownika
cetus
 
 
Posty: 239
Rejestracja: sob lut 18, 2006 5:43 pm
Lokalizacja: 3-miasto gdańsk, sopot
Kontaktowanie:

Post autor: cetus » śr mar 22, 2006 2:26 am

hmmm a jak chcesz zrobić problem napędów - 4x4 i reduktor??
tez borykam sie z tym problemem :(ale ja chce wstawic 2.3 benzyne od 124)
jak bedziesz wiedziałł cos konkretnego to napisz mi priv .
z gory dzieki
GRZECZNI CHŁOPCY IDĄ DO NIEBA A ŻLI CHŁOPCY ... TAM GDZIE CHCĄ :)

Awatar użytkownika
cetus
 
 
Posty: 239
Rejestracja: sob lut 18, 2006 5:43 pm
Lokalizacja: 3-miasto gdańsk, sopot
Kontaktowanie:

Post autor: cetus » śr mar 22, 2006 2:36 am

ps piszesz ze duzo tobie pali - uchyl rąbka tajemnicy - ile taki silnik pali i czy masz zał. inst. gazową ?
GRZECZNI CHŁOPCY IDĄ DO NIEBA A ŻLI CHŁOPCY ... TAM GDZIE CHCĄ :)

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » śr mar 22, 2006 10:07 am

cetus pisze:hmmm a jak chcesz zrobić problem napędów - 4x4 i reduktor??
tez borykam sie z tym problemem :(ale ja chce wstawic 2.3 benzyne od 124)
jak bedziesz wiedziałł cos konkretnego to napisz mi priv .
z gory dzieki
a co ma silnik+skrzynia biegów do reduktora i napedu 4x4 :) Jeśli cały zespól nie bedzie zbyt długi i między skrzynię a reduktor wejdzie jakikolwiek wał, to będzie działać, jakoś :)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Kefir
 
 
Posty: 112
Rejestracja: pt kwie 30, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Tychy

Re: Wymian silnika

Post autor: Kefir » śr mar 22, 2006 10:27 am

IKAR pisze:Witam kolegów :)

Proszę o radę. Chciałbym wywalić silnik z Geli - benzyna 280 w automacie (chla niemiłosiernie :cry: ) na 300 TD ze 124. I teraz mam pytania:
1. Czy te 300 TD były w manualu ? ( bo chciałbym manual ).
2. Czy wkładać skrzynię biegów od 124 ? Podobno alternatywą jest kaczka 207 , ale czy są jakieś inne waszym zdaniem lepsze ?
3. Czy będę miał odpowiednie przełożenia, czy będę coś motał z tym ?
3. Na i na co w szczególności mam zwrócić uwagę podczas wymiany silnika żeby było ok ?

Na prędkościach na drodze mi nie zależy (może być wolny), byle w terenie zbierał się z dołu. Mam oponki 33 cale.

Z góry dzięki za każdą konstruktywną podpowiedź :)2
1-oczywiście ze były w manualu
2-Ogolnie skrzynka z osobówki moze nie strzymac fizycznie.Z kolei mocowanie skrzyni z 207 nie pasuje do silnika 124 no chyba ze z z 308 lub 310 to nie ma problemu.
3-z przełozeniami to bedzie mniej wiecej tak ,ze po zmianie na diesla bedzie zajebista moc ale predkosć max 90 na 4 biegowej skrzynce
ogolnie temat byl wałkowany naprawde kupe razy .
...G...

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » śr mar 22, 2006 10:30 am

z tym 90 to nie przesadzaj :)

mam zdjęcia jak miałem 116 ;D
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

IKAR
 
 
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 13, 2004 8:15 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: IKAR » czw mar 23, 2006 10:03 am

cetus pisze:ps piszesz ze duzo tobie pali - uchyl rąbka tajemnicy - ile taki silnik pali i czy masz zał. inst. gazową ?
Srednie spalanie 25 l benzyny ! Tak się nie da na dłuższą metę. Miałem gaz ale gazu palił 33 l a benzyny 28 l - zdemontowałem bo się nie opłacało (brak bagażnika, stracił moc na wszystkim - ogólnie dupa blada ten gaz)
Gaz 69 AM, Gaz 704, MW-750

IKAR
 
 
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 13, 2004 8:15 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: IKAR » czw mar 23, 2006 10:06 am

A ty Krecik masz 3.0 diesla ze skrzynią 4 biegową orginał ? Wystarcza ci mocy ?
Gaz 69 AM, Gaz 704, MW-750

IKAR
 
 
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 13, 2004 8:15 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: IKAR » czw mar 23, 2006 10:08 am

A te skrzynie z 308 i 310 są 4 czy 5 biegowe ?
Gaz 69 AM, Gaz 704, MW-750

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » czw mar 23, 2006 10:42 am

IKAR pisze:A ty Krecik masz 3.0 diesla ze skrzynią 4 biegową orginał ? Wystarcza ci mocy ?
taki wlasnie zestaw mam
mocy mało, ale do przepraw wystarcza
tam gdzie mocy brakuje zapina sie wyciagarke i ciągnie dalej ;)
problem z górkami stromymi niestety :(
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
mjp
 
 
Posty: 125
Rejestracja: czw lut 23, 2006 9:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mjp » sob mar 25, 2006 11:04 pm

Krecik pisze:z tym 90 to nie przesadzaj :)

mam zdjęcia jak miałem 116 ;D
Ja mam stary pieciocylindrowy 300D i mosty od 280. V-max 90 :(
Mozna troche szybciej ale to juz jest nieprzyjemne....
463 230GE / ex. 463 300GD / ex. 460 300GD / ex. XJ 4.0

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » ndz mar 26, 2006 2:30 am

Skrzynia od osobówki to zły pomysł. Jezdzilem taka G :-? i porazka. piatki nie bylo gdzie wpinać :evil: teraz zmienili w niej na kaste od kaczki i calkiem inna jazda tylko biegi sa pomieszane bo nie mogą dojsc z wodzikami na lewarku od osobowki.ale moc :)2 i o wiele lepsze V max :)2
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz mar 26, 2006 7:42 am

Założ skrzynię od Forda Transita (alu) a zobaczysz co znaczy wytrzymała i dobrze zestopniowana skrzynia z długą piątką na szosę.

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » ndz mar 26, 2006 9:38 am

boris, mów dalej...

typ, przeróbki...
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Michal PUCH
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal PUCH » ndz mar 26, 2006 10:32 am

Też chętnie posłucham bo mi predkości brakuje.
Kołe 33, mosty 4.88, 300 automat i 115km/h denkiem....

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz mar 26, 2006 3:07 pm

Taka skrzynia http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=93428526
po dorobieniu płyty adaptacyjnej podchodzi do wszystkiego. Ja spiąłem ją z 3.1 V6 od Luminy. Planuję to włożyć do G ale mam też 4.3 od Blazera i chyba włożę z tym 4.3 tylko muszę dobrać koło zamachowe bo do Luminy pasuje od Mustanga. W zasadzie trzeba było tylko dotoczyć dystans pod koło zamachowe niwelujący odsadzenie skrzyni przez płytę adaptacyjną (oryginalna Ford więc pasowało wsio jak ulał). Jedyny problem będzie z poprowadzeniem drążka zmiany biegów ale na to też już mam patent opracowany więc drążek nie będzie wychodził z nagrzewnicy :) .

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » ndz mar 26, 2006 3:19 pm

masz pod ręką informacje jakie ona ma przełożenia ?
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz mar 26, 2006 5:17 pm

W necie nie mogę znaleźć ale moj znajomy podawał, że ta, którą posiadam (od 2.0L) ma 1- 5.11, 2- 3.03, 3- 1.79, 4- 1.00, 5- 0.78.

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » ndz mar 26, 2006 5:45 pm

jeszcze mi przypomnij w którym miejscu jest wsteczny,
prawo do oporu i w dół, czy vis a vis jedynki ?
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz mar 26, 2006 6:45 pm

vis a vis piątki - tak jak w normalnych skrzyniach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości