Strona 1 z 1
Wymian silnika
: wt mar 21, 2006 10:33 pm
autor: IKAR
Witam kolegów
Proszę o radę. Chciałbym wywalić silnik z Geli - benzyna 280 w automacie (chla niemiłosiernie

) na 300 TD ze 124. I teraz mam pytania:
1. Czy te 300 TD były w manualu ? ( bo chciałbym manual ).
2. Czy wkładać skrzynię biegów od 124 ? Podobno alternatywą jest kaczka 207 , ale czy są jakieś inne waszym zdaniem lepsze ?
3. Czy będę miał odpowiednie przełożenia, czy będę coś motał z tym ?
3. Na i na co w szczególności mam zwrócić uwagę podczas wymiany silnika żeby było ok ?
Na prędkościach na drodze mi nie zależy (może być wolny), byle w terenie zbierał się z dołu. Mam oponki 33 cale.
Z góry dzięki za każdą konstruktywną podpowiedź

: śr mar 22, 2006 2:26 am
autor: cetus
hmmm a jak chcesz zrobić problem napędów - 4x4 i reduktor??
tez borykam sie z tym problemem

ale ja chce wstawic 2.3 benzyne od 124)
jak bedziesz wiedziałł cos konkretnego to napisz mi priv .
z gory dzieki
: śr mar 22, 2006 2:36 am
autor: cetus
ps piszesz ze duzo tobie pali - uchyl rąbka tajemnicy - ile taki silnik pali i czy masz zał. inst. gazową ?
: śr mar 22, 2006 10:07 am
autor: Krecik
cetus pisze:hmmm a jak chcesz zrobić problem napędów - 4x4 i reduktor??
tez borykam sie z tym problemem

ale ja chce wstawic 2.3 benzyne od 124)
jak bedziesz wiedziałł cos konkretnego to napisz mi priv .
z gory dzieki
a co ma silnik+skrzynia biegów do reduktora i napedu 4x4

Jeśli cały zespól nie bedzie zbyt długi i między skrzynię a reduktor wejdzie jakikolwiek wał, to będzie działać, jakoś

Re: Wymian silnika
: śr mar 22, 2006 10:27 am
autor: Kefir
IKAR pisze:Witam kolegów
Proszę o radę. Chciałbym wywalić silnik z Geli - benzyna 280 w automacie (chla niemiłosiernie

) na 300 TD ze 124. I teraz mam pytania:
1. Czy te 300 TD były w manualu ? ( bo chciałbym manual ).
2. Czy wkładać skrzynię biegów od 124 ? Podobno alternatywą jest kaczka 207 , ale czy są jakieś inne waszym zdaniem lepsze ?
3. Czy będę miał odpowiednie przełożenia, czy będę coś motał z tym ?
3. Na i na co w szczególności mam zwrócić uwagę podczas wymiany silnika żeby było ok ?
Na prędkościach na drodze mi nie zależy (może być wolny), byle w terenie zbierał się z dołu. Mam oponki 33 cale.
Z góry dzięki za każdą konstruktywną podpowiedź

1-oczywiście ze były w manualu
2-Ogolnie skrzynka z osobówki moze nie strzymac fizycznie.Z kolei mocowanie skrzyni z 207 nie pasuje do silnika 124 no chyba ze z z 308 lub 310 to nie ma problemu.
3-z przełozeniami to bedzie mniej wiecej tak ,ze po zmianie na diesla bedzie zajebista moc ale predkosć max 90 na 4 biegowej skrzynce
ogolnie temat byl wałkowany naprawde kupe razy .
: śr mar 22, 2006 10:30 am
autor: Krecik
z tym 90 to nie przesadzaj
mam zdjęcia jak miałem 116 ;D
: czw mar 23, 2006 10:03 am
autor: IKAR
cetus pisze:ps piszesz ze duzo tobie pali - uchyl rąbka tajemnicy - ile taki silnik pali i czy masz zał. inst. gazową ?
Srednie spalanie 25 l benzyny ! Tak się nie da na dłuższą metę. Miałem gaz ale gazu palił 33 l a benzyny 28 l - zdemontowałem bo się nie opłacało (brak bagażnika, stracił moc na wszystkim - ogólnie dupa blada ten gaz)
: czw mar 23, 2006 10:06 am
autor: IKAR
A ty Krecik masz 3.0 diesla ze skrzynią 4 biegową orginał ? Wystarcza ci mocy ?
: czw mar 23, 2006 10:08 am
autor: IKAR
A te skrzynie z 308 i 310 są 4 czy 5 biegowe ?
: czw mar 23, 2006 10:42 am
autor: Krecik
IKAR pisze:A ty Krecik masz 3.0 diesla ze skrzynią 4 biegową orginał ? Wystarcza ci mocy ?
taki wlasnie zestaw mam
mocy mało, ale do przepraw wystarcza
tam gdzie mocy brakuje zapina sie wyciagarke i ciągnie dalej

problem z górkami stromymi niestety

: sob mar 25, 2006 11:04 pm
autor: mjp
Krecik pisze:z tym 90 to nie przesadzaj
mam zdjęcia jak miałem 116 ;D
Ja mam stary pieciocylindrowy 300D i mosty od 280. V-max 90

Mozna troche szybciej ale to juz jest nieprzyjemne....
: ndz mar 26, 2006 2:30 am
autor: Ml_Kruszka18
Skrzynia od osobówki to zły pomysł. Jezdzilem taka G

i porazka. piatki nie bylo gdzie wpinać

teraz zmienili w niej na kaste od kaczki i calkiem inna jazda tylko biegi sa pomieszane bo nie mogą dojsc z wodzikami na lewarku od osobowki.ale moc

i o wiele lepsze V max

: ndz mar 26, 2006 7:42 am
autor: boris.blank
Założ skrzynię od Forda Transita (alu) a zobaczysz co znaczy wytrzymała i dobrze zestopniowana skrzynia z długą piątką na szosę.
: ndz mar 26, 2006 9:38 am
autor: Krecik
boris, mów dalej...
typ, przeróbki...
: ndz mar 26, 2006 10:32 am
autor: Michal PUCH
Też chętnie posłucham bo mi predkości brakuje.
Kołe 33, mosty 4.88, 300 automat i 115km/h denkiem....
: ndz mar 26, 2006 3:07 pm
autor: boris.blank
Taka skrzynia
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=93428526
po dorobieniu płyty adaptacyjnej podchodzi do wszystkiego. Ja spiąłem ją z 3.1 V6 od Luminy. Planuję to włożyć do G ale mam też 4.3 od Blazera i chyba włożę z tym 4.3 tylko muszę dobrać koło zamachowe bo do Luminy pasuje od Mustanga. W zasadzie trzeba było tylko dotoczyć dystans pod koło zamachowe niwelujący odsadzenie skrzyni przez płytę adaptacyjną (oryginalna Ford więc pasowało wsio jak ulał). Jedyny problem będzie z poprowadzeniem drążka zmiany biegów ale na to też już mam patent opracowany więc drążek nie będzie wychodził z nagrzewnicy

.
: ndz mar 26, 2006 3:19 pm
autor: Krecik
masz pod ręką informacje jakie ona ma przełożenia ?
: ndz mar 26, 2006 5:17 pm
autor: boris.blank
W necie nie mogę znaleźć ale moj znajomy podawał, że ta, którą posiadam (od 2.0L) ma 1- 5.11, 2- 3.03, 3- 1.79, 4- 1.00, 5- 0.78.
: ndz mar 26, 2006 5:45 pm
autor: Krecik
jeszcze mi przypomnij w którym miejscu jest wsteczny,
prawo do oporu i w dół, czy vis a vis jedynki ?
: ndz mar 26, 2006 6:45 pm
autor: boris.blank
vis a vis piątki - tak jak w normalnych skrzyniach.