Strona 1 z 1
Gelenda 2,4 D w automacie, orginał czy zmota?
: ndz kwie 16, 2006 7:43 pm
autor: Trout
Witam, pytanie jak w temacie przewodnim:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1044852
Jak myślicie były wersje 2,4 D Automat?
A może znacie to auto?
Pozdrawiam
Trout
: ndz kwie 16, 2006 8:31 pm
autor: zimas1
silnik z W 123 1982-1984 rok 50 kW
zwykły silnik od beczki.
: ndz kwie 16, 2006 8:56 pm
autor: Krecik
przyśpieszenie 0-100kmh w jedyne godzine piętnaście
: ndz kwie 16, 2006 9:30 pm
autor: Trout
[quote="Krecik"]przyśpieszenie 0-100kmh w jedyne godzine piętnaście
No dobra, ale czy był do tego silnika automat?
: ndz kwie 16, 2006 9:31 pm
autor: Krecik
cholera to wie, rózne cuda bywały
skrzynia jest wymienna między 300 a 240d, trzysetki z automatami wychodziły napewno, wiec, albo wychodziło tez 240, wcale bym sie nie zdziwił gdyby tak było, albo ktos przełożył skrzynke

: ndz kwie 16, 2006 9:45 pm
autor: zimas1
silniki 2.4 w beczkach wychodziły w automacie i w manualu.
: pn kwie 17, 2006 8:35 am
autor: boris.blank
Nie nazwałbym tego zmotą, raczej porażką.
KRECIK-> godzinę piętnaście pod warunkiem sprzyjającego wiatru.
: pn kwie 17, 2006 10:34 am
autor: Michal PUCH
Z moich wiadomości wynika ze nie było orginalnie 240GD z automatem ale skrzynia pasuje od 300 wiec albo ktos wsadził motor 240 zamiast 300 lub skrzynke automat do 240 ale to musi być porażka.

: pn kwie 17, 2006 11:48 am
autor: boris.blank
O Boże

zobaczyłem ogłoszenie - to jest jeszcze długa Gela. To już nawet nie porażka - to zemsta.
: śr kwie 19, 2006 4:46 pm
autor: seba4x4
: śr kwie 19, 2006 6:21 pm
autor: Trout
[quote="seba4x4"]Osobiście dwa lata temu widziałem G-klasę z 2,4D z automatem świeżo przywiezzioną z reichu. Była krótka i nie jechała
Tzn: nie "robiła" w terenie?Bo:
a) za słaby silnik?
b)automat?
c) a+b?
d)jakieś inne..podaj jakie...
: śr kwie 19, 2006 6:48 pm
autor: seba4x4
Trout pisze:seba4x4 pisze:Osobiście dwa lata temu widziałem G-klasę z 2,4D z automatem świeżo przywiezzioną z reichu. Była krótka i nie jechała
Tzn: nie "robiła" w terenie?Bo:
a) za słaby silnik?
b)automat?
c) a+b?
d)jakieś inne..podaj jakie...
Po telefonie do przyjaciela wybieram opcje C. Silnik technicznie był OK, ale trochę słaba moc i "leniwe" wybieranie automatu
strasznie ją spowalniało. Po prostu nawet w krótkiej G-klasse przy masie około 1800 kg połaczenie około 70 KM z automatem się nie sprawdza.
: śr kwie 19, 2006 7:13 pm
autor: Trout
Tzn: nie "robiła" w terenie?Bo:
a) za słaby silnik?
b)automat?
c) a+b?
d)jakieś inne..podaj jakie...[/quote]
Po telefonie do przyjaciela wybieram opcje C. Silnik technicznie był OK, ale trochę słaba moc i "leniwe" wybieranie automatu [b]strasznie[/b] ją spowalniało. Po prostu nawet w krótkiej G-klasse przy masie około 1800 kg połaczenie około 70 KM z automatem się nie sprawdza.[/quote]
jestem taki dociekliwy, bo sam mam podobną kombinację. Automat w lekkim/średnim terenie w momencie wjazdu głupieje tj. zaczyna redukować, spada prędkość. zmiana biegu zajmuje mu ok.1,5 s i to wystarczy. Tam gdzie "przejdziesz" na manualu to tu polegniesz. Próbowałem różnych technik, i podejrzewam że automat do do jazdy lekkiej terenowej.
A może coś mam źle z techniką auta lub jazdy?
: śr kwie 19, 2006 9:18 pm
autor: seba4x4
Pytanie 1 - jaki olej, jakiej jakości i ile wlane,
Pytanie 2 - czy chłodzenie oleju w chłodnicy działa
Pytanie 4 - czy jeździsz na "szosowych", "terenowych", czy zapinasz reduktor, czy ustawiasz dźwignię na D, 2 czy 1 ? Itd.
Ponadto trzeba sprawdzić, czy działa opcja "kick-down". Trzeba też pamiętać, że starsze skrzynie bez elektroniki są wolniejsze. W końcu niemcy robili je, gdy najszybszym autem był VW Garbus

: śr kwie 19, 2006 11:09 pm
autor: mjp
Trout pisze:
jestem taki dociekliwy, bo sam mam podobną kombinację. Automat w lekkim/średnim terenie w momencie wjazdu głupieje tj. zaczyna redukować, spada prędkość. zmiana biegu zajmuje mu ok.1,5 s i to wystarczy. Tam gdzie "przejdziesz" na manualu to tu polegniesz. Próbowałem różnych technik, i podejrzewam że automat do do jazdy lekkiej terenowej.
A może coś mam źle z techniką auta lub jazdy?
Oj widze, ze chyba myslisz o zmianie na manuala
Sieger z pewnoscia da rade wymienic na skrzynke od "kaczki"

: czw kwie 20, 2006 8:47 pm
autor: Trout
[quote="seba4x4"]Pytanie 1 - jaki olej, jakiej jakości i ile wlane,
Pytanie 2 - czy chłodzenie oleju w chłodnicy działa
Pytanie 4 - czy jeździsz na "szosowych", "terenowych", czy zapinasz reduktor, czy ustawiasz dźwignię na D, 2 czy 1 ? Itd.
Ponadto trzeba sprawdzić, czy działa opcja "kick-down". Trzeba też pamiętać, że starsze skrzynie bez elektroniki są wolniejsze. W końcu niemcy robili je, gdy najszybszym autem był VW Garbus
Odp:
1.ATF,(jakość się dowiem jutro) ile wlane-na bagnecie(nie orginalny) ok. 1.5 cm od końca na chodzącym silniku
2.tu nie rozumiem chłodzenie oleju w chłodnicy, a jak i gdzie to sprawdzić?
3.Goodricze AT 225/16, rzadko zapinam reduktor ~1-2x/tydz, skrzynie do jazdy dziennej jest na D (prawie nie uzywam 1albo 2). Mam starą skrzynię(PRND12) i bez "kick-down".
Coś z olejem w skrzyni?Nie ten, za mało? A, olej ma kolor jasny nie przypalony.
Co myslisz?
Pozdro
Trout
: czw kwie 20, 2006 8:51 pm
autor: Trout
Oj widze, ze chyba myslisz o zmianie na manuala
Sieger z pewnoscia da rade wymienic na skrzynke od "kaczki"
Kurde, automatem jezdzi się cholernie wygodnie po mieście. Na szosie niestety max.90 bo więcej to mnie serce boli i nie mogę słuchać silnika 300D i 3 000 obr/min
Manual do terenu, no hm jest dobry ale ja teren widze 1albo2x na kwartał. Szkoda chyba się w wymianę pchać co?
Trout