Poduchy silnika

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Poduchy silnika

Post autor: Bikl » wt sie 12, 2003 3:03 pm

Wlasnie 5 min temu wyciagnelem motor z auta i przy okazji okazlo sie ze zywota dokonala poducha silnika . Dokonala zywota absolutnie tak ze az dziw bieze ze silnik nie wylazl z pod maski :-? .
W zwiazku z tym poszukuje poduchy silnika do 460-siatki stary typ , okragla do motorow 230/300D .
Nie zalega czasami komus w garazu niepotrzebna ?

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt sie 12, 2003 4:52 pm

te poduszki to w serwisie nie są drogie...znajomy właśnie takie zanabywał i mieli i cena była do przełknięcia
#noichuj

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » wt sie 12, 2003 5:05 pm

Zgadza sie , drogie nie sa bo po 196 zl netto .
Jedyny problem to ze dopiero za 10 dni a tu jezdzic sie chce :cry:
Jakby ktos mial od reki to na czwartek auto byloby na chodzie bo nowy motor juz czeka

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt sie 12, 2003 5:07 pm

panorama firm...serwisy mercedesa i dajesz...wtedy były na miejscu...
#noichuj

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: niedz » wt sie 12, 2003 10:23 pm

ja do OM617 zakupilem te od MB207 - tylko moje nie sa okragle, poszukaj takie napewno beda latwiej/szybciej/taniej dostepne
ex MB 300GD

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » śr sie 13, 2003 4:06 pm

Temat jest zalatwiony .
Okazuje sie z oryginalna poducha Gelendowa starego typu jest prawie identyczna poducha skrzyni biegow od MB207 . Jest tylko troszke nizsza i trzeba dac na wierzch talerzyk . Poniewaz i tak mialem delikatnie podnosic silnik to rozwiazanie odpowiada mi podwojnie bo dam poprostu troche grupbszy talezyk .
Ponadto cena jest raczej powalajaca - 32 zl brutto z faktura :)13 .
Kocham Mercedesa za cene czesci zamiennych :D
Niedzwiedz - Ty masz u siebie poduszki trapezowe takie jak w nowszych MB207 - dwie sruby od dolu i jedna od gory czy przelotowa ?
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
chermol
Posty: 1107
Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: chermol » śr sie 13, 2003 4:27 pm

Biklu ty żyjesz ???? :lol:

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » śr sie 13, 2003 4:37 pm

Pewnie ze zyje :) !
Nawet juz jakis czas temu powrocilem do naszej strefy czasowej :)10 :P
Coz - Rosja piekny kraj , Bialorus i Ukraina tez ale kontrakty juz porealizowane i mozna wreszcie zabrac sie za krajowe podworko .
Teraz koncze przeglad i drobne naprawy autka i pewno jeszcze przed jesienia jakis Zlot Listy sie zrobi :)4 :D bo mi sie piwa w starym , dobrym towarzystwie zachcialo :)25
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: niedz » pn sie 18, 2003 12:09 pm

napisz co o tych wojazach, jak sie maszyna sprawdzla? jakies awarie? z czy teraz walczysz?
co do poduch, to byla trapezowa, i prawie taka sama jak oryginal z tym ze sruby dwie wychodzily na dol i jedna do gory, ja zmienialem z rok temu i o ile pamietam to nic nie podkladalem
ex MB 300GD

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » pn sie 18, 2003 5:58 pm

Echh..... Tak dobrze nie bylo :cry:
Podroze niestety zawodowe , trzeba bylo przypilnowac kontraktow
Jazda sloikiem czyli C 5 a jedynie sluszna stala w domu samotna i opuszczona :(
Teraz ja dopieszczam przed jazda i usuwam poprzednie drobne awarie .
Wywalilem stary motor i wkladam nowy , kupilem tez 300TD 125kM OM617A ale niestety w puzlach i bede go skladal jako docelowy motor do Geli , moze po zimie go wloze .
Bede tez lada moment zabieral sie za wkladanie wyciagarki mechanicznej co to juz zakupiona pod sciana lezy i grzecznie czeka :)23
Powoli klaruja sie tez plany zeby na jesieni zrobic zlot Gelendziarzy - kto sie pisze :)5
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: niedz » pn sie 18, 2003 6:04 pm

OM617A - dobry motor :)2 , ale.... malo popularny - chyba szedl tylko do USA, wiec z czesciami bedzie ciezko :)3 w teorii swietny - 125 koni + niezawodnosc OM617, ale ... tyle teorii, chetnie bym pogadal z kims kto mial/ma taki motor i juz troche nim przejechal, zlot gelend -> tylko tak zeby wszystkim pasowalo :wink:
masz PTO? jaka masz wyciagare?
ex MB 300GD

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » pn sie 18, 2003 6:18 pm

Jeszcze nie mam PTO ale sa dwie teorie :-?
1. Oryginalny reduktor z PTO mam namierzony kolo Hannoveru ale troche drogo , troche daleko i ciut nie po dodze :)
2. Zmotane PTO w miejscu walka srodkowego - tanio , szybko ale czy dobrze ? :-?
Jak juz rozwiaze dylemat to dam znac :D
Wyciagarka mechaniczna z Gaza 66 montowana centralnie z wyjsciem na przod i na tyl . Miesci sie idealnie pomiedzy podluznicami ramy zaraz pod tylnym fotelem .
Troche duza i ciezka ale calkowicie niezawodna .
Jak zamontuje to porobie fotki i wrzuce do siebie na strone .
OM617A szedl nie tylko w USA . Ten motor powinny miec wszyskie W126 300D bo z innym nie wychodzily . Czesci do niego sa dostepne bez wiekszych problemow tylko troche drozsze o wolnossacych :-?
Motor jest klasa , sporo Niemcow go kladzie u siebie . Gadalem z jednym , nawet mialem sie okazje przejechac :)12
Jezdzi super G290 moze sie schowac :)2 .
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: niedz » pn sie 18, 2003 6:27 pm

PTO - hmm nie zna msie na tym ale stawialbym na przystawke oryginalna -> wiesz jak to jest ze zmotami... roznie :wink:
ile kosztowal cie motor? ile kosztuje w dobrym stanie? bedziesz zmienila mosty pod katem tego silnika? a co ze skrzynia?
ex MB 300GD

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » pn sie 18, 2003 7:04 pm

Dobra zmota nie jest zla , warunek ze zrobiona z glowa 8)
Tez stawiam na oryginala , nawet jezeli przejsciowo cos zmotam to i tak z wyjsciem dokladnie tak jak w oryginale zeby potem nie robic juz przerubek tylko zalozyc oryginalna i jezdzic
Motor kosztowal mnie nieduzo - niecala 1 kzl ale niestety w puzlach a ponadto brakuje jednego tloka i korbowodu bo sie rozlecial :cry:
Z remontem powinien zamknac sie 2,2-2,5 kzl wiec raczej niezle 8)
Normalnie w dobrym stanie zaczynaja sie od 5 kzl ale ciezk trafic . Zazwyczaj chca 8-10 kzl a to juz ciut drogo :-?
Ponadto jak zloze i wyremontuje puzla to mam 100% pewnosci ze jest OK a jak kupie co ze swiata to moze byc roznie .
Mostow ani skrzyni nie zmieniam .
OM617 i OM617A maja moc i moment prz tych samych obrotach . Taki same sa tez obroty maksymalne .
Korzystniej za to rozklada sie krzywa moc/moment dla OM617A i o to glownie mi chodzi .
Poza tym 250 Nm przy 2300 obr/min to brzmi dumnie :lol: i w terenie pokazuje co potrafi .
Osiagi na asfalcie sa raczej drugoplanowe bo na Silverstonach i przy prawie 6" lifcie troche ciezko wchodzi sie szybko w zakrety :)21
A moja maksymalna predkosc jak w tej chwili rozwijam tj ok 100km/h w zupelnosci mi wystarcza :)2
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » wt sie 19, 2003 7:06 am

Bikl pisze:Ten motor powinny miec wszyskie W126 300D bo z innym nie wychodzily . Czesci do niego sa dostepne bez wiekszych problemow tylko troche drozsze o wolnossacych :-?.
W126 chyba 300 TD :o
Szły też do 123 kombi (do USA)
Mam taki silniczek też w puzlach, sam go rozebrałem, jak chciałem remontować to powiedziałem pas, 600 zł tłok z pierścieniami (jeden!).
I teraz leży i marudzi...
Obskoczyłem na nim G. Sowie i wiosennego muta. Rzeczywiście miodzio, i ma kopyto...
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt sie 19, 2003 7:32 am

Bikl pisze: Ten motor powinny miec wszyskie W126 300D bo z innym nie wychodzily
wychodziły z trzema dieslami...
a 617A szedł w europie w 123 combi, 126 i w gelendzie....
a do stanów w 123 coupe,126 i 116...

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » wt sie 19, 2003 7:47 am

nie wymądrzaj się :)21
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » wt sie 19, 2003 7:59 am

126 w latach bodaj `79-86 wychodzilo pod oznaczeniem 300D wlasne z silnikiem OM617A
Poza tym wychodzilo jeszcze z dwoma 300D ale juz 6 cylindrowymi i po zdaje sie `86
Za to OM617A nigdy nie byl seryjnie montowany w Gelendzie .
W Europie wystepowal w W123 kombi i na specjane zamowienie w sedanie .
Na stany szedl za to od bardzo dawna bo juz od chyba `75 w W116 , potem w W126 w sedanach , kombi i coupe W 123 .
A tak swoja droga to fajnie byloby miec do kompletu takie W 123 300CD :)25
Zreszta w szczegolach moge sie mylic ale w Gelendzie napewno seryjne nie byl montowany , wszystkie ktore jezdza z tym silnikiem to przerobki uzytkownikow
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » wt sie 19, 2003 8:28 am

Tak czy śmak mam części do MB 123 300 TD...
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt sie 19, 2003 8:30 am

puść mi mailem liste co masz za szpej do tego syfa
#noichuj

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » wt sie 19, 2003 8:31 am

wszystko z silnika
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt sie 19, 2003 8:33 am

no wysil sie troche [cenzura]
#noichuj

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » wt sie 19, 2003 9:01 am

Mnie tez mozesz puscic taka liste albo lepiej daj znac ile chcesz za calosc :)23
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt sie 19, 2003 9:18 am

Mikołaj pisze: MB 123 300 TD...
tak ogólnie to zwykły diesel combi jest... :)21

a gelendy 617A widziałem z trzy i moge się założyć, że oryginały bo były z innymi kolektorami niż w osobówkach...i były to auta z niemiec od zwykłych ludzi co terenu nie widzieli a przeróbki to dla nich magia...

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » wt sie 19, 2003 9:25 am

chodzi o części do silnika śledziu jeden :)21
125 kucy ma i całe bebech to jest to samo.
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości