Strona 1 z 1
jakie opony na teren na std felge 16" ?
: śr sie 23, 2006 4:11 pm
autor: SHEYR
Mam zwykłe 16" stalowe felgi, nie mam liftu. Mam AT do jazdy na codzień. Potrzebuję coś dobrego i taniego w teren. Nie zamierzam robić na tych oponach tysięcy km.
Pytanie - jaka marka, jaka wielkość? Silnik 300D (88PS)
: pt sie 25, 2006 1:40 pm
autor: Michal PUCH
Tyle juz było o tych oponach ze nikt nie ma checi na odpowiedz.
Raczej nie przesadzaj, 33 cale to optymalny rozmiar do tego auta, jeszcze ma siłe jechać. No i na felge 5.5 cala nic szerokiego nie załozysz.
Jezeli MT to 255/85/R16 ale nie sa tanie. W tym rozmiarze nie ma nalewek -chyba

.
Pokombinuj. Najpierw ustal ile masz kasy to zobaczysz na co Cie stać.

: pt sie 25, 2006 6:23 pm
autor: SHEYR
no własnie widze że nikt sie nie kwapi... dzięki Michał
: pt sie 25, 2006 10:13 pm
autor: kmachacz
Michal PUCH pisze:Tyle juz było o tych oponach ze nikt nie ma checi na odpowiedz.
Raczej nie przesadzaj, 33 cale to optymalny rozmiar do tego auta, jeszcze ma siłe jechać. No i na felge 5.5 cala nic szerokiego nie załozysz.
Jezeli MT to 255/85/R16 ale nie sa tanie. W tym rozmiarze nie ma nalewek -chyba

.
Pokombinuj. Najpierw ustal ile masz kasy to zobaczysz na co Cie stać.

Zgadzam się ja miałem 33' i to było optimum, ale ja jak zakładałem miałem już auto wyliftowane był to co prawda W463, ale opona przy skręcie w prawo tarła dość mocno o wahacz
: sob sie 26, 2006 9:27 am
autor: SHEYR
kmachacz pisze:Michal PUCH pisze:Tyle juz było o tych oponach ze nikt nie ma checi na odpowiedz.
Raczej nie przesadzaj, 33 cale to optymalny rozmiar do tego auta, jeszcze ma siłe jechać. No i na felge 5.5 cala nic szerokiego nie załozysz.
Jezeli MT to 255/85/R16 ale nie sa tanie. W tym rozmiarze nie ma nalewek -chyba

.
Pokombinuj. Najpierw ustal ile masz kasy to zobaczysz na co Cie stać.

Zgadzam się ja miałem 33' i to było optimum, ale ja jak zakładałem miałem już auto wyliftowane był to co prawda W463, ale opona przy skręcie w prawo tarła dość mocno o wahacz
A nie lepiej w teren szerszą oponę? 265/75/R16?
: sob sie 26, 2006 9:28 am
autor: Michal PUCH
U mnie tez sie obciera ale o fartuch wewn. błotnika ale ja mam 33/12,5R15 to juz troche inna opona.
: sob sie 26, 2006 9:34 am
autor: SHEYR
Michal PUCH pisze:U mnie tez sie obciera ale o fartuch wewn. błotnika ale ja mam 33/12,5R15 to juz troche inna opona.
Dlatego ja takich wysokich nie chcę. Mam teraz AT 31,7" i na wysokość to dość na ten silnik. Ale w terenie się topię jak tylko wjadę w błotko. Dlatego chcę szersze. Jak kupowałem tą furę to na felgach były właśnie opony szerokości 265mm więc takie wchodzą i się trzymają.
Pytanie czy wejdą jeszcze szersze??
: sob sie 26, 2006 10:41 am
autor: kmachacz
SHEYR pisze:Michal PUCH pisze:U mnie tez sie obciera ale o fartuch wewn. błotnika ale ja mam 33/12,5R15 to juz troche inna opona.
Dlatego ja takich wysokich nie chcę. Mam teraz AT 31,7" i na wysokość to dość na ten silnik. Ale w terenie się topię jak tylko wjadę w błotko. Dlatego chcę szersze. Jak kupowałem tą furę to na felgach były właśnie opony szerokości 265mm więc takie wchodzą i się trzymają.
Pytanie czy wejdą jeszcze szersze??
Jak mogę doradzić

Miałem różne opony, na G miałem najpierw 32'' (235/85/16) potem 255/85/16. No i na inncyh samochodach inne rozmary, ale tego się nie da porównywać. Ale naprawdę polecam te 33'' ta minimalnie większa szerokość ci nic nie da, a liczy się tu większa średnica koło. Jak by to powiedzieć, to nie tylko większa opona, ale zmiana przez większe koło liczby obrotów koła i w ten sposób zmiana jakby przełożeń. To mi tłumaczyli obeznani i doświadczeni, choc też w teorii nie bardzo docierało to do mnie. Ale co najważniejsze zmiana w terenie była znacząca, tam gdzie dawniej był reduktor i czasami blokada tyłu plus międzyosiowa tam po założeniu 33'' wystarczał tylko reduktor lub nawet bez. Oczywiście pamietaj, że ja miałem stały napęd. Polecam z całą odpowiedzialnością 33". Inna sprawa, że u mnie była zawiecha ORC wraz z dystansami ORC i to też bradzo dużo dawało. Polecam

: sob sie 26, 2006 8:39 pm
autor: Michal PUCH
Poza tym im szersza opona tym trudniej trafić w czarne jak droga z koleinami. Wiem jedno gienia na 205/R16 to auto idealne w prowadzeniu, jedzie tam gdzie chcesz i zero stresów. 31/10.5/R15 jest calkiem ok aczkolwiek juz trzeba sie pilnowac na mokrym i w koleinach. A jak zalozysz

/12.5 i szersze to juz mozna sie nawet czasem oblac potem po ekscesach jakie mogą cie spotkac na drodze.
: ndz sie 27, 2006 10:40 am
autor: Artur Maciąg
U mnie jak kupilem Gienię, założone były 265/70/16, dobry rozmiar chyba jedynie w piach bo na czarnym w koleinach to fajerę trzeba było trzymać rękami, nogami i zębami. Wcześniej dużo ganiałem po czarnym i założyłem opony 225/75/16 - rewelacja na czarnym, ale kiepskie w teren, za małe. Teraz auto użytkuję głównie w terenie, opony 33/10,5/16 bez ingerencji w zawieszenie. Opony to kopia simexa - rewelacja w terenie polecam, na czarnym głośne i chociaż auto sporo słabsze na czarnym to bardzo dobrze się prowadzi. Mam wersje długą 86r 300GD i na tych oponach na czarnym 100km/h to wszystkie pieniądze. Bezpieczna prędkość to 80-90km/h.
: wt wrz 26, 2006 3:19 pm
autor: tomekuaz
Witam
Kolega ma 285/75/16 założone na standardowe felgi i obcierają mu przy skręcie o wachacze. Jakie felgi założyć pod te opny (offset i szer) żeby nie obcierało nic? Chyba że może jakieś dystanse...?
: wt wrz 26, 2006 8:11 pm
autor: Kefir
ja powiem tak ....na standartowe felgi czyli 5.5 cala mialem zalozone 31/10.5 i z 2,5 cm dystansem na kolo bylo na styk z obcieraniem.Moim zdaniem tak calkiem serio uwazam ze jest to za wązka opona do takiego auta (a byly to ala simexy) i wcale nie uwazam ze jakies 33/10.5 czy nawet 35/10.5 tu duza zmienią- opona taka nie ma odpowiedniej powierzchni i zawsze bedzie sie topic takie cięzkie auto jak g.Teraz całkowicie zmienilem kola mam inne felgi (z mniejszym et) i zupelnie inne opony ale to inna bajka .
: wt wrz 26, 2006 10:48 pm
autor: N@rbi
Możesz parę słów więcej o tych felgach napisać ? Z jakiego auta zdjęte, jakie ET ? Jeśli standardowy rozstaw to 5 x 130 - tak ?
Stoję troszkę na rozdrożu, czy zakładać dystanse czy szukać innych felg.
Można jeszcze pospawać sobie troszeczkę, ale to nie jest najlepszy pomysł. No i na pewno nie najtańszy

: śr wrz 27, 2006 7:33 am
autor: benek
jak chcesz to rozwiązać wygodnie to zapomnij o dystansach - mycie bębnów, samoodkręcanie, większa masa
kup sobie aufelgi z odpowiednim ET i z głowy - poza tym one będą lekkie a te oryginalne stalówki (są naprawde dobre) są diabelnie ciężkie. Mam 33/12,5/15 na BBS z ET23 i 235/85/16 na 5,5' i te pierwsze są dużo lżejsze mimo iż wieksze.
: śr wrz 27, 2006 5:53 pm
autor: tomekuaz
Czyli przy oponach 285/75/16 na orginalnych felgach należałoby je odsadzić o jakieś 4 cm? Dobrze rozumuję? Jakie masz opony i felgi Kefir?
: śr wrz 27, 2006 9:11 pm
autor: Kefir
tomekuaz pisze:Czyli przy oponach 285/75/16 na orginalnych felgach należałoby je odsadzić o jakieś 4 cm? Dobrze rozumuję? Jakie masz opony i felgi Kefir?
felgi orginalne 8cali szerokie R15 z ET 5 i na to mt 33/14.0 ,plus dystans 2.5 cm na strone .Osobiscie uwazam ze do najlepszy rozmiar .ale to moje zdanie, bo wiem ze zaraz poleca opinie ze mosty nie strzymią - mam swoja teorie

: czw wrz 28, 2006 7:06 am
autor: benek
285/75/16 wymaga szerszej felgi niż 5,5 czy 6' bo to dość niski profil (zobacz tabele w BFG) bodaj minimum 7'
: czw wrz 28, 2006 7:13 am
autor: boris.blank
Największe na standartową felgę to 255/85/16 czyli 33x10.5x16.