pakiet startowy dla gieni
: wt sie 29, 2006 7:06 am
ja w kwestii (formalnej) pakietu startowego
jako ze przybywa coraz wiecej userow gelend,
moze dobrze byloby podzielic sie wiedza co zrobic na poczatku zeby pozniej nie narzekac ze gienia droga w utrzymaniu,
od razu zaznaczam ze to sa tylko moje skromne przemyslenia (oparte na W460) i mile widziane bede wasze doswiadczenia
mozna pojsc na calosc lub wymienic tylko olej w silniku
zaczalbym od serwisu olejowego czyli: (dane dla W460)
• olej w silniku
• olej w mostach:
przod: 1.1L SAE 90
tyl: 1.8L SAE 90
• olej w reduktorze 2.0L SAE 80
• olej w skrzyni
manul 1.5L ATF
automat 7.0L ATF-Dexron III
(przy okazji olejow sprawdzic wszelkie wycieki i od razu z tym walczyc)
bedac pod spodem:
• sprawdzic wszystkie krzyzaki i ja nasmarowac, byc moze trzeba bedzie wywazyc waly ---WAZNE--- wbrew pozora nie kazdy warsztat ma doswiadczenie w tej kwestii, rozsadnie jest zaopatrzyc sie w smarowniczke i puszke smaru i smarowac, smarowac..... ( na kazdym wale sa 2 krzyzaki + smarowanie wieloklinu)
• krzyzaki temat woda, generalnie temat przez MB traktowany po macoszemu - jesli sie zepsuje to ASO wymienia.... wal napedowy
, ale oczywiscie polak potrafi, zreszta ktos tutaj juz temat na forum szeroko opisal wiec nie bede sie wymadrzal, jak mnie pamiec nie myli to do krzyzakow uzywalem jakiego super hiper madafaka smaru shell retinax - uznalem ze nie ma co oszczedzac na krzyzakach i walach
• sprawdzic kule na zwrotnicach i tez je nasamarowac, (czy ktos moglby rozwiac wszelkie plotki i powiedziec czarno na bialym co sie tam zalewa?), jesli trzeba to wymienic uszczelniacze zeby smar za szybko nie uciekl, oczywiscie przy wymianie uszczelniaczy dobrze jest wymienic te male lozyska,
maly patent - zeby na przyszlosc sie latwo smarowalo "kule" mozna nawiercic korek i wstawic mu kalamitke
• sprawdzic luz na lozyskach
• sprawdzic ewentualny luz na silentblockach, jesli jest wymienic na gumowe (ASO) lub polibrzusza (DRM)
• stan amortyzatorow, nie ma sie co oszukiwac pewnie trzeba je wymienic, moj ranking: bilstein, sachs, koni
hjesli gniazda amorow sa przezarte to ten element tez jest dotepny w ASO A4603201778 koszt okolo 35eur szt
• sprawdzic sprezyny, (gienie sa ciezkie tylnie sprezyny lubia padac) dwie opcje:
money no object : orc
low budget: pospring
• sprawdzic blokady - zapiac blokade - jedno kolo w gore, drugie na ziemi, krecimy tym w powietrzu powinno sie lekko obrocic i za chwile zablokowac
• bedac caly czas na dole sprawdzic odpowietrzniki, czy sa, gdzie sa itd.
nastepne plyny to: (ilosci dla W460)
• plyn w ukladzie chlodzenia 10,55L
• olej wspomagania 1.0L
• olej wspomagania sprzegla 0.5L DOT 4 Plus
• plyn hamulcowy 0.3L DOT 4 Plus (oczywiscie ortodoksi zmieniaja przewody hamulcowe na stalowy oplot)
• skoro juz sie padlo na koszty to przy okazji sprawdzic szczotki w alternatorze - niby drobiazg ale potrafi czasami krwi napsuc, a roboty z tym niewiele
• nasluchujemy rozrosznik, moze bendix do wymiany??
• opadajace drzwi - drzwi w gelendzie sa solidne i ciezkie co powoduje ze na zwiasy i zamki dzialaja spore sily, zwlaszcza na zawiasy do tylnich drzwi ktore dodatkowa sa obciazone przez zapas (nie dotyczy cabrio, a w mniejszym stopniu dotyczy wersji z tylnimi drzwiamy dzielonymi), co mozna na to poradzic hmm.. niestety nie ma tam kalamitek, mozna rzezbic w warsztacie u pana "henia" ale niestety zawiasy nie sa latwo demontowalne - sa spawane (tutaj pewnie wszyscy wlasciciele LRow zacieraja rece), moze ktos ma jakis pomysl na regeneracje?? ja w swojej geni walczylem u slusarza, wprawdzie udalo sie sam zawias naprawic, ale zostal wyrazy slad po spawaniu, napewno dobrym sposobem jest wymiana zawiasow na nowe i zapomniec o nich na 10lat,
• jesli chodzi o zamki to mozna regulowac wysokoscich polozenia
• mysle ze w pakiet startowy mozna wpisac rowniez same opony + felgi - czyli ich stan, zakup nowych byc moze wiekszych, od razu nadmienie ze do w460 najwieksza opona jaka wchodzi BEZ modyfikacji zawiechy (oczywiscie nie mam na mysli 20letniego ubitego/zajezdzonego zawiasu) to 235x85x16 - notabene ten rozmiar byl oferowany przez MB w opcji)
Tutaj jest najwieksze mi znane zestawienie felg pasujacych do w460 w461 w463
█tak z czystej ciekawosci czy ktos przypasowal felgi od porsche? w jakich cenach one chodza?█
btw czy moze ktos napisac jaki jest paten z modyfikacja felg sprinterowych
• jako ze brniemy w koszty jak juz gienie stoi na kanale - dobrze jest obejzec bak, zwlaszcza pomiedzy bakiem a buda i pomiedzy oslona baku i bakiem, tam lubi sie zbierac syf ktory pozniej przyspiesza korozje, zdjecie baku to nie problem, przy okazji kontrola stanu obejm
• jeszcze taki drobiazg, ale moze troche krwi zepsuc - przwod ktory doprowadza olej z pompy do sprzegla - mi sie kiedys przetarl o obudowe sprzegla przy samej skrzyni - warto tam zerknac czy sie przypadkiem nie przeciera, szkoda byloby zostac bez wspomagania sprzegla upalajac w amoku....
►KONTROLA KOROZJI◄
► wokol tylnich lamp - skad sie tam bierze rdza?
poniewaz tylnie nadkola nie zabepieczaja przed syfem ktory wchodzi wlasnie od nadkola i pakuje sie na "zaplecze" lamp, tam jest ognisko korozji, jakims patentem bylo by zalozenie plastykowych
nadkoli od w463, ale to juz sa spore koszty, moze ktos ma inny patent?
► pod przednia szyba, pod uszczelka, tam z regoly zapychaja sie kanaliki odprowadzajace wode, i poznie ruda drazy
► gniazda sprezyn - tam nie ma odplywu wody - zbiera sie bloto, wilgosc i ruda zzera, jakims pomyslem jest nawiercenieod gory otworu technicznego zeby woda miala gdzie uciec, jesli jest krytycznie to sam element jest do nabycia w ASO A4603202078 koszt okolo 63eur szt
• o filtrach chyba nie trzeba wspominac (olej, paliwo, powietrze,)
• osobiscie do dieseli polecam grzalke w blok silnika - sam to mialem w swoim OM617 i tez mialem z tego beke dopoki sam nie zalozylem i wtedy uwierzylem
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
no a pozniej to juz tylko ..................wyscig zbrojen
sporo ciekawych patentow jest na stronie Hansa, zwlaszcza w czesci niemieckojezycznej

jako ze przybywa coraz wiecej userow gelend,
moze dobrze byloby podzielic sie wiedza co zrobic na poczatku zeby pozniej nie narzekac ze gienia droga w utrzymaniu,
od razu zaznaczam ze to sa tylko moje skromne przemyslenia (oparte na W460) i mile widziane bede wasze doswiadczenia
mozna pojsc na calosc lub wymienic tylko olej w silniku

zaczalbym od serwisu olejowego czyli: (dane dla W460)
• olej w silniku
• olej w mostach:
przod: 1.1L SAE 90
tyl: 1.8L SAE 90
• olej w reduktorze 2.0L SAE 80
• olej w skrzyni
manul 1.5L ATF
automat 7.0L ATF-Dexron III
(przy okazji olejow sprawdzic wszelkie wycieki i od razu z tym walczyc)
bedac pod spodem:
• sprawdzic wszystkie krzyzaki i ja nasmarowac, byc moze trzeba bedzie wywazyc waly ---WAZNE--- wbrew pozora nie kazdy warsztat ma doswiadczenie w tej kwestii, rozsadnie jest zaopatrzyc sie w smarowniczke i puszke smaru i smarowac, smarowac..... ( na kazdym wale sa 2 krzyzaki + smarowanie wieloklinu)
• krzyzaki temat woda, generalnie temat przez MB traktowany po macoszemu - jesli sie zepsuje to ASO wymienia.... wal napedowy

• sprawdzic kule na zwrotnicach i tez je nasamarowac, (czy ktos moglby rozwiac wszelkie plotki i powiedziec czarno na bialym co sie tam zalewa?), jesli trzeba to wymienic uszczelniacze zeby smar za szybko nie uciekl, oczywiscie przy wymianie uszczelniaczy dobrze jest wymienic te male lozyska,
maly patent - zeby na przyszlosc sie latwo smarowalo "kule" mozna nawiercic korek i wstawic mu kalamitke
• sprawdzic luz na lozyskach
• sprawdzic ewentualny luz na silentblockach, jesli jest wymienic na gumowe (ASO) lub polibrzusza (DRM)
• stan amortyzatorow, nie ma sie co oszukiwac pewnie trzeba je wymienic, moj ranking: bilstein, sachs, koni
hjesli gniazda amorow sa przezarte to ten element tez jest dotepny w ASO A4603201778 koszt okolo 35eur szt
• sprawdzic sprezyny, (gienie sa ciezkie tylnie sprezyny lubia padac) dwie opcje:
money no object : orc
low budget: pospring
• sprawdzic blokady - zapiac blokade - jedno kolo w gore, drugie na ziemi, krecimy tym w powietrzu powinno sie lekko obrocic i za chwile zablokowac
• bedac caly czas na dole sprawdzic odpowietrzniki, czy sa, gdzie sa itd.
nastepne plyny to: (ilosci dla W460)
• plyn w ukladzie chlodzenia 10,55L
• olej wspomagania 1.0L
• olej wspomagania sprzegla 0.5L DOT 4 Plus
• plyn hamulcowy 0.3L DOT 4 Plus (oczywiscie ortodoksi zmieniaja przewody hamulcowe na stalowy oplot)
• skoro juz sie padlo na koszty to przy okazji sprawdzic szczotki w alternatorze - niby drobiazg ale potrafi czasami krwi napsuc, a roboty z tym niewiele
• nasluchujemy rozrosznik, moze bendix do wymiany??
• opadajace drzwi - drzwi w gelendzie sa solidne i ciezkie co powoduje ze na zwiasy i zamki dzialaja spore sily, zwlaszcza na zawiasy do tylnich drzwi ktore dodatkowa sa obciazone przez zapas (nie dotyczy cabrio, a w mniejszym stopniu dotyczy wersji z tylnimi drzwiamy dzielonymi), co mozna na to poradzic hmm.. niestety nie ma tam kalamitek, mozna rzezbic w warsztacie u pana "henia" ale niestety zawiasy nie sa latwo demontowalne - sa spawane (tutaj pewnie wszyscy wlasciciele LRow zacieraja rece), moze ktos ma jakis pomysl na regeneracje?? ja w swojej geni walczylem u slusarza, wprawdzie udalo sie sam zawias naprawic, ale zostal wyrazy slad po spawaniu, napewno dobrym sposobem jest wymiana zawiasow na nowe i zapomniec o nich na 10lat,
• jesli chodzi o zamki to mozna regulowac wysokoscich polozenia
• mysle ze w pakiet startowy mozna wpisac rowniez same opony + felgi - czyli ich stan, zakup nowych byc moze wiekszych, od razu nadmienie ze do w460 najwieksza opona jaka wchodzi BEZ modyfikacji zawiechy (oczywiscie nie mam na mysli 20letniego ubitego/zajezdzonego zawiasu) to 235x85x16 - notabene ten rozmiar byl oferowany przez MB w opcji)
Tutaj jest najwieksze mi znane zestawienie felg pasujacych do w460 w461 w463
█tak z czystej ciekawosci czy ktos przypasowal felgi od porsche? w jakich cenach one chodza?█
btw czy moze ktos napisac jaki jest paten z modyfikacja felg sprinterowych

• jako ze brniemy w koszty jak juz gienie stoi na kanale - dobrze jest obejzec bak, zwlaszcza pomiedzy bakiem a buda i pomiedzy oslona baku i bakiem, tam lubi sie zbierac syf ktory pozniej przyspiesza korozje, zdjecie baku to nie problem, przy okazji kontrola stanu obejm
• jeszcze taki drobiazg, ale moze troche krwi zepsuc - przwod ktory doprowadza olej z pompy do sprzegla - mi sie kiedys przetarl o obudowe sprzegla przy samej skrzyni - warto tam zerknac czy sie przypadkiem nie przeciera, szkoda byloby zostac bez wspomagania sprzegla upalajac w amoku....
►KONTROLA KOROZJI◄
► wokol tylnich lamp - skad sie tam bierze rdza?
poniewaz tylnie nadkola nie zabepieczaja przed syfem ktory wchodzi wlasnie od nadkola i pakuje sie na "zaplecze" lamp, tam jest ognisko korozji, jakims patentem bylo by zalozenie plastykowych
nadkoli od w463, ale to juz sa spore koszty, moze ktos ma inny patent?
► pod przednia szyba, pod uszczelka, tam z regoly zapychaja sie kanaliki odprowadzajace wode, i poznie ruda drazy
► gniazda sprezyn - tam nie ma odplywu wody - zbiera sie bloto, wilgosc i ruda zzera, jakims pomyslem jest nawiercenieod gory otworu technicznego zeby woda miala gdzie uciec, jesli jest krytycznie to sam element jest do nabycia w ASO A4603202078 koszt okolo 63eur szt
• o filtrach chyba nie trzeba wspominac (olej, paliwo, powietrze,)
• osobiscie do dieseli polecam grzalke w blok silnika - sam to mialem w swoim OM617 i tez mialem z tego beke dopoki sam nie zalozylem i wtedy uwierzylem

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
no a pozniej to juz tylko ..................wyscig zbrojen

sporo ciekawych patentow jest na stronie Hansa, zwlaszcza w czesci niemieckojezycznej