GD240 - pytania przed zakupem

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Waldus66666
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Tarczyn

GD240 - pytania przed zakupem

Post autor: Waldus66666 » wt wrz 19, 2006 9:02 pm

Witam,

Jestem tu nowy, od jakiegoś czasu przeglądam forum rajdy4x4 i szukam dla siebie samochodu.

Dziś całkiem przypadkowo zobaczyłem na parkingu przy ulicy GD240 do sprzedania. Rocznik 1989. Krótki. Wolfik. Numer VIN WDB46033017xxxxxx. I mam kilka pytań ponieważ się na tym nie znam:

1 - czy w tym roczniku produkowane były GD240 wolf?
2 - czy to prawda, że wolfy są "wzmocnione" w stosunku do cywilnych 460? Sprzedający twierdzi, że tak.
3 - czy jest jakaś reguła na to ile blokad ma taki samochód?
4 - czy to prawda że GD240 ma wolniejsze i mocniejsze mosty od G z większymi silnikami?

Zanim zaprowadzę samochód do obejrzenia u mechanika chciałbym poznać odpowiedzi na powyższe pytania.

To na razie tyle. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc,

Krzysiek

Michal PUCH
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal PUCH » śr wrz 20, 2006 9:15 am

Obawiam sie ze to co widziałeś to wcale nie jest Volf jezeli mówimy o tym samym autku z warszawy. Mysle ze mówisz o zwykłej krótkiej G ( w wersji wojskowej)
Auto ma silnik 240GD i jest z 89r ale wygląda jak 79 bo wojskowe takie były tzn stara deska, stary przełącznik kierunków, itd...
Samochód ma jedna blokade z tego co pamietam (aczkolwiem nigdy go nie widziałem z bliska) i to jest tez mozliwe. Samochody te były produkowane z dwiema blokadami w standardzie ale jezeli ktos sobie zamówił inaczej to tak własnie dostał. Ja kiedys miałem G-klasse bez blokad- mało realne ale tak było.
W GD 240 sa wolniejsze mosty- 5.33.
Wieksze motory - szybsze mosty. Ogolnie motor dosyć słaby a jak zalozysz wieksze koła to osłabnie całkiem.

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » śr wrz 20, 2006 9:42 am

Jechałem takim - to jest za słaba jednostka do tego auta
w reszte bym juz nie wnikał
wszystkie Volfy ktorymi jezdziłem to były długie -z ławeczkami z tyłu

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr wrz 20, 2006 11:05 am

fakt 240 wogole nie jedzie , ja mam u siebie w wolfie 290 i dynamike ( jak na merca) ma super. Zawsze bede chwalil ten silnik :)2

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » śr wrz 20, 2006 11:07 am

Między Hotelem dawniej Dom Chłopa, a NBP stoi na chodniku długi PUCH do sprzedania. Ponoc ze Szwajcarii. Ma dwa haki hol. cywilny i wojskowy.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr wrz 20, 2006 11:08 am

niemozliwe
w wolfie hak nato ( szczekowy) jest na tych samych srobach co hak kulowy.
odkreca sie 4 sroby i przeklada ( nawet tabliczka z parametrami zostaje)

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » śr wrz 20, 2006 11:16 am

MERCEDES BENZ KLASA G (W461) G 290 TD (461.335, 461.336)
MERCEDES BENZ KLASA G (W461) 290 GD/G 290 D (461.337, 461.338)

ktoregos z tych masz ? czy przekładka silnika była ..


http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=128464969 tu sobie mozna nawet podwozie zobaczyć :lol:

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr wrz 20, 2006 11:28 am

bez turbo.
nie przekladalem , bo mam poprostu mlody egzemplarz i ten silnik byl od razu. Instalacja 24v.
Ogolnie to jest prawdziwy wolf ( moj nawet w Gramie sluzyl) bo bardzo czesto sprzedaja wolfy , ktore sa poprostu pomalowanymi khaki zwyklymi G ( nawet z armi)

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » śr wrz 20, 2006 11:42 am

w firmie tescia mają 5 puchatkow i jednego benzynowego picusia
ostatnio kupili za 6 tys euro długą blasznke -stan idealny
takie cos kupić to trzeba miec szczescie (77 tys.przebiegu )

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr wrz 20, 2006 11:46 am

nie wierze w takie 77 zwlaszcza ze licznik sie przekraca po kazdym 100 000 . I pewnie do tego z 1980 roku , raz na tydzien odpalana.

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » śr wrz 20, 2006 11:56 am

Drako pisze:nie wierze w takie 77 zwlaszcza ze licznik sie przekraca po kazdym 100 000 . I pewnie do tego z 1980 roku , raz na tydzien odpalana.
hehe..i po starym dziadku co ino do koscioła jezdził

:lol:

są papiery na to , auto z 86 roku jest
kazde wojskowe auto ma ksiazke przegladow , wyjazdow
cała dokumentacja jest do tego auta

Awatar użytkownika
wl
 
 
Posty: 1386
Rejestracja: śr lis 06, 2002 4:08 pm
Lokalizacja: YellowDream/Berlin
Kontaktowanie:

Post autor: wl » śr wrz 20, 2006 12:00 pm

Na forum niemieckim byly kiedys zdjecia z nazwijmy to "zakladu" nalezacego do armii gdzie sa przywozone auta ktore maja isc do "cywila". Stan przywozonych jest "zawsze idealny" a wychodza "nowki sztuki". :)21
Wojsko to jak kazdy sprzedajacy (no moze prawie kazdy) instytucja charytatywna rozdajaca za bezcen auta w conajmniej "idealnym stanie". :lol:
Pozdrawiam
8)

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » śr wrz 20, 2006 1:12 pm

Drako pisze:niemozliwe
w wolfie hak nato ( szczekowy) jest na tych samych srobach co hak kulowy.
odkreca sie 4 sroby i przeklada ( nawet tabliczka z parametrami zostaje)
coś ty ja wolfa od zwykłej Geni nie odrózniam. Ten Puch zwrócił moją uwagę tylko dlatego, że ma dwa haki. Czegos takiego nie widziałem, więc z ciekawości zadzwoniłem, by goścoa spytac. On coś ściemnieał, że Szwajcar miał młyn i hak wojskowy załozył do ciężkiej przyczepy.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
mjp
 
 
Posty: 125
Rejestracja: czw lut 23, 2006 9:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mjp » śr wrz 20, 2006 3:09 pm

Ryszard Giedrojć pisze:
Drako pisze:niemozliwe
w wolfie hak nato ( szczekowy) jest na tych samych srobach co hak kulowy.
odkreca sie 4 sroby i przeklada ( nawet tabliczka z parametrami zostaje)
coś ty ja wolfa od zwykłej Geni nie odrózniam. Ten Puch zwrócił moją uwagę tylko dlatego, że ma dwa haki. Czegos takiego nie widziałem, więc z ciekawości zadzwoniłem, by goścoa spytac. On coś ściemnieał, że Szwajcar miał młyn i hak wojskowy załozył do ciężkiej przyczepy.
Moj moze miec 2 haki. Nizej mam kule (na 4 srubach) a wyzej miejsce (4 otwory) na wojskowy. Podejrzewam ze jest to bardziej regulacja wysokosci niz patent na 2 haki ale zalozyc sie da :)
463 230GE / ex. 463 300GD / ex. 460 300GD / ex. XJ 4.0

Waldus66666
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Tarczyn

Post autor: Waldus66666 » śr wrz 20, 2006 5:08 pm

Wracajac do moich pytan.

Jak odroznic wolfa od cywilnej wersji zrobionej na wojskowy? Czym rozni sie krotki wolf of krotkiej wersji cywilnej? Postaram sie zdobyc zdjecia tego samochodu to podam linka na forum. Moze to pomoze w okresleniu co to wlasciwie jest.

Awatar użytkownika
wl
 
 
Posty: 1386
Rejestracja: śr lis 06, 2002 4:08 pm
Lokalizacja: YellowDream/Berlin
Kontaktowanie:

Post autor: wl » śr wrz 20, 2006 5:29 pm

Waldus66666 pisze:Wracajac do moich pytan.

Jak odroznic wolfa od cywilnej wersji zrobionej na wojskowy? Czym rozni sie krotki wolf of krotkiej wersji cywilnej? Postaram sie zdobyc zdjecia tego samochodu to podam linka na forum. Moze to pomoze w okresleniu co to wlasciwie jest.
Instalacja elektryczna w wojskowym jest 24V(standard NATO) a w zwyklym 12V - tego na pewno(tzn. male prawdopodobienstwo :)21 ) nikt by nie zmienial. Inne tez sa siedzenia ale te to zawsze mozna stosunkowo latwo zmienic, tak samo jak kierownice czy tapicerke drzwi.

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr wrz 20, 2006 5:31 pm

http://img50.imageshack.us/my.php?image=bokbd9.jpg
http://img212.imageshack.us/my.php?imag ... wejxm4.jpg
http://img212.imageshack.us/my.php?imag ... etybr8.jpg
z zewnatrz ( tak z grubsza , bez detali)
- na masce patent do mocowwania polozonej szyby
-drzwi z ramka chowana
-tylnie swiatla okragle osradzone w normalnych prostokatnych dziurach na lampy
-plandeka ( wyzszy slupek ) - buda jest wyzsza od normalnej G
-szyba jest kwadratowa
-tylnia klapa otwierana wraz z kolem zapasowym ( na jego mocowaniu)
-w srodku brak w sumie czegokolwiek ( u mnie jest inaczej wiec zdjecia nie wklejam)

mechanicznie ( tu chyba brak reguly)
ale
- wolne mosty
-instalacja 24v
-inna skrzynia

Awatar użytkownika
wl
 
 
Posty: 1386
Rejestracja: śr lis 06, 2002 4:08 pm
Lokalizacja: YellowDream/Berlin
Kontaktowanie:

Re: GD240 - pytania przed zakupem

Post autor: wl » śr wrz 20, 2006 5:34 pm

Waldus66666 pisze:...
2 - czy to prawda, że wolfy są "wzmocnione" w stosunku do cywilnych 460? Sprzedający twierdzi, że tak.
...
4 - czy to prawda że GD240 ma wolniejsze i mocniejsze mosty od G z większymi silnikami?
ad. 2 Wiesc gminna niesie ze tak. :)21
ad. 4 Wolniejsze tak a czy mocniejsze to nie wiem -> Patrz punkt 2.

Ja twierdze ze tak :roll: bo w swojej cywilnej wersji mam mosty z Wolfa :)21
Pozdrawiam
8)

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr wrz 20, 2006 5:35 pm

wl pisze:[

Instalacja elektryczna w wojskowym jest 24V(standard NATO) a w zwyklym 12V - tego na pewno(tzn. male prawdopodobienstwo :)21 ) nikt by nie zmienial. .
ja nie zmienilem ale dolozylem druga.
wsadzony jest drugi alternator i 3 akumlator.
super rozwiazanie , bo na biwaku zawsze mam odlaczony hebel od 24 a w aucie gra muzyczka, prysznic , lodowka dziala i nie ma stresu zeby rano nie odpalic.

foto alternatora http://img161.imageshack.us/my.php?imag ... r12xz0.jpg
osobna skrzynka z bezpiecznikami
http://img50.imageshack.us/my.php?image ... ikius2.jpg

nnajgorsze co mozna zrobic to wsadzic lapy w orginalna instalacje

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » śr wrz 20, 2006 7:43 pm

Drako pisze: ja nie zmienilem ale dolozylem druga.
wsadzony jest drugi alternator i 3 akumlator.
super rozwiazanie , bo na biwaku zawsze mam odlaczony hebel od 24 a w aucie gra muzyczka, prysznic , lodowka dziala i nie ma stresu zeby rano nie odpalic.

foto alternatora http://img161.imageshack.us/my.php?imag ... r12xz0.jpg
osobna skrzynka z bezpiecznikami
http://img50.imageshack.us/my.php?image ... ikius2.jpg

nnajgorsze co mozna zrobic to wsadzic lapy w orginalna instalacje
Jezu Drako, druga instalacja, 3 akumulator+2-gi alternator. ile to wszystko waży, orientujesz się sam w tym?
A pożar Ci jeszcze nie wybuchł ?

Po co Ci tyle pradu, spawasz gdzieś w terenie?

Nie lepiej było jeszcze trochę poszukać i kupić cywilny 290 GD ?

No chyba, że lubisz motać!

P.S.
Skazałeś się na auto nie do sprzedania?
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr wrz 20, 2006 8:26 pm

wazy tyle co 3 aku.
wlasnie co do pozaru to sie mylisz. lepiej do dodatkowych zrodel pradu zrobic nowa instalacje , jak sztukowac i grzebac w polozonej ( tak jak to wiekszosc robi a pozniej sie dziwia)
gwarantuje ci ze jest to super patent.
bez stresu uzywasz wszystkich odbiornikow : lodowka, radio , lampy itp.

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr wrz 20, 2006 8:30 pm

Trout pisze:P.S.
Skazałeś się na auto nie do sprzedania?
od 4 dni chce sprzedac , juz bylo chyba z 30 tel , wiec chyba jest do sprzedania.
Sprzedaje, bo musze miec duze auto ( chcemy nad bajkal jechac ) dluga G, hdj , lub gr-a.
Jak auto jest dobre to i klient sie trafi.

Michal PUCH
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal PUCH » śr wrz 20, 2006 8:56 pm

Dobrze ze Drako zapodał pare fotek prawdziwego Volfa, poniewaz z tego co mi sie wydaje to chłopak widział zwykłego krotkiego G w wojskowych barwach. Z tego co mi wiadomo to nie ma do sprzedania Volfa w moich okolicach. ( a jezeli jest to dlaczego ja o tym nic nie wiem )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość