GD240 - pytania przed zakupem
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:27 pm
- Lokalizacja: Tarczyn
GD240 - pytania przed zakupem
Witam,
Jestem tu nowy, od jakiegoś czasu przeglądam forum rajdy4x4 i szukam dla siebie samochodu.
Dziś całkiem przypadkowo zobaczyłem na parkingu przy ulicy GD240 do sprzedania. Rocznik 1989. Krótki. Wolfik. Numer VIN WDB46033017xxxxxx. I mam kilka pytań ponieważ się na tym nie znam:
1 - czy w tym roczniku produkowane były GD240 wolf?
2 - czy to prawda, że wolfy są "wzmocnione" w stosunku do cywilnych 460? Sprzedający twierdzi, że tak.
3 - czy jest jakaś reguła na to ile blokad ma taki samochód?
4 - czy to prawda że GD240 ma wolniejsze i mocniejsze mosty od G z większymi silnikami?
Zanim zaprowadzę samochód do obejrzenia u mechanika chciałbym poznać odpowiedzi na powyższe pytania.
To na razie tyle. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc,
Krzysiek
Jestem tu nowy, od jakiegoś czasu przeglądam forum rajdy4x4 i szukam dla siebie samochodu.
Dziś całkiem przypadkowo zobaczyłem na parkingu przy ulicy GD240 do sprzedania. Rocznik 1989. Krótki. Wolfik. Numer VIN WDB46033017xxxxxx. I mam kilka pytań ponieważ się na tym nie znam:
1 - czy w tym roczniku produkowane były GD240 wolf?
2 - czy to prawda, że wolfy są "wzmocnione" w stosunku do cywilnych 460? Sprzedający twierdzi, że tak.
3 - czy jest jakaś reguła na to ile blokad ma taki samochód?
4 - czy to prawda że GD240 ma wolniejsze i mocniejsze mosty od G z większymi silnikami?
Zanim zaprowadzę samochód do obejrzenia u mechanika chciałbym poznać odpowiedzi na powyższe pytania.
To na razie tyle. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc,
Krzysiek
-
-
- Posty: 120
- Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Obawiam sie ze to co widziałeś to wcale nie jest Volf jezeli mówimy o tym samym autku z warszawy. Mysle ze mówisz o zwykłej krótkiej G ( w wersji wojskowej)
Auto ma silnik 240GD i jest z 89r ale wygląda jak 79 bo wojskowe takie były tzn stara deska, stary przełącznik kierunków, itd...
Samochód ma jedna blokade z tego co pamietam (aczkolwiem nigdy go nie widziałem z bliska) i to jest tez mozliwe. Samochody te były produkowane z dwiema blokadami w standardzie ale jezeli ktos sobie zamówił inaczej to tak własnie dostał. Ja kiedys miałem G-klasse bez blokad- mało realne ale tak było.
W GD 240 sa wolniejsze mosty- 5.33.
Wieksze motory - szybsze mosty. Ogolnie motor dosyć słaby a jak zalozysz wieksze koła to osłabnie całkiem.
Auto ma silnik 240GD i jest z 89r ale wygląda jak 79 bo wojskowe takie były tzn stara deska, stary przełącznik kierunków, itd...
Samochód ma jedna blokade z tego co pamietam (aczkolwiem nigdy go nie widziałem z bliska) i to jest tez mozliwe. Samochody te były produkowane z dwiema blokadami w standardzie ale jezeli ktos sobie zamówił inaczej to tak własnie dostał. Ja kiedys miałem G-klasse bez blokad- mało realne ale tak było.
W GD 240 sa wolniejsze mosty- 5.33.
Wieksze motory - szybsze mosty. Ogolnie motor dosyć słaby a jak zalozysz wieksze koła to osłabnie całkiem.
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
MERCEDES BENZ KLASA G (W461) G 290 TD (461.335, 461.336)
MERCEDES BENZ KLASA G (W461) 290 GD/G 290 D (461.337, 461.338)
ktoregos z tych masz ? czy przekładka silnika była ..
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=128464969 tu sobie mozna nawet podwozie zobaczyć
MERCEDES BENZ KLASA G (W461) 290 GD/G 290 D (461.337, 461.338)
ktoregos z tych masz ? czy przekładka silnika była ..
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=128464969 tu sobie mozna nawet podwozie zobaczyć

hehe..i po starym dziadku co ino do koscioła jezdziłDrako pisze:nie wierze w takie 77 zwlaszcza ze licznik sie przekraca po kazdym 100 000 . I pewnie do tego z 1980 roku , raz na tydzien odpalana.

są papiery na to , auto z 86 roku jest
kazde wojskowe auto ma ksiazke przegladow , wyjazdow
cała dokumentacja jest do tego auta
Na forum niemieckim byly kiedys zdjecia z nazwijmy to "zakladu" nalezacego do armii gdzie sa przywozone auta ktore maja isc do "cywila". Stan przywozonych jest "zawsze idealny" a wychodza "nowki sztuki".
Wojsko to jak kazdy sprzedajacy (no moze prawie kazdy) instytucja charytatywna rozdajaca za bezcen auta w conajmniej "idealnym stanie".
Pozdrawiam


Wojsko to jak kazdy sprzedajacy (no moze prawie kazdy) instytucja charytatywna rozdajaca za bezcen auta w conajmniej "idealnym stanie".

Pozdrawiam

- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
coś ty ja wolfa od zwykłej Geni nie odrózniam. Ten Puch zwrócił moją uwagę tylko dlatego, że ma dwa haki. Czegos takiego nie widziałem, więc z ciekawości zadzwoniłem, by goścoa spytac. On coś ściemnieał, że Szwajcar miał młyn i hak wojskowy załozył do ciężkiej przyczepy.Drako pisze:niemozliwe
w wolfie hak nato ( szczekowy) jest na tych samych srobach co hak kulowy.
odkreca sie 4 sroby i przeklada ( nawet tabliczka z parametrami zostaje)
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70
Moj moze miec 2 haki. Nizej mam kule (na 4 srubach) a wyzej miejsce (4 otwory) na wojskowy. Podejrzewam ze jest to bardziej regulacja wysokosci niz patent na 2 haki ale zalozyc sie daRyszard Giedrojć pisze:coś ty ja wolfa od zwykłej Geni nie odrózniam. Ten Puch zwrócił moją uwagę tylko dlatego, że ma dwa haki. Czegos takiego nie widziałem, więc z ciekawości zadzwoniłem, by goścoa spytac. On coś ściemnieał, że Szwajcar miał młyn i hak wojskowy załozył do ciężkiej przyczepy.Drako pisze:niemozliwe
w wolfie hak nato ( szczekowy) jest na tych samych srobach co hak kulowy.
odkreca sie 4 sroby i przeklada ( nawet tabliczka z parametrami zostaje)

463 230GE / ex. 463 300GD / ex. 460 300GD / ex. XJ 4.0
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:27 pm
- Lokalizacja: Tarczyn
Instalacja elektryczna w wojskowym jest 24V(standard NATO) a w zwyklym 12V - tego na pewno(tzn. male prawdopodobienstwoWaldus66666 pisze:Wracajac do moich pytan.
Jak odroznic wolfa od cywilnej wersji zrobionej na wojskowy? Czym rozni sie krotki wolf of krotkiej wersji cywilnej? Postaram sie zdobyc zdjecia tego samochodu to podam linka na forum. Moze to pomoze w okresleniu co to wlasciwie jest.

http://img50.imageshack.us/my.php?image=bokbd9.jpg
http://img212.imageshack.us/my.php?imag ... wejxm4.jpg
http://img212.imageshack.us/my.php?imag ... etybr8.jpg
z zewnatrz ( tak z grubsza , bez detali)
- na masce patent do mocowwania polozonej szyby
-drzwi z ramka chowana
-tylnie swiatla okragle osradzone w normalnych prostokatnych dziurach na lampy
-plandeka ( wyzszy slupek ) - buda jest wyzsza od normalnej G
-szyba jest kwadratowa
-tylnia klapa otwierana wraz z kolem zapasowym ( na jego mocowaniu)
-w srodku brak w sumie czegokolwiek ( u mnie jest inaczej wiec zdjecia nie wklejam)
mechanicznie ( tu chyba brak reguly)
ale
- wolne mosty
-instalacja 24v
-inna skrzynia
http://img212.imageshack.us/my.php?imag ... wejxm4.jpg
http://img212.imageshack.us/my.php?imag ... etybr8.jpg
z zewnatrz ( tak z grubsza , bez detali)
- na masce patent do mocowwania polozonej szyby
-drzwi z ramka chowana
-tylnie swiatla okragle osradzone w normalnych prostokatnych dziurach na lampy
-plandeka ( wyzszy slupek ) - buda jest wyzsza od normalnej G
-szyba jest kwadratowa
-tylnia klapa otwierana wraz z kolem zapasowym ( na jego mocowaniu)
-w srodku brak w sumie czegokolwiek ( u mnie jest inaczej wiec zdjecia nie wklejam)
mechanicznie ( tu chyba brak reguly)
ale
- wolne mosty
-instalacja 24v
-inna skrzynia
Re: GD240 - pytania przed zakupem
ad. 2 Wiesc gminna niesie ze tak.Waldus66666 pisze:...
2 - czy to prawda, że wolfy są "wzmocnione" w stosunku do cywilnych 460? Sprzedający twierdzi, że tak.
...
4 - czy to prawda że GD240 ma wolniejsze i mocniejsze mosty od G z większymi silnikami?

ad. 4 Wolniejsze tak a czy mocniejsze to nie wiem -> Patrz punkt 2.
Ja twierdze ze tak


Pozdrawiam

ja nie zmienilem ale dolozylem druga.wl pisze:[
Instalacja elektryczna w wojskowym jest 24V(standard NATO) a w zwyklym 12V - tego na pewno(tzn. male prawdopodobienstwo) nikt by nie zmienial. .
wsadzony jest drugi alternator i 3 akumlator.
super rozwiazanie , bo na biwaku zawsze mam odlaczony hebel od 24 a w aucie gra muzyczka, prysznic , lodowka dziala i nie ma stresu zeby rano nie odpalic.
foto alternatora http://img161.imageshack.us/my.php?imag ... r12xz0.jpg
osobna skrzynka z bezpiecznikami
http://img50.imageshack.us/my.php?image ... ikius2.jpg
nnajgorsze co mozna zrobic to wsadzic lapy w orginalna instalacje
Jezu Drako, druga instalacja, 3 akumulator+2-gi alternator. ile to wszystko waży, orientujesz się sam w tym?Drako pisze: ja nie zmienilem ale dolozylem druga.
wsadzony jest drugi alternator i 3 akumlator.
super rozwiazanie , bo na biwaku zawsze mam odlaczony hebel od 24 a w aucie gra muzyczka, prysznic , lodowka dziala i nie ma stresu zeby rano nie odpalic.
foto alternatora http://img161.imageshack.us/my.php?imag ... r12xz0.jpg
osobna skrzynka z bezpiecznikami
http://img50.imageshack.us/my.php?image ... ikius2.jpg
nnajgorsze co mozna zrobic to wsadzic lapy w orginalna instalacje
A pożar Ci jeszcze nie wybuchł ?
Po co Ci tyle pradu, spawasz gdzieś w terenie?
Nie lepiej było jeszcze trochę poszukać i kupić cywilny 290 GD ?
No chyba, że lubisz motać!
P.S.
Skazałeś się na auto nie do sprzedania?
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=
wazy tyle co 3 aku.
wlasnie co do pozaru to sie mylisz. lepiej do dodatkowych zrodel pradu zrobic nowa instalacje , jak sztukowac i grzebac w polozonej ( tak jak to wiekszosc robi a pozniej sie dziwia)
gwarantuje ci ze jest to super patent.
bez stresu uzywasz wszystkich odbiornikow : lodowka, radio , lampy itp.
wlasnie co do pozaru to sie mylisz. lepiej do dodatkowych zrodel pradu zrobic nowa instalacje , jak sztukowac i grzebac w polozonej ( tak jak to wiekszosc robi a pozniej sie dziwia)
gwarantuje ci ze jest to super patent.
bez stresu uzywasz wszystkich odbiornikow : lodowka, radio , lampy itp.
-
-
- Posty: 120
- Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość