235/85R16 czy 265/75R16 ?
Moderator: Mroczny
235/85R16 czy 265/75R16 ?
W tym tygodniu odbieram swojego G-300D (długi). Muszę kupić opony i właściwie ograniczyłem swój wybór do BFG AT w dwóch rozmiarach: 235/85R16 lub 265/75R16. Obie opony mają prawie taką samą średnicę zewn. Moja jazda to 50/50 asfalt ze średnim terenem. Prosze o opinię jaka jest róznica między tymi dwoma rozmiarami na czarnym i w terenie.
Rafał
Rafał
bo swietnie sie zachowuja calosezonowo - czy to w lekkim terenie czy pojerzdzajac pod wyciag narciarski czy na drodze.Ralf pisze:Krótko i zwięźle - ale dlaczego te ?
Dluga G na 32 czy 33 at nie bedzie hardkorowa off-roadowa fura ( to juz trzeba o35 myslec ble ble ble ) wiec lepiej sie skupic na trakcji drogowo szutrowej. Auta nie muli, nie trzeba w zaden sposob liftowac, odsadzac kol itp.
Ja jestem bardzo zadowolony z tych opon! mialem wczesniej rozmiar 265/75R16. i mialem przez jakis czas zalozeone 33x12,5x15 ( od znajomego)
- kmachacz
-
- Posty: 932
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
- Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
- Kontaktowanie:
Jak masz W463 to się zmieszczą na oryginalnym zawieszeniu, chyba, że jus spreżyny są np pęknięte i autko jest trochę niżej niż fabryka. Jak masz W460 to coś tam trzeba podciąć bo jednak troszkę się ociera. Albo nie kombinować i to co poleca Drako wsadzić i masz spokój. A Ty i tak szukasz AT to czy to będzie cal w tą czy w tą stronę to chyba nie ma aż takiego znaczenia. Ale ja na swoim widziałem różnicę między 33, a 32 i to nie jest opinia zasłyszana tylko organoleptyczna.Ralf pisze:Mam fabryczne zawieszenie więc chyba sie nie zmieszczą
Ja u siebie mam 255/85R16 mialem 235/85R16 i teraz jest duzo lepiej ale i tak w blotku ladnie sie zapada. Polecalbym raczej cos szerszego
. Inna sprawa to przelozenie mostow. 235 mialem na mostach ~4.9 i bylo srednio. 255 mam na mostach ~5.28 i jest bardzo dobrze (i na szosie i w terenie). Co do przerobek to mieszcza sie w granicach rozsadku. Jedno popoludnie i zrobione (troszke pracy szlifierka). Oczywiscie zalezy jeszcze w jakim stanie sa sprezyny. Ja zakladam tylko oryginaly mercedesa w stosunkowo twardej wersji. No i pytanie na jakie felgi czyli jakie odsadzenie? Przy ET63 potrzebne sa dystanse po 3cm na strone.
No i nie nalezy zapomniec o nadkolach przy szerszych oponach.
Wszystko to dotyczy W460 z GD300 (88KM).
Pozdrawiam


No i nie nalezy zapomniec o nadkolach przy szerszych oponach.
Wszystko to dotyczy W460 z GD300 (88KM).
Pozdrawiam

- kmachacz
-
- Posty: 932
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
- Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
- Kontaktowanie:
Słuchaj kolegiwl pisze:Ja u siebie mam 255/85R16 mialem 235/85R16 i teraz jest duzo lepiej ale i tak w blotku ladnie sie zapada. Polecalbym raczej cos szerszego. Inna sprawa to przelozenie mostow. 235 mialem na mostach ~4.9 i bylo srednio. 255 mam na mostach ~5.28 i jest bardzo dobrze (i na szosie i w terenie). Co do przerobek to mieszcza sie w granicach rozsadku. Jedno popoludnie i zrobione (troszke pracy szlifierka). Oczywiscie zalezy jeszcze w jakim stanie sa sprezyny. Ja zakladam tylko oryginaly mercedesa w stosunkowo twardej wersji. No i pytanie na jakie felgi czyli jakie odsadzenie? Przy ET63 potrzebne sa dystanse po 3cm na strone.
No i nie nalezy zapomniec o nadkolach przy szerszych oponach.
Wszystko to dotyczy W460 z GD300 (88KM).
Pozdrawiam


Ja oczywiście do swojego oprócz opon 33 dysponowałem kompeletem Eibachów ORC plus dystansami ORC i to był piekielny zestaw, tzn piekielnie dobry. Ale i tak np na torfowisku wczyscy pycili w te i wewte, oczywiście ostrożnie, a ja wjechałem 20 m stanąłem i jak chciałem ruszyć dalej to od razu po osie i dupa blada. Więc jak G i jak mocna to 35 lub 36 i wtedy jest jazda

Do 235/85R16 nie trzeba nic przerabiać.
Przy 265/75R16 ociera delikatnie o wahacz przy skręcie w prawo (nie wiem dlaczego tylko w prawo...)
Musiałem sie ostatnio przesiąść na te drugie, bo mi jedna opona wybuchła i jakoś subiektywnie lepiej się na 235/85 się jeździło.
ps.
Może ktoś potrzebuje dwie albo trzy opony 235/85R16 w doskonałym stanie, bo mnie żona z nimi goni...
Przy 265/75R16 ociera delikatnie o wahacz przy skręcie w prawo (nie wiem dlaczego tylko w prawo...)
Musiałem sie ostatnio przesiąść na te drugie, bo mi jedna opona wybuchła i jakoś subiektywnie lepiej się na 235/85 się jeździło.
ps.
Może ktoś potrzebuje dwie albo trzy opony 235/85R16 w doskonałym stanie, bo mnie żona z nimi goni...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Podsumowując:
235/85/16
- lepsze prowadzenie na asfalcie (koleiny)
- mniejsze zużycie paliwa i podzespolłów (chyba ?)
- nie ma ryzyka "obcierania" na fabrycznym zawieszeniu
- w terenie większe ryzyko utopienia (3 cm różnicy w szer. opony)
265/75/16
- gorzej na asfalcie ?
- w terenie lepiej bo szersze (tak ?)
tak zrozumiałem Wasze komentarze
Rafał
235/85/16
- lepsze prowadzenie na asfalcie (koleiny)
- mniejsze zużycie paliwa i podzespolłów (chyba ?)
- nie ma ryzyka "obcierania" na fabrycznym zawieszeniu
- w terenie większe ryzyko utopienia (3 cm różnicy w szer. opony)
265/75/16
- gorzej na asfalcie ?
- w terenie lepiej bo szersze (tak ?)
tak zrozumiałem Wasze komentarze
Rafał
Dobrze zrozumiales:Ralf pisze:Podsumowując:
235/85/16
- lepsze prowadzenie na asfalcie (koleiny)
- mniejsze zużycie paliwa i podzespolłów (chyba ?)
- nie ma ryzyka "obcierania" na fabrycznym zawieszeniu
- w terenie większe ryzyko utopienia (3 cm różnicy w szer. opony)
265/75/16
- gorzej na asfalcie ?
- w terenie lepiej bo szersze (tak ?)
tak zrozumiałem Wasze komentarze
Rafał
im szersza opona tym gorzej w koleinach jesli chodzi o prowadzenie, a szersza (oczywiscie w granicach rozsadku) opona to lepiej w terenie i na kopnym sniegu. Wez pod uwage rowniez to ze jak szersza guma to zawsze droga hamowania jest krotsza. Z tego co zrozumialem to na podobnych gumach nad ktorymi sie zastanawiasz kupiles auto (chodzi mi o szersza wersja) wiec ja bym optowal za szerszymi. Wizualnie tez lepiej wyglada na szerszych.
Tak z ciekawosci:
Jakie masz przelozenia mostow? Silnik rozumiem ~113KM?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość