Strona 1 z 1

235/85R16 czy 265/75R16 ?

: pn paź 30, 2006 8:30 pm
autor: Ralf
W tym tygodniu odbieram swojego G-300D (długi). Muszę kupić opony i właściwie ograniczyłem swój wybór do BFG AT w dwóch rozmiarach: 235/85R16 lub 265/75R16. Obie opony mają prawie taką samą średnicę zewn. Moja jazda to 50/50 asfalt ze średnim terenem. Prosze o opinię jaka jest róznica między tymi dwoma rozmiarami na czarnym i w terenie.

Rafał

: pn paź 30, 2006 8:49 pm
autor: Drako
235/85/16 :)2

: pn paź 30, 2006 8:52 pm
autor: Ralf
Krótko i zwięźle - ale dlaczego te ?

: pn paź 30, 2006 8:53 pm
autor: kmachacz
Ja w ostatniej swojej fazie miałem 255/85/16. I wiem, że każdy poleca do G 32, ale na 33 lepiej się auto zachowywało i lepiej sobie radziło w terenie. Polecam właśnie taki rozmiar !!

: pn paź 30, 2006 8:56 pm
autor: Ralf
Mam fabryczne zawieszenie więc chyba sie nie zmieszczą :(

: pn paź 30, 2006 8:59 pm
autor: Drako
Ralf pisze:Krótko i zwięźle - ale dlaczego te ?
bo swietnie sie zachowuja calosezonowo - czy to w lekkim terenie czy pojerzdzajac pod wyciag narciarski czy na drodze.
Dluga G na 32 czy 33 at nie bedzie hardkorowa off-roadowa fura ( to juz trzeba o35 myslec ble ble ble ) wiec lepiej sie skupic na trakcji drogowo szutrowej. Auta nie muli, nie trzeba w zaden sposob liftowac, odsadzac kol itp.
Ja jestem bardzo zadowolony z tych opon! mialem wczesniej rozmiar 265/75R16. i mialem przez jakis czas zalozeone 33x12,5x15 ( od znajomego)

: pn paź 30, 2006 9:17 pm
autor: kmachacz
Ralf pisze:Mam fabryczne zawieszenie więc chyba sie nie zmieszczą :(
Jak masz W463 to się zmieszczą na oryginalnym zawieszeniu, chyba, że jus spreżyny są np pęknięte i autko jest trochę niżej niż fabryka. Jak masz W460 to coś tam trzeba podciąć bo jednak troszkę się ociera. Albo nie kombinować i to co poleca Drako wsadzić i masz spokój. A Ty i tak szukasz AT to czy to będzie cal w tą czy w tą stronę to chyba nie ma aż takiego znaczenia. Ale ja na swoim widziałem różnicę między 33, a 32 i to nie jest opinia zasłyszana tylko organoleptyczna.

: pn paź 30, 2006 10:46 pm
autor: TNT
a do W463 z zawieszka eibacha +4 co wejdzie?? i jakie oponki polecacie??

gdzieś tak 70% teren średni, 30 asfalt no i czasami coś cięższego... i do tego jakieś felgi - chyba lepsze są stalowe ?? :roll:

: pn paź 30, 2006 11:41 pm
autor: Willie357
Zdecydowanie popieram 235X85X15 BFG, w terenie mogą duzo, a i czarnego się jakoś trzymają.Rozsadny kompromis.

: pn paź 30, 2006 11:43 pm
autor: Willie357
oczywiście 235X85x16, ta 15 wklikała się z powodu przeskoku palca na klawiszach :D

: wt paź 31, 2006 9:56 am
autor: wl
Ja u siebie mam 255/85R16 mialem 235/85R16 i teraz jest duzo lepiej ale i tak w blotku ladnie sie zapada. Polecalbym raczej cos szerszego :)2 . Inna sprawa to przelozenie mostow. 235 mialem na mostach ~4.9 i bylo srednio. 255 mam na mostach ~5.28 i jest bardzo dobrze (i na szosie i w terenie). Co do przerobek to mieszcza sie w granicach rozsadku. Jedno popoludnie i zrobione (troszke pracy szlifierka). Oczywiscie zalezy jeszcze w jakim stanie sa sprezyny. Ja zakladam tylko oryginaly mercedesa w stosunkowo twardej wersji. No i pytanie na jakie felgi czyli jakie odsadzenie? Przy ET63 potrzebne sa dystanse po 3cm na strone.
No i nie nalezy zapomniec o nadkolach przy szerszych oponach.
Wszystko to dotyczy W460 z GD300 (88KM).
Pozdrawiam
8)

: wt paź 31, 2006 11:42 am
autor: kmachacz
wl pisze:Ja u siebie mam 255/85R16 mialem 235/85R16 i teraz jest duzo lepiej ale i tak w blotku ladnie sie zapada. Polecalbym raczej cos szerszego :)2 . Inna sprawa to przelozenie mostow. 235 mialem na mostach ~4.9 i bylo srednio. 255 mam na mostach ~5.28 i jest bardzo dobrze (i na szosie i w terenie). Co do przerobek to mieszcza sie w granicach rozsadku. Jedno popoludnie i zrobione (troszke pracy szlifierka). Oczywiscie zalezy jeszcze w jakim stanie sa sprezyny. Ja zakladam tylko oryginaly mercedesa w stosunkowo twardej wersji. No i pytanie na jakie felgi czyli jakie odsadzenie? Przy ET63 potrzebne sa dystanse po 3cm na strone.
No i nie nalezy zapomniec o nadkolach przy szerszych oponach.
Wszystko to dotyczy W460 z GD300 (88KM).
Pozdrawiam
8)
Słuchaj kolegi !! Ma rację !!

Ja oczywiście do swojego oprócz opon 33 dysponowałem kompeletem Eibachów ORC plus dystansami ORC i to był piekielny zestaw, tzn piekielnie dobry. Ale i tak np na torfowisku wczyscy pycili w te i wewte, oczywiście ostrożnie, a ja wjechałem 20 m stanąłem i jak chciałem ruszyć dalej to od razu po osie i dupa blada. Więc jak G i jak mocna to 35 lub 36 i wtedy jest jazda !!

: wt paź 31, 2006 3:17 pm
autor: benek
jak masz standard zawiecho to 235/85/16 poza tym to najwiekszy wymiar fabryczny dla 460.

: wt paź 31, 2006 6:50 pm
autor: Kostuch
Do 235/85R16 nie trzeba nic przerabiać.
Przy 265/75R16 ociera delikatnie o wahacz przy skręcie w prawo (nie wiem dlaczego tylko w prawo...)
Musiałem sie ostatnio przesiąść na te drugie, bo mi jedna opona wybuchła i jakoś subiektywnie lepiej się na 235/85 się jeździło.

ps.
Może ktoś potrzebuje dwie albo trzy opony 235/85R16 w doskonałym stanie, bo mnie żona z nimi goni...

: wt paź 31, 2006 8:24 pm
autor: Ralf
o ile się nie mylę to rozmiar 255/85/16 nie występuje w AT.

Auto kupiłem w wersji 463 z oponami 265/70/16 na felgach 7,5 ". Na oko jest sporo miejsca na wieksze opony.

: wt paź 31, 2006 11:49 pm
autor: Ralf
Podsumowując:

235/85/16
- lepsze prowadzenie na asfalcie (koleiny)
- mniejsze zużycie paliwa i podzespolłów (chyba ?)
- nie ma ryzyka "obcierania" na fabrycznym zawieszeniu
- w terenie większe ryzyko utopienia (3 cm różnicy w szer. opony)

265/75/16
- gorzej na asfalcie ?
- w terenie lepiej bo szersze (tak ?)

tak zrozumiałem Wasze komentarze

Rafał

: śr lis 01, 2006 8:11 am
autor: wl
Ralf pisze:Podsumowując:

235/85/16
- lepsze prowadzenie na asfalcie (koleiny)
- mniejsze zużycie paliwa i podzespolłów (chyba ?)
- nie ma ryzyka "obcierania" na fabrycznym zawieszeniu
- w terenie większe ryzyko utopienia (3 cm różnicy w szer. opony)

265/75/16
- gorzej na asfalcie ?
- w terenie lepiej bo szersze (tak ?)

tak zrozumiałem Wasze komentarze

Rafał
Dobrze zrozumiales:
im szersza opona tym gorzej w koleinach jesli chodzi o prowadzenie, a szersza (oczywiscie w granicach rozsadku) opona to lepiej w terenie i na kopnym sniegu. Wez pod uwage rowniez to ze jak szersza guma to zawsze droga hamowania jest krotsza. Z tego co zrozumialem to na podobnych gumach nad ktorymi sie zastanawiasz kupiles auto (chodzi mi o szersza wersja) wiec ja bym optowal za szerszymi. Wizualnie tez lepiej wyglada na szerszych.
Tak z ciekawosci:
Jakie masz przelozenia mostow? Silnik rozumiem ~113KM?

: śr lis 01, 2006 7:48 pm
autor: Ralf
Nie mam pojęcia jakie są przełożenia mostów - jak to sprawdzić ?
A silnik 3.0 D, wersja 463, 1990r. - 83KW

: śr lis 01, 2006 8:04 pm
autor: Drako
na mostach jest taka blaszka tam masz napisane.
Lepiej ta blaszke sciagnac i wsadzic na stale do dowodu z auta :)